Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 115 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wij zijn nieuw

 
Profiel   

singa schreef
Zoveel geweldige tips! En zoveel meedenkers! Geen enkele laat je zomaar voorbijgaan, knap hoe je iedereen individueel beantwoordt.

Wat mooi uitgewerkt Sandra! Waar woon je ergens? Toevallig in België? Misschien kunnen we eens carpoolen als Suzanne dat leuk zou vinden :)

Wat je zei over het verliezen van je prothese, dat komt vermoed ik omdat je bovenbeen tegen het zadel rust en daardoor je stomp vervormt? Wat vervelend zeg, en ik kan niet meteen een oplossing bedenken. Bij gewoon gebruik kan je altijd even steunen op je been om de lucht eruit te pompen als zoiets gebeurt (vb als je gezeten hebt), maar op een paard is dat nog niet zo evident... Ik moet er nog even op broeden.


Dankje wel. Ja iedereen neemt de moeite om een bericht, tip, foto of website te sturen en dat vind ik zo lief dat ik iedereen daar individueel voor wil bedanken <3

Ja geweldig he zo lief! Ik vind het echt super en ook super lief. Ik heb alles besteld dus ik wacht vol spanning op mijn pakketjes zodat ik kan gaan puzzelen met mama. Dat zou ik hardstikke leuk en gezellig vinden!

Ja ik zit niet recht waardoor er lucht in de koker komt. Of er moet dan een kleine verhoging aan de rechterkant van het zadel komen zodat ik recht zit. Ik heb dit ookal als ik op een stoel zit of in mijn rolstoel. Ja klopt dat is precies hoe het gaat haha
Of ik moet tijdens het rijden de prothese op slot zetten en dan gaan staan in de beugels. Maar om mijn prothese op slot te zetten moet ik al op mijn voet steunen en dat kan niet in de beugel. Zolang ik de beugel om hou moet het goed gaan denk ik omdat er dan tegendruk is. Dan is alleen met het afstappen dat je erom moet denken. Omdat ik rechts afstap moet ik wel met mijn prothese het krukje vinden.

Ik dacht al een paar x wat langs de paarden op de grond te laten vallen dat mocht mijn prothese wel een keer uitvallen dat ze niet schrikken en er misschien op gaan staan want dan heb ik een volgend probleem haha
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 21:16 



 
Profiel   

Ik heb eigenlijk naar 1 woord wat ik wil delen met je...

WAUW...
Enkel wauw, meid je roert mij tot tranen met je verhaal en je instelling
Ik vind het heel triest dat je geen vriendschappen meer hebt, en ik hoop dat wij op bokt een kleine leegte voor je op kunnen vullen, ik volg graag je avonturen mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 21:39 



 
Profiel   

Hoi Singa en SuusMissT. Ik woon in Noord Spanje, dus samen op bezoek word hem niet. Het uitgaan van de prothese is een onbekend gebied voor mij. Ik was ergotherapeut bij MCG kinderen en op het speciaal onderwijs. Geen cliënten met prothese daar.
Ik ben wel 21 en 22 mei in Nederland ivm het stichting ruiterweekend gehandicapten in Bunschoten. Daar help ik mee als vrijwilliger. Doe dit al jaren (20+) en hiervoor zat ik ook in het bestuur.
Meestal zadel ik de paarden en pony’s van de manege op en af en help ik ruiters mee in het zadel door het paard te begeleiden. Ook kijk ik mee of een rijdier “past” bij de ruiter. Vaak weten we iemands gewicht en lengte en de beperking en daar wordt door de manege een match gemaakt met een rijdier. Maar omdat papier soms anders is dan praktijk moeten we soms toch het rijdier wisselen. Maar ik ben multi inzetbaar!
Als jullie willen kunnen jullie daarheen komen. Het is vrij toegankelijk en iedereen ik WELKOM! Kijk bv eens op https://www.ruiterweekendsrg.nl/
Misschien is dit ook een plek om mensen (met een beperking) met dezelfde hobby te treffen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 22:57 



 
Profiel   

Joanne1987 schreef
Ik heb eigenlijk naar 1 woord wat ik wil delen met je...

