door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 17:06

ik ben erg gevoelig ervoor dat ik zelf door dazen gestoken wordt,nou weer 2 en die bulten wordne dan heel dik meer allergische reacties erop,heb er al azijn opgedaan maar helpt niets blijft jeuken en erg rood,wat doen jullie eraan en wie weet een goed middel daarvoor?
heb ook al nestosyl zalf gebruikt voor stekenbeten helpt helaas ook niet..gr emaartje

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 17:08

Ik ben ontzettend allergisch voor alles wat steekt, soms als niks meer helpt, wil een ijsklontje bij mij nog wel eens helpen, sterkte Lachen

saroanda

Berichten: 4129
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Oudewater

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 17:09

Ik ben de afgelopen weken ook al 2x gestoken. 1x op m'n hand. Het rare is dat de zwellling pas de dag na de steek begint. Ik doe er dan een nat/koud verband omheen, dat neemt de zwelling iets weg. Binnen 2-3 dagen moet het wel weg zijn. Van de week weer in m'n duim. Dat is al bijna weg. Als je er net zoals ik echt allergisch voor bent zijn er weing smeersels voor. Er zijn wel pilletjes maar die helpen niet als je die achteraf neemt. die zou je dan de hele zomer door moeten slikken.

KylaLover

Berichten: 2216
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: ergens in de buurt van nergens

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:49

after bite helpt, azaron kan helpen, azijn, koude nate zwachtel kan helpen, en een smerig trucje wat ik ooit geleerd heb wat bij sommige mensen super helpt is modder.
Nestosyl gebruik ik liever voor oppervlakkige wondjes, niet voor muggenbeten of zo helpt bij mij namelijk ook niet.

ElCid

Berichten: 9243
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:51

Kamfer spiritus helpt heel goed. Bij de drogist (bijv. Etos) kan je kleine flesjes kopen, als je dat er 1 of 2 keer op smeert is de jeuk/ pijn weg.

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:51

Je hebt zo'n groen doosje.. oooh hoe heet het nou ook alweer? In ieder geval daar zit een soort 'spuit' in alleen dan met een dopje (zitten verschillende dopjes in, kleine voor een muggenbeet, tot grote voor de beet van een kwal ofzo).. dat zet je over de plek heen (meteen nadat je gestoken bent) en dan zuigt het de beet uit. Dan een beetje afterbite/azaron en het voelt meteen een stuk beter! Je kunt het gewoon kopen bij de apotheek en misschien ook wel bij de drogist, ze kennen 't vast wel.

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:58

Hebben we het over hetzelfde hier, een Bremse?
Die steken niet, die bijten. En ik ben allergisch als de pest, dus wat ik doe na een beet is direct naar de dokter rennen. Die spuit er wat in (ik weet niet wat het is) en het wordt ingesmeerd met een jodium. Verband er omheen, en deze moet elke dag nieuw aangelegd worden, tot de zwelling bijna weg is. Dit duurt meestal een dag of 3 Ć” 4 bij mij. Heel gedoe, ziet eruit alsof ik een ongeluk gehad heb ofzo, maar ik ontkom er niet aan. Iedere zomer weer hetzelfde liedje.

dingetje
Berichten: 3590
Geregistreerd: 21-09-05

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:04

ElCid schreef:
Kamfer spiritus helpt heel goed. Bij de drogist (bijv. Etos) kan je kleine flesjes kopen, als je dat er 1 of 2 keer op smeert is de jeuk/ pijn weg.


Helpt dit ook voor andere insectenbeten?

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:08

Ik ben afgelopen maandag en dinsdag totaal 13 keer gestoken op mijn beide bovenbenen door die rotbeesten. Had er savonds een beetje last van, maar swoendags thuis begon het ontzettend te jeuken. Ik ben verder niet allergisch voor dat soort steken(gelukkig niet.. anders waren mijn benen twee keer zo dik) Omdat we thuis niks tegen de jeuk hadden gebruikte mijn moeder tandpasta. En dat helpt er goed tegen de jeuk, de zwelling is na een dag ook wat minder. Dus als je niks thuis hebt liggen: Gebruik tandpasta, helpt goed! Ja

