Vaatingroei door lenzen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 21:33

Zucht zucht zucht.

Heb nu zo'n 5 jaar lenzen, en ik had een beetje last van mn oog dus ik naar de dokter, huppa doorwijzing naar de oogarts in het ziekenhuis Rolleyes
En het eerste wat íe zegt; JA je moet stoppen met lenzen.

:/

Heb vaatingroei en als ik doorga met elke dag lenzen dragen kan ik blind worden. Dit wil ik dus niet, maar ik HAAT brillen, ik voel me er niet zeker mee, ik draag al lenzen voordat ik zelfs een bril had. Die heb ik alleen thuis op als ik lui ben enzo, NOOIT buitenshuis.
En nou moet ik dus (een jaar) door 't leven als brillioot :/

Iemand die dit ook heeft gehad, hoelang duurt het voordat dit genezen is?

Heb wel een onwijs mooie bril gezien van armani bij de pearle, zonder montuur Schijnheilig
Kost wat maar als het dan toch altijd moet Rolleyes

Six
Berichten: 1191
Geregistreerd: 28-11-06

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:36

Beter een bril dan blind worden.
Ik heb hier trouwens nog nooit van gehoord.. Nagelbijten / Gniffelen
Succes verder.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:49

Tsja, vindt het allereerst wel begrijpelijk, maar om dan meteen brllioot te gaan roepen vindt ik dan weer nergens op slaan!!

Ik heb zelf een bril en jarenlang lenzen gehad. Vorig jaar zomer ook net als jij nu last gehad van geirriteerde ogen, ook bij mij was toen begin hiervan te zien. Heb toen hetzelfde als jij te horen gekregen, als je met lenzen doorgaat heb je een hele grote kans dat het erger wordt en dan is het onomkeerbaar. Het was toen nog bij mij in stadium dat het wle duidelijk aanwezig was, maar nog gene oogschade opleverde. Ik heb toen hele tijd mijn bril gedragen en daar was ik in het begin echt niet blij mee. Maar goed, raakte er langzaam aan gewend.

Het geneest nooit, als je het eenmaal hebt blijft het een gevoelig punt. De rode adertjes in je ogen verdwijnen wel, tenminste zo lijkt het. Echter wat er werkelijk gebeurd is dat het bloed uit de adertjes wegtrekt en je het niet meer ziet. Zodra je weer (langere tijd) lenzen gaat dragen komt het versneld terug, dit omdat het een gevoelig punt is en blijft.

Ik combineer nu mijn bril met lenzen. In de zomer vindt ik het wel eens fijn om gewoon lekker zorgeloos lenzen te kunnen dragen en zonnebril op te kunnen zetten zonder dat je brillen moet wisselen.

Ik snpa je helemaal, overschakelen op bril is in begin niet fijn, maar echt geloof me, is wel allerbeste voor jezelf, oogschade oplopen wil niemand!!

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 21:52

{ Brillioot was maar een grapje, ik wil hier brildragers niet mee voor het hoofd stoten hoor, ik voel me gewoon een idioot met een bril op Haha! )

Ja, ik ben ook van plan om het af te wisselen. Maar mijn moeder heeft precies hetzelfde gehad en draagt nu ook weer bijna altijd lenzen zonder problemen. Dus ik hoop dat het bij mij ook weer 'goed' komt en anders denk ik aan laseren...


Gelukkig vind vriendlief het 'sexy' :/

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:55

Mijn oogarts zei dat elke lensdrager vaatingroei heeft in bepaalde mate, maar je kunt extreme ingroei voorkomen door tijdig je lenzen te vervangen en ze goed te reinigen.

Ik heb een ontsteking gehad aan mijn hoornvlies en moest daarom ook een bril op en ik snap precies hoe je je voelt Knipoog

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 22:00

Bij mij was het net nog niet zover dat ze in mn pupil kwamen ofzo dus moest accuut stoppen. Maar ik vind het echt verschrikkelijk. Best stom.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:27

Wat zegt je oogarts van afwisselen met lenzen en bril?
En zou extra zuurstof doorlatend elenzen dan wellicht een optie voor je zijn?

