Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:21

Ik zou ook graag willen dat mijn vriend stopte met roken. maar zoals veel mensen zeggen; die gene moet er zelf vol achterstaan. En helaas is dit ook bij mij niet het geval.
Hier wordt ook niet binnen gerookt hoor! Vraag idd aan je vriend of hij het in ieder geval niet bij jou in de buurt wilt doen. Dat het echt erg slecht voor je gezondheid is. Tuurlijk, het is een verslaving, en het lijkt me verdomd moeilijk om d'r vanaf te komen( ik heb zelf nooit gerookt, heb genoeg mensen gezien die d'r mee (gingen) stoppen). Maar.. waar een wil is, is een weg.


(Moet die wil d'r wel zijn Knipoog )

Diamante

Berichten: 1002
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 00:34

Milly_ schreef:
Jobbeltje schreef:
NEE

De enige die hem kan laten stoppen met roken is hij zelf. Hij moet er zelf achter staan. Anders werkt het toch niet.

idd Knipoog Ben zelf roker, dus kan het weten Bloos
es ik snap ook niet goed dat je eerst een topic aanmaakt over hoe slecht jullie relatie is op dit moment, en dat je het nu hebt over samenwonen? bedoel het niet slecht hoor


Stel DAT Mill! Knipoog , ht is ook niet dat ik na dat topic onze relatie niet meer zie zitten hoor! In tegendeel! Ht was meer als 'voorbeeld', samenwonen!

Ik bedoel meer of ik ht van hem kan vragen?
Natuurlijk kan ik hem niet 'opdringen' om te stoppen met roken,
en dat ht moeilijk is..

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:56

Ik zou zeggen... als jullie samen zijn, moet hij gewoon niet roken in jou bijzijn. Dat zal hij ook vast wel voor je gezondheid over hebben, toch? En als jullie besluiten samen te wonen, tja, dan zal hij buiten moeten roken... maar dat weet hij dan tenminste wél van te voren.

De enige die kan besluiten dat hij ermee moet stoppen is hijzelf. Maar ik zou zelf ook geen rokende vriend willen, en het kan je toch gebeuren dat je verliefd word op een rokende man... maar hier zou hij dan wel echt buiten moeten roken!!

Diamante

Berichten: 1002
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 00:58

Hij heeft vandaag de hele dag niet gerookt...
hij had geen sigaretten meegenomen hiernaar toe!

Is al een klein stapje Clown
Ben trots op hm!

(ik geloof overigens wel echt dat ht MOEILIJK is om te stoppen met roken)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:14

Vragen kan altijd, afdwingen niet.

Ik zou dus nooit stoppen voor een ander.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:10

Je kunt hem vragen te stoppen of niet meer in je buurt te roken. Van de andere kant kun je ook zeggen dat je geen relatie met een roker wilt en voor je eigen gezondheid kiezen. Ja, ook jij hebt een keuze hierin! Als je er zo ziek van wordt lijkt het me duidelijk dat er iets moet gebeuren. Je gezondheid is zo belangrijk, en dat realiseer je je soms pas als je het mist.

Muffin_
Berichten: 720
Geregistreerd: 27-09-06

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:12

stoppen met roken zal echt van hem uit moeten komen. Als hij er niet achter staat, zal het anders ook nooit lukken. Maar een beetje rekening met jou houden mag je eigenlijk wel verwachten als je er zo een last van krijgt: dus minderen als ie bij jou in de buurt is, of buiten roken enzo

ellepel

Berichten: 47467
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:12

jou vriend hoeft niet te stoppen met roken,maar wel even buiten gaan staan.
is wel zo netjes vind ik.

mijn vriend is gestopt vanwege luchtweg problemen en vanaf dat moment rook ik gewoon buiten Knipoog
mijn huis is schoner,mijn kleren stinken niet meer en.....ik rook zelf nu natuurlijk een stuk minder.

dus stoppen? als hij niet wil,dan niet.
maar wel even naar buiten gaan Haha!

unicorn1980

Berichten: 275
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: goes

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:20

Ja inderdaad! Stoppen gaat misschien wel ver maar rekening met je houden is geen probleem. aardig dat hij heel de dag niet gerookt had!
Toen mijn vriend stopte vanwege zijn astma ging ik ook gewoon naar buiten. Ook hebben we zo'n luchtzuiveringsding of ik ga bij het open raam zitten. Zo gaat het al heel de tijd goed.

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:34

Hmm... Mijn visie op het feit dat ie niet heeft gerookt, aangezien die zo stom was zijn sigaretten te vergeten is minder prijzend Knipoog

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:48

Hmm.. Ik vind wel dat iedere dokter op elk klein dingetje zeggen dat je moet stoppen met roken..

Ik zou zelf een paar goede opmerkingen maken.. Bijv. als ie gaat roken, "Dus je gaat liever roken dan dat je bij mij wilt zijn ? ".

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:56

Ik vind wel dat je absoluut het recht hebt om hem buitenshuis(of toch niet in jou buurt) te laten roken. Maar hem doen stoppen? daar gaat hij zelf eerst heel erg moeten achterstaan.

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:05

hasten schreef:
Hmm.. Ik vind wel dat iedere dokter op elk klein dingetje zeggen dat je moet stoppen met roken..

Ik zou zelf een paar goede opmerkingen maken.. Bijv. als ie gaat roken, "Dus je gaat liever roken dan dat je bij mij wilt zijn ? ".

ik ben zelf een roker en als iemand dat tegen mij zou zeggen Stoom uit je oren
Denk dat dat alleen maar averrechts werkt Knipoog
Ik zou hem gewoon altijd naar buiten sturen, ook als het giet of onweert..

Diamante

Berichten: 1002
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 00:07

Milly_ schreef:
hasten schreef:
Hmm.. Ik vind wel dat iedere dokter op elk klein dingetje zeggen dat je moet stoppen met roken..

Ik zou zelf een paar goede opmerkingen maken.. Bijv. als ie gaat roken, "Dus je gaat liever roken dan dat je bij mij wilt zijn ? ".

ik ben zelf een roker en als iemand dat tegen mij zou zeggen Stoom uit je oren
Denk dat dat alleen maar averrechts werkt Knipoog
Ik zou hem gewoon altijd naar buiten sturen, ook als het giet of onweert..



Hij is op de goede weg...
doet echt zn best!
(miss door ons goeie gesprek van gister)

Wat ik me niet heb gerealiseerd,
zn beide ouders roken ook!
Kan hij wel buiten gaan staan, maar zit ik nog in de rook Vork

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:12

Waarom woon je eigenlijk bij zíjn ouders in dan.. Dat lijkt me ook geen gezonde situatie (letterlijk en figuurlijk in deze Knipoog )

netam12

Berichten: 2941
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:16

Als hij niet wilt stoppen met roken zou ik voorstellen om niet bij jou bij zijn te roken.
En dat er binnen in huis ook niet meer gerookt wordt buiten mag hij roken en waar jij niet bent.

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:17

Bienotje schreef:
Waarom woon je eigenlijk bij zíjn ouders in dan.. Dat lijkt me ook geen gezonde situatie (letterlijk en figuurlijk in deze Knipoog )

ze woont daar niet maar ze komt daar wel veel Knipoog de ts woont nog thuis.
Maar es,zitten jullie dan niet veel op zijn kamer enzo? daar kan je hem toch al vragen om elders te roken hé?

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:26

Oei, sorry Knipoog Verkeerd gelezen dan denk ik en wat dingen door elkaar gehaald!

Gelukkig komt de zomer eraan en kun je veel buiten zitten, verder kun je daarop natuurlijk je gewoonte aanpassen door vaker bij elkaar te zijn op niet-rokers plekken (jouw thuis bv).

Als je duidelijk merkt dat je klachten minder zijn als je ruimtes waarin gerookt wordt vermijd, dan raad ik je aan om toch schone ruimtes op te zoeken..

