[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:46

Ik had een half uur op voorhand een brufen genomen. Het deed 3 keer AUW maar niet zo dat ik de stoel uitvloog of zo. Gewoon echt verre van prettig Knipoog Maar het duurde nooit lang en gynaecoloog had ook duidelijk gezegd bij de eerste keer AU dat het niet erger dan dat werd en dat het nog 2 keer zou pijn doen.

Achteraf voelde ik NIKS, had nog een blikje cola mee tegen duizeligheid maar dat was niet nodig.

Dagen erna af en toe nog een brufen genomen als ik kramp voelde opkomen maar het is echt goed meegevallen.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:47

Oke, klinkt vrij positief dan dus allemaal Lachen
Hoe zit het nu met jouw mensturatie?
Blijf je nog veel vloeien of dat niet?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:49

Het bloedt nog een ienieminibeetje, maar niet meer elke dag, geen menstruatie gehad en ik zit nochtans alweer in mijn 2e cyclus sindsdien Haha!

Achterom
Berichten: 23074
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:12

Ik heb ook ervaring met de mirena. Zit bijna 3 jaar nu en het bevalt me uitstekend.
Het zetten was bij mij niet bepaald prettig, maar achteraf zou ik het zo weer doen.
Ongesteld worden: in het begin nog een beetje, nu al ruim 2 jaar helemaal niet meer. Heb laatst het maandverband maar uit de kast gehaald en weggegooid Haha!

Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:09

Ik neem nu al bijna een jaar de pil. Nu was ik in mijn bijsluiter aan het lezen en daar stond dat je na de stopweek de pil opnieuw moet nemen op de achtste dag.
Ik neem ze echter altijd op de zevende... Dus wanneer ik mijn laatste pil op zaterdag neem herbegin ik ook op zaterdag. Maar eigenlijk zou ik ze dus opnieuw moeten nemen vanaf zondag?

Dianta

Berichten: 631
Geregistreerd: 27-12-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:25

Senzafine: Dan kom jij toch altijd een pil tekort? Ik stopte altijd op zondag en begon weer op maandag.
Week 1: Za - zo - ma - di - woe - do - vr = 7
Week 2: Za - zo - ma - di - woe - do - vr = 7
Week 3: Za - zo - ma - di - woe - do - vr - za = 8
=22 (ff rekenwerk Tong uitsteken )

Waar haalde jij je 22ste pil dan vandaan? Haha!

Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:04

Goh, ik ben in de war nu Bloos Ik heb geen idee, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal niet zo nauwgezet bijhoudt omdat ik ze niet gebruik als anticonceptiemiddel maar om mijn buikpijn te verminderen. En ik neem ze dus niet echt heel stipt, durf nogal eens eentje vergeten Bloos Maar goed, ik ga mijn leven beteren vanaf nu en ze perfect innemen.

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:42

Als je de MAP hebt ingenomen, ben je daarna nog gewoon beschermt als je aan de pil bent?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:40

Je hoeft idd pas op de 8e dag weer te beginnen Senzafine. Je zal waarschijnlijk iedere maand op een andere dag weer stoppen en beginnen, dan kom je wel uit.

De MAP brengt de werking van je pil niet in de war. Dus daarna ben je gewoon weer veilig Rachel_x

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:06

Nuage schreef:
Je hoeft idd pas op de 8e dag weer te beginnen Senzafine. Je zal waarschijnlijk iedere maand op een andere dag weer stoppen en beginnen, dan kom je wel uit.

De MAP brengt de werking van je pil niet in de war. Dus daarna ben je gewoon weer veilig Rachel_x

Oke bedankt Knipoog, maar in de bijsluiter staat dat je andere conseptie moet gebruiken ofzo? Snap die dingen nooit. Clown

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:09

Als je de MAP hebt gebruikt?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:12

Bedenk me nu dat je de MAP waarschijnlijk hebt gebruikt omdat je de pil was vergeten? Dan is het een ander verhaal idd.

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:21

Nuage schreef:
Bedenk me nu dat je de MAP waarschijnlijk hebt gebruikt omdat je de pil was vergeten? Dan is het een ander verhaal idd.

Ja dat klopt. Lachen Dus hij is níet veilig? Lachen

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:06

Nee klopt, dan moet je gewoon aanhouden wat je bijsluiter zegt over het vergeten van de pil Knipoog

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:06

nee, Je slikt de MAP alleen als je denkt dat je pil niet veilig is geweest tijdens de sex.

ik ben zoooooo stom geweest...ik ben 2x de pil vergeten Huilen dat worden dus regenjasjes Huilen Huilen

Sigrid

Berichten: 2969
Geregistreerd: 11-09-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:16

@Roosii3jJ:
Ik heb via PB een uitgebreid antwoord gegeven op je vraag over Diane 35.

Over Mirena:
Ik heb nu dus al van diverse meiden gehoord dat ze flauwvielen terwijl het spiraal werd ingebracht. Het schijnt ook veel vervelender te zijn als je nog nooit een kind hebt gekregen. Ik zou opzich ook wel een spiraaltje willen, maar zie ook wel op tegen het plaatsen. Als het voor mij de oplossing zou zijn om mijn doorbraakbloedingen te laten stoppen ga ik het zeker doen.
Ik hoor ook vaak dat je helemaal niet meer ongesteld wordt, wat een geschenk uit de hemel zou dat zijn dan!

Maar eigenlijk vind ik dat ze ook eens op moeten schieten met die mannenpil.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:53

Ik ben niet flauwgevallen, niet duizelig geweest, en heb nochtans geen kids. Bovendien is het zo gebeurd, beetje pijn voor 5 jaar, ach Haha!

Oja, ik ben wél ongesteld nu, dus dat steekt me wel tegen, had gehoopt dat ik dat niet meer ging meemaken Boos!

KarmaChansy

Berichten: 6931
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:22

ik heb de neppe micro30, maar nu was ik mijn pil vergeten, wel sex gehad (hou het maar op half 1) maar s'morgens rond 6 uur de pil weer ingenomen heeft dit kans op zwangerschap? in de bijsluiter kan ik nou niet echt wat vinden wat me zekerheid kan geven Nagelbijten / Gniffelen

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:14

Volgens mij als je voordat je de volgende pil zou moeten slikken de vergeten pil slikt (of tegelijkerijd) dat je dan niet bang hoeft te zijn. Dat zijiig mijn bijsluiter toenmalig.

Sind een collega van mij ook een B-merk kreeg en daarvan gedragsproblemen kreeg (hyper en zo, geen rust in het lichaam) bedank ik elke keer als ze me die willen aansmeren. Dan betaal ik maar iets meer, maar geen rotzooi in mijn lichaam... Bloos

sweetheart

Berichten: 2928
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Wales, UK

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:06

ik heb ook de mirena en eigenlijk dezelfde ervaringen als poes Haha! Ik word alleen nog heeeeeel klein beetje ongesteld (een halve dag ofzo).

KarmaChansy

Berichten: 6931
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:17

deze werkt gewoon goed voor mij ik heb er nog nooit last van gehad Lachen

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:14

Mirena klinkt wel goed Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben nu weer aan de pil, maar ik moet er nog even aan wennen zeg, dat ik weer elke avond iets in moet nemen.

Vraagje betreft Mirena, staat daar in de gebruiksaanwijzing iets in over Migraine?
Ik lees in de bijsluiter dat ik deze pil niet mag slikken of alleen mag slikken onder regelmatige controle van de huisarts. In verband met de Mirgaine die ik heb Lachen

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:19

bij deze ik ben dom maar niet blond Tong uitsteken

ik dacht dat ik de pil 2x vergeten was, maar ik was hem neit 2x vergeten...ik dacht dat hij zondag was, ipv zaterdag....dus heb ik Zaterdag en vrijdag tegelijk geslikt gister...echt giga dom naja Tong uitsteken

Dianta

Berichten: 631
Geregistreerd: 27-12-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:47

Ben vandaag begonnen met mijn eerste nuvaring! Het inbrengen ging zeer goed, net een mini tampon Haha! Ik voel hem helemaal niet zitten ofzo. Nu afwachten wat de komende drie weken ons brengt. Ben gestopt met de pil ivm PDS en ik vond ook dat die 'hormonenshots' veel invloed hadden op mijn darmpjes. Tong uitsteken Dus hopen dat het nu beter gaat anders zal het een spiraaltje worden...

zeanine

Berichten: 854
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: provincie groningen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:49

_Sigrid_ schreef:
@Roosii3jJ:
Ik heb via PB een uitgebreid antwoord gegeven op je vraag over Diane 35.

Over Mirena:
Ik heb nu dus al van diverse meiden gehoord dat ze flauwvielen terwijl het spiraal werd ingebracht. Het schijnt ook veel vervelender te zijn als je nog nooit een kind hebt gekregen. Ik zou opzich ook wel een spiraaltje willen, maar zie ook wel op tegen het plaatsen. Als het voor mij de oplossing zou zijn om mijn doorbraakbloedingen te laten stoppen ga ik het zeker doen.
Ik hoor ook vaak dat je helemaal niet meer ongesteld wordt, wat een geschenk uit de hemel zou dat zijn dan!

Maar eigenlijk vind ik dat ze ook eens op moeten schieten met die mannenpil.


Ik ben net als Poes en Sweetheart positief over het spiraaltje. Ik heb m ook sinds begin juni en het lichte vloeien is nu afgelopen en volgens mij was ik laatst een halve dag ongesteld Haha! Het inbrengen viel ook heel erg mee( nog geen kinderen gehad) was paar minuten na tijd indd even heel duizelig maar dat ebde zo weer weg. Ook met seks geen problemen