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:20

Azaron tegen de jeuk. Verder niks, gaat vanzelf weer weg.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 12:21

ik heb net de kampfer spiritus gekocht bij etos en ja het werkt,de jeuk neemt gelijk weg,het stinkt wel behoorlijk haha

Evelyne79

Berichten: 4007
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:25

ik gebruik er cardiflor van vsm voor.
als een daas mij te pakken heeft gehad is er dezelfde dag niks aan de hand, maar een dag later..............
dan wordt het een keiharde jeukende schijf. die schijf is dan zelfs zo hard dat ik er rondomheen een blauwe plek krijg........
de cardiflor haalt de brandende jeuk weg zodat ik er toch vanaf kan blijven.

Bienotje

Berichten: 10886
Geregistreerd: 09-09-04

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:48

Ik smeer altijd bij irritaties en jeuk calendulan creme (ook van VSM Knipoog )

Helpt bij mij altijd erg goed.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 04:15

Ik doe er over het algemeen eigelijk niks aan, het is hier zo erg met de beesten dat ik zo vaak gestoken wordt dat het niet meer te doen is om alles aan te stippen. Heb wel zo'n stik van azaron geloof ik, werkt op zich wel tegen de jeuk. Een groene stick is het, met een heel vreemde, ammoniak achtige lucht. De jeuk trekt er toch wel fijn mee weg, maar heb het idee dat het bij muggenbulten en brandnetels toch beter werkt als bij dazen.
Meestal krab ik ze kapot, is slecht weet ik.
Ben er gelukkig niet allergies voor, maar het is nog erg vervelend, op het moment heb ik er 3 bij elkaar op mn rug, heeeeel fijn

Invisible

Berichten: 896
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: vlakbij den haag

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:18

mentholgel werkt ook

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:47

een vacuem zuiger .... en daarna verkoelende gel oid tegen de jeuk erop. helpt omdat het geif er uit word gezogen

Veraaa_
Berichten: 344
Geregistreerd: 14-12-06

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:50

Ik doe er altijd natuurazijn op, trouwens ook op m'n paardje.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:09

Gewoon betenzalf van de apotheek, Urtic denk ik.
En voor ik ga rijden spuit ik altijd wat anti-vliegenspray (gewoon die die ik op m'n paard spray) in de lucht en loop ik zelf even door dat wolkje Clown

romatjuh

Berichten: 1069
Geregistreerd: 24-09-04

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:13

Ik heb er pillen voor omdat ik er allergisch voor ben. Moet dan als ik gestoken ben direct een pilletje nemen, en dan valt de zwelling mee. Nadeel van die pillen is dat je niet mag autorijden.

Ranovich

Berichten: 312
Geregistreerd: 09-04-07

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:53

zo snel mogelijk de beet uitzuigen met zo'n speciale pen/apparaatje, dat werkt tenminste bij mij het beste.
Blijf je toch nog jeuk houden (ook al is die kans klein) dan gewoon wat after bite of iets dergelijks erop smeren

Muffin_
Berichten: 720
Geregistreerd: 27-09-06

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:54

ik ben ook allergisch tegen insecxtensteken... ik doe altijd een hele tijd een wattenprop op die doordrenkt is met azijn, en dat werkt heel goed. De jeuk, het branderige en de dikte strekken dan behoorlijk goed weg. Veel koelen wil ook helpen.

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:56

after bite kan ik niet aanraden wat een rotspul !!
bijt als de t*ring! jemig Bloos!

azaron is super Lachen

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:01

ik ben zaterdag gestoken, ben ook alergisch dus meteen pil in genomen (misschien een tip om even langs de HA te gaan als je echt zo gevoelig bent) maar die bleek niet te helpen, vandaag naar de HA geweest, nieuwe pillen en zalf. verder een natverband er om heen.

MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:54

Als ik net ben gestoken probeer ik het gif eruit te zuigen Tong uitsteken Gister gestoken, vandaag maar een heel klein bultje gehad die vrijwel niet heeft gejeukt Haha!

_PassoaJus

Berichten: 4299
Geregistreerd: 12-05-07

Re: door een daas gestoken wat doen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:38

Mag ik vragen WAT een daaz/s is?! Nagelbijten / Gniffelen