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 22:32

Niks, dat heb ik zelf besloten omdat ik écht nog wel lenzen wil dragen soms. Niet slim, maar ik ga het gewoon doen met feestjes enzo.

Geen idee, hij zei eerst te stoppen en dan keken we wel verder na een JAAR. Nors opkijken

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:35

Als hij je echt adviseerd te stoppen dan zou ik niet eigenwijs toch lenzen gaan dragen. Een oogarts weet echt wel waarvoor hij je waartschuwd en doet dat niet voor niks.
Maar goed je geeft zelf al aan te weten dat het niet slim is gelukkig. Als ik jou8 was zou ik toch nog eens heel goed nadenken. want echt serieus, dit is vaak wel onderschat hoor dit vaatingroei.....

Anoniem

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:38

Plausje wordt een brilloot hahaaaaaaaa. Lovers

Grapje, maar ik snap je punt, ik weet niet hoe je een bril staat,
misschien wel heel erg goed?
Als Cars het al leuk vind nouja dan moet dat wel? Haha!

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:41

Ik heb heel licht vaatingroei (gehad?) Om te voorkomen dat het erger wordt gebruik ik mijn lenzen niet elke dag en ook niet langer dan 8 uur per dag.
's Avonds rond 7 uur (of eerder) doe ik ze uit en loop ik met mijn bril rond. En in het weekend heb ik ze vaak ook niet in.. Als ik uitga doe ik ze overdag niet in.

Ik snap dat je niet met een bril rond wil lopen. Ik voelde me ook niet zeker met een bril op. maar je ogen zijn toch erg belangrijk lijkt me, dus het advies van de oogarts opvolgen is opzich slim Tong uitsteken

Trouwens, ik weet niet wat je sterkte is? maar ik loop soms dagen lang rond zonder lenzen/bril, alles is wel wazig maar het gaat toch prima.

Zorg er iig voor dat je goed onder controle blijft bij de oogarts. Zo hebben ze die vaatingroei bij mij snel ontdenkt en nu kan ik er rekening mee houden.

soesita

Berichten: 5174
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:05

Ik zou ook zeker het advies van de oogarts volgen. Blind zijn is gegarandeerd erger dan een bril dragen. Tong uitsteken

Ikzelf doe het als risje: mijn bril gedurende de winter, de lenzen op warme zomerdagen, omdat ik dan een zonnebril kan opzetten en mijn neus minder snel zeer doet (bril + zweten = last).
Maar ik plan het ook wel eens. Als ik ze 's avonds aan wil doe ik ze bijvoorbeeld pas 's middags in, enzovoort.

Trouwens, er zijn echt een heleboel leuke brillen op de markt. Mijn leerlingen vinden dat een bril me beter staat dan lenzen, en ze hebben gelijk. Ik heb vaak wallen onder mijn ogen; mijn bril camoufleert die prima. Nagelbijten / Gniffelen
Het is gewoon even wennen in het begin... Ach gut

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:10

Bril is idd een goede camouflage Knipoog

Dit verhaal klinkt wel eng, ik draag zelf lenzen, maar heb hier nog nooit van gehoord. Ik draag ze nu driekwart jaar denk en wil er niet graag meer vanaf!!

Het is echt balen dat je weer aan een bril moet, maar er zijn superleuke modellen en misschien staat het je wel heel leuk...

-xXx-

Cil

Berichten: 501
Geregistreerd: 12-10-06

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:13

Ik heb dat ook een beetje maar bij mij is het zo dat ik niet goed met een bril overweg kan.. waardoor ik gewoon niet eraan kan wennen(duizelig ed). Nu probeer ik s'avonds als ik niet meer de deur uit hoef of de auto in m'n lenzen uit te doen en dan m'n bril te gekruiken. En wat ook kan schelen is maand/daglenzen nemen zodat je regelmatig schone lenzen in kan doen. Weet natuurlijk niet wat voor lenzen je nu hebt? (hard, zacht, maand, dag, halfjaars?)
Nu heb ik maandlenzen via de oogarts, deze zijn ook gewoon te bestellen via internet, en ik ga ieder half jaar op controle in het ziekenhuis dit mede omdat ik heel hard achteruit ga ieder half jaar.. bijna altijd 0,50 per keer! Verdrietig Ze kunnen hier de oorzaak niet van vinden maar ze zeggen dat het verder allemaal er gezond uitziet, ondanks dat beetje vaatingroei die ik nu heb. Het wordt n.l niet erger.

