Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 23:13

Nee, die zou ik nooit verven. Daar kan je heel veel kleuren bij doen. Met een kleurwaaier kom je een eind. Maar persoonlijk hou ik erg van behang en dan heb je nog meer keuze. :D

Zoiets vind ik mooi bij deze schouw.
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16443
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:57

Nou ik kan best begrijpen dat het je kleur niet kan zijn met zo’n schouw. Ik denk dat je er of een blikvanger van moet maken of idd rustiger maken door te verven oid. Zou voor verven bij een goede verfzaak om tips vragen want je zal wel een primer oid nodig moeten hebben.

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:56

Thanks voor de tip, ik ga misschien nog op zoek naar een mooie (oud)roze tint die er bij past. Hoewel ik in die ruimte (eetkamer) wel donkergroene gordijnen heb hangen := Maar misschien moet ik die maar verplaatsen dan..

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:16

Arnon, is het marmer richting rood qua kleur of toch meer bruin?

litilaura

Berichten: 1635
Geregistreerd: 21-08-11
Woonplaats: ergens in limburg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:18

Ik vind de schouw juist prachtig! Doodzonde om die te verven

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:21

En ik vind hem afschuwelijk zou hem achter mekaar verven :o
Sorry :P

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:25

Als je persé wil verven: Annie Sloan - Chalkpaint, heeft ook tegel/vloerverf en vernis. Het schijnt dat dat goed bevalt, maar heb zelf geen ervaring met die versie.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:07

Ik zou hem ook verven (of eruit rammen :o )
Ik zou voor een vloer/tegel verf gaan.

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 10:39

Als hij makkelijk te verwijderen is, zou ik daarvoor gaan en anders verven.

Wie was nou ook alweer op zoek naar een wijnrek voor aan de muur? Ik kwam dit tegen bij de Trendhopper:

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 10:46

Die Lucca is wel leuk, maar ik zou toch bang zijn dat de flessen er makkelijk afgelopen zouden worden.

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 10:58

karijn schreef:
Als hij makkelijk te verwijderen is, zou ik daarvoor gaan en anders verven.

Wie was nou ook alweer op zoek naar een wijnrek voor aan de muur? Ik kwam dit tegen bij de Trendhopper:

[ [url=m/4orgjo.png]Afbeelding[/url] ]

Ik was o.a. op zoek naar zoiets :) Thanks, ga er eens naar kijken! :)

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:33

Hey deel 12 al weer! :D

De woningbouw gaat hier eindelijk beginnen waardoor de schouw vrij komt (gashaard gaat eruit). Nu kunnen we dan eindelijk een mooie tv kast neerzetten.

Maar naast de tv en ontvanger, moet ook de complete 'zooi' van mijn vriend een plek hebben (Xbox etc). Mag ik vragen hoe jullie dat netjes hebben weggewerkt?

Het liefste zoek ik iets met deurtjes en ik heb al wat modellen gezien. Maar desondanks ben ik toch altijd nieuwsgierig hoe anderen dat hebben. :)

Zoals het nu is:


Afbeelding

Omdat we al een kallax kast hebben staan als media meubel zat ik er aan te denken om nu ook weer iets met kallax te doen en dan met deurtjes. Al zoek ik op Pinterest nog gestaag verder.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 25-05-19 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:38

@magda: blijft de schouw wel?
Mijn nieuwe huisje heeft ook een schouw, waar vroeger de gashaard gezeten heeft.
En ik ben nog aan het piekeren hoe ik het ga doen met inrichten.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:41

TinkerTreas schreef:
@magda: blijft de schouw wel?
Mijn nieuwe huisje heeft ook een schouw, waar vroeger de gashaard gezeten heeft.
En ik ben nog aan het piekeren hoe ik het ga doen met inrichten.


Ik zit daar sinds vandaag over te piekeren. Meneer van de woningbouw zei dat er sowieso platen voor komen omdat er nu dus een gat ontstaat.

Als ik naar de andere flats kijk is de schouw er iig nog wel van buiten maar van binnen heb ik geen idee. Daar wil ik maandag dus nog even over bellen.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:46

Ik vind zo'n schouw op zich best geinig staan. Maar het beperkt de inrichting gelijk zo. Ik heb een leuk tv kastje gezien, maar die is breder dan de schouw en als dat uitsteekt ziet dat er niet mooi uit denk ik.
En als ik de tv naast de schouw doe, zit hij weer zo ver in het midden van de huiskamer. En het is maar een kleine kamer en ik wil ook een eettafel kwijt kunnen.
Echt lastig hoor.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:50

Snap ik helemaal! Dito hier hoor. Uiteindelijk gekozen om de tv maar aan de schouw te hangen icm een losse plank. Je moet toch iets. Zit jij, zo te lezen, niet toevallig in dezelfde type flat haha.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:55

magda_90 schreef:
Snap ik helemaal! Dito hier hoor. Uiteindelijk gekozen om de tv maar aan de schouw te hangen icm een losse plank. Je moet toch iets. Zit jij, zo te lezen, niet toevallig in dezelfde type flat haha.


Wie weet, haha. Het lukt me niet om de plattegrond te plaatsen.
Maar ik krijg na de Pinksteren de sleutel. Dus ik ben druk bezig met verzinnen wat ik precies wil.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 13:53

Kan je geen mooie hoge ombouw maken waar alles in past?

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:26

noviceh schreef:
Kan je geen mooie hoge ombouw maken waar alles in past?


We wilden het sowieso niet hoog doen maar laag kan natuurlijk ook. :j

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:29

Goedendag, ik meld mij hier, ga komende week het koopcontract voor mijn nieuwe woning tekenen en wil de woning van vitrage en gordijnen voorzien. Twijfel alleen wat voor kleur vitrage. Of wit, lichtblauw of grijs. De gordijnen zullen hoogstwaarschijnlijk petrol/turqoise worden, de vloertegels zijn donker grijs, muren voornamelijk wit maar in woonkamer 1 turqoise muur, extra eethoek ook 1 muur en in de gang 1 muur turqoise. Verder meubels donkerbruin/zwart en de bank of antraciet of zwart nog niet over uit. Wat word er geadviseerd voor de vitrage? Ze komen in elke kamer incl verduisterend gordijn .

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 22:19

Mag ik me hier ook melden en ideetjes opdoen?
Ik ben gisteren mijn voorverkoopscontract gaan tekenen en ben nu volop aan het brainstormen maar des te meer ik erover nadenken hoe minder ik erover uit ben.

Ik ben namelijk ontzettend fan van Petrol muurverf en cognac eetkamerstoelen. Terwijl ik helemaal gek ben van een donkergrijze bank.
En de kleur early dew.

Zo veel keuzes; vreselijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 22:23

Heb je een heel huis in te richten? Dan kan je toch allebei doen?
Cognac staat ook mooi bij early dew, bij petrol kan een grijze bank wel wat donker worden, maar dat is wel een prachtige kleur voor in de slaapkamer bijvoorbeeld. Ik zelf slaap het beste in een donkere kamer, dus hoe donkerder de muren des te fijner ik het vind.
Je kan ook van je hal of toilet of badkamer een statement maken.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:03

Ik wil inderdaad het gehele appartement verven.
Slaapkamer wordt sowieso Petrol. Ik krijg een lichtgrijs bed/hoofdbord dus dat steekt lekker af. 1 accentmuur en de rest gewoon wit.

Toiletje is maar klein, vind het wel fijn om die lekker licht te houden.

Als je via de hal binnenkomt kom je direct in de woonkamer met daar langs de eetkamer.
Als je dus binnenkomt kijk je direct ook naar de muur van de woonkamer waardoor ik het moeilijk vindt om daar 2 kleur te gebruiken.

Afbeelding
Op de foto is links de woonkamer, recht daarvan wordt met een klein tussenmuurtje de eetkamer afgescheiden. Het is gewoon een opening, geen tussendeuren. Hierdoor blijft het gewoon een open woning.

Nu hou ik ontzettend van cognac stoelen, maar lijkt me dit niet mooi staan in combinatie met een donkergrijze bank. (OF juist wel, contrast? En dan bv. nog een cognac fauteuil erbij zetten?)
De donkergrijze bank komt er sowieso. Nu lijkt het me dan ook mooier om grijze stoelen te kiezen? Of kan het prima om cognac stoelen in de eetkamer te plaatsen?

Kleur op de muur waar je tegenaan kijkt bij binnenkomen is bijna zeker Vol Hardsteen V12

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:02

Ik vind cognac met (donker)grijs juist een goed passende combi :)

Hebben hier een grijs kleedje op een cognackleurige bank liggen en bij de eettafel twee cognackleurige stoeltjes en twee grijze.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:15

Wij hebben een donkergrijze (antraciet) kleurige bank en daarbij een donker grijze fauteuil. In de eethoek cognac kleurige stoelen en dat gaat echt prima. Wij vinden dat het daardoor niet zo 'saai' wordt. Anders is alles hetzelfde.