Wanneer drink je teveel water?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 19:29

Ik kom per dag makkelijk aan 2 liter water. Ik zit denk ik eerder bij de 3 dan bij de 2 liter water. Nu zei laatst iemand tegen mij dat ik maar uit moest kijken dat ik niet teveel water dronk. Dit zei degene half voor de grap maar zij zei daarna wel dat je teveel water kón drinken, en dat dat eerder is dan je denkt.

Dus vandaar mijn vraag, kan je teveel water drinken?
Nu begrijp ik dat 8 liter achter elkaar opdrinken echt niet goed voor je zou zijn. Maar wannéér drink je dan té veel water..?

zoetiej

Berichten: 801
Geregistreerd: 26-01-06

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:31

Volgens mij moet je zeker niet meer dan 3 liter drinken. Kan je het nie top internet vinden?

Elinee

Berichten: 1182
Geregistreerd: 11-11-06

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:34

2 liter is goed, en hoe verder daarboven, hoe slechter het word.
tenminste dat is mij verteld, gevolgen oid weet ik ook niet.

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:34

Nou, zou veel water echt kwaad kunnen. Je plast het toch weer uit!

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:36

AnnemiekvM schreef:
Nou, zou veel water echt kwaad kunnen. Je plast het toch weer uit!


Als je echt teveel water drinkt kun je eraan overlijden! Maar dan gaat het voornamelijk om erg grote hoeveelheden in erg korte tijd. Je lichaam kan dan als het ware het water niet meer verwerken, waardoor je watervergiftiging krijgt. Maar op een hele dag 3 liter water is echt niet ongezond hoor, heel goed zelfs!

zoetiej

Berichten: 801
Geregistreerd: 26-01-06

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:36

Ja het kwam echt kwaad. Je kan er zelfs dood aan gaan. Dan heb je namelijk watervergifteging. Er was ook een jongen die moest om bij een studentengroep te komen een bepaalde hoeveelheid water opdrinken. Daar is hij dood aan gegaan

Tivara
Berichten: 6859
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:37

Teveel water kan zeker kwaad AnnemiekvM Lachen Hoeveel dat precies is weet ik niet Maar ik denk dat het ook met het weer te maken heeft.
Zelf drink ik ook erg veel water per dag, zeker zo'n 2 liter, en heb nog nooit ergens last van gehad. Als het warm weer is drink ik nog veel meer Lachen

Anoniem

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:38

zoetiej schreef:
Ja het kwam echt kwaad. Je kan er zelfs dood aan gaan. Dan heb je namelijk watervergifteging. Er was ook een jongen die moest om bij een studentengroep te komen een bepaalde hoeveelheid water opdrinken. Daar is hij dood aan gegaan

Ja, maar dat is alleen als je het in heel korte tijd opdrinkt. Echt niet als je het over een dag verdeelt. Clown

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 19:39

zoetiej schreef:
Ja het kwam echt kwaad. Je kan er zelfs dood aan gaan. Dan heb je namelijk watervergifteging. Er was ook een jongen die moest om bij een studentengroep te komen een bepaalde hoeveelheid water opdrinken. Daar is hij dood aan gegaan

Ja precies, dat had ik dus ook gehoord toen.

Maar daarom vroeg ik me af, waar ligt de grens eigenlijk?!

Mijn 3 liter kan geloof ik echt geen kwaad nee, je moet gewoon wat vaker naar de wc maar verder verschilt het volgens mij niet echt met 2 liter.

Hoe dichter bij de 2 liter hoe beter vind ik een beetje vreemd. Dan hangt het toch ook heel erg van het weer af. Als het echt warm is zweet je het toch wel uit lijkt mij, dan kan je lichaam ook veel minder met het water doen toch?

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:40

misschien als het aan de onderkant meteen weer uit komt zetten????
ow nee sorry maar dat moest eruit (hoop dat je het geintje begrijpt) Bloos

ik denk dat het pas echt kwaad kan als je last van je darmen krijgt (dus diarree).
ik zal het aan mijn zus vragen die is apotheekassistente mischien weet zij zoiets.(als je dat wil natuurlijk).

zoetiej

Berichten: 801
Geregistreerd: 26-01-06

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:40

Dat denk ik ook, ik zal even googlen. Knipoog

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:41

De wijze woorden van een vriendin van mij.........


Dat verschilt per persoon. Vele zeggen: Per dag zoveel glazen drinken, de ander zegt weer een ander getal. Maar die mensen hebben het allemaal FOUT! Hoeveel water goed is voor je verschilt per persoon, en wat ik nu ga zeggen klinkt misschien raar maar, neem een stuk tekst uit de krant, leg het in de wc, plas erover en als je de tekst nog kan lezen drink je genoeg water.

Britt

Berichten: 18896
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:42

In de quest heeft daar ook iets over gestaan laatst. Ik zal s kijken of ik het nog kan vinden

zoetiej

Berichten: 801
Geregistreerd: 26-01-06

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:43

Citaat:
Maar teveel water drinken is slecht voor je. Hiermee spoel je namelijk je mineralen e.d. die zo belangrijk zijn voor je lichaam, weg. Het kan je natriumbalans in je lichaam verstoren. Teveel water in 1 keer kan zelfs tot watervergifteging leiden. Dit geldt vanaf 4 a 5 liter water per keer. Er zijn zelfs gevallen van epilepsie door het drinken van teveel water in 1 keer gemeld.


