[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 09:36


zeanine

Berichten: 854
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: provincie groningen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:50

Marchador schreef:
Zeanione, is dat zeker bij de mirena?
Mijn huisarts zei namelijk dat als ik een spiraaltje wilde, ik daar wel heel heel goed over na moest denken.
Namelijk omdat ik na het uithalen nog 2 jaar onvruchtbaar zou kunnen zijn.



Marloes_R schreef: Uhm, mijn gyn zei vorige week nog tegen mij dat je na het uithalen van de mirena diezelfde maand nog zwanger kan worden hoor..

Euh, dit zal waarschijnlijk gewoon ook per vrouw verschillen. De bijsluiter en de dokter zeggen van wel. En een collega van mij was ook heel snel zwanger na verwijdering van de Mirena.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:54

Dan stel ik mijn vraag hier nog maar eens, omdat er in deel 2 niet meer gekeken word.

Zijn er hier mensen met ervaringen met de Prilpil? een client van mij die slik nu de gewonen pil...maar ze heeft gelijk door wanneer je haar een pil geeft. En spuugt het dan gewoon weer uit. Nu zaten we te denken aan de prilpik. Zijn er mensen die dit gebruiken? of er info over weten? kan het idd zijn dat je helemaal niet meer ongesteld word.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:28

zeanine schreef:
Marchador schreef:
Zeanione, is dat zeker bij de mirena?
Mijn huisarts zei namelijk dat als ik een spiraaltje wilde, ik daar wel heel heel goed over na moest denken.
Namelijk omdat ik na het uithalen nog 2 jaar onvruchtbaar zou kunnen zijn.



Marloes_R schreef: Uhm, mijn gyn zei vorige week nog tegen mij dat je na het uithalen van de mirena diezelfde maand nog zwanger kan worden hoor..

Euh, dit zal waarschijnlijk gewoon ook per vrouw verschillen. De bijsluiter en de dokter zeggen van wel. En een collega van mij was ook heel snel zwanger na verwijdering van de Mirena.



Ikzelf heb 3 jaar lang de mirena gehad en drie maanden na het verwijderen was ik al voor de eerste keer zwanger.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:46

Ik weet helaas niks over de prikpil of spiraaltjes maar meld me even zodat ik dit topic kan terugvinden

LindaLinda

Berichten: 2600
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Oosterhout

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:13

Ik meld me ook even, weet ook niet veel van de prikpil.

Wendy15

Berichten: 11095
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:17

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de nuva ring, koperspiraaltje of mirena spiraal? Twijfel daar een beetje over. Pil wil ik niet meer, voelde me daar niet lekker bij

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:05

Ik heb de Nuvaring, inmiddels al 2 jaar ofzo. En ik ben er zeer tevreden over, geen geklooi meer met pillen vergeten Lachen

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:13

Ik heb net de morningafter pil geslikt, en morgen naar de dokter voor de testen./
wil jullie echt nog even bedanken voor alles.
en ik heb er wel van geleerd intussen Knipoog.

Wendy15

Berichten: 11095
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:32

Heino schreef:
Ik heb de Nuvaring, inmiddels al 2 jaar ofzo. En ik ben er zeer tevreden over, geen geklooi meer met pillen vergeten Lachen

Voel je 'm niet zitten? En geen last van die hormonen (had ik bij de pil heel erg).


@ Maaike: Wat voor testen? Lachen Na de morning after pil ben je toch als het goed is niet zwanger? Of bedoel je soa test oid?

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:32

ik heb na veel geklooi met de pil (had migroginon 30) een zwaardere gekregen.. de migroginon 50..
ik de bijsluiter staat dat ik minder en korten ongesteld ben door die zwaardere..

maar ik ben juist het tegenover gestelde.. langer en veeeeeeel meer..

klopt dit wel? is dit wel normaal?

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:20

Wendy15 schreef:
@ Maaike: Wat voor testen? Lachen Na de morning after pil ben je toch als het goed is niet zwanger? Of bedoel je soa test oid?


Maaike heeft iets uit gespookt op vakantie met haar vakantie liefde. Ze moet nu soa testen doen, en binnen kort zwangerschaps test

sorry maaike dat ik voor jou spreek.

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:41

Heino schreef:
Ik heb de Nuvaring, inmiddels al 2 jaar ofzo. En ik ben er zeer tevreden over, geen geklooi meer met pillen vergeten Lachen


Het is wel een voordeel... maar ik heb hem getest omdat ik een tijdje bleef doorbloeden en ik werkte toen in een restaurant, wat een vervelend ding! het kwam altijd weer los in het begin, deed niets anders dan naar de wc te rennen om het er terug in te krijgen... vreselijk pijnlijk...
Jammer want dit is idd een leuke oplossing om je pil niet te vergeten!