Je gezondheid is toch wel erg belangrijk..

Diamante

Berichten: 1002
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 09:24

Milly_ schreef:
Bienotje schreef:
Waarom woon je eigenlijk bij zíjn ouders in dan.. Dat lijkt me ook geen gezonde situatie (letterlijk en figuurlijk in deze Knipoog )

ze woont daar niet maar ze komt daar wel veel Knipoog de ts woont nog thuis.
Maar es,zitten jullie dan niet veel op zijn kamer enzo? daar kan je hem toch al vragen om elders te roken hé?


Jaa!
Hij heeft nou zelf ook gezegt bij mij 'niet' meer te roken.. niet meer in mijn buurt!
Gister had ik knalrode ogen en een keel als ik weetniet wat!

Ben trots op hm, hij rookt al vanaf zn 12e....
nou nog volhouden Haha!

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 09:40

Ik hoop in ieder geval voor je dat zijn voornemen niet van korte duur is, het is vaak moeilijk om niet terug te vallen in oude gewoontes en zulke voornemens ook echt vol te houden Knipoog

LF_xx_D

Berichten: 1902
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:43

pmarena schreef:
Je kan het van hem vragen , maar het is zijn eigen beslissing.

Als je hem verteld wat de dokter heeft gezegd , dat jij echt niet die rook in mag ademen , dan zal hij zelf ervoor kiezen om te stoppen met roken , als hij je graag mag.

Heeft hij dat niet voor je over (het gaat om je gezondheid !) dan weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt Knipoog

Kan ook zijn dat hij niet wil stoppen maar dan alleen niet meer bij jou in de buurt rookt. Dat is ook een oplossing.

Maar als het een beetje een vent is dan stopt 'ie gewoon , niks uitstellen , dan wordt het later alleen maar moeilijker Knipoog


Idd Knipoog

wendjuh

Berichten: 304
Geregistreerd: 22-02-07
Woonplaats: Noord brabant

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:14

ik rook zelf ook, en het is gewoon moeilijk om te stoppen heel moeilijk, de oplossing is: hij moet gewoon buite gaan roken en niet bij jou in de buurt, maar je kan niet van hem verlangen dat hij MOET stoppen, want dat is erg moeilijk, hij moet gewoon rekening houden met je, en als hij dat doet is er geen probleem wel?

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:48

Mijn vriend rookt ook,
maar hij rookt soms wel een avond bijna dag niet als ik bij hem ben..
maar ik verplicht hem helemaal niets, want uiteindelijk moet hij er zelf mee stoppen
zoen ook niet met hem vind ik dan vies weet hij ook dus poetst hij netjes zijn tanden.. uit zich zelf!

Als het voor jou gezondheid niet goed is moet hij gewoon niet meer in jou buurt roken.. als jij bij hem bent
wil die stoppen moet hij daar zelf ook achter staan..

wendjuh

Berichten: 304
Geregistreerd: 22-02-07
Woonplaats: Noord brabant

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:53

TabeR schreef:
Mijn vriend rookt ook,
maar hij rookt soms wel een avond bijna dag niet als ik bij hem ben..
maar ik verplicht hem helemaal niets, want uiteindelijk moet hij er zelf mee stoppen
zoen ook niet met hem vind ik dan vies weet hij ook dus poetst hij netjes zijn tanden.. uit zich zelf!

Als het voor jou gezondheid niet goed is moet hij gewoon niet meer in jou buurt roken.. als jij bij hem bent
wil die stoppen moet hij daar zelf ook achter staan..


ja inderdaad! je kan hem niks verbieden, want dat is erg moeilijk!

_PassoaJus

Berichten: 4299
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Kan ik mijn vriend laten stoppen met roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:06

Ik kan ook niet tegen rook, ja naar een half uur het stik benauwd te hebben al wel een beetje.

M'n lover van nu rookt ook, wil 'm best helpen er vanaf te komen, maar het is en blijft zijn ding en dat kan ik hem niet verbieden! Knipoog