Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:49

heftig trudy! Hopen dat je spieren genoeg weer bijtrekken om de functie over te nemen. Ik kreeg dat dus jammergenoeg niet voor elkaar.
Patellapees gebruiken ze nu niet zoveel meer, vooral hamstringpezen worden gebruikt. Geneest sneller geloof ik en pezen schijnen ook beter te functioneren. Sinds vorig jaar zijn ze over gegaan op dubbele pees heb ik gelezen. Dus ipv 1 band heb ik dr dus 2, zoals een normale kruisband ook is. Daardoor is de functie beter en ik heb dus ook niks gehoord over vervangen na 10 jaar. Hopen dat het met deze nieuwe techniek niet hoeft!

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:11

Bij mij hebben ze ook nooit verteld dat hij maar 10 jaar meeging, dat was toen nog niet duidelijk.
We wachten het maar af....

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:16

Zwerte schreef:
We hebben ook de eerste weken elke dag de knie overstrekt, zodat je de achterste kruisband wat oprekt.

Ik kreeg spontaan kippevel toen ik dit las. Ik kan dat namelijk nog steeds niet. Als ik de zwaartekracht zijn werk laat doen (dus op mijn rug liggen) en het even een minuutje de tijd geeft, kan ik vrijwel zonder pijn mijn been strekken. Overstrekken beginnen we dus niet aan Haha!
Zwerte schreef:
Maar ik kan er nog steeds niks op verdragen, mn eigen been op mn knie (als ik op mn zij lig) lukt nog steeds niet, slapen dus ook niet zonder spalk.

Ik heb geen spalk gehad maar, heb ook een tijd niet op mijn zij kunnen liggen. En doordat ik ook niet kon strekken heb ik dus heel lang met een kussentje in mijn knieholte geslapen. Moet wel zeggen dat ik tegen de ochtend wel vaak een beetje half op mijn zij lag. Dat ging redelijk zolang mijn knie maar op dat kussen bleef en mijn andere been ver uit de buurt was.
Zwerte schreef:
Hij heeft daar ook flink de boel gesloopt, het was erg lastig om de boortunnels op exact de juiste plek te krijgen dus ik ben een beetje gatenkaas geworden...

Kan best dat je daar wat extra pijn door hebt. De redenatie "bot is gevoelloos", trap ik ook niet meer in. Er zit wel degelijk gevoel in bot en niet zo'n klein beetje ook.

Bij mij is er ook een stukje van mijn hamstringspees gehaald. Voor zover ik het begrepen heb wordt de patella methode nog wel bij een bepaald soort schade gebruikt. Het nadeel van deze methode is dat er veel mensen zijn die klachten blijven houden rond de knieschijf en voornamelijk bij het buigen.

Over dat 10 jaar meegaan. geen idee of dat zo is. Mijn huidige arts heeft de restjes eruit gepeuterd en ik kreeg te horen dat het toendertijd waarschijnlijk gewoon niet goed vast is gezet.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:23

ik moest de 1e 6 weken een strekspalk omhebben dus strekken was geen probleem! Alles zit natuurlijk ook net andersom dan bij jullie, het gevoel en de pijn zal daardoor ook wel op andere plekken zitten! Mocht jij al gelijk zelf je knie buigen dan? Ik mocht de eerste 6 weken dus totaal niks doen, omdat die hamstringpees eerst wat moest herstellen. Risico op hamstringblessures als je dan gaat buigen.

Bot is wel gevoelloos, jammergenoeg botvlies weer niet... het bot zelf heeft gewoon geen pijnreceptoren maar alles dr omheen juist extra veel... dus alle kapsels e.d. die kapot zijn doen even wat extra pijn! Daardoor zijn dit soort grapjes ook errug pijnlijk. Zolang mijn chirurg de pijn niet heel raar vind (het is wel meer dan verwacht maar verwachtingen zijn er sowieso maar heel weinig, operatie aan de achterste is vrij zeldzaam) maak ik me maar niet te druk! Moet wel elke 4 weken op controle komende tijd.