Wat ook een optie is, is je laten informeren over laseren van je ogen.. Dit kan echter alleen als je ogen langer als een half jaar/jaar stabiel zijn. Dus misschien ook het overwegen waard? Zo hoef je geen bril te dragen en kun je dus ook zonder je lenzen. Knipoog

Succes er in ieder geval mee!

En als je meer wilt weten PM je me maar.

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:15

Ik heb het proberen te begrijpen op google, maar het lukt niet echt. Wat is vaatingroei precies? Ik heb nu 6 jaar lenzen en heb nergens last van.

In iedergeval, ik heb er ook een hekel aan om een bril te dragen. Kan me voorstellen dat je dat ook niet zo ziet zitten. Probeer toch een leuk montuurtje te vinden (al is dat lastig)
Succes ermee!

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 14:19

Ik heb -4 en -2,75. Zonder bril zie ik niet veel hoor Haha!

Ik loop nu al een week met mijn oude bril en moet zeggen, het went wel. Maar ik vind het nog steeds een ramp *LOL* Bedankt allemaal!
Ik heb zachte maandlezen Lachen

Ik hoop dat het bij mij snel weer weg is...Of weg, leeg in elk eval. Ik wil ook gaan laseren inderdaad, maar nu nog niet.
Als ik 25 ben ofzo. Soms twijfel ik wel omdat ik nu een bril bestel van 300 euro en dat is toch al een derde van het laseren *LOL*

Cootjuh, dat is het grootste probleem juist, je hebt het niet door, je hebt er geen last van en dit kan erg gevaarlijk zijn, ga dus regelmatig op controle bij je opticien of bij een oogarts! Ik ging per toeval erheen omdat ik een ontstoken oog had...Ik dacht een zalfje en klaar, maar nee hoor, ik heb weer eens wat *LOL*

Wat ik er van begrepen is; lenzen laten geen zuurstof door. Hierdoor onstaan er bloedvaatjes in je ogen die zuurstof doorvoeren..Maar deze horen dus niet in je ogen. Deze groeien langzaam naar binnen, over je iris tot je pupil, als ze in je pupil gaan zitten heb je grote klans op virussen en zware ontstekingen waar je zelfs blind aan kan worden Lachen Bij mij zitten ze dus net tot mn iris, ik weet niet hoe ernstig dat al is Nagelbijten / Gniffelen
Door geen lenzen meer te dragen lopen ze leeg en kán het overgaan maar ze gaan nooit helemaal weg.

Yinka

Berichten: 2982
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:17

hmm hier had ik nog nooit van gehoord Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig ben een maandje geleden naar de optieven geweest. Ik heb sinds kort weer een bril erbij. Die draag ik gerust een dag Ja

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:20

Hmm, misschien moet ik toch maar wat vaker op controle gaan dan, ik ging alleen op controle als ik het idee had dat ik weer sterkere lenzen moest, maar elk half jaar gaan, is dus geen overbodige luxe..

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:27

Ik ben net naar de opticien geweest voor mijn contactlens controle en ook bij mij is vaatingroei in m'n rechteroog geconstateerd Huilen Ben er best van geschrokken. Advies: lenzen (maand) tijdig verwisselen, goed reinigen en uitdoen zodra het kan. Ik kan echt niet zien zonder bril/lenzen, dus zodra ik thuis ben gaan m'n lenzen uit. Ook in het weekend doe ik zoveel mogelijk m'n lenzen uit. Ik heb nu een vrij simpele bril maar ben van plan te gaan shoppen voor een hippe bril, zodat ik die ook wat vaker aandoe Bloos

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:36

een kennis van mij heeft dat ook gehad. indertijd 3 jaar met een bril moeten lopen. daarna op harde lenzen overgestapt, zachte lenzen waren niet meer verstandig.

