Ik zit niet lekker in mijn vel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ikke12344
Berichten: 0
Geregistreerd: 30-08-21

Ik zit niet lekker in mijn vel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 13:18

Tja... waar moet ik beginnen?

Ik zit al een tijdje niet lekker in mijn vel, alles zit even tegen. Het vegen een paar jaar geleden, mijn ouders gingen scheiden. Dat is veel te snel gegaan en er werd we8nig tegen ons gezegd, hier heb ik nu dus ook nog wel last van. Mijn moeder moest het huis uit, ik met haar mee. Ze had geen huis dus woonden we bij een familie lid,( hier wil ik niet te veel over zeggen, zodat mensen mij niet zo snel herkennen) eerst was het wennen, nu is het mijn thuis en vind ik het niet meer erg, al hoewel ik ook wel eens een eigen kamer wil. Het ging op dit nu eigenlijk best goed de laatste jaren met mij, ik was gelukkig reed veel paard en was veel buiten bij de andere dieren te vinden. Ik had geen vriendinnen, maar dat vond ik niet super erg, want ik had de dieren wel.

sinds een jaar heeft mijn moeder een nieuwe vriend, leuk voor haar wat minder voor mij. Hij is wel aardig alleen had ik liever geen stief vader gehad. ,ik vind het ook sneu voor mijn vader, mijn moeder wel iemand en hem niet.... ik heb er genoeg slapeloze nachten van gehad.

Het ging prima tussen die twee tot dat er wat ruzie kwam in de winter. Ze werden boos op mij, waarom ik er niet wou slapen..... heb het hun vaak en duidelijk uitgelicht. Ze weten dat ik altijd moeilijk in slaap kom, en al helemaal bij iemand anders. Dus toen gingen ze mij maar dwingen, ik had geen andere keus. Ik mocht de deur niet uit... ij heb die nacht ook niet geslapen, handig voor de toetsweek die aan zat te komen. Vanaf toen moesten we er elk weekend slapen, of bij mijn vader, dit moest van het familielid waar we woonden. Dit ware lange weekenden. Sinds dien huil om mij ook in slaap...

Ook had mijn stiefvader een hond gekocht, om ons/mij over te kopen om bij hem te gaan wonen...

In juni is mijn opa overleden, met hem kon ik altijd goed opschieten... Ik heb het daar ook heel erg moeilijk mee, en kan vaak niet slapen omdat ik hem dan zo erg mis en dan spelen alle gebeurtenissen weer opnieuw af.... Ik denk vaak aan hem.

Een tijdje erna werd er tegen mij gezegd dat mijn paard word verkocht, mijn maatje... alweer een weg.. gelukkig is ie nog in onze familie, maar komt binnen nu en een maand te koop te staan... omdat niemand met hem kan opschieten, op mij dan na.. wij hebben zo'n sterke band, daar kan niemand tegen op...

Sinds een tijdje mogen we niet meer thuis/bij ons familielid wonen... Dus moeten we gedwongen bij mijn stiefvader wonen, hier vind ik dan ook niks aan.
Over 1 week moet al het spul van ons eruit, maar waar moet dat dan heen? Tja dat weten ze nog niet.... en worden dan mischien dakloos....

Kortom ik heb een rot jaar gehad en zit nu niet lekker in mijn vel. Het voelt net alsof je een knuffel beer bent, dat steeds door iemand anders mee genomen word naar huis. Die ook geen andere keus heeft...

Ik woon nu dus op 3 adressen, en als mijn vriendinnen vragen waar woon je? Wat moet ik dan reageren? Wil je van huis 1 van mijn vader weten of huis 2 van waar we bij mijn familie wonen of huis 3 van mijn stiefvader? Deze vraag skip ik dus ook steeds... eigenlijk kan huis 3 weg, dat is geen thuis voor mij. Als er niks van je zelf is op een paar kledingstukken na...

Ook zit ik nu al te stressen voor mijn examens van school, terwijl ik zelfs al een paar jaar kan opstropen en et heel goed voor sta....

Sorry voor het lange verhaal, ik moest even van mij af schrijven.

Groeten mij

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ik zit niet lekker in mijn vel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:23

Wat een vervelende situatie voor je :(:)

Hou oud ben je als ik vragen mag?
Zie je zelf een oplossing, dat het mogelijk zou zijn om een eigen, vaste plek te hebben, een eigen kamer waar je je wat meer thuis kan voelen?

Als je vertrekt uit het huis van de familie, dan blijven dus alleen het huis van je vader en het huis van vriend van moeder over. Kun je bij de vriend geen eigen kamertje krijgen? En is bij je vader wonen niet mogelijk?

Ikke12344
Berichten: 0
Geregistreerd: 30-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 13:27

pmarena schreef:
Wat een vervelende situatie voor je :(:)

Hou oud ben je als ik vragen mag?
Zie je zelf een oplossing, dat het mogelijk zou zijn om een eigen, vaste plek te hebben, een eigen kamer waar je je wat meer thuis kan voelen?

Als je vertrekt uit het huis van de familie, dan blijven dus alleen het huis van je vader en het huis van vriend van moeder over. Kun je bij de vriend geen eigen kamertje krijgen? En is bij je vader wonen niet mogelijk?


Ik ben net 15 jaar geworden...

Ik zou graag later een Kamer zelf uit zoeken, alle meubels enzo en met mooie foto's van mijn pony... helaas is dat te duur...

Bij mijn vader kan het niet, maar zou het wel graag willen.. hij werkt 4 dagen in de week en is dan van 6 tot 7 weg... en dat vind hij te lang weg voor ons.. Dus daar zijn we meestal on het weekend...

Amber_anne

Berichten: 6914
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:29

Wat een rot situatie ts

Ik ben ook benieuwd hoe oud je bent en wat je van plan bent om te doen na je examens. Kan je dan misschien op kamers wonen?

Waarom wil je niet precies bij de vriend van je moeder wonen? Omdat je en dan schuldig voelt naar je vader?

Verder raad ik je aan om naar de huisarts te gaan en dit te bespreken in Nederland zit er vaak een praktijk ondersteuner die er is voor dit soort zaken

Koekie73

Berichten: 2658
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Ik zit niet lekker in mijn vel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:37

Hoi TS, wat een rotsituatie. Ontzettend verdrietig dat je je zorgt voelt en geen eigen kamer hebt waar je je veilig kunt voelen.

Is er op school een vertrouwenspersoon met wie je je zorgen kunt delen? Ik zou anders eens naar de huisarts gaan; kom je daar wel eens?

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:41

Wie bedoel je met ons?Als jij alleen ben kan je dan niet bij je vader wonen?Je bent wel oud genoeg om overdag alleen te zijn en voor jezelf te zorgen.Ook ga je nog naar school natuurlijk overdag.

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ik zit niet lekker in mijn vel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:58

Misschien nog eens met vader overleggen, of je daar niet toch bvb. de vrijdag en maandag mee kan pakken? Als je 15 bent moet je wel wat verantwoordelijkheden kunnen dragen toch, zeker als je ook gewoon naar school gaat zit je niet zo lang alleen thuis dan?

En is het de bedoeling dat jij en je moeder doordeweeks bij haar vriend gaan wonen?
Waar slaap je dan, heb je daar geen eigen plekje / kan je daar geen kamertje krijgen?

Als zij samen verder willen en echt willen gaan samenwonen?
Dan zal er toch ook een fijn eigen plekje voor jou gevonden moeten worden in het huis :)

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5011
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:59

Ik sluit dit topic omdat het geopend is met een niet goedgekeurd schaduwaccount.