Ik had graag zo'n implant gehad maar dat raadde ze me af...

Dus lekker terug op de gewone pil overgeschakeld...met als nadeel soms is eentje vergeten Bloos

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:48

Ik zit nu 1 maand aan de nuvaring. Ik ben er nog niet helemaal uit, had erg veel last van mijn menstruatie, ben wel gaan werken maar moest telkens even gaan zitten.
Over dat inbrengen, je moet hem gewoon ver genoeg door duwen, ik klap hem dubbel, dan is ie ook wat kleiner. Hij vouwt wel weer uit maar dan zit ie zo hoog dat hij daar netjes blijft zitten.
Ik probeer het nu 3 maanden en als het dan nog niet bevalt ga ik terug op de pil.
Hebben mensen er ervaring mee om juist op een zware pil over te gaan bij PMS?

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:38

Hee een nieuw topic Haha!

Vraagje over verzekeringen: ik kreeg vorige maand ipv de MG30 die goedkopere versie, en sinds die tijd heb ik iedere ochtend rond 10u buikpijn, alsof ik ongesteld ben. Heel irritant, en ik kijk het sowieso nog een maandje extra aan, maar stel het blijft, kan ik dan de MG30 zonder bijbetalen krijgen?

@ malih: het enige dat ik weet over de prikpik is dat je na de laatste prik soms na een jaar nog niet zanger kan worden, maar volgens mij is dat bij jouw client precies de bedoeling!

sweetheart

Berichten: 2928
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Wales, UK

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:10

Wendy15 schreef:
Heino schreef:
Ik heb de Nuvaring, inmiddels al 2 jaar ofzo. En ik ben er zeer tevreden over, geen geklooi meer met pillen vergeten Lachen

Voel je 'm niet zitten? En geen last van die hormonen (had ik bij de pil heel erg).


@ Maaike: Wat voor testen? Lachen Na de morning after pil ben je toch als het goed is niet zwanger? Of bedoel je soa test oid?

Dit werkt iets genuanceerder. Des te later je hem in neemt na de daad des te minder betrouwbaar die is. Maaike heeft vrijdag voor het laatst sex gehad dus dat betekend dat de daad 72 uur geleden is ongeveer. De MAP is echt al een serieus stuk minder betrouwbaar dan als je hem bijvoorbeeld binnen twaalf uur neemt. Het is dus niet dat je hoedanook niet zwanger bent als je de MAP slikt. Knipoog

Maaike, ik bedoel dit niet kwaad echt niet, maar ik heb met stomme verbazing je verhaal zitten lezen. Wist je echt niet dat je nu zwanger kon zijn? Dat die kans heeel groot is omdat je ook nog eens in een vruchtbare periode zat? Waarom heb je geen condoom gebruikt dan? En de stond je niet stil bij SOA's?
Sorry ik bedoel dit echt niet kwaad, ik kan me zo moeilijk voorstellen dat iemand dat niet weet/er niet aan denkt. Ik ben het eerste jaar doodsbang geweest dat ik zwanger zou raken/een soa zou hebben. Zelfs toen ik al een half jaar het spiraaltje had deden we het nog met condoom, zeker rond mijn vruchtbare periode. En ik heb dan een vaste vriend (al bijna 3 jaar, hij is ook mijn eerste). Ik hoop niet dat je dit als een aanval ziet, want zo bedoel ik het zeker niet. Ik hoop echt dat je er iig wat van geleerd hebt.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:12

Wendy15 schreef:
Heino schreef:
Ik heb de Nuvaring, inmiddels al 2 jaar ofzo. En ik ben er zeer tevreden over, geen geklooi meer met pillen vergeten Lachen

Voel je 'm niet zitten? En geen last van die hormonen (had ik bij de pil heel erg).


Ik en vriend voelen 'm allebei niet zitten Knipoog
Inbrengen is ff een kunstje, als hij er uit valt heb je ergens iets niet goed gedaan.
Ik had juist enorme hormoonproblemen met de pil, dit was het laatste redmiddel voor een spiraaltje, en gelukkig aangeslagen Lachen

sidneylover

Berichten: 2115
Geregistreerd: 27-07-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:44

Wat is jullie ervaring met de diane 35 ?