WAUW...
Enkel wauw, meid je roert mij tot tranen met je verhaal en je instelling
Ik vind het heel triest dat je geen vriendschappen meer hebt, en ik hoop dat wij op bokt een kleine leegte voor je op kunnen vullen, ik volg graag je avonturen mee


Dankje wel <3 wat een super lief en mooi compliment zeg.

Ja dat doen jullie zeker. Ik vind het zo lief hoeveel mensen er reageren en hoe lief er gereageerd wordt. Dat doet mij echt heel veel.

Ik neem je graag mee met alle avonturen die ik ga beleven samen met mijn meisjes Want door de tips die ik hier gekregen heb kan ik misschien straks weer veilig paardrijden en daar ben ik iedereen echt heel erg dankbaar voor. Ik kan helaas niet iedereen persoonlijk een bosje bloemen brengen maar als ik dat wel kon haf ik dat gedaan.

Bedankt voor je lieve berichtje

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 00:15 



 
Profiel   

Sandrabokt schreef
Hoi Singa en SuusMissT. Ik woon in Noord Spanje, dus samen op bezoek word hem niet. Het uitgaan van de prothese is een onbekend gebied voor mij. Ik was ergotherapeut bij MCG kinderen en op het speciaal onderwijs. Geen cliënten met prothese daar.
Ik ben wel 21 en 22 mei in Nederland ivm het stichting ruiterweekend gehandicapten in Bunschoten. Daar help ik mee als vrijwilliger. Doe dit al jaren (20+) en hiervoor zat ik ook in het bestuur.
Meestal zadel ik de paarden en pony’s van de manege op en af en help ik ruiters mee in het zadel door het paard te begeleiden. Ook kijk ik mee of een rijdier “past” bij de ruiter. Vaak weten we iemands gewicht en lengte en de beperking en daar wordt door de manege een match gemaakt met een rijdier. Maar omdat papier soms anders is dan praktijk moeten we soms toch het rijdier wisselen. Maar ik ben multi inzetbaar!
Als jullie willen kunnen jullie daarheen komen. Het is vrij toegankelijk en iedereen ik WELKOM! Kijk bv eens op https://www.ruiterweekendsrg.nl/
Misschien is dit ook een plek om mensen (met een beperking) met dezelfde hobby te treffen?


Noord Spanje oh heerlijk :D dat lijkt mij geen straf om te wonen. Buren van mij hebben ook een huis in Spanje ik weet niet precies waar maar dat lijkt mij echt fijn. Ik heb een zwak voor Spanje.


Ik ben even door mijn foto's gegaan maar heb geen duidelijke foto van mijn prothese als ik zit. Ik ga proberen of ik dit morgen met mama op de foto krijg. Of in ieder geval de hoogte van de prothese zodat ik het met een foto kan laten zien.
Oh wat toevallig die datums heb ik hier eerder voorbij zien komen en ik heb deze in de agenda gezet want ik ben van plan om daar naartoe te gaan. Niet om mee te doen aan een wedstrijd maar om te kijken. En te leren hoe ik dingen nog weer anders kan aanpakken. Ik ga er zeker naar toe ik weet niet of Singa dit ook leuk lijkt?

Mochten jullie die dagen nog hulp of vrijwilligers te kort hebben ik wil wel helpen met op en afzadelen van paarden en pony's of andere dingen die er gedaan moeten worden. Ik weet niet of ik mij dan ergens moet aanmelden maar dat soort dingen kan ik wel doen. En als dat niet nodig is kom ik als bezoeker.

Wat leuk dan zie ik je 21 en 22 mei in Bunschoten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 00:22 



 
Profiel   

In de pauze en na de wedstrijd heb ik echt tijd. Tijdens de wedstrijd moet ik optijd mijn paarden aanleveren en ophalen. Als je wil vrijwilliger is er altijd wat te doen. Ik kan je aanmelden bij het bestuur als je dat leuk vind. Misschien is zaterdag middag een idee? Zaterdag avond is er een BBQ ( hier kan ik je voor opgeven ) en daarna een feestavond in thema waar iedereen welkom is.
Erg gezellig en iedereen kan zijn wie hij/zij is.
Door Corona is het twee jaar niet doorgegaan, hierdoor zal het deelnemersveld anders zijn dan daarvoor verwacht ik. Veel deelnemers komen al jaren. De ruiters die deelnemen is niet het deelnemersveld voor de Paralympics ( wedstrijdsporters met een beperking) er zijn wel deelnemers die de speciallympic ook rijden.
Voorheen was er niemand met een prothese, maar er zijn meerdere deelnemers met een halfzijdige problematiek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 00:57 



 
Profiel   

Sandrabokt schreef
In de pauze en na de wedstrijd heb ik echt tijd. Tijdens de wedstrijd moet ik optijd mijn paarden aanleveren en ophalen. Als je wil vrijwilliger is er altijd wat te doen. Ik kan je aanmelden bij het bestuur als je dat leuk vind. Misschien is zaterdag middag een idee? Zaterdag avond is er een BBQ ( hier kan ik je voor opgeven ) en daarna een feestavond in thema waar iedereen welkom is.
Erg gezellig en iedereen kan zijn wie hij/zij is.
Door Corona is het twee jaar niet doorgegaan, hierdoor zal het deelnemersveld anders zijn dan daarvoor verwacht ik. Veel deelnemers komen al jaren. De ruiters die deelnemen is niet het deelnemersveld voor de Paralympics ( wedstrijdsporters met een beperking) er zijn wel deelnemers die de speciallympic ook rijden.
Voorheen was er niemand met een prothese, maar er zijn meerdere deelnemers met een halfzijdige problematiek.


Ik wil wel helpen hoor! Ik kan niet een hele dag staan maar kan wel blokjes mee helpen. Ja zaterdagmiddag is prima. Wat leuk zeg ik ben benieuwd!

Het lijkt mij heel erg leuk om te kijken en wat mee te helpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 21:57 



 
Profiel   

Ok ik zal het doorgeven aan het bestuur! Leuk!!
Kan je goed tellen?
Hoe kan ik je een persoonlijk bericht sturen????

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 22:20 



 
Profiel   

Sandrabokt schreef
Ok ik zal het doorgeven aan het bestuur! Leuk!!
Kan je goed tellen?
Hoe kan ik je een persoonlijk bericht sturen????


Ik heb je een prive bericht gestuurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 01:21 



 
Profiel   

Echt petje af voor jou! Hoe je omgaat met je beperking en dat je in mogelijkheden denkt in plaats van onmogelijkheden.
Ik heb ook twee keer naar de foto's moeten kijken voor ik het zag van de prothese.

Misschien is de tip genoemd of heb je het al geprobeerd met de beugel die steeds uit schuift.
Zelf een magnetische beugel maken? Dus een voetje met korf in je eigen beugel en in de holte die onder de beugel zit een goede magneet doen welke je zou kunnen bevestigen met tape om te proberen. En dan onder/in je schoen de tegenpool van de magneet bevestigen en dan van te voren even testen of het werkt met betrekking tot de kracht van de magneet voor je opstapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 11:39 



 
Profiel   

Jintexx schreef
Echt petje af voor jou! Hoe je omgaat met je beperking en dat je in mogelijkheden denkt in plaats van onmogelijkheden.
Ik heb ook twee keer naar de foto's moeten kijken voor ik het zag van de prothese.

Misschien is de tip genoemd of heb je het al geprobeerd met de beugel die steeds uit schuift.
Zelf een magnetische beugel maken? Dus een voetje met korf in je eigen beugel en in de holte die onder de beugel zit een goede magneet doen welke je zou kunnen bevestigen met tape om te proberen. En dan onder/in je schoen de tegenpool van de magneet bevestigen en dan van te voren even testen of het werkt met betrekking tot de kracht van de magneet voor je opstapt.


Dankje wel wat een lief compliment!

Ja ik heb hier ook over nagedacht maar ik weet niet wat voor magneet ik daar voor kan gebruiken. De magneet mag niet te sterk en niet de licht zijn maar als ik een sterke magneet gebruik ben ik bang dat het te zwaar wordt voor de paardjes.
Mijn korf beugels komen 25 februari staat er op de website. Duurt mij nog veelste lang haha maar zodra ik die beugels heb ga ik alle tips die ik hier gekregen heb proberen.
Ik heb alles in mijn boekje opgeschreven zodat ik lekker kan gaan afstrepen wat ik geprobeerd heb en niet en belangrijkste wat helpt en wat niet.
Super benieuwd naar en ik kijk de postbode hier naar toe :D die zullen al wel denken heb je haar weer hahaha

Bedankt voor de tip ik neem hem zeker mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-22 15:27 



 
Profiel   

Lieve allemaal

Aller eerst wauw super bedankt voor alle reacties, lieve woorden, fijne tips en moeite die jullie gedaan hebben voor mij.

Afgelopen dinsdag heb ik heerlijk door de regen gereden. Mijn korfbeugels komen nog steeds a.s vrijdag en samen met de voorspellingen van het weer dit weekend kan ik niet wachten om weer een blokje om met de paardjes te gaan {:}

Dinsdag hebben we doormiddel van 2 elastieken uit een jas en 2 singels van een deken het voor elkaar gekregen dat mijn voet niet uit de beugel is gegaan en mijn prothese niet klapperde! *\o/*

Mijn voet was nu vrij ingewikkeld vast gelegd dus echt duidelijke foto's hiervan heb ik niet maar dit geeft wel enorm veel vertrouwen <3

Ik heb met beide paardjes 4km gereden en heerlijk gedraafd. Bij Maddy schoof het zadel ook niet meer alleen bij mijn western zadel bij Miss T wel. Hier had ik de 2 singels ook niet om mijn prothese.
De prothese klapperde bij het western zadel ook niet echt maar misschien dat de singels wel net het verschil maken of het zadel wel of niet schuift.

Enige nadeel is of mijn huid moet er nog enorm aan wennen maar ik had een blaren na het rijden. Precies waar de prothese ophoudt.
En de prothese was iets verschoven tijdens het draven wat ook logisch is maar dit moet eigenlijk niet of het was net toeval dat het zo ging want op een geven moment voelde ik mijn bot mee bewegen en dat is iets wat ik niet kan omschrijven maarjeetje wat doet dat zeer.

[ img ]

[ img ]

Ik vind het zo jammer dat ik geen filmpjes hier kan toevoegen.

Zordra ik dit weekend gereden heb ga ik hier een appart topic over maken met ook duidelijke foto's hoe mijn been vast ligt :)

Mochten er nog tips zijn voor het zadel zodat mijn huid het ook fijner vind hou ik mij aanbevolen

Liefs

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 04:11 



 
Profiel   

Hoi SuusMissT,
Met veel respect heb ik je topic zitten lezen.
Dit zijn de uitkomsten waar we het voor doen. Ik ben werkzaam als FT in een revalidatie centrum en heb als een van mijn doelen om mensen weer op te laten stappen als ze dat voorheen ook deden.

Ik vroeg me af hoe het nu met je is en hoe het met je aanpassingen gaat.
Mocht je nog een keer tegen dingen aanlopen zijn hier volgens mij genoeg mensen die graag met je mee willen denken.

Ga zo door!! *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 23:23 



 
Profiel   

cbrmuisje schreef
Hoi SuusMissT,
Met veel respect heb ik je topic zitten lezen.
Dit zijn de uitkomsten waar we het voor doen. Ik ben werkzaam als FT in een revalidatie centrum en heb als een van mijn doelen om mensen weer op te laten stappen als ze dat voorheen ook deden.

Ik vroeg me af hoe het nu met je is en hoe het met je aanpassingen gaat.
Mocht je nog een keer tegen dingen aanlopen zijn hier volgens mij genoeg mensen die met je mee willen denken.

Ga zo door!! *\o/* *\o/*


Hey dankje wel voor je berichtje en wat leuk dat je mijn topic hebt gelezen :)
Wat een mooi beroep heb je! Mocht je ooit nog iemand zoeken die zijn/haar verhaal kan uitleggen aan lotgenoten dan staatmijn deur altijd open. Ik mag graag mensen helpen om net zoals jij mooi omschrijft weer te leven. Want we kunnen meer als gedacht wordt *\o/* ik zeg altijd ik heb gewoon 2 benen alleen door 1 stroomt geen bloed. En als ik mensen kan helpen dan doe ik dat waar ik kan.

Met mij gaat het helaas niet zo goed. 8 maart nog een enorm fijne rit van 1.5 uur gemaakt. Ik had tegen mama gezegd dat ik 40min weg zou zijn. Oeps sorry mama haha
En 9 maart om 5.00 s'ochtends met mijn niet ochtend mens papa naar het ziekenhuis gegaan want daar moest ik mij om 7.30 melden. Om 12.00 werd ik geopereerd en toen ik wakker was gilde ik het uit van de pijn. Deze hebben we niet onder controle gekregen en ik heb 5 dagen alleen maar op mijn buik kunnen liggen. Toen ik naast alle medicatie die ik al heb ook ketamine verhoging kreeg kon ik voor het eerst op mijn rug liggen. Vond mijn lichaam echt fijn. Van 5ml/h naar 7ml/h en nog kraak helder haha
Ik heb mijn verjaardag in het ziekenhuis gevierd en ben 22 maart met de ambulance naar huis gebracht. Omdat eigenwijs ook wijs is ben ik begonnen met mijn prothese om te doen want als ik loop zit ik niet. Ik kon namelijk geen druk op mijn bovenbeen/stomp verdragen. Zowel de rechterkant als achter links. Laten we zeggen dat ik geen kies meer over heb maar ik stond.
De weken kropen voorbij en ik bleef hangen op het niet kunnen zitten.
We zijn nu een behoorlijk aantal weken verder en ik kan nog steeds niet zitten. Ik lig of loop en zo probeer ik mij staande te houden. Ik kan door wat vaag in de auto te zitten wel 30min half op mijn onderrug en half op mijn bil het volhouden tot de paardjes want dat is precies 30min rijden. Daar parkeer ik mezelf op het gras en komen de dames lekker nieuwschierig naar mij toe zoekende naar snoepjes. 7 juni moet ik weer naar het ziekenhuis en ook dit gaat weer met de gele taxi met blauwe zwaailampen. Ik baal behoorlijk en dan druk ik het nog zacht uit. Ik hoop dinsdag meer duidelijkheid te krijgen en meer medicatie dat ik weer wat mobiel ben. Want een rolstoelgebruiker die niet kan zitten klinkt als een slechte grap.

En mijn hulpmiddelen zijn perfect. Los van het zit probleem van nu want daar heb ik helaas niks voor. De ergotherapeut kunnen mij niet helpen en bedrijven halen de schouders ook op want het is toch wel lastig. Enige optie is een nieuw zadel maar naast dat ik dat geld niet heb vind ik het ook niet nodig want ik ben nog steeds van mening dat het over gaat :)

Maar de huidige aanpassingen om mijn voet in de beugel te houden zijn perfect en werken fantastisch. Mijn dank is groot aan iedereen die hieraan mee geholpen heeft en het bedacht heeft <3

Mochten er nog opties en tips voor mijn huidige probleem zijn dan zijn alle tips welkom. Ik kan geen druk aan de zijkant van mijn linkerbovenbeen/stomp hebben. En niet bij mijn lies en de achterkant van mijn stomp.

Dankje wel voor je berichtje

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-22 19:21 



 
Profiel   

Ik heb niet alles meer gelezen, en helaas ook geen tips.
Maar ik wil je wel veel sterkte wensen en hopelijk gaat het snel beter met je. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-22 19:27 



 
Profiel   

Oh wat naar !
Ik kan niet meer voor je doen dan je alleen heel, heel veel sterkte wensen en hopelijk gaat er verbetering kunnen komen .
:(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-22 08:13 



 
Profiel   

Helaas geen tips, maar echt alle sterkte gewenst. Hoop dat het snel beter gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-22 13:57 



 
Profiel   

Stille meelezer meldt zich. Je had al contact gehad met de DVB foundation. Misschien hebben zij namen van bedrijven die je kunnen helpen? Of kunnen zij je met een financiële bijdrage helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-22 19:51 



 
Profiel   

Dankje wel voor de berichten! Afgelopen dinsdag weer naar het ziekenhuis gebracht met de ambulance. Om 9.00 stonden ze voor mij klaar en om 11.35 was ik op bestemming. Mama was mee dus die zat voorin en ik lag achterin. 2 aardige broeders dus dat zorgde ervoor dat de rit al een stuk fijner was. Gezellig mee kunnen kletsen en weer al mijn frustratie eruit kunnen gooien over hoe gemeen sommige mensen/vrienden kunnen zijn. In het ziekenhuis lief ontvangen ondanks de pijnlijke behandeling. Lastig als je voor veel dingen allergisch bent dus er bleef niet zoveel over. Deze keer hebben we mijn stomp behandeld met Botox. Vrij pijnlijk en ik lag ergens tegen het plafond aan met mijn witte snoetje mama haar hand fijn geknepen tot dat de pleister erop zat. Eenmaal thuis op de bank lekker tv kijken en voelde ik de verdoving zijn werk doen wat deze eigenlijk tijdens de behandeling had moeten doen. Binna 3 uur later?!? Hoe dan. Tot mijn grote verdriet doet de behandeling nog niet wat deze zou moeten doen. Maar hoe lang duurt dit 1 dag, 2 dagen, 3 of misschien wel 4? Ik heb geen idee. Volgende week dinsdag staat er weer een belafspraak en ik kijk er naar uit want ik ben wel een beetje klaar met het niet kunnen zitten verhaal. Vandaag behoorlijk chagerijnig de hele dag (sorry mama) en daarnaast diep ongelukkig als ik naar mezelf kijk in de spiegel. Mijn zelfbeeld is even 180 graden gedraaid ofzo. Ik vind mezelf nooit al heel geweldig eruit zien maar de laatste tijd gaat het wel heel hard achteruit. De kaartjes die ik tijdens mijn eerste 2 opnames kreeg begin ik ook te missen. Mijn laatste opname waar ik 14 dagen in het ziekenhuis lag hebben voor 5 berichten met hoe gaat het gezorgd. En de afspraak van dinsdag nog minder. Ik weet niet zo goed meer hoe ik er mee om kan en moet gaan. Ik word er een beetje boos om maar tegelijk ook heel verdrietig. Mensen die zeggen ja maar we staan er voor je als je ons nodig hebt dan geef je maar een gil want we willen je helpen. Maar vragen hoe het gegaan is een belletje of kaartje opsturen ho maar.
Het klinkt nu bijna alsof ik in een dagboek aan het schrijven ben haha excusses.
Als ik dan naar de klok kijk denk ik oh over 45min ben ik meestel zo moe dat ik in slaap val. Eindelijk want als ik zoals ik net ook gedaan heb en ga liggen dan begin ik te malen, na te denken en slookt de vraag waarom en wanneer houdt het op te vaak door mijn hoofd. Slapen ho maar pas als mijn ogen dicht vallen en dan nog moet er een serie aan staan want anders is de stilte te heftig. Eerder voor 9 maart was het hoe stiller hoe beter. Als de vogeltjes dan om 5 a 6 uur begonnen vond ik dan altijd naar want daar werd ik wakker van. Nu moet er geluid zijn tenzij mama of papa op de bank slaapt dan kan ik zonder geluid slapen. Raar hoofd heb ik soms.

Zo dit was mijn kleine update van afgelopen dinsdag. Ik had gehoopt dst er zonniger nieuws was. Of nog betet een foto op 1 van mijn paardenmeisjes want dan was alles weer zoals het was.

Bedankt voor de berichten dat doet mij meer dan dat ik kan omschrijven <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-22 23:22 



 
Profiel   

Wat een nare update TS. Had het je heel anders gegund. Wat ellendig voor zo’n jonge meid als jij. Ik kan me voorstellen dat je heel teleurgesteld bent in je vrienden. Een belletje of kaartje is toch wel het minste. Kleine troost: het ligt niet aan jou, schijnt een bekend verschijnsel te zijn, al zou ik niet weten waar het dan wel aan ligt. Wellicht onmacht of niet weten hoe er mee om te gaan? Het is ook werkelijk niet niks!
Als je zelf het initiatief zou nemen? Een berichtje naar een goede vriend of vriendin: hé, hoe gaat ie? Ik zou het gezellig vinden als je eens langs komt! Lig hier ook maar een beetje te liggen!

Geen idee hoor. Heel veel sterkte in elk geval. Hoop dat je snel van die nare pijn verlost zal zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 07:53 



 
Profiel   

Jeetje meid, wat ongelofelijk k** dat dit je allemaal moet overkomen! Na een medische fout crps krijgen, om vervolgens, na een lange lijdensweg, te "kiezen" voor een amputatie, en dan in dit straatje belanden! Ik begin er spontaan van te vloeken. Hoe is het toch verdorie mogelijk, alles zo bij elkaar ;( Ik hoop en duim dat er snel een oplossing gevonden wordt! Hebben de artsen enig idee over de oorzaak van de pijn?

Ondanks die miserie blijf ik je, na alle fragmenten die ik hier op bokt al heb mogen lezen, een geweldig oprecht en lief persoon vinden. Ik vind het écht bewonderenswaardig hoe open je communiceert over alles wat er gebeurt in jouw leven, en ook wat de psychologische impact hiervan is. Je kan het zo helder beschrijven, en dan die dankbaarheid naar je mama, je paarden en zelfs naar ons :+: Je bent echt een ontzettend mooi persoon!

Zo vervelend dat je minder steun ervaart van mensen uit je omgeving :(:) Eerlijk gezegd, vrees ik dat ik ook niet altijd een goeie vriendin ben geweest voor mensen in mijn omgeving. Het is een confrontatie met m'n eigen machteloosheid: je wil heel graag helpen, veel meer dan door nog maar eens een kaartje of bloemetje te sturen, maar omdat dat niet kan blokkeer ik op de ene of andere manier. Ik kan de juiste woorden niet meer vinden, leg het even opzij "tot morgen" en uiteindelijk komt het er niet van... Een erg scheve kronkel die zeker niet goed te praten valt en waar jij zeker geen rekening mee hoeft te houden, maar ik wil hiermee vooral zeggen is dat ik ervan overtuigd ben dat er veel meer mensen aan je denken dan je kaartjes of berichtjes krijgt. Ik duim dat ze snel weer opduiken, want ze zijn er nog steeds voor jou, zeker weten!

Ik ga je misschien een vervelende vraag stellen, maar toch even voor de volledigheid: ik twijfel er nog geen halve seconde aan dat je in de eerste plaats een arts nodig hebt die jouw pijn fysiek kan oplossen. Maar heb je al eens met een psycholoog gesproken? Of misschien met een rouwtherapeut? Levend verlies is ook verlies, en al zeker als je je steeds opnieuw moet aanpassen en opnieuw op zoek moet gaan naar oplossingen om met je grenzen om te kunnen gaan in het dagelijks leven. Misschien kan dit op de ene of andere manier toch een beetje voor verlichting zorgen tot je probleem effectief is opgelost?

Blijf hier vooral schrijven, en al zeker als het helpt om één en ander van je af te zetten. Dikke knuffel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 11:53 



 
Profiel   

Wat ontzettend naar allemaal.
Zowel jouw pijn , maar ook het gevoel dat je vrienden er niet voor je zijn.
Ik ga wel met Singa mee over haar idee hoe mensen met andermans leed omgaan of het er niet mee om kunnen gaan.
Misschien is er te veel ellende in de wereld .... mensen zien liever voor zich zelf enkel de mooie en leuke dingen.
Net doen alsof de ellende ( van een ander ) niet bestaat zorgt ervoor dat je ongestoord kunt feesten en je eigen onbezorgde wereldje in stand kunt houden.
Helaas zit het werkelijke leven zo niet in elkaar.
Dubbel naar voor jou TS.
Heel, heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 14:19 



 
Profiel   

Jeetje wat een verhaal. Dapper hoe je doorzet.

Je zou ook eens Country Mill kunnen vragen. Die sponsort volgens mij Demi Vermeulen en maakt ook aanpassingen.

Of Vaquero zadels. Doet western zadels, maar heeft voor waar mijn gehandicapte broer reed ook een zadel aangepast.

Heel naar dat je, zeker op jouw leeftijd ook, geen vrienden overhoudt na zoiets. Je snapt het als weldenkend mens niet, maar misschien waren het sowieso niet de juiste mensen en komen er nog veel leuke, goede vrienden op je pad.

Ergens herken ik het wel. Toen ik ziek werd, vaak in het ziekenhuis lag en operaties moest ondergaan, reageerden mensen ook allemaal anders.
Net als wanneer je een naaste verliest. Mensen reageren zo wisselend. En vooral daarna lijkt iedereen door te gaan waar jouw wereld nog stilstaat.

Maar snap wel dat het erg pittig is. We leren van alles op school, maar met dit soort dingen omgaan is niet voor iedereen weggelegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 15:02 



 
Profiel   

Iberosattel en andere linkje maakt op maat gemaakte zadels voor "bijzondere ruiters" :)
Zij maken echt het zadel naar wens en hoe het jou het beste kan helpen. Ik zou hun in ieder geval eens contacteren ivm het schuiven van je zadel :)) zij kunnen je mss adviseren over een eventuele aanpassing aan je huidige zadel.

https://www.iberosattel.de/nl/speciaal- ... ndicapten/
https://www.daaleman.nl/Specialezadels/

Een zadel met contourblokken zoals bvb de wintec endurance pro kan ook helpen, mss dat zoiets op jou zadel te plaatsen valt? Zo krijg je emer steun zonder op je prothese te moeten leunen.

Het MAS kokersysteem voor je prothese zou ook comfortabeler kunnen zijn. (is iets minder dik)

Verder kan je altijd opteren om zonder prothese te rijden en met een heup/bovenbeen band aan je zadel.

Je Kan ook altijd een barebackpad proberen met een diepe zit zodat je comfortabel zonder beugels kan rijden?

Qua voeten .. beugels met meer grip Of elastieken, een broek met veel siliconen grip kan ook helpen. korfjes kunnen ook helpen. Let alleen erg op met bvb flexi beugels ed want een prothese voet geeft niet zoveel mee en dan kan je alsnog blijven vasthangen. Beter dus een breekbare elastiek of breder voetbed met extra grip. Gaatje korter zitten kan ook helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 15:37 



 
Profiel   

BiilyJ ik denk dat je alleen de openingspost hebt gelezen ? :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 16:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 115 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen