Altijd buikpijn

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:09

Ik heb er vorige week heel veel last van gehad.. Scheve mond
Deze week nog geen 1 keer.. Lachen Dat is wel beter.

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:32

Geen suiker is best te doen hoor. Probeer het voor een week of 3 en kijk of je je beter voelt!
Ga maar eens googlen op candida. Dat zou het ook kunnen zijn.
Ikzelf ben allergisch voor melk en gluten. Die zitten ook overal in, haha. Maar toch eet ik nog elke dag lekker hoor. Gewoon een kwestie van goed recepten zoeken op internet.

Via dit forum heb ik veel recepten gevonden:
www.southbeachforum.net

geluksvogel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 29-12-05
Woonplaats: Overijssel

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:52

_Micha_ schreef:
Maar toch echt bijna óveral zit suiker in ?
En hoe doe je dat nu dan eet je nu wel weer suiker.


Mijn zus is na 6 maanden nog steeds er niet vanaf dus zit al die tijd zonder suiker en gist. Ze gaat nu naar een arts die met een licht trillingen in je lichaam geneest. Nogal moeilijk uit te leggen Tong uitsteken Ze koopt vooral veel bij de bio winkels en het lukt echt wel. Alleen na een tijdje wordt je het wel zat, geen ijs, geen koud frisdrank want je mag ook geen zoutstoffen Knipoog

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:40

Daar had ik dus ook last van, na iedere maaltijd zelfs... Soms uren, soms 10 minuten. Ik ben toen naar de dokter gegaan, en die heeft allemaal op mijn buik zitten kloppen ofzoiets. Haha!
En die zei: "drink je wel genoeg?"
Eeeuh? wat is drinken? kun je dat eten?
Nee dus. Knipoog
Hij zei dat je darmen dan (vooral na de maaltijden omdat er dan meer in je darmen komt ofzoiets) veel beter hun best moeten doen omdat ze geen 'water' hebben om de eeuh, brei aan elkaar te maken.

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 21:43

Jep daar kan het heel goed aan liggen, ik drink nu ook meer en ik heb iets homeopatisch iberogast geloof ik dat helpt ook geloof ik.

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Altijd buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:46

Ik heb ook een vreselijk spastische darm en ik word er ook compleet gestoord van. Je gaat gewoon minder graag dingen buiten huis doen, want wat nou als je krampen krijgt of wat nou als je de hele avond buikpijn krijgt... ook als ik lang in de auto moet en er dus geen wc aanwezig is denk ik altijd wat nou als ik nu super krampen krijg en ik kan nergens naar de wc... klinkt best genant maar het is gewoon zo en ik moet er maar mee leren leven..

Ik weet dat vezels goed helpen tegen darmklachten. Tarwezemelen zijn heel erg smerig, ik moest er altijd van kokhalzen dus at ze niet meer.

Toen vertelde m'n zus mij dat ze met sinaasappelsap goed te drinken zijn, want dan proef je ze niet. Nu drink ik elke dag een glas sinaasappelsap met 2 theelepeltjes tarwezemelen erin(goed roeren!), en dat werkt eigenlijk best goed. Nu heb ik vrijwel geen krampen meer, en veeeeeel minder buikpijn.

Ook is het heel belangrijk dat je niet te vet eet, en dat je je goed aankleedt in de winter. Als ik geen hempje aandoe, of m'n tshirt in m'n broek zodat er geen koude lucht tussen kan komen, vat ik kou en huppakee, weer krampen.

Die Optimel en Activia oliebol helpt allemaal wel, maar lang niet genoeg. En het is nog hartstikke duur ook.
Tarwezemelen zijn daarentegen niet duur, en je doet er lang mee.