Waterbed, Gelbed of Tempur?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke24
Berichten: 1164
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Limburg

Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 22:27

Ok, ik zit met een dilemma. ik ben op een punt beland, dat ik zoveel nek- en rugpijnklachten heb dat ik besluit een grote investering in een bed te doen. Ik heb een whiplash en altijd veel rugpijn, er lopen onderzoeken of het misschien niet iets van reuma kan zijn. Nu zweerde ik eerst bij de tempur, maar ik hoor er ook veel negatieve verhalen over. Vandaag heb ik op verschillende waterbedden gelegen, maar dit lag absoluut niet slecht. wel merkte ik dat ik rugpijn kreeg. De medewerker zei; dat het een reactie kan zijn van mijn lichaam, dat dit best een week kon duren, maar daarna ook heerlijk zou liggen. Nu weet ik het dus helemaal niet meer. Ik vind opzich een ongestabiliseerd bed heerlijk, maar kreeg wel het idee dat ik in een hangmatvorm lag, terwijl hardere stabilisatie me meer het tempur gevoel gaf. Wie heeft ervaringen? En dan wil ik het liefst ervaringen van mensen die ook gezondheidsklachten hebben, want heb je die niet, dan ligt een bed al snel een stuk lekkerder!
Laatst bijgewerkt door Ziolette op 10-07-07 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: **titel aangepast op verzoek TS**

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:58

Ik heb er geen verstand van verder, maar mijn ex kreeg van een kennis een tweepersoonswaterbed, omdat de man last had van zijn rug en met het waterbed bleef hij juist last houden. Daarom hebben ze dat bed weg gedaan.
Maarja het zal natuurlijk aan de soort rugklachten liggen. Voor mij lag dat bed inderdaad gewoon superlekker.

Succes met je zoektocht naar een goed bed, want het lijkt me echt lastig als je nooit echt lekker kan liggen.

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 00:30

Is er via de thuiszorg niet een testbed te bestellen? Tempur hebben ze zeker wel, waterbed weet ik niet zeker. Kan je bij de huisarts vragen, dan kan je er zelf een weekje op slapen.

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 00:46

Tempur lijkt me beter dan waterbed, maar da's puur een ingeving. Tempur vormt namelijk mee met de vormen van je lichaam en een waterbed vormt mee met alles (reageert gewoon op je gewicht). Maar goed, pin me er niet op vast..

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 04:02

Bij tempur kun je geloof ik test bedden bestellen, dan kun je het uitproberen. Denk idd dat die beter voor je rug zijn, maar de een zweert er bij en de ander kan er niet op liggen.

Waterbed is lekker, en lekker warm, maar als ik er 3 nachten op slaap, heb ik toch wel erg last van mn rug.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:50

Ik denk dat een Tempur beter is dan een waterbed. Een waterbed ondersteunt niet voldoende volgens mij, wat je bij een Tempurbed dan wel weer hebt.
Daarnaast: als je meteen al last hebt van je rug bij zo'n waterbed, zou ik nooit een waterbed kopen. Meteen last van je rug betekent niet dat het na een week uitproberen over is. Leuk praatje van de verkoper, maar vergeet het maar!
Je bed moet meteen goed liggen!

Goof

Berichten: 28978
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 09:44

Ik ben het eens met Polivy dat een bed direct goed moet liggen.
Ik had ook last van mijn rug en nek en heb nu een waterbed dat voor 60% gestabiliseerd is. Het is heerlijk verwarmd en vormt naar je lichaam. Ik heb geen last meer van mijn nek en rug gehad sinds ik hierin slaap!! Ik zou ook echt niet anders meer willen.

ikke24
Berichten: 1164
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Limburg

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 10:58

Nou opzich kan het wel dat het lichaam zich verzet...heb ik wel vaker gehoord. Nu krijgt het dan geen kans meer om pijn te gaan doen ofzo...Ik zal ff mijn nadelen en voordelen van tempur en waterbed op een rijtje zetten:

een nadeel van de tempur is:

1. Het schijnt erg zweterig en klam aan te voelen.
2. Als je ergens een ontsteking in je gewrichten hebt, dan kan het juist duwen.
3. Het schijnt in de winter een blok beton te zijn, omdat het zich aanpast aan de omgevingstemperatuur. Het duurt dan 15 minuten voordat het zich naar je lichaam vormt en draai je je om begint dat proces weer van voren af aan.
4. Je mag er geen warmtekussen op leggen (en dat is nou juist zo lekker als je pijn hebt)

Voordeel:
1. Iedereen schijnt het geweldig te vinden, dus dan zal t ook wel zo zijn...
2. Het is iets goedkoper en zal sneller vergoedt worden door een verzekering.
3. Je krijgt 15 jaar garantie

nadelen waterbed:
1. Volgens mij als ie te licht gestabiliseerd is (wat ik overigens wel t lekkerst vindt liggen) dan zakt je kont dieper erin weg en krijg je niet die gestroomlijnde werking.
2. Veel onderhoudt en kosten.
3. Ik ben opzoek naar een huis en verhuizen met een waterbed schijnt heel moeilijk te zijn, laat staan dat ze het bed daarna weer op de juiste stabilisatie krijgen.
4. Ik weet niet zeker of het goed voor me is.
5. kun je in een waterbed tv kijken?????

Voordelen waterbed:
1. het is altijd lekker warm.
2. Het is natuurlijk wel een hele luxe he Bloos
3. Het lijkt me gewoon leuk en geweldig om zo´n ding te hebben want het ligt super!
4. Je hoeft niet bang te zijn dat het in de winter anders ligt dan in de zomer.



Ik heb gewoon zoveel vragen en als ik deze stel krijg ik twee standaard antwoorden:
1. Mevrouw een bed is iets heel persoonlijks daarin kan niemand u adviseren!
2. Of de verkoper is vol van tempur of juist vol van het waterbed en kraakt het andere finaal af en wil perse dat verkopen wat hij denkt het beste te zijn.

Graag wil ik onafhankelijk advies en het fijnste zou zijn van iemand die klachten heeft en met beide ervaringen. Dus: vraag rond!!!!!!!!! hihihi

Echwel

Berichten: 12507
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:00

Goof schreef:
Ik ben het eens met Polivy dat een bed direct goed moet liggen.
Ik had ook last van mijn rug en nek en heb nu een waterbed dat voor 60% gestabiliseerd is. Het is heerlijk verwarmd en vormt naar je lichaam. Ik heb geen last meer van mijn nek en rug gehad sinds ik hierin slaap!! Ik zou ook echt niet anders meer willen.

Hier hetzelfde.
Na een ongeluk in 200 kon ik door nekpijn enz niet meer slapen
Heb in 2004 een waterbed aangeschaft en had spijt dit niet 10jaar aaerder te hebben gedaan
Wij hebben 2 aparte waterzakken en goed gestabiliseerd.
Mijn man heeft een versleten onderrug en slaapt ook heerlijk..

pmarenaJarig

Berichten: 48344
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:06

Ik heb een holle rug die snel zeer doet , en met een waterbed is dat eigenlijk niet echt overgegaan..... idd. vanwege het wegzakken van je kont erin als je op je rug ligt , dan ligt je rug nog steeds "hol" zeg maar en dat doet dus zeer.

Toch heb ik al iets van 5 jaar een waterbed (pas weer een nieuwe gekocht) omdat het zo fijn is verder.

In de winter direct lekker warm , in de zomer als iedereen wakkeer ligt van de hitte slaap ik prima , want dat waterbed blijft gewoon lekekr liggen en desnoods zet je de temperatuur 2 graden lager Haha!

Qua kosten is het nog geen 100 euro per jaar dus daarvoor hoef je het ook niet te laten.

Verder is het frisser dan een matras waar huidschilfers en zweet in gaan zitten , want die waterzak neemt niks op (af en toe spray en doekje eroverheen) en de tijk kun je regelmatig wassen.

Verhuizen is even een klusje maar geen probleem hoor.

De stabilisatie komt door de matten die erin zitten. Bed leeg laten lopen , matras oprollen , spul verhuizen en matras weer uitrollen en vullen. Dan is er niks aan de hand. Je kunt er pompjes voor huren ook om ze (zelf) leeg te laten lopen.

