Hallo, ik ben Liesl

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesl22
Berichten: 0
Geregistreerd: 16-12-20

Hallo, ik ben Liesl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 02:17

Hallo allemaal. Bij deze wil ik mijzelf voorstellen. Mijn naam is Liesl en ik ben 16 jaar.

Sinds juli 2020 heb ik mijn eigen paard, zijn naam is Flambo.
Flambo is een paard van 5 jaar oud die sinds april 2020 zadelmak is. Intussen heb ik hem al de 3 gangen kunnen leren (want bij de vorige eigenaar kende hij alleen stap en lichte draf). Maar voorlopig lijkt het alsof ik heel wat fouten maak en dat ik precies geen vooruitgang boek. Bovendien krijg ik de indruk dat ik en Flambo verder uit elkaar groeien, dit omdat er al verschillende dingen zijn gebeurt.

Alle tips zijn dus altijd welkom!

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Hallo, ik ben Liesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:00

Welkom op bokt!

Heb je hulp erbij? Les? Anders zou ik iemand er bij halen die je beter kan helpen en het gewoon kan zien ipv reacties via bokt ! :)

Veel plezier op bokt!

Liesl22
Berichten: 0
Geregistreerd: 16-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 10:28

Hey, voorlopig krijg ik elke week 1 keer les op een manege. Dit helpt ons ook wel vooruit.
Maar wanneer we dan gewoon eens met zijn 2 proberen rijden, begint hij te bokken en dominant te doen (wat hij op de manege amper doet).

Als iemand dus tips laat ze maar weten! Ik kan ze goed gebruiken.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Hallo, ik ben Liesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:31

Niet flauw of gemeen bedoelt, maar ik denk dat je dan niet ervaren genoeg bent om een pony door te rijden. Mijn tip is dus: haal er iemand bij, je kan heel veel dingen fout aanleren als je zelf gaat lopen 'klooien ' . En als ik lees dat er al verschillende dingen gebeurt zijn ben je eigenlijk al veel te ver. Haal er een professional bij voordat het weer fout gaat.

Liesl22
Berichten: 0
Geregistreerd: 16-12-20

Re: Hallo, ik ben Liesl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 10:35

Ik had voor ik Flambo had gekocht nochtans eerst ervoor gezorgd dat ik al redelijk veel ervaring had.

Waar denk je dan dat ik iemand zou kunnen vinden?

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Hallo, ik ben Liesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:42

Waar kom je vandaan? Misschien weet een bokker iemand voor je die je zou kunnen helpen! :)

Nogmaals,ik bedoel het niet flauw oid. Ik zelf zou er ook niet genoeg ervaring voor hebben ook al rijd ik ook al een hele poos paard. Beleren is een vak apart.

Liesl22
Berichten: 0
Geregistreerd: 16-12-20

Re: Hallo, ik ben Liesl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 10:47

Ja dat is ook waar. Aangezien het ook mijn eerste paard is, kan het ook zijn dat ik me te veel focus op wat ik met manegepaarden heb geleerd.

Ik woon in Wanzele (Oost-Vlaanderen, België).

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:33

Een manegepaard rijden en een jong paard opleiden zijn natuurlijk ook wel 2 heel verschillende dingen. Als je rechtstreeks van een manege komt, is het meestal ook wel iets verstandiger om een paard te kopen met al wat ervaring. Maar goed, met goede begeleiding kun je vast ook een eind komen, maar ik zou dan wel op zoek gaan naar iemand die je priveles kan geven en je op die manier verder kan helpen.

en welkom op bokt!

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:35

Welkom op Bokt!
Ik zou een grondwerkinstructrice zoeken die met jullie vanaf de grond kan gaan werken. Bokken kan ook voortkomen uit pijn, bijv. een slecht passend zadel. Je zou een oproepje op de Bokt markt kunnen plaatsen dat je een instructrice zoekt in jouw regio.

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hallo, ik ben Liesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:44

Hallo! Leuk dat je een eigen paard hebt nu.In het begin kan dat best moeilijk zijn.Vandaar dat ook ik denk dat je het beste goede instructie kunt zoeken.

Liesl22
Berichten: 0
Geregistreerd: 16-12-20

Re: Hallo, ik ben Liesl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 11:54

Hey, dankjewel voor al jullie tips als iemand een goede instructor of een professional kent in de regio van Wanzele laat me zeker weten!

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Hallo, ik ben Liesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:06

Hoi Lies welkom. Wat leuk dat je een eigen paard hebt nu. Wat voor paard is het?
Je hebt niet meteen de makkelijke weg gekozen om voor een net zadelmak paard te kiezen. Als je zelf alleen nog manege-ervaring hebt. En zo te horen zijn er al wat minder leuke dingetjes gebeurd.
Dus het advies om er goede begeleiding bij te halen kan ik me bij aansluiten. Ik zit erg ver bij je uit de buurt, dus een goede instructeur voor jou zou ik zo direct niet weten. Zit er bij de manege waar je rijdt niet iemand die je prive ook kan helpen?

Liesl22
Berichten: 0
Geregistreerd: 16-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 12:22

Hey, Flambo is een franse draver.

Voorlopig heb ik 1 privéles per week. Maar ik zou eerder iemand moeten vinden die me meer dan 1 keer les kan geven en die me misschien ook zou kunnen helpen door Flambo zelf ook te rijden.

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Hallo, ik ben Liesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:51

Dan heb je ook geen makkelijk paard gekocht om op te rijden. Want een draver is (naam zegt het al) vooral gemaakt om (hard) te draven. Galop is voor hem een moeilijke gang vanwege de bouw en het steile achterbeen. Zeker als het gekoerst heeft moet je het paard echt omscholen. Dat is nog best moeilijk.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Hallo, ik ben Liesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:15

Ruitje hier op Bokt schoolt dravers om naar een gewoon ;) paard
Misschien eens de vragen bij haar neerleggen.

Liesl22
Berichten: 0
Geregistreerd: 16-12-20

Re: Hallo, ik ben Liesl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 15:35

Hey Morganlefay, bedankt voor het antwoord! Ik ga haar een berichtje sturen, hopelijk kan zij mij wat begeleiden.

liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Re: Hallo, ik ben Liesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:37

In jouw buurt zit Niek Elings, hij heeft mijn jonge paard ingereden en heeft ons daarna verder begeleid.

Xxshlxxy

Berichten: 10
Geregistreerd: 29-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:48

Hoi
Dit heb ik ook een tijdje gehad en hetgeen dat ik dan gedaan heb is een stapje achteruit gezet weer opnieuw begonnen met een prive instructrice en dit heeft ons ongelooflijk vooruit gezet, ik had ook het gevoel dat ik veel fouten had gedaan maar ze zei dat ik het fantastisch heb aangeleerd :)
Belle is ook een draver :)