Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 23:20

Whoei, onder de €1.000 gebleven voor 1,5 week vakantie *\o/*

Tot nu toe dan. We moeten de boetes nog even afwachten ben ik bang :=

Blij dat we weer thuis zijn. Was even doorrijden maar we zijn de hele dag voor de buien uit gereden. Nog geen half uur thuis en het onweer begint al hier.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 23:46

Die regen is weer leidingwater wat je uitspaart voor de plantjes en de paarden om te drinken 8-)

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 23:52

Ik hou echt van de horeca. Enorm gemist en nu de etentjes etc volle bak aan het inhalen.

Vanaf volgende week weer naar de kroeg. Eerst weekend juli is het kermis, echt zoveel zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 08:36

De kroeg moet hier nog even wachten. Daar kan je binnen geen 1,5m afstand houden. Ja als er 10 man in mag, het is nogal erg smal :') Goede besparing..

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 09:18

Varekaj schreef:
Die regen is weer leidingwater wat je uitspaart voor de plantjes en de paarden om te drinken 8-)



Dat zie ik niet want kost geen drol maar wel even geen extra werk ik ben elke dag aan het sproeien of potten wateren

Dus tuinvrij :+

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 17:53

En sinds tijd geld is ... :+

Zalig Prairy zo lekker op vakantie binnen mooi budget :j
Hier aan het plannen voor augustus. Toch maar autovakantie, ik heb er voor de zomer nog geen vertrouwen in.

Keuken functioneert nog maar ik wil meer ruimte voor spullen goed neer te zetten. En wilde gewoon nieuw, maar dat echt niet. Als je net in een huis woont heb je allerlei ideeen hoe het moet en hoe je het wilt maar als je er een poosje woont dan wen je er ook alweer snel aan.
Maar ik ben een erge schuiver hoor in een huis. Maak het graag toch weer anders :+ zit er nu aan te denken mijn woonkamer en suite (waarbij ik achter slaap) om te gaan draaien zodat mijn woonkamer aan mijn tuin komt. Dan heb ik uitzicht naar de tuin, waar ook veel meer licht binnen valt.
Of dat ik toch in de kamer van mijn zoon ga slapen, zijn bed naar mijn souterrain (daar heb ik ook een leuke kamer) en dan de hele kamer en suite voor wonen. Eventueel met nog een soort van bedbank voor logees.
Dat schuiven en opnieuw organiseren heb ik sinds ik weer op mezelf woon. Ben eigenlijk altijd bezig met hoe het nog leuker wordt, of pas het aan naar winter / zomer :+
Mijn tuin ben ik ook altijd mee bezig, of vroeger mijn dakterras of het balkon. Heerlijk om te doen.

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 18:00

Heerlijk lekker rommelen in huis! Vind ik ook altijd wel leuk.
Ik heb in m’n tuin een overkapping met een blokhut eraan vast. Stond eigenlijk alleen rommel in. Nu heb ik m leeggehaald, en schoon gemaakt. Wil er een leuke plek van maken in Ibiza style. Ben nog niet verder gekomen dan een kleed op de grond en wat dingetjes aan de muur haha.
Zag wel dat er vd week bij Action een zwart metalen wandmeubel in de aanbieding is, die staat daar ook wel leuk denk ik.
Heb nog een wit houten bankje, die erin en wat kussens erop.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 18:29

Ik wil eigenlijk zo een slinger lampen op zonne-energie omhoog hangen op ons overdekt terras maar vriend werkt niet mee -O- Heb wel alvast 2 bloembakken van de aldi gescoord die je over de balustrade kan klemmen. Kunnen toch weer wat plantjes in en zo hebben we wel dat tuin-gevoel ook al zitten we op het eerste verdiep zeg maar.

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:43

Iemand tips om te besparen met je telefoon en tv?
Ik zit bij t-mobile , mijn vriend heeft kpn en ook onze tv en internet is van kpn. Nu zat ik zelf te kijken naar zo'n iptv kastje zodat ik geen abonnement meer heb voor tv. Dan alleen een abonnement nodig voor internet. Hebben jullie het hele huishouden bij dezelfde provider voor meer korting?

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:56

Ik heb enkel T-mobile unlimited voor mn mobiel en maak er thuis een hotspot van voor mn laptop die op mn TV aangesloten is. Uitzending gemist, ziggo inlog van een familielid, af en toe wat downloaden. Soms een paar maanden Netflix, nu eventjes Amazon Prime. Werkt prima en scheelt een heleboel geld.

Mijn T-mobile account staat trouwens ook op een ander adres zodat we korting krijgen bij meer abbonementen op hetzelfde adres.
Laatst bijgewerkt door corinep op 20-06-21 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:57

Dat is ook wel een goeie ja! Heb je wel gewoon snel internet op je laptop dan?

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:58


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:00

Ik had tot voor kort gsm van het werk. Nu weer privé. Wij zitten bij 1 provider voor tv (wil mijn man), internet en twee telefoonabonnementen. Alles onbeperkt internet 106 euro. Kan vast goedkoper dus ga ik mss nog eens uitzoeken. Daarbij nog netflix en Disney plus.

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:03

Ik zit privé al jaren bij KPN, betaal inmiddels iets van 12 euro per maand voor mijn telefoon :+ Dat is met 2 GB internet per maand volgens mij. Meer dan zat voor mij, want ik heb een dualsim telefoon en de 2e sim is van mijn werk. Daarop zit 10 GB internet :)

Tv en internet zitten wij ook bij KPN. Geen idee wat we daarvoor betalen eigenlijk :') Voorheen meerdere telefoons bij KPN en dan kon je internet delen, dat was wel handig.

Edit: €77 per maand voor internet & tv! Even snel opgezocht.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:04

Via werk had ik ook 12gig. Twaalf euro voor 2gig vind ik wel erg duur en het is in België veel duurder. Wij betalen nu 15 voor onbeperkt.

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:09

Kan zeker goedkoper hoor! Maar ik woon in een gat waar niet alle providers lekker bereik hebben. Het is ook een 1 jarig sim only abonnement, dat is ook vaak duurder dan 2 jaar. Ik heb wel overal top bereik en bijna overal 4G+ of 5G :)) Bellen doe ik vrijwel nooit dus belminuten en sms maakt me niks uit :+

Edit: Als ik over mijn bundel heen ga, dan wordt enkel mijn internetsnelheid verlaagd trouwens.
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 20-06-21 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:09

Ik ben net overgestapt omdat we ook sim only hebben van t-mobile is ook het TV /internet goedkoper via t-mobile dan via KPN. Scheelt volgens mij iets van 5 euro, dan hebben we wel maar 1 TV kastje ipv 2,maar bij KPN scheelt het geen geld als je er 1 wil en wij gebruiken voornamelijk maar 1 tv
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 20-06-21 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Luxorvalkje
Berichten: 1935
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:10

Ik stap elk jaar over van tv. Hier keuze kon of ziggo.
En dan wordt ik weer gebeld door kpn, of ik toch niet wil blijven. Nu 9 maanden tv en internet voor 37,50, de rest het volle pond. Ipv 12 maanden volledig.

Ik wilde eerst ook van mijn tv abbo af, maar dat scheelde nog geen €10 euro per maand. En daarvoor vind ik het toch wel fijn om te hebben.
Geen vaste telefoon lijn scheelt me €1 per maand.

Nu bij Simyo Simonly 400 minuten en 6gb internet voor €12 per maand.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:24

Vanhuisuit, mooi bedrag gespaard hoor, gefeliciteerd!

Ik heb helaas geen tips voor internet en telefoon. Dat is bij mij alleen maar duurder geworden.
Telefoon zou ik sim only wel echt aanraden als je nog blij bent met je huidige telefoon of het fijn vind om in 1 keer een telefoon te kopen, tot mijn huidige abonnement zat ik bij BEN en Tele2 die fijne Sim only bundels hadden. Voor mobiel zit ik nu nog steeds bij Tele2 met 5GB internet (is voor mij ruim voldoende) en ik weet eigenlijk niet eens hoeveel belminuten. Maar ik maak ze nooit op :+ ik betaal 28 euro inclusief toestellening maar mijn baas betaalt mijn daadwerkelijke abonnementskosten (dus - toestellening) totdat mijn abonnement verloopt en ik onder het bedrijfsabonnement kan vallen.

Sinds dat ik student ben en te lui was om m'n TV aan te sluiten doe ik eigenlijk alleen met Internet en Netflix :+ Zat eerst bij Online.nl (DSL internetverbinding). Was 25 euro per maand maar de internetconnectie was zo beroerd (en dat lag écht aan de connectie). Het ging thuiswerken echt in de weg zitten dus ben ik overgegaan naar Ziggo, betaal nu 58 euro per maand voor internet + TV :( (waarvan ik TV nog steeds niet heb aangesloten maar dat zat bij het pakket in :+). Maar goed ik heb wel constant en super snel internet ..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:53

Internet is echt super duur :/ dat Sim only of niet leeft niet zo in België. Hier kopen mensen meestal los een telefoon.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 23:32

Ik doe ondertussen 4 jaar met mijn telefoon van 600€. Ik heb al jaren een telfort kpn abonnement, ga binnenkort wel overstappen naar Lebara. Had ergens een 50€ cashback actie daarvan, plus dat het me sowieso 4,50 pm scheelt. Ander netwerk als kpn durf ik niet aan hier op de grens.

Internet en tv betaal ik nu 58,75 plus 15,84 vastrecht voor glasvezel. Zitten bij solcon, dochter van kpn. Volgens mij kan ik in oktober overstappen dus dan ga ik eens kijken wat voor aanbieding ze mee komen, en sowieso alleen internet. Kijk echt heel weinig tv, veel te veel reclame.

8nnemiek

Berichten: 43395
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 06:57

Ik heb in 2016 mijn iphone SE gekocht voor 500 euro.. Had verwacht dat dit het laatste jaar was dat ie nog op het nieuwste OS zou draaien, maar nu blijkt dat hij volgend jaar ook nog ondersteund wordt :D Heel blij mee!
Ik betaal bij Simyo 8,99 voor mijn Sim only abonnement met 2GB en 60 minuten. Meestal krijg ik dat niet op.

Tv kijken we niet/nauwelijks, internet thuis zit bij de huur inbegrepen en bij de haven zit internet ook bij het havengeld inbegrepen. Lekker goedkoop dus :D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 07:14

Hier wel een duurdere abbo voor mobiel. Internet delen we met de onderburen. We zijn 1 huisnummer en we hebben maar 1 aansluiting voor de router dus dat delen we dan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 07:45

Wij betalen voor internet, mobiel en tv iets van €73/maand en gaan daar ook maar zelden overheen. Daarvoor hebben we elk 3GB mobiel internet, 2u30 gratis bellen naar alle nummers, onbeperkt naar zelfde abbo en gratis onbeperkt sms, en dan uiteraard wifi en tv. De wifi is soms wel kleine ramp, maar dat ligt eerder aan de bouwconstructie van ons huis... Mijn vriend kan bijvoorbeeld niet vlot op teams als ik een zwaar filmpje zit te bekijken. Wij hebben zelden elk onze 3GB op, dus ik switch op zulke momenten weleens naar 4G en dan loopt alles lekker soepel. Je kan door badges te verdienen in de app ook cadeau's krijgen zoals filmtickets, korting op pretparken, gratis data etc.

Ik heb een Nokia 6.2 trouwens als telefoon sedert vorig jaar. Zit je niet met al die onnodige android-apps zoals bij Samsung.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 07:47

Telefoons zijn voor mij een hel... Sloop ze binnen een paar weken als ik een nieuwe koop. Nu heb ik al 1.5 naar de oude van mijn vriend. Die heeft hij 2 jaar gehad. Een oneplus 6T. Wonderbaarlijk genoeg nog nooit gevallen...

Hopelijk kan hij nog jaren mee haha.

Internet/tv etc geen idee of dat goedkoper kan. Zijn 58 euro om kwijt buiten de streaming diensten.

Binnenkort over op glasvezel. Dan wordt het het eerste jaar wel wat duurder geloof ik.