Nieuw in de paardenwereld!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raspberries
Berichten: 0
Geregistreerd: 14-04-21

Nieuw in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 08:50

Goedemorgen,

Ik ben sinds kort begonnen met paardrijden, ik heb inmiddels eindelijk financieel de middelen om mijn kleine-meisjesdroom waar te maken. :D

Bij deze dus even aangemeld bij dit forum, mijn vrienden zullen inmiddels wel moe zijn van mijn ongeremde enthousiasme over paarden. (Ook al ben ik desondanks een gigantische leek, wat een hoop vaktermen in deze nieuwe wereld!)

Zondag heb ik voor het eerst een privéles gehad. Het ging voor een eerste keer best goed denk ik, sturen was alleen niet mijn sterke kant. Ik wilde linksaf, maar paard bleef lekker in de hoefslag lopen. De instructrice zei dat ik niet duidelijk genoeg met mijn benen communiceerde, en ik heb heel hard mijn best gedaan, maar dat viel nog allemaal niet mee. :+

Zo dadelijk mijn volgende privéles. Ik heb er ondanks de restanten spierpijn van zondag (je gebruikt echt spieren waarvan je niet eens wist dat je die had) heel veel zin in. En een beetje gezonde zenuwen. Vandaag het voornemen om wél met mijn benen de goede kant op te sturen. :Y)

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Nieuw in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:59

Welkom! Wat heerlijk dat je eindelijk je droom waar kan maken. In het begin is het inderdaad even aanpoten met alle termen en best lastig om de basis van het rijden onder de knie te krijgen, maar dat wordt snel beter.

Heel veel plezier zo met je les!

Raspberries
Berichten: 0
Geregistreerd: 14-04-21

Re: Nieuw in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 11:59

Dankjewel, ik ben net terug :)

Ging helaas niet zo voorspoedig als gehoopt. Sturen ging nog slechter dan de vorige keer. Ik ging overal heen behalve in de richting die ik op wilde. Gelukkig hebben die paardjes een hoop geduld voor mijn gestuntel. :+ Hopelijk gaat het de volgende keer ietsje beter. Ik denk wel dat ik inmiddels zelfstandig kan opzadelen.

sharonas1

Berichten: 25
Geregistreerd: 07-04-21

Re: Nieuw in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:38

Hi, wat tof dat je bent begonnen met paardrijden! Alles komt vanzelf, het zal op begeven moment net zo aangaan voelen als fietsen, je weet hoe het moet en het zit er in. Mocht je nog eens gezellig willen kletsen over paarden kun je mij altijd een pb berichtje doen! groetjes