Moestuintjes! Welke AH moestuin plant is dit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Moestuintjes! Welke AH moestuin plant is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 22:21

Ik word er niet wijzer van en niemand kan het me vertellen. Wat is deze plant? De plantnet app weet me te vertellen dat het een koolsoort is, maar daar blijft het wel.

Nu kan ik spitskool en palmkool vinden bij de AH moestuintjes, maar tis geen van beide

Welke koolsoort is dit? En kan ik het al oogsten?


Afbeelding

Afbeelding

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 23:01

Vreemd, ziet er inderdaad niet uit als iets wat er dit jaar in de moestuintjes zat. Zeker weten zaden van dit jaar? De bladeren doen me een beetje denken aan paksoi, al kan ik op de foto de basis van de plant niet goed zien. Maar paksoi zat er volgens mij een paar jaar geleden een keer bijā€¦
Misschien een erg enthousiast gegroeide snijbiet? Hoewel ik dacht dat die bladeren veel meer gekreukeld groeien. Heb je het al geproefd?

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 23:06

Ik vind het toch wel wat weg hebben van een jonge spitskool.
Afbeelding

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Moestuintjes! Welke AH moestuin plant is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 23:31

Jaa, iemand stuurde me al een prive berichtje, maar het lijkt er inederdaad op dat het toch een jonge spitskool is, hij moet nog gigantisch gaan groeien. Wordt wat in die bak, moet er toch wat op verzinnen (mag niet meer bakken bijplaatsen op mijn gammele dakterras haha).

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Moestuintjes! Welke AH moestuin plant is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 05:54

Dat is geen spitskool, die groeien veel meer in een krop vorm.
Ik weet niet welke groentes er in die moestuin zakjes kunnen zitten, maar ik vind dit wat lijken op koolrabi.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Moestuintjes! Welke AH moestuin plant is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 06:33

Snijbiet?

Utixo

Berichten: 6580
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Moestuintjes! Welke AH moestuin plant is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 08:34

Oh heerlijk, ik ben dus niet de enige die geen idee meer heeft wat voor een planten er in haar moestuin staan :D .

Had de jonge plantjes in een kasje staan, maar die is overstroomd met de regen vorige maand. En al mijn mooie naamplaatjes waren eruit gespoeld. Dus maar in de volle grond gezet, met het idee dat ik het vanzelf wel zou zien.
De radijs is herkenbaar, voor de rest is het afwachten _O-.

mysa

Berichten: 10480
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Moestuintjes! Welke AH moestuin plant is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 08:48

Plantnet app herkent bijna alles.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Moestuintjes! Welke AH moestuin plant is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 12:33

Lol, ja, plantnet herkent het als 'kool' maar daar blijft het bij. Een bokker wist me via een PB te vertellen dat dit toch nog de jonge versie is van de spitskool, al groeit die van mij dus op een steeltje en is (nog) niet zo compact. De enige andere optie was palmkool geweest, maar dat heeft echt een hele andere structuur.
Er kan ook niks anders in zitten, het is een bak met vers nieuw zand en ik heb echt alleen maar moestuintjes erin gestopt van dit jaar, om dit dus te voorkomen. Maargoed, ook mijn kaartjes zijn onherkenbaar geworden, dom natuurlijk van me om ze er open en bloot bij te stoppen, maar AH! Volgende keer! Als jullie kaartjes geven bij LEVENDE organismen, zorg dan dat die een beetje tegen water kunnen!