Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NadjaHu

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 12:36

@maj0: dat is best balen. Ben wel blij dat ik niet onder narcose hoefde, heb je vaak wel wat langer last van enzo.

Ik heb nu op sommige plekken rond mijn knie weinig gevoel. Trekt dit weer bij? Die plekken zijn ook wat dikker dan de rest.

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:15

ik heb aan 1 kant van mijn litteken helemaal geen gevoel meer het is een stukje van 2 bij 5 denk ik ..
als je er met een voorwerp overheen wrijft geeft dat een erg raar gevoel...je ziet het wel maar je voelt het niet...druk ik wat harder dan voel ik wel wat dus het is alleen het bovenste laagje denk ik...dit gevoel gaat nooit meer weg...

Fijn dat alles goed is gegaan en dat je zo snel weer thuis bent, wat is er dan al veel veranderd met 13 jaar geleden zeg...

Martine_m

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-04-07

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 02:16

Ik heb binnekort een operatie..
even kort mijn verhaal dan maar?
18 april 2007 had ik een voetbalwedstrijd, ik trok me weg uit een duel. Ik hoorde een knoep in ijn knie viel op de grond en kon niet meer lopen enzo. Alles deed pijn kon mijn been geen houding geven..
Naar de Eerste hulp van het zh gebracht.. werd naar huis gestuurd met de mededeling dat mijn banden verrekt waren..
vervolg afspraak gemaakt en nog 1 en nog 1 en zo ging het door tot september 2007... ik bleef veel pijn hebben, zakte door mijn knie heen zetten me knie op slot en kon absoluut niet sporten.. in het zieknhuis werd ik steeds naar huis gestuurd met de mededeling dat een knie een moeilijk gewricht is en langer herstel nodig heeft, conclusie ik stelde me aan. Ik was zo boos.. ik loop toch niet voor niets met pijn???!!!
IN het ZH gevraagt om een MRI-scan.. deze wilde ze niet doen. Toen ben ik maar naar mijn HA gegaan.. ik zei tegen die manik wil een MRI-scan, nou dat doen we niet zomaar hoor! dus iknou dan maar een verwijzing naar de sortarts.. maar de beste man wilde zelf wel even kijken.. hij had na het kijken toch het idee dat er iets niet goed zat.. conclusie ga toch maar voor de MRI..

uitslag van de MRI:
scheur in de binneste miniscus
scheur in de buiteste miniscus
raar verloop van de vorste kruisband.

nu natuurlijk geen vertrouwen meer in het ZH dus naar een ander ZH gegaan daar eerste gesprek gehad met een arts.. deze man keek even klinisch en wist meteen te vertellen wat ik heb!

Nu ben ik nog aan het wachten op de oproep voor mijn operatie.. miniscus gaan ze zoiezo doen, kruisband is nog niet zeker, als het kan laten ze het zitten en krijg ik misschien een andere keer nog een operatie.. als het niet kan halen ze de kruisband er meteen uit...

Las net het topic door.. en zag dat jullie blij waren met een ruggenprik? ik ga onder volledige narcose.. ik ben zo panisch voor prikken... in het ziekenhuis waar ik word geopereerd doen ze ook geen ruggeprik maar 1 in je lies en 1 in je bil... vond ik niet zo'n prettig vooruitzicht...

iedereen hier veel sterke en suc6 met revalideren..
ben benieuwd hoe lang het bij mij gaat duren..

NadjaHu

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 14:05

Dat klinkt niet zo leuk!
Bij mij konden ze ook nooit wat vinden. Zelfs na de MRI scan was de orthopeed ervan overtuigd dat er niks was. Hij is toen toch gaan opereren omdat ik al zolang met klachten rondliep. Daaruit bleek toen dat ik mijn binnen en buiten meniscus gescheurd had en mijn voorste kruisband kapot was. Ik heb alsnog 2 jaar zonder kruisband rondgelopen. Sporten zat er toen echter niet of beperkt in.
Heel veel succes met alles! Het balletje is nu in ieder geval gaan rollen, en dan nemen ze je in iedergeval serieus en kunnen ze er wat aan gaan doen!

@deschels: dat heb ik nu ook inderdaad. Alleen het lijkt ook een beetje naar mijn onderbeen door te trekken. Vindt het zelf een vrij groot gebied... Zal de volgende keer wel even bij de fysio vragen of zij denken dat dan nog gaat veranderen. Voelt nu zo vreemd!

Martine_m

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-04-07

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:20

Ohww ja heel fijn...
Hoe lang heb je moeten revalideren? Of ben je nog bezig?

NadjaHu

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 20:53

Ik ben net begonnen Knipoog Ben vrijdag geopereerd aan mijn kruisband.

2 jaar geleden heb ik een kijkoperatie gehad. Toen ging de revalidatie best snel en zat ik na 3 weken weer op paard. Gaat me nu niet lukken Knipoog

Martine_m

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-04-07

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:14

ohww nog even te gaan dus...
ja ik krijg ook een kijk operatie nu.. dan even afwachten wat ze zien.. als mijn kruisband er nog goed genoeg uit ziet dan laten ze m zitten.. anders weet ik het niet zoiezo mijn miniscus..

NadjaHu

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 12:13

Ik moet zo voor t eerst naar de fysio.... Hoop dat die me niet al teveel gaat martelen Knipoog Vork

@martine: na de kijkoperatie ging het bij mij al een stuk beter. Doordat ze het kapotte deel vd meniscus weg hebben gehaald gin mijn knie ook niet mer zo vaak op slot. In het begin had ik ook geen last meer van erdoorheen gaan of zo. Alleen het laatste jaar werd het dus wel wat erger. Hoop voor je dat je kruisband nog goed is! Dan ben je er na deze operatie waarschijnlijk vanaf Lachen

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:20

van de kijkoperatie en minscus daar ben je vrij snel van hersteld..
ik mocht eigenlijk na mijn kruisband operatie 6mnd tot een jaar niet paardrijden, ik heb het 2 mnd volgehouden tot groot ongenoegen van de artsen..
bij mij was het mijn linker knie dus ik moest wel rechts opstappen maar het rijden ging prima..nooit ergens last van gehad...
Je voelt echt zelf wel aan wanneer je iets kan en wanneer nog absoluut niet..

NadjaHu

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 15:28

Nou, ik meld me ook weer even Lachen

Kom net bij de fysio vandaan. Heb weer wat meer gedaan. Heb een kwartiertje gefietst, en met de legpress bezig geweest. Zo langzaam aan begint het weer ergens op te lijken Lachen
Ook mag ik deze week het lopen met krukken gaan afbouwen en vanaf volgende week mag ik ze helemaal aan de kant gooien! Dan mag ik ook weer buiten fietsen en autorijden! Ben ik dus weer een beetje mobiel Haha!
Het gaat nu opeens zo snel! Morgen is het net 3 weken geleden dat ik geopereerd ben... Had echt niet verwacht dat het zo snel zou gaan! Maar ja, heb nog wel een lange weg te gaan natuurlijk Knipoog

maj0

Berichten: 6600
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:17

Hej mooi dat het zo goed gaat! Ik hoop voor jullie allebei een spoedig herstel toe. ben blij dat i khet gehad heb

ik moet binnen kort na een onafhankelijke arts voor mij knie
(i.v.m) het ongeluk dat ik gehad heb.

AliesMeijer

Berichten: 1515
Geregistreerd: 27-12-07

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:37

mijn kruisband is ook gescheurd, een jaar geleden. eerst dacht de dokter dat het mn miniscus was, maar later bleek dat dus niet zo te zijn.. naja ik dus naar de fisio en de paar weekjes die voor een scheurtje in de miniscus stonden rust gehouden. daarna weer 3 hele wedstrijden gevoetbalt en nergens last van gehad. (hier was mijn kruisband al gescheurd.) de derde wedstrijd ging het weer mis, ik zakte er weer doorheen.. dus toch maar naar het ziekenhuis gegaan. daar kon de arts me gelijk vertellen dat het waarschijnlijk mijn kruisband was. ik best geschokt natuurlijk Clown .. maargoed er werd een kijkoperatie gepland. ik helemaal bang op de heenreis Vork . toch bleek dat reuze mee te vallen. toen ik wakker werd van de narcose heb ik daar een kwartiertje gelegen en eigenlijk vond ik dat ik wel weer naar huis kon gaan Bloos Haha! .. maar dat waren die ziekenhuis mensjes niet met me eens Tong uitsteken . me kruisband is volledig afgescheurd. maarja dus daar nog 2 uur tijdschriften gelezen tot ik eindelijk naar huis mocht. heb toen ongeveer 1 week stilgezeten. de 2 de week zat ik al weer op me paardje. de 3de week fietste ik weer naar school.ik had na de kijkoperatie ook nog allemaal pijnstillers meegekregen voor ongeveer 5 dagen. maar 1 dag gebruikt want ik had nergens last van. maarja..... ik zit toch wel tegen de volgende operatie aan te hikken.. ik ga in juni foto's maken of mijn groeischijven al wel tegen elkaar aanstaan. ik hoop dat ik al uitgegroeid ben. ik ben nu 14 jaar dus het kan ook niet zo zijn. als ik wel uitgegroeid ben heb ik in september de operatie. ze gaan een stukje van mn hamstring eraf halen geloof ik. wanneer kan ik ongeveer weer paardrijden denken jullie? is het een voordeel dat ik nog jong ben? er is mij verteld dat ik 6 week op krukken moet. succes ieder1 die het zelfde probleem hebben!