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:44

De eerste dag moest ik rust houden. Vanaf dag 2 moest ik al allerlei oefeningen gaan doen. Maar, doordat het erg lang zeer dik en zeer pijnlijk was heb ik dus niet veel oefeningen kunnen doen. Dus die achterstand die ik heb, is er al vanaf de eerste dag ingeslopen.
Na 10 dagen moesten de hechtingen eruit gehaald worden. Dus ik loop die behandelkamer in, zit die arts me aan te kijken en zegt: "Goh, het gaat zeker nog niet zo goed aangezien je nog steeds met 2 krukken loopt en nog niet steunt op je slechte been."

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:14

Huh!!
Nou, ik heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Na die 5 dagen met 2 krukken naar huis. 4 weken niet belasten, de laatste 2 weken langzaam aan gaan belasten. Binnenhuis met 1 kruk, naar buiten met 2.
Heb totaal 9 maanden gerevalideerd.

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:49

Bij mijn eerste operatie, zo'n 13 jaar terug, moest ik ook 3 dagen in het ziekenhuis blijven. En was de hele heroptraining ook heel anders ingedeeld. Ik was toen ook veel sneller klaar omdat het toen allemaal super goed ging. Denk dat het totaal 3 maanden was toen ik alles al weer kon.
Nu verloopt het allemaal wat anders. Ik moest mij 'sochtends om 7.30 melden, om 8 uur liep ik de operatie kamer in en om 16.00 ging ik naar huis. En dan meteen de dag erna al gaan oefenen. Dat zijn dan niet de hele zware oefeningen maar gewoon een beetje strekken en buigen terwijl je thuis op bed ligt.
Heb trouwens wel gelezen dat ze ook in nederland de patienten niet zo heel lang meer vast houden in het ziekenhuis.
Het schijnt bewezen te zijn dat patienten die in hun eigen vertrouwde omgeving zijn, sneller genezen.
Hier is het zo dat als je iemand hebt die de eerste 24 uur bij je kan zijn, mag je gewoon naar huis. Anders moet je van te voren zeggen dat je niemand hebt. Dan kom je op een andere wachtlijst terecht en mag je dus wel een nachtje blijven. Dan wordt er gewoon een bed gereseveerd voor je.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:58

ik moest 1 dagje blijven. Zelfde avond nog op een machine die je been buigt en de volgende ochtend weer. Oefenen met lopen met krukken met fysio en dan naar huis. 1e 6 weken dus wachten en nog meer wachten, mocht absoluut niet zelf buigen vanwege die hamstringpees. Daarom erg veel spiermassa verloren, mn knie is nog dikker dan mn bovenbeen terwijl ik aardig dikke bovenbenen had! Maar dat komt vanzelf weer.
Loop nu in huis af en toe zonder krukken, eerste 6-7 weken volledig met 2 krukken gelopen met lichte belasting. Daarna over gegaan op 1 kruk die ik nu nog steeds heb (op 9 weken dus).

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:06

Zwerte, bij jou was het je achterste kruisband dus best kans dat daar weer net andere regeltjes voor zijn. Haha!
Bij mij had het niet veel gescheeld of ik moest ook een nacht blijven hoor. En achteraf gezien, had ik dat ook veel liever gedaan.
De afdeling sluit om 4 uur dus dan moet je naar huis maar, omdat ik nogal raar op de medicijnen reageerde was het maar de vraag of ik om 4 uur ook echt bekwaam was om naar huis te gaan. Op het laatste moment heb ik een tegengif gehad wat gelukkig meteen werkte. Maar, doordat we nog niet doorhadden waarom ik zo vreemd reageerde, kreeg ik dus ook die medicijnen mee naar huis. Dus midden in de nacht ging het weer mis. En dan ben je toch blij dat er iemand bij je is hoor.

