Welke foundation?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 14:36

Zelke foundation lan ik het beste gebruiken voor mijn huid?

IK heb vaak last van een geirriteerde huis (vooral rond de kin) Hierdoor gebruik ik dus altijd make up om het weg te werken maar je begrijpt al dit doet mijn huid geen goed.

Ik drink meer dan voldoende water en maak mijn gezicht netjes schoon en gebruik s' ochtends en s' avonds een goeie hydraterende creme.

Hoe kan ik mijn make up het beste aan brengen (camoeflage stift?, daarna poeder etc.) en natuurlijk welke (betaalbare) merken ik hiervoor het beste kan gebruiken?

Alvast bedankt!

Irismacho

Berichten: 7264
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Amersfoort (Nieuwland)

Re: Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:17

Ik denk dat het beter is om helemaal geen foundation te gebruiken. Misschien beter een creme? Tenminste ik heb altijd gehoord dat je nooit foundation op geiriteerde huid moet doen?

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:21

Idd, vind het trouwens ook niet mooi, om op een geirriteerde huis make up te zien. Je krijgt allermaal schilfers e.d.

bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

Re: Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 09:06

Ja maar hoe kan ik het dan het beste camoegfleren?

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Re: Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:12

Weet je waarom je huid geirriteerd is rond je kin? Je kan beter de oorzaak aanpakken dan het te camoufleren Knipoog ..Is die hydraterende creme wel goed? Misscchien dat je huid daar zo op reageerd.

Zelf gebruik ik wel foundation. Gewoon de goedkope van de hema. Die heeft ook een hydraterende stoffen.

Ik neem altijd een make up sponsje voor vloeibare make up. Doe daar 3 tot 4 druppeltjes op en dep en veeg het verdeeld over je gezicht uit tot je geen make up meer ziet. Herhaal dat tot je het goed vind. (kijk uit dat je je gezicht niet dicht plamuurd Knipoog )

Daarna doe ik er ook nog heel licht wat rouge overheen...

Suc6 Lachen

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:16

bambi schreef:
Ja maar hoe kan ik het dan het beste camoegfleren?


Je kan beter wachten totdat het genezen is...
Ik heb in de wintermaanden vaak ook een ruwe huid.
Wat ik doe??
Voordat ik naar bed ga, smeer ik een laagje vaseline op me huid, niet te dik.
En als ik dan 's ochtends wakker word is me huis super zacht.
ik zou de plek rond je kin gewoon vettig houden totdat het weg is.
Ik zelf verzorg mijn huid optimaal, ben dan ook nogal ijdel.
Reinig het met een milk, dan een lotion, dan een goedje die de porieen schoonmaakt, en dan nog een goede dagcreme, en ik heb echt een babyhuidje..

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Re: Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:16

Pascal schreef:
Idd, vind het trouwens ook niet mooi, om op een geirriteerde huis make up te zien. Je krijgt allermaal schilfers e.d.



Als je eerst een body lotion aanbrengt niet Knipoog ..

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Re: Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:17

Ik gebruik alleen in de wintermaanden foundation,omdat ik ook 'n onregelmatige huid heb ,en m'n huid dan mooier uitkomt.
Ik gebruik meestal 't merk van rimmel,london,maar ook wel andere soorten..
Maar wel soorten die echt waterproof zijn,omdat dat gewoon beter blijft zitten;met door de regen heenrijden op m'n scooter,en zweten e.d.
Ik doe in de winkel wat van dat testspul op m'n vinger,en dan op m'n gezicht een puntje om te kijken of 't wel de juiste kleur is.En als 't mogelijk is loop ik even naar 'n raam om te kijken hoe 't staat bij daglicht,want dat licht in de winkel is heel anders dan gewoon daglicht Haha!

Maar in de zomer gebruik ik geen foundation omdat ik dan wel bruin ben door in de zon te gaan zitten,en m'n oneffenheden dan veel minder opvallen.

Liins

Berichten: 7906
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Deventer. (Overijssel)

Re: Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:35

Ik heb daar ook last van Ja .. Bij me kin, ik scrub me huid elke dag daarna met een reinigingsgel eroverheen.. en dan met foundation van miss sporty..

Heb er niet zo heel veel lastmeer van Lachen

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:39

Tiffany schreef:
Pascal schreef:
Idd, vind het trouwens ook niet mooi, om op een geirriteerde huis make up te zien. Je krijgt allermaal schilfers e.d.



Als je eerst een body lotion aanbrengt niet Knipoog ..


Ja dan zijn de schilfers even weg, maar die bodylotion blijft ook niet de hele dag zitten.
De schilfers blijven terug komen, totdat de huis weer geheeld is.
Netzo als mensen die extreme acne hebben, nee dat zie ik liever acne zonder make up. Ja

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Re: Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:51

@ Pascal. Dat ligt ook aan welke bodylotion Knipoog Maargoed je kan ook een beetje foundation mengen met bodylotion en in een plastic zakje doen. Voor onderweg Lachen

bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

Re: Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 12:17

Ik heb geen last van schilfers en gebruik ook niet teveel zodat het wel natuurlijk blijft.

Niets gebruiken tot het genezen is is ook geen optie omdat het er al mijn hele leven (vanaf mijn puberteit) zit.

Ik heb al heel erg veel verschillende middeltjes gebruikt van de goedkope tot de duurdere ik heb nu ook iets niuews wat wel veel lijkt te hlepen maarja die irritantie plekjes (het zijn er niet veel hoor) wil ik toch op speciale dagen (zoals feestjes enzo) wegwerken.

Dus welke producten zijn daar het beste voor.

BrittJarig

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 12:22

Geen make up op doen behalve als je de deur uitgaat bijvoorbeeld.
Zolang je thuis bent gewoon niks opdoen of een voedende creme. Geef je huid zoveel mogelijk rust en als je echt niet zonder wil/kan smeer er pas iets op als je naar buiten gaat.

Mijn zusje heeft een hele droge huid en die heeft een tijdje gesmeerd met gel van 98% aloe vera, stinkt ontzettend maar werkt wel Ja

Rosa_

Berichten: 3324
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:59

Ik gebruik ook altijd die van de Hema, vind hem zelf heel fijn. Voor het uitgaan heb ik andere, zo'n rond potje, dream mousé or some.. Opzich ook fijn, maar wat zwaarder dan die van de Hema.