* Edit bron: http://fitness.blog.nl/algemeen/2006/07/24/teveel_water_drinken_is_slecht

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:16

Wuis schreef:
zoetiej schreef:
Ja het kwam echt kwaad. Je kan er zelfs dood aan gaan. Dan heb je namelijk watervergifteging. Er was ook een jongen die moest om bij een studentengroep te komen een bepaalde hoeveelheid water opdrinken. Daar is hij dood aan gegaan

Ja, maar dat is alleen als je het in heel korte tijd opdrinkt. Echt niet als je het over een dag verdeelt. Clown

En daarbij; wanneer je je niet goed gaat voelen bij het drinken van water dan stop je meestal toch al wel met drinken. Dus TS, maak je niet al te veel zorgen wanneer je 3 liter op een dag drinkt. Haha! Bovendien is het 2 liter 'regeltje' slechts een algemene aanwijzing. De ene persoon heeft net iets meer nodig, en de andere net iets minder.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:02

als je 2/3 liter in 1 uur drinkt kan je water vergifteging krijgen.
Als je het verdeelt over 24 uur heb je minder kans op een vergifteging Knipoog

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:38

Als je meer dan 3 liter water per dag drinkt is het toch zo dat je ook goede vitamines en mineralen weg spoelt, ipv alleen slechte ?

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:46

Als te veel water drinkt dan kun je inderdaad een mineralen tekort krijgen. Vitamines lijkt mij ook maar dat weet ik niet zeker.

Als je zoveel water drinkt is het misschien wel eens verstandig om te laten testen of je geen diabetes hebt.
Als je dat hebt krijg je namelijk meer dorst.

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 23:40

Ik was ook niet zozeer bang dat ik teveel dronk ofzo, maar vroeg het me toch af.

Dat van mineralen en vitamines wegspoelen klinkt heel logisch eigenlijk.

Maar wat zoetiej schreef zou dan wel kloppen. 4 a 5 litter in één keer, tja hoe krijg je het weg Nagelbijten / Gniffelen

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 00:58

Ik kreeg ooit 2li in 1x weg,was hondsmisselijk maar had zo'n vreeeselijke behoefte aan water,nooit meer !
Ik kom gemakkelijk toe aan 3l,nu iets minder maar op school vooral

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:32

Silence schreef:
De wijze woorden van een vriendin van mij.........


Dat verschilt per persoon. Vele zeggen: Per dag zoveel glazen drinken, de ander zegt weer een ander getal. Maar die mensen hebben het allemaal FOUT! Hoeveel water goed is voor je verschilt per persoon, en wat ik nu ga zeggen klinkt misschien raar maar, neem een stuk tekst uit de krant, leg het in de wc, plas erover en als je de tekst nog kan lezen drink je genoeg water.

Hier ben ik het helemaal mee eens..
Iemand van 2 meter heeft vast meer water nodig dan iemand van 1.60.. Om maar iets te noemen.
Alleen van die krant had ik nog nooit gehoord.

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:34


ikkie1990

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: montfoort

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:48

Ik drink de ene dag meer als de andere maar probeer wel zeker aan de 2 liter per dag te zitten. Heb ook wel is een dag dat ik ineens wel 3.5 liter drink bijvoorbeeld op mijn werk is het bloed heet dan drink je toch al een stuk meer.
Zelf heb ik nog nooit gehoord van te veel water maar zou kunnen.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:53

met warm weer is het niet erg om zoveel te drinken, en sowieso, 3 liter is nog goed te doen..

je mag alleen NOOIT 1 liter of meer in één uur tijd drinken, dat gaat je lichaam niet leuk vinden!

Wat Silence zei; klopt; het gaat hier om de kleur van de urine volgens mij, je urine mag zéker neit te donker zijn, dan is het te geconcentreerd en dat is niet zo goed voor je niertjes Vork

Zou me nog niet heel druk maken hoor Lachen

Mananeh

Berichten: 339
Geregistreerd: 01-10-05
Woonplaats: Winschoten

Re: Wanneer drink je teveel water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:11

Ilsiie schreef:
met warm weer is het niet erg om zoveel te drinken, en sowieso, 3 liter is nog goed te doen..

je mag alleen NOOIT 1 liter of meer in één uur tijd drinken, dat gaat je lichaam niet leuk vinden!

Wat Silence zei; klopt; het gaat hier om de kleur van de urine volgens mij, je urine mag zéker neit te donker zijn, dan is het te geconcentreerd en dat is niet zo goed voor je niertjes Vork

Zou me nog niet heel druk maken hoor Lachen



ow, dan heb ik een probleem Haha! Drink regelmatig 1 liter of meer per uur. Drink aan water zo'n 3 liter per dag, daarnaast nog koffie, thee, sapjes enz. Gemiddeld tussen 5 en 6 liter vloeistof per dag.

Laat me je gerust stellen: dat kan geen kwaad. Ik heb eens laten onderzoeken of ik misschien suiker heb omdat ik zoveel drink, maar nee ik ben gezond. Heb alleen veel zin in vloeistoffen. Arts zei dat dit geen kwaad kan. Veel drinken is goed voor nieren, blaas en nog veel meer zaken. Maar teveel in 1 keer (bijvoorbeeld 2 liter water achter elkaar) dat is natuurlijk niet goed. Maar jah, dat geldt voor zoveel dingen. Fruit is gezond, maar 4 kilo in 1 keer is ook niet echt goed voor je lijf Haha!