De gemiddelde revalidatietijd wordt hier op 3 maanden gezet. Na ongeveer 6 weken zou je al weer auto moeten kunnen rijden.
Ik zat na 3 maanden voor het eerst weer in de auto. En dat was vrij pijnlijk.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:19

mijn revalidatie is geschat op 9 maanden tot een jaar...
Na ongeveer 3 maand zou ik helemaal normaal moeten kunnen lopen en tot nu toe lijkt het die kant wel op te gaan gelukkig Haha! Geen idee wanneer ik weer in de auto kan, lijkt me nu nog niet te doen!
Achterste is allemaal idd net even iets anders. Maar je zit met beide operaties wel met die hamstringpees die moet herstellen.

Maar je weet nu nog steeds niet wat het voor reactie was? op welke medicijnen dan eigenlijk?
Ik kreeg dus een morfinepomp en onmiddelijk giga jeuk op mn arm en knalrood met grote witte "plakkaten" die binnen een minuut op kwamen zetten. Duidelijk allergische reactie op morfine dus... Gelukkig lag ik nog op de uitslaapkamer en zagen ze het gelijk!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:31

Mijn broer heeft één van zijn kruisbanden met het skaten gescheurd. Begin augustus is hij geopereerd, die kruisband is vervangen door een andere pees in zijn onderbeen. Hij moest 1 dag en nacht in het ziekenhuis blijven en daarna mocht hij naar huis. Vervolgens 2 weken platte rust, grote brace rond zijn knie en stappen met krukken. Dagelijks kinesist die langskwam, kleine oefeningetjes doen. Hij moest bv. zijn hiel zonder verdere ondersteuning op de tafel/zetelrand balanceren en zo opbouwen tot hij dat 20 minuten aan een stuk kon. Einde augustus/begin september kreeg hij een lichtere brace en mocht hij weer met de auto rijden. Sinds een maandje of 2 mag hij ook weer fietsen en een maand geleden heeft hij een loopschema gekregen om zijn conditie weer op te bouwen. Het grootste nadeel bij hem was dat hij van dat skaten erg gespierd en slank was, maar door al dat stilzitten al zijn conditie heeft verloren en toch een paar kilootjes is aangekomen. Een maand geleden was hij met vrienden gaan zwemmen en na één lengte was hij doodop Clown

Hij is overigens nog altijd niet volledig gerevalideerd. Ik denk dat hij nu nog 2 à 3 keren per week naar de kinesist gaat en zijn conditie is nog altijd redelijk belabberd. Skaten (als hij dat ooit nog wil) zal pas weer voor einde februari/begin maart volgend jaar zijn, dus ook 9 maanden tot hij volledig gerevalideerd is. Het is heel erg afhankelijk van persoon tot persoon hoe snel je revalideert. Hij is niet zo heel snel met revalideren, eerder gemiddeld.

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:37

Zwerte schreef:
Maar je weet nu nog steeds niet wat het voor reactie was? op welke medicijnen dan eigenlijk?

Ik dacht dat het morfine was omdat ze zeiden dat ik dat in het ziekenhuis heb gekregen en ik had ook morfinepillen mee naar huis gekregen. Dus 1 + 1 = 2 Haha!
Nu heb ik weer een gesprek gehad met de narcosarts en het dus meteen gemeld. Maar, nadat zij in mijn papieren had gekeken, kwam ze tot de ontdekking dat ik Oxynorm heb gekregen. Dus dat is de boosdoener.
Ze heeft ook gelukkig meteen een aantekening gemaakt dat ik de volgende keer dus een andere pijnstiller moet hebben.

fenja

Berichten: 3440
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:00

Hallo mede bokkers

Ik ben op zoek naar mensen die ook een voorste kruisband reconstructie hebben gehad,
Ik ben namelijk op Koninginnedag 2008 gevallen op wintersport in Oostenrijk. Hierbij ben ik lelijk terecht gekomen en had daarbij mijn knieschijf geluxeerd helemaal naar de buitenkant van mijn knie. Die is toen in het dal onder de nodige pijnmedicatie weer teug gezet. En ik ben van mijn bovenbeen tot mijn onderbeen volledig in het gips gezet.
Na een week ben ik hier in Nederland op controle geweest in het ziekenhuis. Gips er af en wat was die knie blauw en dik. Arts wilde me toch twee weken langer in het gips hebben omdat het allemaal nog zo gezwollen was.
Na twee weken is het gips er af gehaald en mocht ik gaan revalideren onder begeleiding van een fisio. Bij de fisio is er na een week een scho gemaakt van mijn knie had veel last aan de binnenkant precies op de plek waar je mediale ban langs loopt. Op de echo was te zien dat daar een flinke scheur in zat. Knie was nog steeds dik en ook nog steeds met vocht gevuld.
Rustig aan gedaan en hel leek steeds beter te gaan. Tot eind juli, ik kreeg steeds meer last van mijn knie. Vlak voor mijn vakantie besloot de fisio opnieuw een echo te maken. Pees die van mijn knieschijf naar beneden liep was twee keer zo dik als normaal en ook de mediale band daar zat nog steeds vocht in.
Ik een brief van de fisio meegekregen en moest het op vakantie rustig aandoen. Als ik na de vakantie nog last had dan moest ik weer naar de huisarts.
Na mijn vakantie weer naar de huisarts en die stuurde mij door naar een orthopeed. Daar aangekomen meteen knie onderzocht en bleek ik ook hypermobiel te zijn. (te los in de banden van bijna al je gewrichten). Hij wilde mij wel onder een mri-scan door hebben. Twee keer onder de scan door geweest en op 20 oktober kreeg ik de uitslag.
Voorste kruisband gescheurd en wat aan je meniscus aan de buitenkant. Dit heeft als gevolg toch een kijkoperatie.
Op maandag 24 november die gehad onder volledige narcose en inderdaad is voorste kruisband gescheurd. Op 10 december moet ik weer heen en dan gaan we bespreken wat er aan gedaan kan worden.
Zijn er nou hier ook mensen aanwezig die misschien al een reconstructie hebben gehad. Ik zou graag verhalen willen horen en ervaringen hier mee.
Het is een heel verhaal geworden en enkele details missen mochten er nog vragen zijn dan beantwoord ik die graag
Ik ben zeer benieuwd naar verhalen van anderen

Groetjes yvette


Dit bovenste had ik een paar dagen geleden neergezet had toen nog niet gezien dat er al een toppic was

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:12

fenja, voordat we allemaal weer ons hele verhaal neer zetten, moet je misschien eerst even het topic doorlezen. En als je daarna nog vragen hebt, mag je ze gerust stellen.
Ik snap trouwens niet dat ze je tijdens die kijkoperatie al niet meteen geholpen hebben. Je was toch helemaal weg.
Bij mij was de eerste keer ook een kijkoperatie maar toen ze zagen wat er mis was, meteen geholpen. Het is niet zo goed voor je lichaam om constant in en uit narcose te gaan.

fenja

Berichten: 3440
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:23

hallo Mandy R ik heb inderdaad net het hele toppic gezlezen wat een heftig verhaal van jou.
mijn knie is nu nog steeds instabiel en ook heel erg dik en stijf. De rede dat ze het niet meteen hebben verholpen is dat dat op dat moment niet mogelijk was. Stonden voor de hele dag kijkoperaties gepland. Ik heb zelf de arts nog niet gesproken en weet dus ook niet wat ze er aan willen gaan doen. Van mij mogen ze hem gaan repareren want mijn knie is nog steeds instabiel. Ik heb er zelfs nu meer last van als voorheen. Het helemaal strekken en helemaal buigen kan ik niet. Dat is veel te pijnlijk. Ze hebben eerst een kijkoperatie gedaan omdat er waarscijnlijk ook dingen met mijn meniscus en met mijn mediale banden aan de hand zouden zijn. Als ze mijn voorste kruisband hadden gerepareerd en de mediale banden waren stuk of in ieder geveal niet volledig hersteld dan hoefden ze de reconstructie nog niet uit te voeren. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar foto`s van anderen vond die link ook erg intressant die je had neergezet.
Groetjs yvette

