Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 7 [ 167 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Help, verkeerd zadel gekocht bij zadelmaker...

 
Profiel   

Krijg al buikpijn bij het zien van dit zadel, het is denk ik tussen de 15 en 20 jaar oud. Heeft niemand op stal of een instructeur hier ooit iets van gezegd?

Het aanbod van 680 zou ik direct aannemen, dat is het namelijk totaal niet waard.

Gelukkig kwam er een andere zadelmaker op je pad.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:13 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Krijg al buikpijn bij het zien van dit zadel, het is denk ik tussen de 15 en 20 jaar oud. Heeft niemand op stal of een instructeur hier ooit iets van gezegd?

Het aanbod van 680 zou ik direct aannemen, dat is het namelijk totaal niet waard.

Gelukkig kwam er een andere zadelmaker op je pad.


Nee helaas niet over de smalle kussens. Wel vonden ze het iets te ver naar voren liggen, maar dat was de ene keer wel te zien en de andere keer niet. Daarom wilde ik het ook even laten checken. Denk dat de smalle kussens nooit zijn opgevallen bij mn instructie helaas (heb lange tijd nog met haar in een manegeles gereden, waar veel paarden met zulke oude zadels rijden, misschien dat het daarom niet is opgevallen)

Het zadel is bijna 30 jaar oud kwam ik achter... stond een rondje met 92 op de beugelhaak

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:17 



 
Profiel   

Ik snap de negativiteit over Kieffer niet... de oude Kieffers zijn keihard en met inderdaad die waardeloze dunne tussenkanalen (was normaal toen)...

Met nieuwere kieffers is niks mis ik had een kieffer inzell... destijds voor iets van € 1540 gekocht... ik heb hem een paar jaar geleden inclusief bijpassend hoofdstel en dure leren anatomische singel verkocht voor 850 euro...
En dat zadel had echt 0,0 slijtage... ik heb het lang te koop gehad (niet zo een actieve verkoper... dus daar heb ik weinig ernergie ingestoken..) er kwamen toen ook biedingen binnen van 300 euro... nou ja... dan steek ik het liever in brand... :P )

Maar echt wat een oplichter :( ben gewoon plaatsvervangend pissig erover...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:33 



 
Profiel   

Neon schreef
Ik snap de negativiteit over Kieffer niet... de oude Kieffers zijn keihard en met inderdaad die waardeloze dunne tussenkanalen (was normaal toen)...

Met nieuwere kieffers is niks mis ik had een kieffer inzell... destijds voor iets van € 1540 gekocht... ik heb hem een paar jaar geleden inclusief bijpassend hoofdstel en dure leren anatomische singel verkocht voor 850 euro...
En dat zadel had echt 0,0 slijtage... ik heb het lang te koop gehad (niet zo een actieve verkoper... dus daar heb ik weinig ernergie ingestoken..) er kwamen toen ook biedingen binnen van 300 euro... nou ja... dan steek ik het liever in brand... :P )

Maar echt wat een oplichter :( ben gewoon plaatsvervangend pissig erover...


Ik ben ook niet negatief over Kieffer hoor. Maar wel over dit specifieke oude zadel. De nieuwere versies hiervan zullen vast prima zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:34 



 
Profiel   

Welkom op Bokt!

Ik verplaats dit topic naar [HAR] Harnachement, [WWW] Wie, wat, waar? Is bedoeld om je voor te stellen als je nieuw bent op Bokt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 20:22 



 
Profiel   

Mjetterd schreef
Welkom op Bokt!

Ik verplaats dit topic naar [HAR] Harnachement, [WWW] Wie, wat, waar? Is bedoeld om je voor te stellen als je nieuw bent op Bokt :)


Ah sorry, dat wist ik niet. Ik kon nergens vinden hoe ik een topic moest openen, zag alleen dit staan haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 20:26 



 
Profiel   

Als je een zadel hebt en laat het voor de grap eens nakijken dan is er ALTIJD wat mee, net zo goed als dat een smid altijd het werk van zijn voorganger af zal katten. Al is dat zadel honderd jaar oud. Als jouw paard er goed onder loopt, dan loopt hij er goed onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 21:15 



 
Profiel   

mrie schreef
Als je een zadel hebt en laat het voor de grap eens nakijken dan is er ALTIJD wat mee, net zo goed als dat een smid altijd het werk van zijn voorganger af zal katten. Al is dat zadel honderd jaar oud. Als jouw paard er goed onder loopt, dan loopt hij er goed onder.