Waarom zou je geen TV kunnen kijken vanuit een waterbed ? Haha!

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:09

Ik heb zelf een waterbed. De eerste week had ik wel rugklachten maar later zijn die helemaal over gegaan.
Ik had ook erg veel rug en nek klachten.
Ik heb wel een zwaar gestabiliseerd waterbed gekocht. Kostte wel wat, maar heb geen klachten meer.

Tempur heb ik niet echt ervaring mee, alleen met de kussens en daar kreeg ik alleen maar meer nek klachten van.

WilmaW

Berichten: 692
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Lieren

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:26

Wij hebben ook een waterbed.
Ik weet niet wat een tempur matras precies is maar mijn de zus van mijn vriend heeft een gelmatras.

Wij hebben ook erg moeten wennen aan ons waterbed, heeft wel een paar weken geduurt.
Wij zijn 2 1/2 jaar geleden verhuisd en hebben toen speciaal iemand laten komen om het bed te verhuizen, waterzakken moesten helemaal vacuum leeg gezogen worden anders zou de stabilisatie naar de knoppen gaan.
Ruim een half jaar geleden hadden we ineens het bed lek.... gelukkig merkte ik dit in de ochtend, heb ik het bedrijf benaderd ie ons het bed had verkocht en via daar kon ik weer nieuwe matrassen kopen....we waren net buiten de periode van 5 jaar garantie en daarnaast was het niet op een lasnaad dus had ik pech...., ik kon ook niet 1 nieuwe waterzak er in doen maar moest ze gelijk beide vervangen (wij hebben ieder een eigen matras) ivm mogelijkheid van andere weekmakers in de verschillende matrassen (weekmakers houden het vinyl soepel) die dan het andere matras weer kapot kon maken....
Nou ja uiteindelijk maar wel gedaan, wat moet je anders op dat moment.
Die dag dus druk geweest met bed leeg laten lopen, nieuwe matrassen er in en weer vol laten lopen.

Als ik meer tijd had had ik denk ik wel eens willen kijken of ik iets anders had kunnen vinden.

Kartouche

Berichten: 172
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: N Limburg

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:38

Ik slaap al 20 jaar op een waterbed, juist omdat ik rugklachten heb.
We hebben eerst 15 jaar waterzakken gehad die zo gestabiliseerd waren dat ze binnen 2 sec stil lagen als je er op drukte.
Nu hebben we sinds 3 jaar watermatrassen, dat is zeg maar de buitenkant van een gewoon matras maar aan de binnenkant een water zak.
Er hoeft dus veel minder water in dan in de ouderwetse zakken.
Bijkomend voordeel is dat het op beweegbare lattenbodems gelegt kan worden, als ik dus op bed lig kan ik via een electro kastje het hele hoofdeinde naar boven laten komen.
Dus tv kijken of een boek lezen in bed is geen probleem meer.
Het is in de winter heerlijk warm en in de zomer koel, ligt er natuurlijk maar net aan hoe warm ze de thermostaat zet.
Ik kan niet meer op een normaal matras liggen omdat ik het dan niet volhoud van de pijn aan mijn rug.
Voor dat wij deze watermatrassen kochten heb ik ook op Tempur matrassen proef gelegen, maar na 10 min kon mijn man me daar af trekken want mijn rug was al zo stijf dat ik er zelf niet meer af kwam.
Ga je goed orienteren want er zijn onder de waterbedden verschillende alternatieven.
Succes met je keuze maken

Hannanas
Berichten: 13037
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:01

Hier: duidelijk Tempur.

Vormt zich mooi aan je lichaam, altijd perfecte ondersteuning, geen rugklachten meer, niet meer door haar rug gegaan of zo erge rugpijn dat je zowat nog niet eens kruipend naar de wc kan.

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:15

Mijn ex had een waterbed en ik ontzettend slechte rug, op waterbed deed mijn rug en nek (whiplash) het goed, toen mijn relatie stopte kon ik het bed overnemen, maar zijn prijs was idioot hoog, dus geweigerd, ik heb op tig matrassen gelegen en uiteindelijk toch gekozen voor een waterbed, die staat nu 3 weken, heb 2 aparte zakken, F10 stabilisatie met extra verstevigde heupzone, bevalt me heel goed.

