[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:41

Je kunt gewoon je oude strip opmaken maar daarna kan je uiteraard niet weer stoppen. Ik gebruikte die strips met "loze" pillen als reserve of voor als je weer eens wilt doorslikken. Om te voorkomen dat je te kort de pil slikt.

@ Kiwi_ : bij een doorbraakbloeding slikte ik altijd gewoon door. Als je een stopweek inlast wordt je alleen nog maar een keer ongesteld en duurt het nog langer. Alleen als een doorbraakbloeding erg lang duurt dan is een stopweek een idee. Maar misschien kun je dan beter een andere pil zoeken.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:29

Hey dames, even een klein vraagje...

Na mijn laatste strip, ongeveer 3 weken geleden. Was ik vergeten een nieuw doosje te halen.
Ik moest vrijdag weer beginnen, maar vrijdag avond bedacht ik me pas dat ik nog geen nieuw doosje had, en in het weekend kun je niet naar de apotheek; dus dan maar een maand pauze nemen. (aangezien maandag weer beginnen wel een erg grote sprong is)
Nu vraag ik mij af hoe groot de kans is dat je zwanger wordt nadat je een tijd lang de pil hebt genuttigd en dan bedoel ik gewoon in de eerste cyclus erna zonder pil. Is de kans groter, kleiner of is hij even groot als bij een normale cyclus zonder pil?

Mijn vriend en ik hebben nu al 4 jaar dus het is geen ramp als er iets uit komt, we hebben ook wel beide kinderwens (vandaar dat we geen andere maatregelen hebben gnomen), alleen eigenlijk nu nog niet Vork
En ik vraag me gewoon af, hoe groot de kan is...

Even om in te haken op de gesprekken. Ik heb tot mijn 20e aan de Diane gezeten. vervolgens ben ik overgestapt op de microginon, afgelopen jaarwisseling ban ik er vanaf gestapt omdat ik langzaam het gevoel kreeg dat mijn stemmingswisselingen van de pil af kwamen (had ik bij diane niet), ik heb toen van de huisarst eentej voorgeschreven gekregen warvan ik de naam niet meer weet Vork, maar daarbij kreeg ik regelmatig doorbraakbloedingen (waarbij ik gewoon moest doorslikken) en nu zit ik op Ministad (tot 3 weken geleden toen ik vergat een nieuw doosje te halen Knipoog ) en daar ben ik zeer tevreden over.

@_sigrid_: Had je ook aan de huisarst verteld dat je last hebt van een vette huid en dus ook met de pil rekening wou houden?

Ik heb een hele droge huid, maar zelfs als ik de pil slik (ook dus die die de huid vetter maken) blijft-ie droog.

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:48

Ik zou graag nog wat ervaringen willen horen van mensen met de nuvaring Ja

Wendy15

Berichten: 11102
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:09

Ik heb de nuva ring nu een week, dus kan er nog niet veel over vertellen. Wél was ik met de pil meteen heel ziek, buikpijn, hoofdpijn, huilen, dat heeft 3 maanden geduurd en toen ben ik op aanraden van de dokter gestopt. Nu 2 jaar later heb ik de nuva ring dus om te proberen. En tot nu toe heb ik verder nergens last van, voel me niet anders. Wél vond ik het heel vervelend dat ik 'm op de eerste dag van de menstruatie moest indoen, was ff een gedoe en de hele handjes onder t bloed Nagelbijten / Gniffelen Bah! Clown Maja, dat is 1 keer in de maand en daarna was je je handen en is dat ook klaar. Hoe het met de seks is en of je m voelt enzo weet ik dus nog niet want was ongesteld Clown Heb ook in combinatie met die ring tampons gebruikt en dat was geen probleem Lachen
Je kan altijd even aan je dokter advies vragen en het eventueel 1 of 2 maandjes proberen? Lachen

zweetvos
Berichten: 880
Geregistreerd: 11-08-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:44

Wendy, ik ben nooit ongesteld als ik m in moet doen.
Zaterdagochtend uit, maandagavond ongesteld t/m donderdag, en zaterdag weer gewoon in.