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:38

Je bent nog maar net een week geopereerd dus dan mag het echt nog wel dik en stijf zijn hoor!
Wel een vreemd ziekenhuis dat je je arts nog niet hebt gezien. Zowel hier als de eerste keer in nederland is de chirurg aan mijn bed geweest een paar uur na de operatie. Gewoon even om te kijken hoe het gaat en te vertellen wat hij gedaan heeft. Zo'n gesprek duurt niet langer dan 5 minuten maar, geeft toch wel een lekker gevoel dat ze, ook na de operatie, nog even aan je denken.
Ik heb geen foto's van mezelf. Ik heb (niet zo slim) vlak voor mijn laatste operatie wel een filmpje gezien van zo'n operatie. Ik zou alleen echt niet meer weten op welke site die stond.

NadjaHu

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 00:23

Jeetje Mandy, wat een verhaal! Wel heel erg balen dat je nog steeds niet alles kan doen.... Hoop echt voor je dat je na de volgende operatie weer gewoon lekker je gang kan gaan.

Bij mijn knie gaat het eigenlijk wel goed. Wel merk ik dat k nog steeds wat kracht in mijn hamstrings mis en ik kan echt de plek voelen waar ze de pees weg hebben gehaald. Hebben jullie dat ook? Ik moet binnenkort voor controle weer naar het ziekenhuis en dan zal ik meteen vragen of dat normaal is of dat het nog wel wegtrekt.
Mijn groot litteken is trouwens ook erg gevoelig. Ik heb een punt onder mijn knieschijf die praktisch ongevoelig is, dat grote litteken ligt er direct naast. Als ik nou mijn been stoot of iets komt per ongeluk egen dat litteken aan lijkt het wel alsof ik het dubbel zo hard voel. Tintelt dan ook echt, net alsof je je telefoonbotje stoot...
Maar eigenlijk zijn dat mijn enige klachten nog Lachen Ben nog steeds erg blij dat ik het gedaan heb, en heb meer functie in mijn knie en durf weer veel meer te doen Lachen

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 00:35

Wanneer ben jij geopereerd?
Ik kan me niet herrineren dat ik last heb gehad aan de hamstrings. Waarschijnlijk wel maar, ik heb overal last gehad en de mens is heel goed in vergeten. Bloos
Die plek zonder gevoel zit zeker tussen je knieschijf en het boorkanaal (grote litteken)? Daar heb ik ook een hele tijd geen gevoel gehad. Het was daar echt dood, kon er met een pen in prikken zonder iets te voelen. Dat is wel langzaam weg getrokken maar, ik kan je niet vertellen hoe lang dat geduurd heeft. Ik dacht toch zeker wel een paar maanden. Mijn fysio heeft een keer heel mooi uitgelegd waar het door kwam. Kort verteld. De arts heeft daar waarschijnlijk een hoop zitten prikken en snijden met zijn hulpmiddelen waardoor er heel veel zenuwen kapot gegaan zijn en die moeten de tijd hebben om vast te groeien. Dat gaat langzaam van buiten naar binnen goed komen en die plek wordt dan ook steeds kleiner.
Bij dat grote litteken heb ik nu dus ook nog steeds die pijn. Dat is ook waar die schroef zit. Maar, dat is ook de plek waar een chirurg het hardst te keer gaat, dus ook vrij logisch dat het daar wat langer gevoelig blijft.


edit, heb weer even het hele topic doorgelezen en zie dat jij vlak na mij geopereerd ben. Ik op maandag, jij de vrijdag erna.
Trouwens ook wel leuk om het verschil in onze vooruitgang te lezen. Jij actief aan het sprinten en ik nog steeds een zielig hoopje met een dik been. Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:18

lorvxy schreef:
Jeetje Mandy, wat een verhaal! Wel heel erg balen dat je nog steeds niet alles kan doen.... Hoop echt voor je dat je na de volgende operatie weer gewoon lekker je gang kan gaan.

Bij mijn knie gaat het eigenlijk wel goed. Wel merk ik dat k nog steeds wat kracht in mijn hamstrings mis en ik kan echt de plek voelen waar ze de pees weg hebben gehaald. Hebben jullie dat ook? Ik moet binnenkort voor controle weer naar het ziekenhuis en dan zal ik meteen vragen of dat normaal is of dat het nog wel wegtrekt.
Mijn groot litteken is trouwens ook erg gevoelig. Ik heb een punt onder mijn knieschijf die praktisch ongevoelig is, dat grote litteken ligt er direct naast. Als ik nou mijn been stoot of iets komt per ongeluk egen dat litteken aan lijkt het wel alsof ik het dubbel zo hard voel. Tintelt dan ook echt, net alsof je je telefoonbotje stoot...
Maar eigenlijk zijn dat mijn enige klachten nog Lachen Ben nog steeds erg blij dat ik het gedaan heb, en heb meer functie in mijn knie en durf weer veel meer te doen Lachen


Wanneer was je geopereerd? (sorry beetje te lui om terug te zoeken)
Ik heb ook nog steeds een gevoelige hamstring, zit nog totaal geen kracht in (gek he, na 6 weken niks doen). Met oefeningen kan ik nog precies voelen waar de pees loopt maar het doet nauwelijks pijn meer, hooguit wat gevoelig. Ook niet zo gek aangezien een deel van de pees gewoon weg is. Duurt wel ff voordat dat weer aangegroeid is! Die gevoeligheid is dus heel normaal (volgens mijn fysio en chirurg en mn eigen medische kennis) Maar geen idee hoe lang dit aanhoud, best een aanzienlijke tijd lijkt me want pezen groeien niet zo snel.

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:58

Zo, ik heb vandaag de nieuwe datum al doorgekregen. Er was gezegd dat het een maand of 2 zou duren voordat ik aan de beurt was. Niet dus. Ik ben over 2 weken al aan de beurt!!
Maandag 22 december ga ik weer onder het mes.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:24

Spannend!! Wat gaan ze precies doen dit keer dan?

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:35

In principe niet veel bijzonders. De niet opgeloste oplosbare schroef gaat eruit gehaald worden Haha!
En ik heb nog wat littekenweefsel op mijn knieschijf zitten, van een struikelpartij 3 jaar terug, wat ook meteen wordt weggehaald.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:36

hopen dat alles goed gaat. Je moet 1 dagje blijven?

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:39

Ja, moet me om 10 uur melden en wordt om uiterlijk 4 uur weer naar huis geschopt.
Ben nu alleen even met spoed op zoek naar iemand die mij kan brengen, halen en de eerste 24 uur bij me kan blijven.
Als je 2 maanden de tijd hebt om zoiets te regelen is het toch wel makkelijker dan 2 weken hoor.

NadjaHu

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 22:05

Spannend dat t al zo snel is! Maar op zich ook wel fijn kan ik me voorstellen.
Heel veel succes! Hoop voor je dat het nu helemaal goed gaat komen!

Zwerte schreef:
Wanneer was je geopereerd? (sorry beetje te lui om terug te zoeken)
Ik heb ook nog steeds een gevoelige hamstring, zit nog totaal geen kracht in (gek he, na 6 weken niks doen). Met oefeningen kan ik nog precies voelen waar de pees loopt maar het doet nauwelijks pijn meer, hooguit wat gevoelig. Ook niet zo gek aangezien een deel van de pees gewoon weg is. Duurt wel ff voordat dat weer aangegroeid is! Die gevoeligheid is dus heel normaal (volgens mijn fysio en chirurg en mn eigen medische kennis) Maar geen idee hoe lang dit aanhoud, best een aanzienlijke tijd lijkt me want pezen groeien niet zo snel.


Ik ben eind januari geopereerd. De klachten zullen vastw el normaal zijn, dat zijn ook eigenlijk de enige dingen waar ik na de operatie 'last' van heb gehouden. Mijn hamstringpees heb ik vanaf het begin gevoel, wordt wel beter, maar voel hem vooral nog als ik dat me dat been kracht moet zetten. Niet pijnlijk of zo, maar verneem hem wel. Dat litteken is meer een beetje irritant als ik me stoot Tong uitsteken Verder voel ik er niks van.