Kan het zwembad al op?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:34

tammiebels schreef:
JoT schreef:
Onze zandfilterpomp doet het!!! Het bleek aan de slangen te liggen, die brandweerslangen die de Hornbach ons verkocht werkten voor geen meter, de nieuw geregelde stevige slangen werkten prima. En wat een verschil met ons oude filterpompje, de uitlaat geeft nu zo ongeveer een massagestraal :D

Heeft iemand trouwens nog advies voor een stofzuiger? Onze zwembadvloer ligt na een paar regenbuien aardig vol met zand en ons huidige stofzuigertje krijgt het niet weg. De vloer heeft ook wat 'rimpels' waar het vuil een beetje in blijft hangen. Iemand tips?


Wij hebben zo'n driehoek borstel waar je een slang aan kunt doen. Die sluiten wij rechtstreeks op de pomp aan zodat hij letterlijk als stofzuiger werkt


Dus op de plek waar de inlaatslang normaal gezien zit? En dan zuig je het vuil het filter in?

Dat voetenbadje zie ik ook wel logica in trouwens. Is het overwegen waard. Maar het vuil komt nu echt van regen en wind.

linda_hans

Berichten: 316
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:39

Hier komt ook dit jaar voor het eerst een zwembad (260 bij 170 zo ongeveer).
Ik heb hier al behoorlijk wat tips gelezen (zoals pomp en chloor etc) maar ik heb nog wel een vraag. We willen ons zwembad op ons grasveld zetten (die is toch deels bruin met kale plekken). Moet ik daarbij nog met dingen rekening houden? Moet er nog iets onder ofzo?
En wie heeft er een tip voor een goed zeil?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:43

linda_hans schreef:
Hier komt ook dit jaar voor het eerst een zwembad (260 bij 170 zo ongeveer).
Ik heb hier al behoorlijk wat tips gelezen (zoals pomp en chloor etc) maar ik heb nog wel een vraag. We willen ons zwembad op ons grasveld zetten (die is toch deels bruin met kale plekken). Moet ik daarbij nog met dingen rekening houden? Moet er nog iets onder ofzo?
En wie heeft er een tip voor een goed zeil?


De action heeft prima zeilen

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:46

linda_hans schreef:
Hier komt ook dit jaar voor het eerst een zwembad (260 bij 170 zo ongeveer).
Ik heb hier al behoorlijk wat tips gelezen (zoals pomp en chloor etc) maar ik heb nog wel een vraag. We willen ons zwembad op ons grasveld zetten (die is toch deels bruin met kale plekken). Moet ik daarbij nog met dingen rekening houden? Moet er nog iets onder ofzo?
En wie heeft er een tip voor een goed zeil?


Zorgen dat er echt geen steentjes onder zitten. Punt 1 is dat schadelijk voor je zwembad, punt 2 voel je dat echt wel als je in je zwembad zit.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 15:07

Oke, ik vind hem best schoon nog ondanks het weer. Staat iets verder van de bomen af, maar hebben vooral wat pollen en beestjes.

Wij hebben zand gestort en een kunstgrasmat gekocht. Ik voel wel hobbels, maar we kunnen niet zitten. Is te diep. Zit wel op mn knieën, maar is wel goed te doen zo.

Ik wil wel iets hebben om hem schoon te maken zonder schoonmaak spul in bad blijft of gevaarlijk kan zijn. Bad is echt helder, maar je voelt hem toch iets gladder worden.

O, ja, moet die witte sponsjes pakken.

Skimmer helpt ook, maar op de standaard pomp nog niet voldoende. Bad is nu weer koud en als het dit weer blijft, ga ik niks investeren. Kijk echt dit jaar aan en anders gata ie weg voor een jacuzzi. Wilde een vast zwembad, maar wil er wel veel gebruik van maken.

Wilden zo een band kopen om echt te zwemmen op de plaats, maar moet wel vaak genoeg kunnen.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 15:14

superpony schreef:
Ik wil wel iets hebben om hem schoon te maken zonder schoonmaak spul in bad blijft of gevaarlijk kan zijn. Bad is echt helder, maar je voelt hem toch iets gladder worden.


Wilden zo een band kopen om echt te zwemmen op de plaats, maar moet wel vaak genoeg kunnen.


Werkt zo'n borstel niet? Die gebruiken wij ook, scheelt wel in gladheid?

En zo'n band lijkt me best handig, maar waar maak je die dan aan vast? Aan het zwembad zelf, trek je die dan niet aan gort?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 15:36

Ik wil eerst maar met zo een witte spons proberen. Borstel lijkt me harder?