Wat bij mij echt de doorslag gegeven heeft is dat de hygiene, een waterbed reinig je elke 3 maanden (de zak zeg maar) om hier eventuele restanten zweet etc te verwijderen en een matras kan je slechts luchten. Je moet gewoon alles even proberen, maar mag ik vragen wanneer je bent wezen kijken, het allerbeste tijdstip is in de ochtend en bij voorkeur als je goed uitgerust bent, maakt wel een verschil hoor.

marleen_88

Berichten: 14129
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:53

Mijn zus en zwager hebben een waterbed, allebei ook rugklachten, door het waterbed hebben ze nergens meer last van Lachen

Maar zoals hier al is gezegd; het bed moet meteen goed liggen en niet na een week pas

dingetje
Berichten: 3590
Geregistreerd: 21-09-05

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:00

Wij hebben sinds een jaar ook een waterbed omdat ik zware rugklachten had. Twee aparte zakken en prima gestabiliseerd.
De eerste week lag het inderdaad wel een beetje onwennig en heb ik ook wel iets spierpijn gehad. Kwam waarschijnlijk omdat ik de verkeerde nieuwe (dikke) kussens gekocht had. Maar nu, met nieuwe dunne kussens, is het echt geweldig. Het onderhoud valt ook nog wel mee. Een keer per kwartaal maak je de waterzakken even schoon en wrijf je ze in.

ikke24
Berichten: 1164
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Limburg

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 09:51

ik heb nu op nog iets beters gelegen: Gelbed. Dit is een waterbed, maar je kunt hem zelfs steeds stabiliseren met gel....en ook weer onstabiliseren....Maar waar krijg je die???

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:07

ikke24 schreef:
ik heb nu op nog iets beters gelegen: Gelbed. Dit is een waterbed, maar je kunt hem zelfs steeds stabiliseren met gel....en ook weer onstabiliseren....Maar waar krijg je die???

Als je googled vindt je genoeg.

ikke24
Berichten: 1164
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Limburg

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 10:17

nee bij google vind ik maar 1 soort gelbed van 1 fabrikant en dat gaat via internet, iets wat ik NOOIT zou doen, verder vind ik niks....

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:22

ikke24 schreef:
nee bij google vind ik maar 1 soort gelbed van 1 fabrikant en dat gaat via internet, iets wat ik NOOIT zou doen, verder vind ik niks....

Beter googlen dan Knipoog
Hier is er eentje. De eerste hit meteen: http://www.goossenswonen.nl/vestigingen.asp

ikke24
Berichten: 1164
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Limburg

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 10:27

ja ik heb gegoogled maar vind er mijn info niet op. Ik ga sowieso een bed niet bij goossens kopen maar in een echte beddenspeciaalzaak. Goossens ben ik gister geweest en heeft maar 2 bedden daar staan. (waterbed en een gelbed). Dus alles met gel wat ik intyp op google heb ik al gezien en is niet de info die ik zoek. Daarbij zou ik graag ervaringen van mensen willen en niet een of andere reclame praatje van een winkel/fabrikant!

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:30

Wat betreft ervaringen zou je op internet ook wel moeten kunnen vinden. En ik zou gewoon een winkel binnenstappen en zeggen dat je een gelbed wilt en waar je dan moet zijn. Ook al hebben zij er eentje, gewoon vragen of ze nog andere winkels met gelbedden weten.

ikke24
Berichten: 1164
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Limburg

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 10:35

Zoals ik al zei, kan ik de informatie die ik zoek niet op internet vinden. Ik heb net een waterbeddenspeciaalzaak gebeld en die raden het sterk af ivm kinderziektes en hoge prijs!

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:54

Natuurlijk raad een waterbedden zaak zo'n bed af, die willen jou graag een waterbed verkopen. Ik heb inderdaad iets gehoord over die gelbedden maar daar kreeg ik ook niet echt positief bericht over en dit was in een zaak waar ze matrassen verkochten echter de verkoper had ook ervaring met waterbedden etc, heb je die M line matrassen al eens geprobeerd? Die zijn wel erg duur maar perfecte ondersteuning. Ik vond die ook wel aardig toen ik overal ging proefliggen