Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Woningbouw vraagt verschillende bedragen voor zelfde woning

 
Profiel   

Sas_Mon schreef
Als je het gevoel hebt dat dit niet klopt kan je rechtsbijstand vragen. Als je meer huur betaald dan dat volgens het puntensysteem fair is heb je een casus en kun je naar de rechter stappen. Dat gebeurt best vaak en als je inderdaad meer huur betaald dan dat volgens de regels gevraagd mag worden voor dit huis en de buren betalen minder dan heb je een goede zaak.

Er is zelfs een kans dat je de te veel betaalde huur terugkrijgt. Maar ik ben geen expert. De meeste mensen met mij niet en die pikken dit soort dingen gewoon. Maar dat hoeft helemaal niet.

Als je googelt op huurprijs vaststellen krijg je een lijstje. Als je die invult komt daar dmv punten een ongeveer huurprijs uit. Als die van jou te veel afwijkt is het de moeite waard stappen te ondernemen.

Dat hele puntensysteem slaat echt helemaal nergens op. Als er een badkamermeubeltje is mogen ze al meer vragen. Fonteintje in toilet idem. Heb het voor mijn huis en helemaal uitgezocht en diegene die dit lijstje bedacht heeft lacht zich rot. Dat moet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 22:40 



 
Profiel   

Hutcherson schreef
Vreemd! Wij zitten ook vrije sector en ontvingen laatst een brief dat ze de maximale huurverhoging weer door gingen voeren, dat dit wettelijk is toegestaan en dat we er niet tegenin kunnen gaan.

Super krom natuurlijk, huis wordt er niet nieuwer op.
Er is geen maximaal plafond qua huur voor vrije sector woningen. Ze mogeen idd vragen wat ze willen en er zijn echt wel gekken die hun hele loon aan kale huur gaan betalen. Zo zuur!
Maar wel echt heel vreemd dat een huis ineens 400 euro goedkoper wordt. Zou je bijna dat huis gaan huren. De huurprijzen zijn echt nog niet gezakt. Tis gekkenhuis. Dus waarom dit nu zo verlaagd wordt is vreemd. Weet je zeker dat er niet een 1 voor stond?

Maar het nieuwe huis wat te huur komt te staan hoeft geen vrije sector huur te zijn hè?

Win huren ook particulier in een wijkje met allemaal dezelfde woningen maar waar ook sociale huur tussen zit. Iemand die in de sociale huurwoningen wonen betalen dus veel minder dan wij. Voor inderdaad precies hetzelfde huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 01:30 



 
Profiel   

Alle huizen die bij mijn ouders in de straat leeg komen gaan de verkoop in. Zo werd er voor een 4 kamer eensgezinswoning maar 349.000 gevraagd.
Den haag heeft er een handje van om ontiegelijke achterlijke huurprijzen te vragen.

Maar huursverhoging gaat puur naar je inkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 07:25 



 
Profiel   

Woningbouwverenigingen moet een percentage beschikbaar stellen voor sociale huur.
Hier in de wijk worden ook te pas en te onpas huizen verkocht, zijn op dubbele beglazing na totaal niet geïsoleerd maar gaan voor +375000 als zoete broodjes over de toonbank.
Er zijn zoveel mensen die graag hier een huis zouden willen huren, zo jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 07:31 



 
Profiel   

purny schreef
Maar huursverhoging gaat puur naar je inkomen.


Hier niet hoor. Heeft niks met inkomen te maken. Ik betaal veel meer als buren, terwijl mijn inkomen lager is. Maar het % huurverhoging is voor iedereen bij deze verhuurder elk jaar hetzelfde. Dus ook mijn huurverhoging is meer dan de buren.

Ts, helaas mag en kan dat idd. Die woning zullen ze weer als sociale huurwoning aanbieden en krijg je dus zulke verschillen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 07:55 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
purny schreef
Maar huursverhoging gaat puur naar je inkomen.


Hier niet hoor. Heeft niks met inkomen te maken. Ik betaal veel meer als buren, terwijl mijn inkomen lager is. Maar het % huurverhoging is voor iedereen bij deze verhuurder elk jaar hetzelfde. Dus ook mijn huurverhoging is meer dan de buren.

Ts, helaas mag en kan dat idd. Die woning zullen ze weer als sociale huurwoning aanbieden en krijg je dus zulke verschillen.


Bij iedereen wel hetzelfde. Maar wanneer mijn inkomen hoger zal zijn dan mijn buren ga ik toch echt een hogere huurprijs betalen.
Weet jij wat het inkomen van je buren is dan? Dat gaat mijn buren toch echt niks aan.

Alleen dit jaar is er geen verhoging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 08:07 



 
Profiel   

Dat is dus niet overal zo. Mijn verhuurder gebruikt inkomen niet om de huur of huurverhoging te bepalen. Dus ook niks om scheef huren tegen te gaan. Iedere huurder krijgt elk jaar een % huurverhoging, dat % is voor iedereen gelijk. Het echte bedrag wisselt omdat dat afhankelijk is van de huurprijs. Niet van het inkomen. En ja, ik weet dat mijn buren meer verdienen. 100% zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 08:09 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Dat is dus niet overal zo. Mijn verhuurder gebruikt inkomen niet om de huur of huurverhoging te bepalen. En ja, ik weet dat mijn buren meer verdienen. 100% zeker.

Dan heb jij geluk. En dan vind ik het knap dat jij in de portemonee van je buren kan kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 08:10 



 
Profiel   

Nou de onze wel en het is een grote verhuurder!
Ieder jaar een brief dat ze het inkomen hebben gebruikt voor de huurverhoging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 08:10 



 
Profiel   

Woningbouw mág inkomensafhankelijke huurverhoging toepassen, maar is niet verplicht om dat te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 08:11 



 
Profiel   

purny schreef
MyWishMax schreef
Dat is dus niet overal zo. Mijn verhuurder gebruikt inkomen niet om de huur of huurverhoging te bepalen. En ja, ik weet dat mijn buren meer verdienen. 100% zeker.

Dan heb jij geluk. En dan vind ik het knap dat jij in de portemonee van je buren kan kijken


Juist geen geluk, want ik moet dus meer betalen. Als het afhankelijk van inkomen was hier zou ik meer geluk hebben.

Waarom knap? Beetje rare opmerking. Zo moeilijk is dat niet, ik ken mijn buren en ik weet dat ik ruim onder minimumloon zit. En ik weet van 1 wat die betaalde aan huur tot een paar jaar geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 08:15 



 
Profiel   

Ik vind het gewoon een beetje apart dat jij weet wat je buren verdienen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 08:17 



 
Profiel   

Huur jij niet particulier @mywishmax
Hier (omgeving) kreeg sociale huur ook geen huurverhoging dit jaar vanwege Corona.
Wij met particuliere huur wel.

Sociale huur staat ingeval onder een minimum inkomen veel meer vast. Ook zal het dan niet stijgen boven de 750 (? Dit verschilt nogal wat per jaar)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 08:17 



 
Profiel   

Van het aantal sociale huurwoningen klinkt wel aannemelijk.

Het voelt gewoon krom.

Wij hopen ook tzt dit huis te mogen kopen maar ik vrees dat ze van deze woningen niet af willen.

De huursverhoging had niks met inkomen te maken, door Corona hele slechte inkomens voor mijn man die zzp is en ik verdien weinig.

Mijn man gaat het navragen bij de woningbouw, kijken wat voor uitleg ze geven.

En over een week zijn we het weer vergeten hahaha. Maar dat zeg ik, het voelt gewoon krom.

Wbt de 759 was een typefoutje, moest 750 zijn.

