Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Opnieuw het rijden oppakken!

 
Profiel   

Hey!

Als kind heb ik regelmatig recreatief gereden op de Haflingers van mijn oom, daar het paardenvirus ontwikkeld, en dat is doorgegaan en nu op mn 25e heb ik tijd en ruimte op deze hobby, en sport weer op te pakken, en liefst door te groeien naar wedstrijden rijden.

Alleen, die eerste stap naar de manege of stal zetten lukt mij niet. Zou iemand hier tips voor kunnen geven?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:10 



 
Profiel   

Op bokt aanmelden is een goede eerste stap :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:13 



 
Profiel   

Waarom lukt dat je niet? Zoek een leuke(kleine) manege met paardenwelzijn voorop en begin eens met een (privé)lesje om te kijken of het geschikt is daar voor je. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:15 



 
Profiel   

Welke regio woon je, er zijn ook mensen die leuke recreatieve ritten aanbieden, bijv over de kalmthoutse heide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:32 



 
Profiel   

Wat houdt je tegen om de stap te zetten naar een manege?

Er zijn voor volwassenen ook prima lessen te vinden. De eerste keren prive les om te kijken of je stabiel genoeg bent om in de lessen mee te rijden is fijn, maar daarna gewoon gezellig met gelijk gestemden rijden, prima toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:05 



 
Profiel   

Shimar schreef
Welke regio woon je, er zijn ook mensen die leuke recreatieve ritten aanbieden, bijv over de kalmthoutse heide.


Ik woon in de regio Ede, zijn hier vanuit Stal Jacobs bos en heide ritten inderdaad. Maar wat mij tegenhoudt is de reacties vanuit omgeving betreft mannen en paarden.

Ik weet dat ik daar lak aan moet hebben, maar ergens lukt dat niet (en ben dan ook wel een beetje opzoek naar een stal waar je niet de enige jongen bent

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 17:34 



 
Profiel   

In Ede heb je de mill ranch. Daar kan je buitenritten doen.

Bij de beginners ritten zitten elke keer wel mannen is mijn ervaring. Misschien is het fijn om daar een keer te rijden om te kijken of je het nog iets vindt en dat je niet de enige man bent

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 17:39 



 
Profiel   

Horseboy97 schreef
Shimar schreef
Welke regio woon je, er zijn ook mensen die leuke recreatieve ritten aanbieden, bijv over de kalmthoutse heide.


Ik woon in de regio Ede, zijn hier vanuit Stal Jacobs bos en heide ritten inderdaad. Maar wat mij tegenhoudt is de reacties vanuit omgeving betreft mannen en paarden.

Ik weet dat ik daar lak aan moet hebben, maar ergens lukt dat niet (en ben dan ook wel een beetje opzoek naar een stal waar je niet de enige jongen bent


Niet door laten tegenhouden, ik zit in dezelfde regio en ken hier heel veel mannen die paardrijden.

Woelige stal is ook een leuke manege waar ze bosritten doen, mijn vader en broer hebben daar in het verleden ook gereden.

Mill ranch doen inderdaad groeps buitenritten met een gemeleerd gezelschap, kom ze regelmatig tegen.

Bij de Oscarhoeve kun je een paard leasen, lopen genoeg mannen rond daar die rijden. :)

Succes en veel plezier ermee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 07:34 



 
Profiel   

[/quote]

Ik woon in de regio Ede, zijn hier vanuit Stal Jacobs bos en heide ritten inderdaad. Maar wat mij tegenhoudt is de reacties vanuit omgeving betreft mannen en paarden.

Ik weet dat ik daar lak aan moet hebben, maar ergens lukt dat niet (en ben dan ook wel een beetje opzoek naar een stal waar je niet de enige jongen bent[/quote]

Toen ik jong was, 1 meisje en 15 jongens ponyclub. Nu is dat omgekeerd. De springwereld is nog wel veel mannen. Op dit moment rij ik recreatief en veel alleen op pad. Nu ook samen met jonge meiden, jonger als mijn kinderen, dat is best gezellig. Wel is mijn tempo wat hoger, ze kletsen. Laat je niet tegen houden, kijk naar een adres waar je naar verloop van tijd ook alleen op pad mag als een groepje niet bevalt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 08:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen