Die kids van tegenwoordig... allergie op allergie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maar10e

Berichten: 1342
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: De groenste stad van Nederland

Re: Die kids van tegenwoordig... allergie op allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:03

sorry hoor maar 'ze' geven wel snel een stempel op een bv druk of een inzichzelf verkeerd kind.
maar ik vind dat over allergieen kan je niets zeggen. dit is vaak medisch.
en ik heb ook altijd buiten gespeeld en ben zo vies geworden als het maar kan en ik heb ook een allergie
het zegt dus niets!

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Die kids van tegenwoordig... allergie op allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:08

Citaat:
Is het zo dat bij je broertje maar 1 ding tegelijk gecorrigeerd mag worden? Bijv. hij knoeit met z'n eten én propt zijn mond vol, kun je bij je broertje dan alleen 1 van die dingen corrigeren? Omdat het anders dus te chaotisch in hun hoofd word?

Vind het ook zo'n onzin om kinderen met ADHD niet op hun kop te geven. Die moeten ook opgevoed worden komop zeg, als je dat niet heb je daar alleen die kids mee.


Je kan hem idd maar 1 ding tegelijk corrigeren, anders raakt hij in paniek, snapt hij het niet meer.
Wordt dan erg boos, de ene keer gaat hij dan huilen, de andere keer om zich heen slaan etc.
Ligt er natuurlijk wel aan waarvoor je 'm corrigeert.
Verder moet je hem gelijk corrigeren, als je het later zou doen, heeft het eigelijk geen zin meer, dan is hij het al vergeten....

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Die kids van tegenwoordig... allergie op allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:41

Citaat:
Tegenwoordig worden die kinderen maar achter de tv of computer gezet, hebben de ouders tenminste geen last van ze en hoeven ze niet zoveel te wassen


Hihihi! Die wasmachine draait hier overuren!
Laat kinderen lekker kinderen zijn..... ze worden tegenwoordig al zo vroeg volwassen gemaakt door de maatschappij.

Annetje_
Berichten: 500
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Die kids van tegenwoordig... allergie op allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 00:44

Barmat schreef:
Nog even ter aanvulling:

Ik ben geboren met Astma. Ik mocht hierdoor eigenlijk van mijn ouders nooit met dieren knuffelen, want dan kreeg ik het benauwd. En dat terwijl ik een enorme dierenvriend ben Ja

paardrijden mocht nog net, maar dan alleen het rijden, poetsen mocht niet, en 5 minuten vóór de les aanwezig zijn, 5 minuten daarna weer naar huis Boos!

Toen ik ouder werd en verzorgpony's e.d. kreeg, en ik alles deed wat de longarts verboden had, kreeg ik het eerst heel zwaar, en daarna.... werden mijn klachten minder!

Ik heb nu twee paarden, twee katten en heb jaaaaaren knaagdieren gefokt. Geen centje pijn, alleen konijnen en cavia's gaat nog niet goed, maar ach, er zijn ergere dingen Knipoog


Toch vraag ik me nu af of dit ook voor andere 'kwaaltjes' geldt, zoals hooikoorts of kattenallergie. Ik heb daar dus last van, hooikoorts vroeger niet, maar de laatste 3 à 4 jaar wel, dit jaar toch maar een allergietest laten doen en daar kwam uit dat ik een erg hevige reactie had op graspollen. En dus dit jaar tóch maar pillen aangeschaft, omdat er echt dagen waren dat ik mij zo beroerd voelde en mijn ogen zo rood en prikkerig dat ik soms niet eens naar school of paardrijden durfde/kon. Die pillen zijn best wel tegen m'n principes in, kunnen nooit dingen inzitten die goed voor je zijn toch?
Maar stel dat ik gewoon nog 5 jaar doorga zonder pillen, zou m'n lichaam dan weetikveelwat stoffen gaan ontwikkelen om er zelf wat aan te doen? Zo ook met m'n kattenallergie, waar ik geen pillen ofzo voor heb en ook niet van plan ben om aan te schaffen?
Ik ben overigens 13, zou er een mogelijkheid zijn dat ik er overheengroei, met/zonder pillen? Pling

Wel wil ik ook zeggen dat ik vind dat er soms(!) te snel en onoplettend de conclusie wordt getrokken door de ouders 'dat het kind maar aan ADHD zal hebben'. Terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn. Ik ga dus helemaal mee met de mensen in dit topic Lachen
Groetjes Anneke.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Re: Die kids van tegenwoordig... allergie op allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 00:54

runningkawa schreef:
Zouden allergien niet meer voorkomen omdat tegenwoordig alles brandschoon is en er te weinig gelucht word en de lucht waarmee dan gelucht kan worden gewoon vies is?

Er zijn idd onderzoekers die zeggen dat allergie begint als de armoe eindigt.
Hoe schoner ons eten en onze omgeving, hoe meer allergieen.

annebe schreef:
Er zijn tegenwoordig zo veel synthetische voedings stoffen.
Ik heb het idee dat we onszelf aan het "vergiftigen"zijn met het voedsel wat we dagelijks binnen krijgen.

Ja, dat idee heb ik ook. Echt, er is bijna niks meer zonder e-nummers en troep te koop in de supermarkt Scheve mond

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Die kids van tegenwoordig... allergie op allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 01:10

Vroeger had je ook al allergieën. Dat er meer aandacht voor is, komt denk ik ook doordat de medische wetenschap makkelijker allergieën kan diagnostiseren. En toch...wat de schone omgeving betreft, daar zit toch wel een kern van waarheid in, denk ik, want in Noorwegen is het aantal allergieën schrikbarend hoger geworden, de laatste jaren, en nergens is de lucht zo schoon als in Noorwegen, lijkt het wel.

Wat onhandelbare kinderen betreft: daar had je vroeger tuchtscholen voor, en pollepels. Tegenwoordig word je in elkaar geslagen door een boze ouder, als je een kind op fout gedrag aanspreekt, vroeger kreeg je van je ouders een extra mep, als ze erachter kwamen dat je iets had uitgespookt wat niet mocht.
Een allergie/overgevoeligheid ontkennen, wat ik wel eens heb gedaan, heeft geen zin. Voor een operatie heb ik wel eens gezegd, dat ik nergens overgevoelig voor was, omdat ik de "allergie-hype" zo'n onzin vond. Wel dus, nikkel, dus na de operatie kon ik niet eens meer tegen de knoop van mijn spijkerbroek, het was verergerd, door stoffen die tijdens de operatie waren gebruikt.
Probleem met de "allergie-hype" is inderdaad, dat mensen die echt zwaar allergisch zijn voor iets, niet serieus worden genomen.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Die kids van tegenwoordig... allergie op allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 01:34

Ik denk dat we nu meer weten ... het vervelend bij allergische reacties is dat het steeds erger kan worden als je er meerdere keren in aanraking mee komt. Zo kan je een kleine uitslag, ineens omslaan in levensbedreigende problemen met de ademhaling. Dat kan na 5x, 10x, maar ook bij de tweede keer.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Die kids van tegenwoordig... allergie op allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 03:41

Citaat:
Hihihi! Die wasmachine draait hier overuren!
Laat kinderen lekker kinderen zijn..... ze worden tegenwoordig al zo vroeg volwassen gemaakt door de maatschappij


hier ook Vork

in onze vorige woonplaats konden kinderen zelden spontaan blijven
spelen "want ze hadden hun nette kleding aan.."en tja bij ons betekende buitenspelen uh niet schoon binnen komen
een extra aanwezigzijnd boeren pakje hielp helaas niet genoeg

mijn kleine kreeg op school 1 (kleuter school) d stempel adhd
mensen die mijn kleine kennen zullen dit zeker tegen spreken
dat thuis zwaar was (zieke mam) en dat er op school extreem veel zuikers
gevoerd erden deed niet ter zake ..zucht

riep wel al ..humm de manier van denken ..zou wel eens dislectie kunnen zijn (zoals ook oma en mamma ..)

2e school groep 1 .. hij zou "dom"zijn en naar speciaal onderwijs moeten
humm dislectie miss maar dom nee ..
en hij had het daar absoluut niet naar zijn zin dus voor groep 2 op naar school 3 ..

school 3 ..naar aanleiding opmerkingen school 1 en 2 ..f testje ..of het goed was
ja hoor test m maar ..daar kwam uit hoog begaafd
tja hu uhh logisch nadenken kan hij maarrrr vermoed ook ..
en tjs nouwww dat die niet dom is dat wisten we wel maar naar onze maatstaven komt voor hoogbegaafd toch meer om de hoek kijken ..

het bureau // allen wel bekent ..
na jaren discussie over voer en kunnen , kregen wij op onze sodemieter ,.. kind was 3 kg te zwaar ..met een zie je wel en 8 maand borstvoeding zonder het af te meten ( nee heb nog steeds geen teller op mijn tieten ,..)
kind snoept nihil en ja als die na school thuis komt met ik heb honger dan maak ik boterham .. of kan die appeltje pakken oid ..

verhuisd 200km verderop 2 weken na de 3 kg te zwaar op merking op nieuwe lokatie weer bureau ..(kennis making)
"der mocht nog wel wat kilotjes bij .. " uiteraard was er qua lengte nog gewicht ook maar iets veranderd in die 2 weken

4e school ..1e lerares
hij is niet de slimste ..moe ..lui ..blijft zitten
wij in opstand dus kind gaat toch over
juf 2 kind is erg slim ..komt wel goed ..

zpfff zucht ...

nu na paar testjes staat iig vast hij heeft idd , zoals wij al verwachte , dislectie , is een gevoels denker , en nee is zeker niet dom
niet de meest atletische maar ook niet lomp , absoluut niet dik
en in het westen een der grootsten in de klas hier een der kleinsten

...

wij laten de wereldse denkwijzen voor wat het is
en volgens ons eigen gevoel
na jaren zoveel tegenstrijdigheiod mogen ze alles stoppen daar waar de zon niet schijnt.. maar de opmerkingen zwakzinnig , adhd ed nee sorrie ,maar
daar voldoet onze kleine (gelukkig of niet ) niet aan ..

hji heeft nu de stempel dislectie wat hem zou kunne helpen in de toekomst ii
in mijn tijd werd er nog weini voor gedaan hij krigt nu iig doelgerischte hulp
en atributen
daar ben ik erg blij om .. ben van het vwo afgegooit ivm mijn taalkundig vermogen terwijl ik voor de overige vakken meer dan voldoende scoorde
hij krijgt nu de kans om te worden wat hji wil (muv taal kundige Knipoog )
zal ons ook een worst wezen of dat putjes shcepper of wetenschapper is

maar hij heeft geen adhd omdat hij toewvallig net als vele andere kids druk word van teveel zuiker oid
is niet dom , verveelt zich vaak mateloos op school , kan zich na een ingrijpend gebeurtenis thuis idd moeilijker concentreren (tja duh ..als je weet wat ier gebeurt is de afgelopen jaren zal dat echt niet als raar in de oren klinken) maar wij als ouders weten dat die miss niet dom is maar hoogbegaaf is ook weer een uiterste die miss wel uit de testjes komen
maar doe maar normaal ..heb je het al zwaar genoeg ..

aan de ene kant "ja ! "ze willen graag met termen en stempels gooien
aan de andere kant zijn wij 5 jaar bezig geweest om hem te laten testen op dislectie ..wat nu dan eindelik gebeurt is omdat hij weer de stempel dom kreeg ..waaruit dus "gelukkig"(is misshien niet de juiste opmerking maar oke) idd bleek "hij is niet dom eerder slim mar heeft wel een beeld/gevoel denk wijze en zer duidelijk een vorm van dislectie .."hij heft de meeste moeite met hoofdletters en betenloze woordn (de het een dat dan ..)

klinkt misschien raar maar ik , als mamm a met dislectie die jaren heeft moeten knokken tegen de term dom terwijl uit iedere test kwam hoogbegaafd en ik dus de term lui kreeg Verdrietig vind dat erg fijn voor hem dat hij nu dit etiketje heeft ! hij krijgt nu niet dagelijks te horen of lui of dom
maar gerichte hulp ! zodat hij de kansen krijgt (of die die nu benut of niet ) die ik nooit gehad heb ! is / ben dus erg blij met deze stempel ..

al had de vorige juf liever stempe dom en adhd gezien
ze had hem het liefste weer een jaar laten zitten
want dan was ze der vanaf en moest hji nar speciaal onderwijs..
nu heeft hij de stempel hoogbegaaf en dislectie en daar is ze helemaal niet blij mee (me god weet waarom want u mag hij namelijk omndanks al haar poogingen hem een jaar achter te houden ) nu dus en jaar overslaan Gestoord
vertel ons het maar ...

hoe tegenstrijdig kn het zijn ..