Je hebt van die banden die ze aan het frame doen, maar ook kan je een paal achter je bad in de grond slaan. In principe heeft het niet veel te houden. Het zijn elastieke banden en je zwemt, maar er is niet continu veel spanning of kracht op.

Wij kunnen 2, met moeite 3 slagen doen nu en dat voel je wel in het water, maar bad blijft netjes staan.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 15:41

superpony schreef:
Ik wil eerst maar met zo een witte spons proberen. Borstel lijkt me harder?

Je hebt van die banden die ze aan het frame doen, maar ook kan je een paal achter je bad in de grond slaan. In principe heeft het niet veel te houden. Het zijn elastieke banden en je zwemt, maar er is niet continu veel spanning of kracht op.

Wij kunnen 2, met moeite 3 slagen doen nu en dat voel je wel in het water, maar bad blijft netjes staan.


Die van ons is niet heel hard in ieder geval. Het is niet zoals een bezem.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 00:48

JoT schreef:
Dus op de plek waar de inlaatslang normaal gezien zit? En dan zuig je het vuil het filter in?

Dat voetenbadje zie ik ook wel logica in trouwens. Is het overwegen waard. Maar het vuil komt nu echt van regen en wind.


Ja klopt, is wel even gemier omdat je wel je slang al vol water moet hebben, dus onder dompelen, anders moet je paar keer ontluchten en bij aansluiten stroomt er dus al water uit. Maar zo heb je goede zuigkracht en het vuil direct in het filter, dan even slangen omkoppelen, backwash en klaar

snorkel1986

Berichten: 3009
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 19:26

Welke anti alg gebruiken jullie icm een zandfilter?? En welke is betaalbaar en goed...

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 22:29

Oeps! Wij hebben ons zwembad opgezet onder een nest jonge merels en dat hadden we niet gezien. Zojuist heeft er eentje een duik genomen, gelukkig zaten we buiten en hebben we ‘m kunnen redden. Gauw het zeil er overheen getrokken zodat de rest veilig kan vallen. Natuurlijk gebeurt dit net op de avond dat je het zeil er niet overheen hebt liggen. Stom, stom, stom!

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 07:42

EvaC schreef:
Oeps! Wij hebben ons zwembad opgezet onder een nest jonge merels en dat hadden we niet gezien. Zojuist heeft er eentje een duik genomen, gelukkig zaten we buiten en hebben we ‘m kunnen redden. Gauw het zeil er overheen getrokken zodat de rest veilig kan vallen. Natuurlijk gebeurt dit net op de avond dat je het zeil er niet overheen hebt liggen. Stom, stom, stom!


Oeps := nou ja, hij gaat wel schoon zijn nest in...

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 21:11

Mag ik hier een vraagje stellen?

We hebben een Intex prism frame zwembad staan met een zandfilterpomp erbij. Vorig jaar ging alles prima, geen problemen gehad, maar bij het opnieuw opzetten blijkt er een lek bij de aansluiting tussen de slang die naar de pomp loopt en het zwembad zelf. Het is pas na een dag of twee beginnen lekken, eerst heel weinig, maar het lekt steeds harder. Het water ontsnapt tussen de witte slang en die grijze ring die eromheen zit waarmee je hem vastdraait. Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik hieraan kan doen?

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 21:20

Kak, ons gerepareerde bad is weer lek.

snorkel1986

Berichten: 3009
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:02

MoppieFilou schreef:
Mag ik hier een vraagje stellen?

We hebben een Intex prism frame zwembad staan met een zandfilterpomp erbij. Vorig jaar ging alles prima, geen problemen gehad, maar bij het opnieuw opzetten blijkt er een lek bij de aansluiting tussen de slang die naar de pomp loopt en het zwembad zelf. Het is pas na een dag of twee beginnen lekken, eerst heel weinig, maar het lekt steeds harder. Het water ontsnapt tussen de witte slang en die grijze ring die eromheen zit waarmee je hem vastdraait. Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik hieraan kan doen?

Zit je rubbertje er wel tussen?

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 23:06

snorkel1986 schreef:
MoppieFilou schreef:
Mag ik hier een vraagje stellen?

We hebben een Intex prism frame zwembad staan met een zandfilterpomp erbij. Vorig jaar ging alles prima, geen problemen gehad, maar bij het opnieuw opzetten blijkt er een lek bij de aansluiting tussen de slang die naar de pomp loopt en het zwembad zelf. Het is pas na een dag of twee beginnen lekken, eerst heel weinig, maar het lekt steeds harder. Het water ontsnapt tussen de witte slang en die grijze ring die eromheen zit waarmee je hem vastdraait. Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik hieraan kan doen?

Zit je rubbertje er wel tussen?


Was ook het eerste waar ik aan dacht inderdaad maar die zit er tussen.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 08:37

MoppieFilou schreef:
Mag ik hier een vraagje stellen?

We hebben een Intex prism frame zwembad staan met een zandfilterpomp erbij. Vorig jaar ging alles prima, geen problemen gehad, maar bij het opnieuw opzetten blijkt er een lek bij de aansluiting tussen de slang die naar de pomp loopt en het zwembad zelf. Het is pas na een dag of twee beginnen lekken, eerst heel weinig, maar het lekt steeds harder. Het water ontsnapt tussen de witte slang en die grijze ring die eromheen zit waarmee je hem vastdraait. Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik hieraan kan doen?



Wij hebben volgens mij geen rubbertjes tussen de slangen en de aansluitpunten zitten. Maar het heeft ons wel wat moeite gekost om goed passende slangen te vinden, voor de nieuwe (zandfilter)pomp. De vorige slangen lekten zelfs nog als we de aansluitring zo dicht hadden gedraaid dat ie echt niet verder kon.

Voor je kraan in je huis gebruik je van dat witte afdichtingstape. Misschien hier ook een optie, om de boel iets meer sluitend te krijgen (aangezien dezelfde slangen op dezelfde pomp vorig jaar blijkbaar niet lekten)? Of toch naar een andere slang gaan kijken?

Boras schreef:
Kak, ons gerepareerde bad is weer lek.


Balen... Erg lek of kleine druppels?


Iedereen lekker aan het genieten van het zwembad trouwens? Man man man, het is weer zomer in Nederland hoor -O-

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 08:58

1 voordeel, het gemorste water door het spelen wordt vanzelf weer bijgevuld.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 09:41

JoT: Volgens mij ligt het niet aan de slangen want vorig jaar was er geen probleem inderdaad. Maar die tape kan ik proberen! Bedankt voor de tip!

En ja heerlijk weertje hoor... :roll: Zwembad is vooral koud en vies nu :')

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 10:03

MoppieFilou schreef:
JoT: Volgens mij ligt het niet aan de slangen want vorig jaar was er geen probleem inderdaad. Maar die tape kan ik proberen! Bedankt voor de tip!

En ja heerlijk weertje hoor... :roll: Zwembad is vooral koud en vies nu :')


Rubbertje kan ook af zijn. Ik zou het gewoon eens proberen met een nieuw rubbertje er tussen

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:53

Pally schreef:
MoppieFilou schreef:
JoT: Volgens mij ligt het niet aan de slangen want vorig jaar was er geen probleem inderdaad. Maar die tape kan ik proberen! Bedankt voor de tip!

En ja heerlijk weertje hoor... :roll: Zwembad is vooral koud en vies nu :')


Rubbertje kan ook af zijn. Ik zou het gewoon eens proberen met een nieuw rubbertje er tussen


Kan je die rubbertjes los kopen?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:32

Als het zo blijft, doe ik hem weg, tjonge jonge........Dit was een proef sinds vorig jaar omdat we dan een vast zwembad wilden, maar kom er echt van terug.

Bad is steeds veel te koud en moet hem wel schoonhouden. Water zelf is aardig schoon, maar bodem wordt wel vies en glad. Heb er al witte sponsjes in, maar schoonmaken ga ik nu niet doen als ik er niet in kan en hij daarna weer vies wordt. Dan straks maar 1x goed.

Maandag dacht ik wel dat de temp lekker was, even in gesprongen, water wel getest, was goed en had pomp en skimmer aan gehad, maar was koud.

Dan vind ik het eigenlijk gewoon wel zonde. 7000L water, de pomp steeds aan, het chloor, het schoonmaken.........

Pikeur

Berichten: 6306
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:17

Ja het is echt een klus he, en je kunt het eigenlijk amper gebruiken door de kou. Wij hebben nu een exit overkapping ervoor gekocht, en nu maar hopen dat dat scheelt qua warmte en vuil. Heb er ook nog maar weinig plezier van gehad.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:49

Ff vraagje gezien hier veel kenners zitten ik heb een 2e hands opzet bad op het oog maar daar zitten 4 gaatjes in. Is dit goed te plakken en zo ja wat gebruik ik daar het beste voor?

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:32

Ik zou voor nieuw gaan. Onze ervaring is dat plakken een lapmiddel is en dat het uiteindelijk toch weer gaat lekken. Wij zijn al bij liner nr 4 of 5 (wel over een tijdsbestek van een jaar of 20.

Superpony: dat je dan niet voor een jaccuzi gaat. Kleiner oppervlak om schoon te houden en je kunt er vaker in. Een zwembad is gewoon veel werk