Wendy15

Berichten: 11102
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:55

Weet ook niet of het zo blijft, is pas mn eerste ring. Maar de eerste keer moest ie dus op de eerste dag van de menstruatie er in, en dat vond ik wel een vies gebeuren Nagelbijten / Gniffelen Maar zo klinkt 't ideaal! Haha! Wat vind jij de voor en nadelen en hoelang gebruik je m al? Lachen

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:11

Nuage schreef:
Marly_ je bent dan idd nog gewoon veilig. Maar misschien moet je wel even in de gaten houden of je niet ergens last van hebt, want zoveel diarree is niet goed natuurlijk.


Dankje!
Ik heb vandaag geen diarree meer gehad, gelukkig. Lachen Maar ik heb het wel vaker bij weerswisselingen, van koud naar warm. Misschien dat ik dan anders ga eten ofzo maar dat weet ik zo niet, als het aanhoud ga ik even naar de huisarts.

zweetvos
Berichten: 880
Geregistreerd: 11-08-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:54

Wendy; ik heb de nuvaring nu ruim een half jaar.
Bevalt echt heel goed! Helemaal geen last van, vergeet gewoon totaal dat ie er zit.
Moet ook echt goed in mn agenda zetten wanneer de 3 weken voorbij zijn want laatst ben ik m 1x vergeten uit te halen omdat ik er gewoon totaal niet aan dacht.
In en uitdoen geen probleem, bevalt echt heel goed.

Tegen de pil kon ik echt niet ivm die hormonen, was niet te genieten, nergens zin in, strontchagerijnig enzo en met de nuvaring heb ik nergens last van.

Enige maar, ik heb er nog geen seks mee gehad.. dus moet nog even kijken hoe dat bevalt. Wel wat handwerk laatst en dat was een soort van genant toen die jongen dat ding tegenkwam haha.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:44

Met sex geen problemen gehad met de nuvaring Lachen Ik vond het ideaal die ring.

Eergister de huisarts gesproken, ik moet over gaan op de pil, dus de nuvaring mag ik niet meer gebruiken.. jammer Scheve mond
Ik ben benieuwd, ik heb microgynon 30 gehad ofzo en ben daar redelijk wat van aangekomen. Nu ga ik weer aan de pil dus ik ben erg benieuwd hoe die gaat bevallen

zweetvos
Berichten: 880
Geregistreerd: 11-08-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:49

Marchador, misschien heb ik er overheen gelezen maar waarom mag je de nuvaring niet meer gebruiken van de dokter?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:54

Toen ik moest menstrueren heb ik de nuvaring (na 3 weken) uitgehaald, de week erop er weer in. De eerste dag niets aan de hand en de tweede dag kreeg ik bloedingen die erger waren dan mijn menstruatie.
Ik ben even de tel kwijt, maar dit was ruim 4 weken. Ik heb inwendige onderzoeken gehad en inmiddels de uitslag van de kweek terug, maar daar was niets raars op te zien dat de bloedingen kon veroorzaken.
Toen de week weer kwam dat ik eigenlijk ongesteld moest worden, was dit weer veel erger dan de afgelopen weken met de bloedingen... en toen de week van de menstruatie over was, was alles in een keer weg.
De huisarts weet niet waar dit door kwam, bij Nuvaring zelf wisten ze het ook niet.
Mijn huisarts heeft daarom besloten dat ik moest stoppen met de Nuvaring en weer over moest op de pil om te kijken hoe dit zou gaan.
Ze heeft namelijk wel het idee dat dit door de Nuvaring kwam Lachen Omdat het nergens anders door zou kunnen komen

zweetvos
Berichten: 880
Geregistreerd: 11-08-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:02

Jeetje,wat vreemd.
Hopelijk is het nu over dat of komen ze er nog achter waarom je die bloedingen had!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:14

De uitslag van het strijkje krijg ik over ongeveer 3 weken vertelde ze me, misschien dat daar wat uit te halen valt.
Ze vind het ook heel bizar. Nuvaring heeft hier trouwens wel een melding van gemaakt en wilt hiervan op de hoogte blijven, zij zullen nog contact met me opnemen.

Het is nu wel over, maar voor de zekerheid heb ik toch altijd tampons mee Haha! Je weet maar nooit haha..
Ik moet je wel zeggen, werd er behoorlijk chagrijnig van op een gegeven moment.

zweetvos
Berichten: 880
Geregistreerd: 11-08-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:39

Netjes van de nuvaring.
Kan me voorstellen dat je dat op een gegeven moment wel flink zat bent ja!

Roosii3jJ

Berichten: 753
Geregistreerd: 07-04-07
Woonplaats: Leidschendam

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:13

Hallo,
Ik heb een vraagje over de Diane pil..
Ik ga binnekort beginnen met deze pil omdat ik onder de puistjes zit. Boos!
Nou is het zo dat mijn moeder BorstKanker heeft gehad nog geen jaar geleden, volgens mijn huisarts kon ik dit beter niet doen omdat er in deze pil een stofje zit die de eventuele kk cellen kan opwekken. Ik kreeg toen een anders zalfje maar dat is niets geworden.. Ik ben toen terug gegaan naar een Vervanger van mijn eigen dokter(Eigen was op vakantie), die heeft naar mij gekeken en vond dat ik tog het best aan deze pil kon beginnen.. (Ook aan hem hebben we verteld dat mijn moeder bkk heeft gehad!)
Nu heb ik dus voor 3 maanden deze pil voorgescheven gekregen, maar ik vind het tog wel eng!
Heeft iemand hier misschien een zelfde geval als dit? Of wat zouden jullie doen?
Ik wil echt graag deze pil gaan slikken omdat ik nogal erg depri word van mijn huid.. Verdrietig

Ik hoop dat iemand mij wat advies oid kan geven!

Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:00

Hallo,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Yasmin (anticoncentiepil)?

Sinds ik ongesteld ben (al weer een paar jaar terug), heb ik ontzettend last van mijn hormonen. Stemmingswisselingen, ik zat niet lekker in mijn vel, voelde me heel vaak verdrietig, kortom; het ging gewoon niet goed. Omdat ik toen ook heel erg vaak (om de 2,5 week) en lang (8/9 dagen) menstrueerde, ben ik aan de pil gegaan (Microgynon 30). In één klap waren al mijn klachten over. Ik was niet meer chagrijnig, zat goed in mijn vel, huilde niet tot nauwelijks gedurende of vlak voor mijn menstruatie en ook was de duur van mijn menstruatie naar 5 dagen gegaan. Ik was er dus ontzettend blij mee, alles ging goed. Ook had ik de dagen dat ik ongesteld was veel minder last van die rottige rugpijn. Zo'n 3 maanden geleden waren mijn doosjes op en toen ik nieuwe ging halen, kreeg ik te horen dat ik een goedkopere versie kreeg. Dezelfde werkzame stoffen, alleen een andere verpakking. Nou ja, prima, ik had nog voor één maand de Microgynon en ben daarna de Ethinyl...nogwat... gaan slikken. Die slik ik nu dus zo'n 2 maanden. Helaas gaat het sindsdien alleen maar slechter. Ik ben een stuk minder ongesteld (3 dagen en niet eens heftig) dus dat is wel voordelig, maar daar tegenover heb ik een week lang heftige buikkrampen en voel ik me ook absoluut niet fijn. Het is nou zo'n anderhalve maand aan de gang dat ik ontzettend last heb van stemmingswisselingen. Ik zit gewoon helemaal niet meer lekker in mijn vel. Ik heb het er toen met mijn moeder over gehad, zij had het vermoeden dat het er misschien aan lag omdat ik een andere pil had gekregen. Naar mijn idee was het niet mogelijk, want het waren dezelfde werkzame stoffen. Vandaag toch even een belletje naar de huisarts gepleegd nadat we gisteren hadden besloten dat het echt niet langer kon zo. De huisarts zei dat het best kan liggen aan de goedkopere versie, iedereen reageert er tenslotte persoonlijk anders op. Het kan ook zijn omdat ik nu een stuk ouder ben dan wanneeer ik begin met de pil en dat ik misschien gewoon aan een andere stof toe ben. Hij heeft me de Yasmin voorgeschreven en vanavond begin ik hiermee. Ik stop gelijk met de andere pil. De huisarts wil dat ik het drie maanden probeer, daarna moet ik hem bellen of het wel of niet is verbeterd. Is dit niet het geval, dan moet ik langs komen en gaan we kijken wat er precies aan de hand is. Hij zei dat ik dan misschien maar met iemand moest gaan praten. Ik heb er persoonlijk geen vertrouwen in dat praten gaat helpen, aangezien ik geen flauw idee heb waarom ik me zo rot voel. Maar goed, dat is pas over drie maanden. Eerst deze pil uitproberen.

En vandaar ook mijn vraag wat jullie ervaringen zijn met de Yasmin. Iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en nu helemaal is opgeklaard? Of hebben jullie er andere ervaringen mee?

Deesiej

Berichten: 2129
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:08

Ik heb hetzelfde met Microgynon 30, slik nu sinds een tijdje ethinylestradiol (goedekope versie) en ben er alles behalve over te spreken.
Heb precies van dezelfde dingen last. Voel me op onverklaarbare wijze opeens heel duf, ben chagerijnig, leveloos enz. Verdrietig
Zit eraan te denken om binnenkort ook maar eens naar de huisarts te gaan voor een nieuwe pil.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:21

Ik heb Yasmin gehad... Hij heeft een totaal andere hormoon huishouding als de microgyon 30. Ik kreeg in eens doorbraak bloedingen als ik doorslikte( wat ik standaard doe...) En me hoofdpijn werd gelukkig wel iets minder....

Verder niet erg veel verschil gemerkt eigelijk.

Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:40

Ik zat voordat ik met de pil begon gewoon heel erg met mezelf in de knoop. En dat gevoel begint nu dus weer terug te komen. Mijn moeder had het ook al door. Vandaar. De huisarts heeft me deze voorgeschreven omdat er heel veel positieve reacties kwamen van mensen met stemmingswisselingen. Bovendien slik bijna niet door.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:23

Zo vandaag voor de controle-echo geweest van mijn spiraaltje en alles zit goed Haha!

Ben er nog steeds heel blij mee Ja

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:26

Heeft iemand ervaring met de 'Mirena spiraal' ?

Ik kreeg hem aanbevolen, omdat ik geen pil meer mag slikken en ik echt ontzettend veel last heb mijn ons maandelijkse feest.
Hij kan 5 jaar blijven zitten en je menstrueerd bijna niet.
Geeft ook in hele lichte mate hormonen af, maar zo weinig dat het opzich voor mij als trombose-patient niet uit zou kunnen en mogen maken.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:33

Ik dus Haha!

Sinds begin juni nu Ja

Zetten was geen feestje maar viel me toch duizend keer beter mee dan verwacht. Ben meteen erna gewoon gaan werken, heb in totaal die dag 3 brufens genomen.
Af en toe wat kramp gehad maar niks dodelijk. Vriendje vond ik wat eng de eerste weken Haha!

Vandaag dus voor de controle-echo geweest, en alles is goed dus ik ben helemaal blij Haha!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:35

Oke die heb jij dus Haha!

Toch na mijn vakantie maar eens langs de HA ervoor Lachen

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:41

Ik vind het echt heel goed meevallen nu inderdaad Ja

Ervoor heb ik mercilon gehad en nuvaring, en een tijdje zonder iets (met rubbertjes bluh), en dit bevalt me best Haha!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:43

Zie wel ontzettend op tegen het laten zetten Nagelbijten / Gniffelen
Lijkt me zeer pijnlijk! Nagelbijten / Gniffelen