jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 16:10

Na heel mijn leven theraphie gehad te hebben voor betere lichaamshouding heeft mijn mams weer wat nieuws bedacht. Pilates .
Even voor de duidelijkheid .. Ik heb al 5 a 10 therapien gehad voor mijn lichaamshouding en niks hielp.
Eerst een heel verhaal over lichaamhouding ... zie ik daar in de hoek toch een martelwerktuig staan .. Clown en daar werd ik dus slachtoffer van. Gelukkig viel het 100 procent mee maar echt overtuigd ben ik niet.
Ik vind er nog vrij weinig aan. De mevrouw kon al wel zeggen dat ik last had van extreem hoge spierspanning (wisten we nog niet Clown ) en van instabiele bekken ..

Wie heeft er goeie ervaringen met pilates en kan mij overhalen om enthausiast te worden ?

Yessy

Berichten: 23040
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:12

Ik heb een half jaar pilates gedaan en het was voor mijn houding goed, en voor m'n buikje Knipoog

Vond het persoonlijk erg leuk, zolang het niet te zweverig werd, maar dat is natuurlijk persoonlijk Lachen

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 16:13

nou .. ik heb al van baby zijnde allemaal cursussen ed. gevolgt voor mijn houding en die is nu nog bagger ... Ik loop elke avond met pijn in mijn lichaam en zeker als ik me wat meer inspan. daarom ga ik juist dingen ontzien zoals echt sporten. Paardrijden heb ik geen last meer van. Ik ben beniewt of het leuk word en of het helpt

Anoniem

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:45

Ik heb een jaar Pilates gedaan, ik vond het erg leuk en ik merkte duidelijk dat mijn rug soepeler werd en dat ik in het "dagelijks leven" meer ging letten op een goede houding. Voor mij werkte het zeker! Ik kan nu met de Pilates oefeningen zelf mijn rug losser maken, wat voorheen echt nog nooooit gelukt was Lachen

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:47

Ik heb het ook een jaar gedaan!
Vond het een fijne sport! Ik lette daarna ook beter op mijn houding! Merkte ook duidelijk dat ik me fitter voelde!
zou zo weer willen beginnen Haha!

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:59

pilates is geweldig!

low impact, je wordt er heel snel veel strakker van (einde rare putjes en toestanden Clown ) en je lenigheid verbetert! En je voelt je zooo heerlijk los en soepeltjes na een training..

*besluit ter plekke om weer te gaan pilatessen*

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:00

Heb het een paar keer gedaan, maar het is niet mijn ding Clown

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:04

shadowflower schreef:
Na heel mijn leven theraphie gehad te hebben voor betere lichaamshouding heeft mijn mams weer wat nieuws bedacht. Pilates .
Even voor de duidelijkheid .. Ik heb al 5 a 10 therapien gehad voor mijn lichaamshouding en niks hielp.
Eerst een heel verhaal over lichaamhouding ... zie ik daar in de hoek toch een martelwerktuig staan .. Clown en daar werd ik dus slachtoffer van.

Wat voor martelwerktuig dan? Pilates doe je toch op de grond, hoogstens op een yogamat?

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 18:09


mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:09

Wat is pilates eigenlijk precies? Ik heb een ruggewervel gebroken iemand raadde mij aan om pilates te gaan doen, maar ik weet niet precies wat dit inhoud?

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:10

heb het voor mijn hernia-operaties gedaan, en ga nu binnenkort weer beginnen. heb er zin in, want ik voelde me altijd erg fijn erna. wij deden het inderdaad op een matje, gewoon allerlei oefeningen, geen toestellen ofzo. Verward

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 18:13

na ja bij mij is de conclusie van bekkeninstabiliteit gekomen en hoge spierspanning

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:27

Het enige waar ik het van ken is Tellsell.. Lijkt mij leuk om te doen, maar kan iemand mij vertellen hoe ik het beste ermee kan beginnen? Ik bedoel... doe je dat bij een sportschool of via die dvd's van tell sell (ja sorry daar alleen ken ik t van Haha! )? Dus wie helpt? Lachen

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:45


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:51

Gewoon bij de sportschool, Bitterbal Lachen
Ik ben meegesleept door iemand die zéker weet dat het goed voor mijn paardrijden zou zijn Haha! Ik ben namelijk van nature zo stijf als een stokbrood van eergisteren en dat zie je terug in mijn paard. We zijn nu een paar weken bezig en omdat zij recht tegenover de sportschool woont, komt ze er wat vaker en gaat ook harder vooruit.
Het is inderdaad "low impact", maar als ze besluiten een handvol buikspieroefeningen erin te gooien, begint het flink te branden Scheve mond Maar goed, dáár word je strak van, zeggen ze, dus doorbijten maar Haha!

Daarnaast pakken we ook nog wel eens een lesje "body balance" mee. Da's een combinatie van pilates, tai chi (wat dat ook mag zijn) en yoga. Is mee gericht op beenspieren en het oprekken van je rompspieren en bekkenspieren. Ze sluiten af met het licht uit en een relaxed muziekje aan, en daar moet je tegen kunnen Tong uitsteken Wordt een beetje érg zweverig.... Maar goed, je kunt niet zomaar wegrennen uit de zaal, dus die laatste vijf minuten zitten we dan ook maar uit Haha!

edit: over het resultaat kan ik persoonlijk nog geen uitspraken doen, daarvoor ben ik nog te kort bezig. Wél merk ik, dat mijn rugwervels (na eerst een hele poos nóg pijnlijker te zijn geworden) niet meer pijn doen. Het wordt weer erger, als ik niet consequent de lessen volg.

Nicje87

Berichten: 9859
Geregistreerd: 26-06-06

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:52

ik ben ook benieuwd wat het is.. ook de link geprbeerd maar bij mij deed hij het ook niet..

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:13


lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:17

Aah pilates doe ik echt niet graag, geef me liever taiji (de echte niet de rommelige ik draai een beetje met men armen, en noem het taiji of tai chi grr Tong uitsteken)

Body balance vind ik wel tof, maar waar de taiji daar zou inzitten geen idee Tong uitsteken

Elke sport kwa gevechtsport en aerobics werkt aan je houding als je het goed doet, dus dat pilates daar extra goed voor is ben ik daar echt niet mee eens. Het is zoals vele sporten een sport die werkt op lenigheid en spieren, dus het is normaal dat je rug er ook beter van word

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:17

-> MW

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:18

pilates als in, winsor pilates, met die cirkel?
dit wil ik ook al een tijdje proberen

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Re: jaja,ook ik moet er aan geloven ... pilates training

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:07

Doe ook elke week 2 keer een uur Pilates. De ene les is vrij zwaar en in de andere wordt meer ingegaan op verlengen en rekken. Ik voel me ook altijd een stuk langer na de les Knipoog