NadjaHu

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 11:36

@aliesjeh: wat is dat balen he als je dan te horen krijgt dat je kruisband is afgescheurd.... Ik weet niet of het een voordeel is dat je nog zo jong bent, ze zeggen wel dat alles dan sneller geneest, maar geen idee of het met dit ook zo is.... Je moet dus wachten totdat je helemaal uitgegroeit bent voor de operatie? Hoop dan voor je dat dat al zo is! Aan de andere kant, ik heb er ook een paar jaar mee rondgelopen voordat ik geopereerd werd. Je leert ermee leven. Al is dat natuurlijk niet helemaal de bedoeling als je nog zo jong bent....
Tegen mij zeiden ze ook dat ik 6 weken op krukken moest lopen, maar na 4 weken heb ik die dingen al aan de kant gegooit en vanaf toen gaat het ook wel erg goed! Maar de revalidatie duurt wel lang hoor! Ben ondertussen al bijna 2 maand bezig en merk steeds weer dat ik er nog laaaaaang niet ben!
Heel veel succes met alles!!

maj0 schreef:
Hej mooi dat het zo goed gaat! Ik hoop voor jullie allebei een spoedig herstel toe. ben blij dat i khet gehad heb

ik moet binnen kort na een onafhankelijke arts voor mij knie
(i.v.m) het ongeluk dat ik gehad heb.


Hoi! Ben je al bij die arts geweest? En weet je al wat meer?

AliesMeijer

Berichten: 1515
Geregistreerd: 27-12-07

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:14

lorvxy schreef:
@aliesjeh: wat is dat balen he als je dan te horen krijgt dat je kruisband is afgescheurd.... Ik weet niet of het een voordeel is dat je nog zo jong bent, ze zeggen wel dat alles dan sneller geneest, maar geen idee of het met dit ook zo is.... Je moet dus wachten totdat je helemaal uitgegroeit bent voor de operatie? Hoop dan voor je dat dat al zo is! Aan de andere kant, ik heb er ook een paar jaar mee rondgelopen voordat ik geopereerd werd. Je leert ermee leven. Al is dat natuurlijk niet helemaal de bedoeling als je nog zo jong bent....
Tegen mij zeiden ze ook dat ik 6 weken op krukken moest lopen, maar na 4 weken heb ik die dingen al aan de kant gegooit en vanaf toen gaat het ook wel erg goed! Maar de revalidatie duurt wel lang hoor! Ben ondertussen al bijna 2 maand bezig en merk steeds weer dat ik er nog laaaaaang niet ben!
Heel veel succes met alles!!

maj0 schreef:
Hej mooi dat het zo goed gaat! Ik hoop voor jullie allebei een spoedig herstel toe. ben blij dat i khet gehad heb

ik moet binnen kort na een onafhankelijke arts voor mij knie
(i.v.m) het ongeluk dat ik gehad heb.


Hoi! Ben je al bij die arts geweest? En weet je al wat meer?


ja indd. het is nu een jaar geleden en ik kan gewoon bijna alles doen behalve voetbal enzo. geen sporten waar je onverwachte bewegingen maakt. ik rij paard, ik schaats, ik fiets en doe af en toe mee met gym. ik WIL helemaal uitgegroeit zijn voor de operatie Knipoog . anders is er namelijk het risico dat ze je knieschijf raken en dan heb je een nog groter proleem. toch worden ook weleens kinderen geopereerd voordat ze helemaal uitgegroeit zijn, maar ik wil dat risiko niet nemen. ik heb namelijk nergens last van, ik kan alleen niet voetballen. hoe groot is het litteken eigenlijk ongeveer? dat vind ik toch wel interessant om te weten. moet je dan zomers iets erom heen hebben? of heelt het aardig snel?

NadjaHu

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:34

Aaaah op die manier. Wel verstandig idd.
Ik hemeerdere littekens. 1 aan de binnen/ boven kant onderbeen, die is ongeveer 10- 15 cm groot en 4 kleine kruisjes die al behoorlijk wegtrekken. Nu na 2 maand zijn de littekens al heel wat minder. Als ik bij anderen in mijn groep kijk, die soms al in oktober of zo zijn geopereerd, dan zie je er haast niks meer van. Tuurlijk blijf je het altijd wel wat zien....

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:46

britt schreef:
Mijn zoon... nu 21... heeft een kleine 3 jaar geleden een voorste kruisband reconstructie gehad.
Er is uit een gedeelte van zijn pattela pees een nieuwe kruisband gemaakt.
Deze is met schroefjes vastgezet op botuiteinen.
Er zaten 17 hechtingen op zijn knie en nog 2 aan de zijkant waar de drain heeft gezeten.
Hij heeft 2 dagen in het ziekenhuis gelegen, 6 weken op krukken moeten lopen en ong. 9 maanden fysiotherapie gehad.
Voor hij weer aan het voetballen was heeft ongeveer 1 jaar geduurd.

Als je nog meer wilt weten hoor ik van je... groetjes en sterkte... Britt

Ps: ik kan je wel een foto toesturen van net na zijn operatie... weet je hoe het eruit kan gaan zien.


Dat heb ik ook gehad, als je vragen hebt, vraag maar.. Ja..
Alleen zat ik met mijn eigenwijze kop na 4 maanden alweer op een paard.. Tong uitsteken

NadjaHu

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 20:05

Heb je tijdens het rijden ooit nog last gehad? De fysio zei vandaag tegen mij dat ik er echt nog niet aan moest denken om te gaan rijden. Is natuurlijk ook nog 'maar' 2 maand geleden. Begint ondertussen wel weer behoorlijk te kriebelen!

Martine_m

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-04-07

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:53

Nou morgen mag ik eindelijk naar het ziekenhuis voor mijn preoperatief onderzoek!
kijken wat we gaan doen.. zit er nu al mee dat ik straks niet kan lopen....
hoe ist met jullie knieen?

NadjaHu

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 19:20

Succes morgen! Weet je al wanneer je onder het mes moet?

Met mijn knie gaat het steeds iets beter. Ik train nu met de kniegroep mee en dat gaat erg goed tot nu toe! Wil af en toe wel veel te veel maar merk dat dan snel genoeg en dan doe ik even weer wat rustiger aan. Maar het gaat de goede kant op! Gelukkig wel Haha!

Het niet kunnen lopen viel na mijn kijkoperatie heel erg mee. Heb misschien 2 dagen op krukken gelopen. Na deze operatie heb ik 4 weken op krukken gelopen maar dat is me op zich bestwel meegevallen, achteraf.
Heel veel succes!

AliesMeijer

Berichten: 1515
Geregistreerd: 27-12-07

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:30

indd suc6 morgen! ik heb na de kijkoperatie helemaal niet op krukken gelopen, wel gestrompeld.
@lorvxy fijn dat het met jouw knie alweer zo goed gaat! en fijn om te horen dat het sommige mensen oom méévalt inplaats van al die verhalen over de nadelen enzo.

Martine_m

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-04-07

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:09

@lorvwy: Fijn dat het weer goed gaat zeg! mag je al weer paardrijden Knipoog
@aliesjeh: hmm ja ik weet het nog niet... maar hou niet van operaties Nagelbijten / Gniffelen

Wanneer zal ik morgen hoop ik horen.. ik hou jullie op de hoogte!

oja thx Haha!:D

Martine_m

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-04-07

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:58

Nou net terug uit het ZH... kreeg al een hele doos pillen mee.. alvast tegen de pijn Nagelbijten / Gniffelen
ze gaan me martelen Nagelbijten / Gniffelen
nu ff wachten op de oproep...

NadjaHu

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 17:39

Echt waar? Ik heb helemaal niks meegekregen toen. Pas na de operatie. Nu wordt het spannend wanneer je 'mag'. Hebben ze een beetje een indicatie gegeven?

Ik mag nog steeds niet paardrijden Boos! Kan waarschijnlijk ook wel even duren....

Martine_m

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-04-07

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:36

nou het preoperatief onderzoek is 4 maanden geldig.. dus binnen nu een 4 maanden... maar.. als ze over 4 maanden komen dan mogen ze et opnieuw doen.. kga in augustus naar curacoa en ga daar echt niet op krukken lopen!

Ja die pillen zijn ook voor na de operatie.. of na ja 1tje is voor de operatie..

Hmm wat erg dat je nog niet kan rijden Boos! gelukkig heb ik een paardje van 2,5 en hoef ik nog niets te doen met m..

NadjaHu

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 18:06

Haha Nee dat zou ik ook niet doen! Beetje zonde van je mooie vakantie!

Na mijn kijkoperatie zat ik wel al na 2/3 weken weer op paard. En nooit last van gehad. Nu moet ik iets voorzichtiger zijn....