Discussie over wel of niet weten wat je buren verzinnen lijkt me zinloos purny, dat moeten mensen toch onderling weten? Je weet niet wat hun relatie is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 08:21 



 
Profiel   

Ze mogen ook niet zomaar de woningen verkopen. Ook daar zitten nogal wat regels aan.
Hopelijk krijgen jullie een duidelijk antwoord van de woningbouw

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 08:24 



 
Profiel   

Purny, het gaat erom dat inkomensafhankelijke huurverhoging niet overal toegepast wordt. Jij zei dat dat zo was, ik geef aan dat dat echt niet overal zo is. Dat jij dat niet gelooft en het maar apart vindt heeft er niks mee te maken. Niet elke verhuurder kijkt naar inkomen. Dat geeft mijn verhuurder ook aan, zij passen dat niet toe.

Lenaa_tje, nee sociale huur, maar geen inkomensafhankelijke huurverhoging.

Ts, sorry voor het off topic gaan. Hopelijk kan de verhuurder nog wat duidelijkheid geven. Ik snap dat het erg krom voelt, ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 08:27 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Purny, het gaat erom dat inkomensafhankelijke huurverhoging niet overal toegepast wordt. Jij zei dat dat zo was, ik geef aan dat dat echt niet overal zo is. Dat jij dat niet gelooft en het maar apart vindt heeft er niks mee te maken. Niet elke verhuurder kijkt naar inkomen. Dat geeft mijn verhuurder ook aan, zij passen dat niet toe.

Lenaa_tje, nee sociale huur, maar geen inkomensafhankelijke huurverhoging.

Ts, sorry voor het off topic gaan. Hopelijk kan de verhuurder nog wat duidelijkheid geven. Ik snap dat het erg krom voelt, ja.

Je weet dan wel dat het niet meer zal stijgen dan dat eerder genoemde bedrag. Het eerder genoemde lijstje kan jij wel gebruiken.
Maar ja hier ken ik mensen die al 30 jaar in dezelfde woning wonen. Die betalen veel en veel minder voor dezelfde woningen als ze nu in de verhuur gaan. Hier ook geen inkomensafhankelijke huur stijgingen in de sociale woningbouw maar je zit wel aan een maximum stijging per jaar.
Dus ja dan is het inderdaad te verklaren dat iemand 400 betaald ipv. 700.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 08:30 



 
Profiel   

Jullie zitten vrije sector en andere huis is sociale huur.
Daar zit het verschil in.
Sociale huur mag maximaal €752,33 zijn.

Wie weet is de verhuurder verplicht om een percentage aan sociale huurwoningen te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 08:59 



 
Profiel   

Mijn moeder van 87 is een paar jaar terug verhuisd, nadat ze ruim 35 jaar in een eensgezinswoning heeft gewoond (huur woning) is daar de huur ook enorm omhoog gegaan voor de volgende huurder, de nieuwe huurder van haar oude huis betaald ook aanzienlijk meer dan de buren die er ook al ruim 35 jaar wonen, die mensen hebben de jaarlijkse ophoging gehad en dat was het, na leeg komen gaan de huren vaak ook meer omhoog.
De seniorenwoning waar ze nu woont is ook een aantal jaren achter elkaar steeds leeg gekomen door overlijden van de huurder, hierdoor is de huur ook elke keer weer omhoog gegaan waardoor mijn moeder ook veel meer huur betaald dan haar buurman die er al ruim 15 jaar woont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 09:01 



 
Profiel   

purny schreef
Ik vind het gewoon een beetje apart dat jij weet wat je buren verdienen...



Als je weet wat voor beroep iemand heeft weet je ong wat ze zouden kunnen verdienen . Dat is niets raars aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 09:18 



 
Profiel   

anca schreef
purny schreef
Ik vind het gewoon een beetje apart dat jij weet wat je buren verdienen...



Als je weet wat voor beroep iemand heeft weet je ong wat ze zouden kunnen verdienen . Dat is niets raars aan

Krijg je ook rare verhalen van. Je weet echt niks van iemand zijn verdere situatie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 09:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen