Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:20

Prairy schreef:
Koop er dan gewoon een als je hem kunt betalen :P Gooi het voor je vriend op gezondheid verbetering (want dan ga je wel op de fiets) en besparing van de autokosten.

En vwb elektrische fietsen alleen voor bejaarden, ik zie steeds vaker jongeren met zo'n ding fietsen (incl zo'n mega irritante grote bak voorop).


Wat is er irritant aan een bak voorop? Ik vind het heerlijk, lekker mijn spullen er in.

Grappige is, dat toen ik vorige week met mijn elektrische fiets bij een vriendin aankwam, er bij haar een in de woonkamer stond en dat een andere vriendin er een besteld had. De tijd dat het oude banketstaaf dingen waren is volgens mij allang voorbij.

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:25

Ja, die bak voorop bij scholieren, pffft.

De elektrische fiets wordt steeds meer door dertigers gebruikt om de woon-werk afstand te overbruggen ipv ov of auto. Juist in het kader van vitaliteit en gezondheid.

Pre-corona ging een collega wel heel ver.
Die had een racefiets, maar kwam er thuis niet meer aan toe door gezin etc.
Werkte vier dagen in de week.
Twee dagen ging hij met het ov (ma/wo), één dag fiets heen-trein (di) terug, en één dag trein heen -fiets terug (do).
Zo kon hij toch lekker fietsen.
Hij woonde in Utrecht en werkte in Den Haag.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:46

Ik begrijp niet goed wat voor last jullie hebben van een ander zijn bak op de fiets?

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:57

Ik heb ook een elektrische fiets en ben 38. Gebruik hem niet voor werk ivm onregelmatige tijden. En veel over verlaten weggetjes moet. Als vrouw beetje eng idee. We hebben 2 auto's, een golf 7 diesel. En een audi a4 benzine. De diesel gebruikt mijn man voor het werk. 88km retour. Ik werk ook veel weekens en hij niet dan neem ik de diesel mee. De diesel doet 105 euro in de maand aan wegenbelasting en de audi 59 euro in de wegenbelasting. De audi had op zich wel een kleinere voor in de plaats gekunt, maar die gebruiken we dan ook voor de trailer. De diesel mag he. Niet trekken. Verder ga ik wel veel op de fiets om boodschappen, vooral als er aanbiedingen zijn, bij verschillende winkels. Want anders loont het niet. En ook nog gezond. We fietsen ook veel voor de hobby, mijn man en ik hebben de fietsen in juni gekocht. En we zitten nu al op 2600km

Prairy
Berichten: 9067
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:10

Omdat ze ontzettend veel ruimte in beslag nemen met parkeren, zeker in een fietsenstalling (waar ze ook gewoon neergezet worden op de plaats voor elektrische fietsen ook al zijn ze niet elektrisch).

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:57

Omdat elektrische bakfietsen een gevaar zijn op de weg :Y) ze rijden je er overal mee van de baan.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:03

Varekaj schreef:
Omdat elektrische bakfietsen een gevaar zijn op de weg :Y) ze rijden je er overal mee van de baan.


Maar daar rijden geen scholieren op ;)

De bakken voor op het stuur, daar heeft een ander toch weinig last van.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:06

Tenzij ze er zodanig veel in proppen dat het sturen bemoeilijkt, door teveel gewicht bijvoorbeeld.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 12:19

Citaat:
k had nog 50 euro voor boodschappen en had voor 23 euro aan boodschappen gedaan, dat voelt toch fijn :')


Herkenbaar :') hier gisteren voor iets van 11 Euro. Beetje saaie maaltijden zo eind van de maand :P
Twee dagen ervoor soort record complete maaltijd inclusief toetje voor twee personen voor twee dagen en dan iets van 8,- Euro afrekenen. Leve de bonus plus 35% aanbiedingen.

Ik heb enorm getwijfeld over electrische fiets of andere auto. Mijn vorige auto was echt aan vervanging toe te oud te veel km en veel onderhoudskosten die eraan zaten te komen. Maar toch gekozen voor de auto.

En ik begrijp je heel goed hoor met de 7 km afstand. Dat lijkt niet veel maar met boodschappen is dat wel een heel gedoe. Vooral als het regent waait of bij flinke kou :brr: :7

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:29

Dat laatste inderdaad. Als al het gewicht voor je stuur ligt / boven je voorwiel ben je minder wendbaar.
Tel daarbij op dat ze 9 van de 10 keer met een hand aan het stuur zitten en in de andere een telefoon hebben en je kunt uitteken hoe vaak het bijna mis gaat.

En dat parkeren van die dingen ook. Ze nemen drie parkeerplekken in voor normale fietsen.
Pre-corona moest mijn fiets een keer bovenop staan in een fietsenstallen van de NS. Links en rechts daarvan hadden mensen fietsen met bakken neer gezet. Terwijl ik die lade naar me toe trek komen die andere twee fietsen dus ook terug geschoven. De bakken zaten namelijk tegen het uiteinde van mijn stuur. Dat had flink mis kunnen gaan.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:31

Dat is inderdaad niet handig.

Ik ben super blij met mijn bak voorop, kan er veel in kwijt en ik vind het fijner dan achterop.

Voorheen had ik een bakfiets. Konden mooi 2 kinderen in, of heel veel boodschappen en zelfs 2 kinderen met heel veel boodschappen haha. Ik mis hem weleens.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:05

Nou.... schoenen zijn binnen, maar moeten weer terug. Ze zijn te klein terwijl ik dezelfde maat heb besteld die ik normaal gesproken heb....
Ik had al een beetje een hekel aan online kopen snap nu waarom....

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:37

purny schreef:
Nou.... schoenen zijn binnen, maar moeten weer terug. Ze zijn te klein terwijl ik dezelfde maat heb besteld die ik normaal gesproken heb....
Ik had al een beetje een hekel aan online kopen snap nu waarom....


Ik vind het ook altijd tegenvallen :o nu ik erover nadenk heb ik qua kleding tot nu toe alles steeds terugstuurt. Daar voel ik me dan ook weer rot over want milieu en kosten...




Qua boodschappen maak ik straks ook een pan soep goed voor 3 dagen en wat pakken afbakbroodjes, haha

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:06

Schoenen zijn in ieder geval terug. Dan maar meer geld uitgeven in de winkel zelf maar dan weet ik gelijk wat ik koop

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 12:09

De winkels gaan weer open *\o/*
Kan niet wachten.
Tegelijkertijd is het dweilen met de kraan dicht (werk oa in revalidatiezorg en we hebben heel veel ex-Covid patienten) en houden we ons hart vwb het werk maar goed. Gelukkig zijn veel collega's en ikzelf gevaccineerd, dat scheelt ook wel in het gevoel.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:43

Ik ben heel bang dat de versoepelingen van hele korte duur zijn.

Domper: Onze badkamer valt wel een stuk duurder uit dan begroot, en dan hebben we al concessies gedaan. Slopen gaan we zelf doen, dus dat bespaart 1000 euro, maar zo'n bak huren kost zo'n 400 euro en omdat alle tegels eruit moeten, moet er ook gestuukt worden.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:44

Zonnebloem92 schreef:
Ik ben heel bang dat de versoepelingen van hele korte duur zijn.

Domper: Onze badkamer valt wel een stuk duurder uit dan begroot, en dan hebben we al concessies gedaan. Slopen gaan we zelf doen, dus dat bespaart 1000 euro, maar zo'n bak huren kost zo'n 400 euro en omdat alle tegels eruit moeten, moet er ook gestuukt worden.


Niemand in de buurt met een kar?
En dan zelf naar het stort brengen

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:35

Zonnebloem92 schreef:
Ik ben heel bang dat de versoepelingen van hele korte duur zijn.

Domper: Onze badkamer valt wel een stuk duurder uit dan begroot, en dan hebben we al concessies gedaan. Slopen gaan we zelf doen, dus dat bespaart 1000 euro, maar zo'n bak huren kost zo'n 400 euro en omdat alle tegels eruit moeten, moet er ook gestuukt worden.


Ik denk dat ze nooit meer terug gaan kunnen met de versoepelingen. Mensen gaan niet nog een keer akkoord met korten in hun vrijheden.
Maar gezien het feit dat het enten weer op gang komt komen we in steeds rustiger vaarwater

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 17:02

Mbt het rustiger vaarwater ik hoop dus ook dat het enten toch langzamerhand zijn vruchten gaat afwerpen.

Ik had dat ook bij mijn badkamer / toilet. In totaal 6 wandjes met 2 lagen tegels.... alles er wel af gesloopt. Maar toen zag het er bizar slecht uit. Met simpel even zelf gladstrijken ging dat 'm echt niet worden. Dus alles laten stucen en toen pas (gedeeltelijk) nieuwe tegels erop. Het resultaat is fantastisch maar hier daarom ook alles bij elkaar wel zo'n 1500 extra kosten helaas. **edit** op factuur stond 1130 incl BTW, blijkbaar vond ik het toen zo tegenvallen dat het in mijn gedachten 1500 is geworden :+

Ik heb het laten wegbrengen, was echt rotwerk en erg zwaar. Scheelde dan inderdaad die 400 Euro zoiets of zo maar had ook nog een bad en nog meer bouwafval. Was blij dat het door de verbouwers werd afgevoerd.

**edit** afvoeren was goedkoper, 268 incl BTW zag ik op de factuur staan. Ze hadden het trouwens niet in zo'n bak gedaan maar rechtstreeks op de aanhanger en dan afgedekt. Het was bij ons dus 6 wandjes tegels (tot aan plafond), badmeubel, wasbak, bad, toilet plus stortbak en fonteintje.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:24

Snelle afhandeling van about you. Vandaag stond het geld al op mijn rekening. Dat kan weer mooi naar de spaarrekening

Prairy
Berichten: 9067
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:27

Ik zat echt te denken, enten? WTF heeft dat met maatregelen te maken :o?

Enten is voor mij het vermeerderen van bomen, inenten als je een prik krijgt.

Kortsluiting in mijn hoofd _O-

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 17:49

:') vaccineren :P geweldig Prairy ik hou ervan :))

Dat is fijn purny +:)+

Ik zit even in een zwakke fase vwb het besparen en sparen. Net een paar dagen Vlieland geboekt }:0 het is natuurlijk vreselijk maar vind dat ik daar ondertussen zo erg aan toe ben :o en ik heb in mijn achterhoofd dat er een zorgbonus komt... (wat ik niet eerlijk vind omdat ik vind dat iedereen ondertussen gewoon een bonus verdient).

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:25

Nou, mijn extra inleg voor stalgeld volgende maand is vandaag opgesoupeerd door de kat. Die heeft mogelijks een longtumor en moest vandaag op controle. Vorige keer was €120 voor consult, prikje, wat medicatie en een rx. Dus ik dacht, consult, rx en prikje en klaar. Ja mis. Aids-test gedaan (negatief gelukkig), een rx maar nu ook bloedproef, 2 prikken en een pipet tegen (long) wormen. Mocht even €208 aftikken ^) positieve is wel dat hij wel flinke verbetering toont. Dus is de tumor wss niet zo groot als gedacht en zagen we vorige keer op foto vooral (ontstekings) vocht. Dat is nu flink verminderd en de longen zagen er ook beter uit.

Maar tis wel ff zuur haha.

Gisteren een set ontvangen die ik gewonnen heb via Instagram. Idee was die doorverkopen wegens toch al ruime collectie dekjes en bandages gebruik ik eigenlijk niet. Vandaag de set uitgepakt en hij is toch wel heel mooi... Dus nu twijfel ik om 'm alsnog te houden _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:53

Verplicht 2 andere sets verkopen en dan mag je deze houden? :+

Ik heb vandaag spontaan vakantie ingepland. En paar daagjes Vlissingen voor een nieuwe tattoo. Naja vakantiegeld is er dan zo ongeveer ook. M'n vriend mag niet mee die zit dan in z'n 2 maanden proeftijd van nieuwe baan. Lekker rustig _O-

Vanhuisuit, ik heb van mijn baas vorig jaar een bonus gehad ivm het rare jaar en heb dat meer gehoord :j Fijn als je op die manier wat waardering krijgt..

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 20:34

@idinn dat is tof van je werkgever +:)+
@Varekaj :oo dure kat maar wat fijn dat ze het weer goed doet +:)+
Ik heb de sterilisatie van de honden nog ff uitgesteld, ze zijn net loops geworden :+ kan ik nog weer een half jaartje nadenken .... is echt dure grap (600 Euro per hond zo ongeveer).