Het leed dat overgewicht heet...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:52

Sonja bakker is wat mij betreft wel honger lijden Bloos
is Weight Watchers niet wat voor je? (ik ben er 15 kg mee afgevallen, maar zit er voor een groot deel weer aan door dat verschrikkelijke gesnaai Bloos )

Je moet met WW een bepaald aantal points eten op een dag afhankelijk van je leeftijd/gewicht/lengte/beweging.

Je kan je dag dus helemaal zelf indelen, en zo eten wat de pot schaft. (bv. groenten zijn 0 points, dus als je echt honger/trek hebt, kun je gewoon wat van groenten eten, bv. wat wortels of komkommer, dat vind ik echt ideaal)

je kunt ook eens wat puntjes sparen om een keer wat lekkers te eten, want dat moet imo ook gewoon kunnen!
Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen hoor. Door de pil kan ik ook niet meer eten wat ik wil, en helaas liggen er behoorlijk wat te kleine spijkerbroeken in de kast en ik irriteer me mateloos aan m'n heupen, wil er ook graag wat afhebben. Maar de motivatie is er ook niet altijd helaas..

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:24

Als je het Sonja Bakkeren kent dan mag je gewoon 1 scheplepel jus (aangemaakt met water, bijv. van Maggi). Alleen maar 75 gram vlees op een dag. Wat ik ook denk is dat je misschien wat weinig drinkt op een dag? Ik zie alleen bij de maaltijd een glas water staan. Je moet eigenlijk minimaal 2 liter water drinken bovenop je normalen drinken (thee, optimel enz.). Wat ik ook mis is zuivel in je dieet. Neem eens een keer 250 gram optimel yoghurt of kwark als tussendoortje, dat vult ook heel goed en is heel lekker.
Ik ben ook aan het Sonja Bakkeren, en ben in 4,5 week bijna 4 kilo kwijt. De variatie is nu heel groot bij mij, en ik mag toch tussendoortjes Lachen.

DiantaM
Berichten: 11283
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:27

je zal toch echt moeten gaan sporten om er iets af te krijgen, met al die dieten honger je jezelf wel uit, maar dat werkt niet op die manier. Kun je niet met je kind per dag een half uur gaan wandelen?

Charaz

Berichten: 24361
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 15:44

Ik drink tussendoor ook nog veel water, zuivel eet ik altijd als toetje.

Half uur per dag gaan wandelen is idd wel een optie!

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:23

Ik ben ook te zwaar sinds mijn zwangerschap. Nog ietsje zwaarder dan jij Knipoog
Wij zijn sinds deze week overgestapt op vegetarisch eten. a) aten wij gewoon echt veel te veel vlees b) is vegetarisch eten ook in andere zin veel bewuster. Zo hebben we deze week al 2 keer zilvervliesrijst op, wat hier normaal niet veel op tafel komt. Met een lekker sausje (geen roomsauzen dan natuurlijk Clown ) was dat goed te doen, ik eet zo ook meer groenten.
Ik denk al wel een beetje verschil te zien. Lachen

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 17:29

Ik kan je iig 1 tip geven; probeer een goede reden te hebben/ zoeken wáárom je af wilt vallen. Ik wil ook graag (weer) een aantal kilo kwijt, omdat ik met een jong paard bezig ben en mijzelf te zwaar vind om er op te stappen. Dat is voor mij de stok achter de deur om af te gaan vallen en dus meer te gaan bewegen en gezonder te gaan eten. Als je echt een concrete goede reden hebt om af te vallen wordt het makkelijker, je hebt een stok achter de deur.

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:32

Wat je ook eens kan proberen is jezelf aanvaarden. Je bent misschien niet meer het slanke/magere poppetje, maar je bent ook absoluut niet dik te noemen. Ik ben ook 1.65 groot, ook 19 jaar oud, en ik weeg ongeveer 67kg... We zijn dus ongeveer van dezelfde categorie Knipoog . Wel, ik kan van mezelf ECHT niet zeggen dat ik dik ben. Ik ben niet mager, nee, maar een beetje ronding meer is toch absoluut niet lelijk!?
http://www.hughesmodels12plus.co.uk/aboutus.html
Kijk eens op die site, allemaal vrouwen met maat 40-46, maar allemaal heel erg mooi. En als je jezelf mooi kan vinden, dan straal je ook zo veel meer uit... Probeer maar eens! (gho, makkelijker gezegt dan gedaan, besef ik nu eventjes)

Verder vind ik dat je echt wel een gezond eetpatroon aanhoudt, als je alle tussendoortjes gaat weglaten gaat het enorm moeilijk zijn om een dieet vol te houden. Als je toch écht wil afvallen zou ik ook eens gaan kijken bij weight watchers. Ik heb zowel mijn zus als mijn vader het zien volgen, en beiden aten ze echt nog vrij veel (om op dieet te zijn). Ook tussendoortjes. Met het puntenboekje dat erbij zit krijg je ook echt een duidelijk beeld van wat de "dikmakers" zijn, en wat juist niet. Kaas is zo een "dikmaker", fruit en groenten zijn onbeperkt, ook bijvoorbeeld ketchup bevat heel weinig punten..

pearl_tje schreef:
Er is helemaal niks mis mee met opletten wat je eet... Maar daardoor val je niet af, je blijft een beetje op het zelfde gewicht.

's ochtends: Laat de boterham eens weg!
tussendoor: vervang dit door een appel.
's middags: .....
Tussendoor: Laat het ijsje eens weg.
Avond: Schep 1 maal op en dan met mate 2/3 aardappelen geen jus klein stukje vlees en lekker veel groente(zonder saus)
'S avond.. Laat van maandag tot vrijdag de snacks eens weg heb je honger drink een glas water of neem een appel.

Frisdrank is helemaal slecht wil je iets meer smaak neem cristal clear!

Verder doorzetten doorzetten doorzetten.


Dit zou ik dus nooit aanraden in de vorm van "dieet". Leven op crackertjes, water en appels (muv avondeten) is écht niet zo gezond voor je lichaam. Juist door zoweinig te eten komt je lichaam in een "reserve-stand" te staan en begint het al het vet dat je opeet gewoon op te slaan, inplaats van te verwerken. Ook kan je een dieet van 'weinig eten' heel erg moeilijk volhouden, is werk je het jojo-effect toch wel in de hand. Door voldoende te eten, gevarieerd en gespreid over de hele dag, moet je lichaam juist de hele tijd werken en verbrand je meer.

Citaat:
s ochtends:
- 2 crackers
- 1 boterham
- beleg verschilt, doe nooit boter ergens op
- glas water

Neem er smorgens zeker een stuk fruit bij, en neem zelfs gerust nog een boterham. Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, hier moet je een voormiddag op doorkomen. Als je te weinig eet smorgens begin je in de loop van de voormiddag toch weer honger te krijgen en begin je naar zoetigheid te grijpen.
Neem als beleg magere ham, neem een magere yoghourt bij je boterham/cracker, doe een banaan op je boterham (is lekker!), aardbeienconfituur,... Ik zou zelf niet te veel naar de kaas grijpen, niet naar de vettere vleessoorten, niet naar de hagelslag/choco/...


tussendoor:
- 1 cracker met kaas
- glas water

Weer zou ik de kaas vervangen met iets dat minder vet bevat, en er ook ergens voormiddags een stukje fruit bijnemen. Lekker, geen calorieen, geen hongergevoel, smiddags ook minder 'zin' in eten zodat je dan niet te veel ineens eet

s middags:
- boterham met ei oid
- 2 crackers
- beleg verschilt
- glas vruchtensap

Is ook zeker in orde. Het vruchtensap kan, maar bevat natuurlijk wel veel calorieen.. Misschien eens vers beginnen persen Vingers aflikken, minder calorieen en veel lekkerder

tussendoor:
- ijsje
- plak ontbijtkoek
- water

Vervang misschien het ijsje en de ontbijtkoek, als je echt gewicht kwijt wil. 'betere' vervangers: musliereep, yoghourt, 'specialere fruiten' (maw: druiven, mango, watermeloen, kersen,...), gewoon droog petit lu koekje, lekkere tussendoor groentjes (de dingen die ik bv regelmatig gewoon 'uit de hand eet': wortels, komkommer, stukjes rode paprika, augurk, ...),...
Probleem met onrbijtkoek is dat die vaak speciaal gemaakt worden voor het ontbijt, dé belangrijkste maaltijd van de dag, waar je een voormiddag op moet doorkomen. Vaak zijn ze heel energie en calorierijk


s avonds:
- avond maaltijd
- water

Let bij je avondmaaltijd weer op wat je maakt. Volonvent met frietjes zijn bijvoorbeeld echte dikmakers, terwijl bruine rijst met een tomatensaus met groenten in een supermaaltijd is. Vermijd volle, romige sauzen. Vermijd véél vlees, beperk je daarin.. Kip en vis zijn trouwens minder vet dan varkensvlees/rundsvlees/... Als je pasta maakt, neem dan volkorenpasta, hier krijg je minder snel honger van. Vermijd gefrituurde dingen (frietjes, kroketten, ...)

daarna:
- soms wat nootjes (japanse mix meestal)
- boterham (ja slechte gewoonte)
- glas frisdank
- water

Vervang zeker de nootjes. Noten zijn heel erg gezond, maar ook echte dikmakers. Je kan misschien gewoon alleen in het weekend nootjes eten. Als je frisdrank drinkt, neem dan de lightversie, de gewone frisdranken zijn caloriebommen. Ook best na 20u gewoon niets meer eten, je lichaam moet dan niet meer werken waardoor het ook gewoon allemaal opgeslagen wordt.


conclusie: Om af te vallen eet je zeker niet te veel, zeker niet. Wat me wel opvalt is dat je véél te weinig fruit eet. Je moet zeker, minstens, drie porties fruit per dag eten... En onder de noemer fruit vallen niet alleen appels. Banaan, peer, kiwi (vitaminen!!), meloen, kersen, nectarin, perzik, mango, aardbeien, appelsien, pompelmoes, ... Er is zoveel om uit te kiezen! Ze bevatten ook allemaal bijzonder weinig calorieen, dus eet maar, beter 5 stukken fruit eten dan één koek tussendoor...

Karl66

Berichten: 29774
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:55

[LZP] > [MW]

Charaz

Berichten: 24361
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 08:38

@Tantjeuh, in wat jij typt kan ik me eerlijk gezegd meer vinden. Wel eet ik inderdaad te weinig fruit.

jiehaaa

Berichten: 5075
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:25

Heb je al eens geprobeerd wat ik op de vorige pagina voorstelde? Tussen de middag warm eten en 's avonds brood?

Charaz

Berichten: 24361
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 09:27

@Jiehaaa, ik wil het wel proberen, maar ik woon bij mijn ouders thuis en ik denk niet dat mijn moeder voor mij alleen s middags in de keuken wil gaan staan.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:57

jiehaaa schreef:
Heb je al eens geprobeerd wat ik op de vorige pagina voorstelde? Tussen de middag warm eten en 's avonds brood?


Ik heb het ook wel geprobeert maar kon mij er niet in vinden..

jiehaaa

Berichten: 5075
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:52

Charos schreef:
@Jiehaaa, ik wil het wel proberen, maar ik woon bij mijn ouders thuis en ik denk niet dat mijn moeder voor mij alleen s middags in de keuken wil gaan staan.


Dan is het idd lastig. Maar wie weet iets voor de toekomst Knipoog .

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 00:23

jiehaaa schreef:
Charos schreef:
@Jiehaaa, ik wil het wel proberen, maar ik woon bij mijn ouders thuis en ik denk niet dat mijn moeder voor mij alleen s middags in de keuken wil gaan staan.


Dan is het idd lastig. Maar wie weet iets voor de toekomst Knipoog .


Lijkt me voor 'jonge' mensen wat lastig,... als je een partner hebt die tot 18 uur werkt is het alles behalve handig om 2 keer per dag voor een warme maaltijd te zorgen. En magnetronspul is dan ook weer net niet de bedoeling Knipoog

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 16:05

Ik ben na de zwangerschap 13 kilo aangekomen omdat het herstel van de ks lang geduurd heeft. We zijn nu ruim 2 jaar verder en inmiddels begin ik langzamerhand af te vallen (dit omdat ik meer ben gaan werken en dus minder tijd heb om te snaaien Bloos ) Vooral die tussendoortjes doen het hem, probeer daarnaast meer te bewegen, als je mannetje straks gaat lopen krijg je ook meer beweging neem dat van mij aan Haha! Ik eet ook uit emotie, als er een tegenslag is, ben ik snel geneigd om te gaan snoepen Bloos Probeer die snaaimomenten te voorkomen, kijk hoe trots je na die tijd bent als je het kunt weerstaan! Overigens ben ik niet zo kapot van al die dieeten, het werkt maar tijdelijk het is een kwestie van je eetpatroon aanpassen, die dieeten kun je vaak niet de rest van je leven volhouden!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:36

je wil is er en dat is al stap 1

Ik heb even naar je eetpatroon gekeken en het is echt niet schokkend.
Heb een paar kleine dingen veranderd. Kijk maar of je er in kan vinden.
Citaat:
s ochtends:
- 2 crackers
- 1 boterham
- beleg verschilt, doe nooit boter ergens op
- glas water

tussendoor:
- 1 cracker met kaas (vervang je 48+ kaas door 30/20+ of vervang je cracker door een pakje sultana/liga/fruit. Is minder vet en vult toch door de vezels.)
- glas water

s middags:
- boterham met ei oid [i](in ei zitten veel cholesterol, totaal vet en verzadigd vet, kies liever voor magere vleeswaren zoals kipfillet, rosbief, lever, fricandeau, achterham)[/i]
- 2 crackers (vervang 1 cracker door een boterham. Dit verzadigd meer, waardoor je minder snel snaaimomenten krijgt.)
- beleg verschilt
- glas vruchtensap (light)

tussendoor:
- ijsje (weglaten)
- plak ontbijtkoek en/of een stuk fruit
- water/thee (zonder suiker of met een zoetje)

s avonds:
- avond maaltijd
- water

daarna:
- soms wat nootjes, japanse mix meestal. [i](Japanse mix is goed, bevat minder verzadigde vetten die schadelijk zijn in grote hoeveelheden voor je lichaam).[/i]
- boterham (je lichaam gebruikt deze binnenkomende energie niet en zal het dus opslaan in reserve. Als je dit weglaat kom je de nacht ook door Knipoog )
- glas frisdank (light)
- water

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:52

elady, ik vind het wel een beetje krom dat ze thee zonder suiker moet drinken, maar je raadt wel een Liga aan. Kun je dat toelichten? Liga's bevatten hartstikke veel suikers nl.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:13

jeetje wat een troep wordt er hier allemaal aangeraden.
ik mis persoonlijk super erg je zuivel!
het is bewezen dat mensen die genoeg zuivel eten (magere yoghurt, magere kwark, optimel) sneller en beter afvallen. vooral brood blijven eten. zeker niet minderen!
kijk eens bij voedertijd en sluitje bij ons aan.
dan helpen we je met zijn allen op weg en kom je er echt wel.
ligas en sultanas zijn helemaal nie zo goed voor je! 2 pakjes sultana staat gelijk aan een magnum!
ik hoop dat ik je terugzie bij het centrale topic.
ga meer zuivel en meet fruit eten, rookvlees is ook erg goed voor op bood. veel vezels, volkoren crackers en 20+ of 30+ kaas.
succes!!

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:15


elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:36

Urielle schreef:
elady, ik vind het wel een beetje krom dat ze thee zonder suiker moet drinken, maar je raadt wel een Liga aan. Kun je dat toelichten? Liga's bevatten hartstikke veel suikers nl.

Om een dieet goed vol te kunnen houden is het handig om niet alles in 1x veranderen, vooral omdat dit een hele omschakeling is en in het begin erg moeilijk is. Alles in kleine stapjes voordat je kunt gaan rennen. Het gaat er in het begin vooral om dat je de vele overtollige mindert en daarna alles gaat bijschaven.

Suiker in thee kan vervangen worden door een zoetje (minder dan 1kcal). Terwijl thee met normale suiker ongeveer 85kcal bevat. Een sultana bevat per biscuite 55 kcal, een magnum 190kcal per ijsje.

Denice: zuivel hoort er idd in thuis! Denkend aan halfvolle melk, halverine, magere yoghurt.

xNatas

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-08-06

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:39

Pff, ik weet nou echt niet of ik te zwaar ben of niet Scheve mond..
Van die bmi dingen berekenen op internet lukt niet, bij allemaal komt er wat anders uit..
Ik weeg dus 63 kilo, en ben 1.60

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:48

Je hebt een BMI van 24,61
Op voedingswijzer wordt gezegd: Je bent niet te zwaar, probeer op dit gewicht te blijven.

Zie dat je 14 bent en dan ben je meestal nog in de groei. In mijn ogen niks om over in te zitten.

xNatas

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-08-06

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:16

Dat dacht ik ook al Lachen

Nathazzz

Berichten: 859
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Oude Tonge

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:37

@ Charos even off-topic.
Die jongen in je profiel wie is dat? Hij lijkt heel veel op n hoefsmid die ik ken!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:43

Het is gewoon een kwestie van je leefwijze veranderen.
Ik ben sinds januari 12 kg afgevallen.
Volg geen dieet Haha!
Bij mij was het gewoon een kwestie van minder/gezonder eten en meer bewegen.
Ik viel niet van paardrijden af, dus heb veel gewandeld, gefietst (ook mountainbiken) en soms gezwommen.
Af en toe zondig ik ook wel hoor, maar ben aardig tevreden hoe het nu gaat.