Anoniem

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:35

Kun je niet gewoon lenzen van het ziekenhuis nemen? Jij hebt dacht ik altijd lenzen van Kruitvat en dat lijkt me niet echt zo geweldig eerlijkgezegd... Want als je al 5 jaar lenzen hebt heb je dus ook al 5 jaar geen controle daarop..

Ik heb in het begin zelf erg zitten prutsen met opticiens en zelf dát vind ik niet goed genoeg. Ogen zijn wel erg belangrijk. Ik ga altijd naar de oogarts in het ziekenhuis voor lenzen, en daar moet je ook standaard om de zoveel tijd langs voor controle.

Misschien een idee voor als je weer met lenzen mag beginnen ofzo. Lachen

Het lijkt mij eerlijkgezegd ook niks, een jaar een bril op! Bloos! Maar ach wie weet ben je er dan al zo aan gewend dat je dan al een heleboel leuke brillen hebt en nooit meer lenzen wil. *LOL* Cool

Edit: Brillioot vind ik wel geniaal gevonden trouwens *LOL* Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:23

Nog nooit van gehoord....
Is het alleen mogelijk bij harde of zachte lenzen, of bij beide?

Ik heb zachte lenzen en ben simpel gezegt een idioot met betrekking tot lenzen reinigen en elke maand nieuwe pakken. Daar heeft mijn opticien ook al eens wat van gezegt (oke.. meerdere keren *LOL*) maar ik vergeet gewoon nieuwe lenzen te pakken.

Savonds ga ik sowieso wel door het leven als bril idioot (als ik thuis ben) omdat ik veel last heb van hoofdpijn. Ook overdag als ik gewoon thuis ben loop ik wel met bril rond. Lenzen zijn dus meer voor school, werk buitenshuis en wanneer ik weg moet.


Zie je het aan je oog wanneer je last hebt van vaatingroei? Of is het met het blote oog niet te zien?

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:38

Fairie schreef:
Ik heb zachte lenzen en ben simpel gezegt een idioot met betrekking tot lenzen reinigen en elke maand nieuwe pakken. Daar heeft mijn opticien ook al eens wat van gezegt (oke.. meerdere keren *LOL*) maar ik vergeet gewoon nieuwe lenzen te pakken.

Savonds ga ik sowieso wel door het leven als bril idioot (als ik thuis ben) omdat ik veel last heb van hoofdpijn. Ook overdag als ik gewoon thuis ben loop ik wel met bril rond. Lenzen zijn dus meer voor school, werk buitenshuis en wanneer ik weg moet.


Zie je het aan je oog wanneer je last hebt van vaatingroei? Of is het met het blote oog niet te zien?


Hier dus nog zo 1 Haha! Slordig met reinigen en in plaats van een maand liep ik soms wel 2 maanden met een paar rond.
Je ziet het niet aan je oog als je vaatingroei hebt. Mij werd verteld dat je al te laat bent als je er last van krijgt. Bij mij zijn vandaag 'foto's' van m'n ogen gemaakt en daar was de vaatingroei wel op te zien. Heb toen ik thuis kwam van de opticien gelijk m'n bril opgedaan.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Re: Vaatingroei door lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 01:08

Gerbenfroh schreef:
{ Brillioot was maar een grapje, ik wil hier brildragers niet mee voor het hoofd stoten hoor, ik voel me gewoon een idioot met een bril op Haha! )

Het is trouwens geen brillioot (idioot met bril) maar een 'brillenjood' misschien dat je het nu niet zo gauw meer zegt Bloos

Ik draag mijn lenzen bijna nooit meer, terwijl ik dat een paar jaar geleden niet had gedacht.
Ik voel me soms ook raar met bril, en het is irritant, maar ik krijg nooit negatieve reacties eigenlijk.