Dianta

Berichten: 631
Geregistreerd: 27-12-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:08

Heino schreef:
Ik en vriend voelen 'm allebei niet zitten Knipoog
Inbrengen is ff een kunstje, als hij er uit valt heb je ergens iets niet goed gedaan.
Ik had juist enorme hormoonproblemen met de pil, dit was het laatste redmiddel voor een spiraaltje, en gelukkig aangeslagen Lachen


En hoe is je gemoedstoestand? Want ik heb het gevoel dat de pil dus zwaar op mijn gemoed werkt en ik ga na dit weekje pil overschakelen op de nuvaring...

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:55

Citaat:
Maaike, ik bedoel dit niet kwaad echt niet, maar ik heb met stomme verbazing je verhaal zitten lezen. Wist je echt niet dat je nu zwanger kon zijn? Dat die kans heeel groot is omdat je ook nog eens in een vruchtbare periode zat? Waarom heb je geen condoom gebruikt dan? En de stond je niet stil bij SOA's?
Sorry ik bedoel dit echt niet kwaad, ik kan me zo moeilijk voorstellen dat iemand dat niet weet/er niet aan denkt. Ik ben het eerste jaar doodsbang geweest dat ik zwanger zou raken/een soa zou hebben. Zelfs toen ik al een half jaar het spiraaltje had deden we het nog met condoom, zeker rond mijn vruchtbare periode. En ik heb dan een vaste vriend (al bijna 3 jaar, hij is ook mijn eerste). Ik hoop niet dat je dit als een aanval ziet, want zo bedoel ik het zeker niet. Ik hoop echt dat je er iig wat van geleerd hebt


Ik begrijp echt dat je dit niet aanvallend bedoelt Lachen
en ik ben er inmiddels ook wel achter dat het een hele hele stomme actie was.
maar het probleem was een beetje, we lagen laat maar zeggen klaar voor 'de daad', en toen zei ik nog.. geen condoom? nee nee niet nodig zo gaat het beter en voordat 'het' gebeurt, benik al uit je en blablalbaa, enik dacht, naja, hij is hier met de meeste ervaring, het zal wel goed gaan.
Dit was dus de 1e keer, en de dagen erna hebben we het gewoon steeds zonder condoom gedaan.
Het is gewoon stom van me, ik was/ben zo verliefd dat ik er neit tegenin durfde te gaan.
ik hoop dat je me misschien een heel klein beetje snapt.

@ malih, dankjewel voor je antwoord Knipoog.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:56

ik denk dat ik maar eens een af spraak ga maken bij de huisarts voor me spiraaltje.
ik kan me spiraaltje nog wel voelen, maar ik vloei nou als een gek en heb mega rugpijn.
terwijl dat dat juist niet zou moeten zijn.

ik wacht wel eerst tot me ouders er zijn.


ben benieuwd wat de huisarts zegt.

sweetheart

Berichten: 2928
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Wales, UK

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:01

Maaike, ik begrijp je nu wel een beetje. Ik ben ook blij dat je ervan geleerd hebt. Sex zonder bescherming = grote kans zwanger, hoe dan ook, ook als je voor het zingen de kerk uit gaat Knipoog Om nog maar over SOA's te zwijgen. Veel succes verder en ik hoop dat je er niets aan overgehouden hebt!

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:04

Yessy schreef:
@ malih: het enige dat ik weet over de prikpik is dat je na de laatste prik soms na een jaar nog niet zanger kan worden, maar volgens mij is dat bij jouw client precies de bedoeling!


Bang voor zwangerschap hoeven we gelukkig niet te zijn. Ze denkt als een kind van maximaal 2. En is zich niet in zo verre bewust van haar lichaam dat ze begrijpt dat je er op die manier iets mee kan.

Ze heeft alleen onwijs veel last van haar menstruatie... En word dan gewoon gevaarlijk voor zich zelf.

Bijv. je maakt haar wakker en ze heeft pijn in haar buik, dit uit zich in woeden en mevrouw zweeft door haar hele bed heen, haar verzorgen is dan moeilijk. Ze kan op zulke moment op de grond kletteren...met alle gevolgen van dien.

En ook om de pijn te kunnen onder drukken en te weten wanneer ze ongesteld word zijn we begonnen met de pil. Alleen weigerd mevrouw die dus te slikken Boos!

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:05

M_aaike schreef:
@ malih, dankjewel voor je antwoord Knipoog.


graag gedaan... Laat je nog even weten hoe het is afgelopen?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:27

sidneylover schreef:
Wat is jullie ervaring met de diane 35 ?


Wat wil je weten?