Dat is zo, maar dit zadel blijkt dus rugproblemen te geven en zo'n smalle ruimte bij de kussens is dus blijkbaar helemaal niet goed. Dus in dit geval is het wel echt een slechte koop geweest. In ieder geval voor 850 euro

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 21:16 



 
Profiel   

In dit geval niet mee eens.
Een zadel van bijna 30 jaar oud voor dat geld verlopen is misbruik maken van het ontbreken van de kennis van Ts.
Daarnaast zijn alle zadel merken niet voor niets een breder tussen kanaal gaan maken.
En het paste niet. Paard had pijn en loopt onder een ander zadel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 21:20 



 
Profiel   

Je hebt recht op wettelijke garantie. Je hebt het zadel 8 maanden gebruikt en daarvoor lever je 15% in. Dat vind ik een prima deal.

Als de verkoper het zadel weer zal verkopen, hoef jij je niet verantwoordelijk voor te voelen. Jij bent niet verantwoordelijk voor de daden van een ander.

Veel ingewikkelder is het volgens mij niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 21:33 



 
Profiel   

Ik vind het een fair voorstel van de verkoper dat hij het voor die prijs wil terugnemen. Of het even fair is tegenover de volgende koper, en zeker tegenover het volgende paard die dit op zijn rug krijgt, is een andere vraag...

Vroeger waren idd bijna alle zadels met zo'n smal tussenkanaal. Mijn oude zadel is om die reden ook afgekeurd, ik wou het niet eens meer verkopen, heb het dan weggeschonken als decoratie, aan iemand die niet paardrijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 21:40 



 
Profiel   

hwn schreef
Ik vind het een fair voorstel van de verkoper dat hij het voor die prijs wil terugnemen. Of het even fair is tegenover de volgende koper, en zeker tegenover het volgende paard die dit op zijn rug krijgt, is een andere vraag...

Vroeger waren idd bijna alle zadels met zo'n smal tussenkanaal. Mijn oude zadel is om die reden ook afgekeurd, ik wou het niet eens meer verkopen, heb het dan weggeschonken als decoratie, aan iemand die niet paardrijdt.



Ja, alleen is die prijs van 680 een rekenvoorbeeld als hij het voor 800 zou verkopen. Geen idee of dat ook gaat gebeuren natuurlijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 21:42 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Je hebt recht op wettelijke garantie. Je hebt het zadel 8 maanden gebruikt en daarvoor lever je 15% in. Dat vind ik een prima deal.

Als de verkoper het zadel weer zal verkopen, hoef jij je niet verantwoordelijk voor te voelen. Jij bent niet verantwoordelijk voor de daden van een ander.

Veel ingewikkelder is het volgens mij niet.


Alleen is dan wel de vraag in wat voor tijdsbestek hij het gaat verkopen... misschien duurt het wel een jaar voor hij het heeft verkocht. Hij zal dan natuurlijk eerst zijn andere zadels aanprijzen aan mensen, want daar verdient hij meer op. Als hij nu tegen me zou zeggen: ik geef je 500 euro nu, dan zou ik het doen. Maar dit is maar weer afwachten tot het verkocht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 21:47 



 
Profiel   

mrie schreef
Als je een zadel hebt en laat het voor de grap eens nakijken dan is er ALTIJD wat mee, net zo goed als dat een smid altijd het werk van zijn voorganger af zal katten. Al is dat zadel honderd jaar oud. Als jouw paard er goed onder loopt, dan loopt hij er goed onder.


Niet mee eens, dat is niet professioneel. Mijn smid en zadelmaker hebben dat ook niet gedaan toen ik elders kwam wonen en van hun service gebruik ging maken.

De paarden stonden netjes op hun voeten en hij naam het werk over. De zadelmaker vond beide zadels prima liggen en heeft er 1 opgevuld wat ook gewoon nodig was na 2 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 06:03 



 
Profiel   

Wat vind jouw rechtsbijstand verzekering hiervan? Volgens mij kun je best aantonen namelijk dat hij broddelwerk heeft geleverd.. Zou er best wat juridisch geweld tegenaan durven te gooien persoonlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 06:32 



 
Profiel   

Lisaizo schreef
Slmt9 schreef
Je hebt recht op wettelijke garantie. Je hebt het zadel 8 maanden gebruikt en daarvoor lever je 15% in. Dat vind ik een prima deal.

Als de verkoper het zadel weer zal verkopen, hoef jij je niet verantwoordelijk voor te voelen. Jij bent niet verantwoordelijk voor de daden van een ander.

Veel ingewikkelder is het volgens mij niet.


Alleen is dan wel de vraag in wat voor tijdsbestek hij het gaat verkopen... misschien duurt het wel een jaar voor hij het heeft verkocht. Hij zal dan natuurlijk eerst zijn andere zadels aanprijzen aan mensen, want daar verdient hij meer op. Als hij nu tegen me zou zeggen: ik geef je 500 euro nu, dan zou ik het doen. Maar dit is maar weer afwachten tot het verkocht is.


Oh dan had ik het verkeerd begrepen. Wettelijke garantie houdt in dat je het nu gelijk krijgt, jij hoeft niet te wachten tot wanneer hij het verkoopt. Jij retourneert het en krijgt je geld, daar heb je wettelijk recht op.
Hij heeft de toezegging vh bedrag al gedaan, dus ik zou vooral onderstaande info op hem afvuren en alvast aangeven dat je hierover in gesprek bent met je rechtsbijstandverzekering als hij moeilijk gaat doen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-product

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 06:57 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Oh dan had ik het verkeerd begrepen. Wettelijke garantie houdt in dat je het nu gelijk krijgt, jij hoeft niet te wachten tot wanneer hij het verkoopt. Jij retourneert het en krijgt je geld, daar heb je wettelijk recht op.
Hij heeft de toezegging vh bedrag al gedaan, dus ik zou vooral onderstaande info op hem afvuren en alvast aangeven dat je hierover in gesprek bent met je rechtsbijstandverzekering als hij moeilijk gaat doen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-product


Dankje, hier kan ik wel wat mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 07:10 



 
Profiel   

zimbabwe schreef
Wat vind jouw rechtsbijstand verzekering hiervan? Volgens mij kun je best aantonen namelijk dat hij broddelwerk heeft geleverd.. Zou er best wat juridisch geweld tegenaan durven te gooien persoonlijk.


Ik heb helaas geen rechtsbijstandverzekering. Maar je kan wel gratis juridisch advies vragen kwam ik achter. Dus dat ga ik ook even doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 07:13 



 
Profiel   

Ik vind kwesties over zadels vaak discutabel, maar in dit geval is het echt oplichterij. Zo'n zadel is nooit meer dat geld waard. De kans dat hij hem opnieuw verkoopt voor dat geld is heel erg klein, ik zou daar dus ook niet mee akoord gaan.

Maar als hij je 400 euro biedt om het terug te nemen zou ik meteen akkoord gaan en je verlies nemen. Als je hem zelf verkoopt moet je denk ik blij zijn dat je er 50 euro voor krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 07:18 



 
Profiel   

[/quote]Oh dan had ik het verkeerd begrepen. Wettelijke garantie houdt in dat je het nu gelijk krijgt, jij hoeft niet te wachten tot wanneer hij het verkoopt. Jij retourneert het en krijgt je geld, daar heb je wettelijk recht op.
Hij heeft de toezegging vh bedrag al gedaan, dus ik zou vooral onderstaande info op hem afvuren en alvast aangeven dat je hierover in gesprek bent met je rechtsbijstandverzekering als hij moeilijk gaat doen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-product[/quote]

Hij heeft de toezegging van het bedrag helemaal niet gedaan als ik de berichten van de TS lees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 07:44 



 
Profiel   

Eretria schreef

Oh dan had ik het verkeerd begrepen. Wettelijke garantie houdt in dat je het nu gelijk krijgt, jij hoeft niet te wachten tot wanneer hij het verkoopt. Jij retourneert het en krijgt je geld, daar heb je wettelijk recht op.
Hij heeft de toezegging vh bedrag al gedaan, dus ik zou vooral onderstaande info op hem afvuren en alvast aangeven dat je hierover in gesprek bent met je rechtsbijstandverzekering als hij moeilijk gaat doen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-product[/quote]

Hij heeft de toezegging van het bedrag helemaal niet gedaan als ik de berichten van de TS lees.[/quote]

Nee klopt. Maar ik kan inderdaad wel aangeven dat ik nu gewoon gelijk een bepaald bedrag wil hebben en dat ik anders rechtsbijstand inschakel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 07:47 



 
Profiel   

Dat zou ik proberen. Ik hoop echt voor jou dat je er tenminste iets voor terug krijgt en je dan een ander zadel voor je paardje kan kopen en weer lekker met een goed gevoel kunt rijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 07:51 



 
Profiel   

Eretria schreef
Dat zou ik proberen. Ik hoop echt voor jou dat je er tenminste iets voor terug krijgt en je dan een ander zadel voor je paardje kan kopen en weer lekker met een goed gevoel kunt rijden!


Dankjewel

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 07:53 



 
Profiel   

Ik heb dezelfde ellende als jij gehad. Maar dan met een zadel van bijna €4000. Ook de zadelmakers vereniging erbij, meerdere second opinions, verklaringen fysio, osteo, dierenarts, thermografie etc etc. Naar de rechtszaal geweest: ellende. Ondanks dat die zadelmaker het zadel terug nam tegen een fractie van de prijs (niet vrijwillig… helemaal gek als je bedenkt dat het nagenoeg nieuw was en die persoon blijkbaar niet genoeg op het concept vertrouwde (anders verkoop je zo’n zadel toch easy peasy door)) heeft het mij gruwelijk veel geld gekost.

Mijn ervaring: ook al heb je rechtsbijstand, het is absoluut niet een gedane zaak door de misleiding. Bovendien is jouw bedrag daarvoor aan de lage kant (hoewel het veel geld is om gewoon weg te smijten). Een rechter gaat toch sturen op een compromis.

Ik ben bang dat je je verlies moet nemen en dat je, net als ik, een dure les hebt geleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 08:05 



 
Profiel   

Olympia96 schreef
Ik heb dezelfde ellende als jij gehad. Maar dan met een zadel van bijna €4000. Ook de zadelmakers vereniging erbij, meerdere second opinions, verklaringen fysio, osteo, dierenarts, thermografie etc etc. Naar de rechtszaal geweest: ellende. Ondanks dat die zadelmaker het zadel terug nam tegen een fractie van de prijs (niet vrijwillig… helemaal gek als je bedenkt dat het nagenoeg nieuw was en die persoon blijkbaar niet genoeg op het concept vertrouwde (anders verkoop je zo’n zadel toch easy peasy door)) heeft het mij gruwelijk veel geld gekost.

Mijn ervaring: ook al heb je rechtsbijstand, het is absoluut niet een gedane zaak door de misleiding. Bovendien is jouw bedrag daarvoor aan de lage kant (hoewel het veel geld is om gewoon weg te smijten). Een rechter gaat toch sturen op een compromis.

Ik ben bang dat je je verlies moet nemen en dat je, net als ik, een dure les hebt geleerd.


Dankjewel voor je bericht. Jemig, wat een bedrag joh! Dan is het helemaal ontzettend zuur! Ik denk dat ik inderdaad op een compromis moet rekenen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 08:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 7 [ 167 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen