selfmade buscampers!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 22:18

Wat mooi, die kastjes!
Heb je onder het hele bed nog bergruimte?

Zonde van de zitruimte inderdaad, maar wie weet kun je uiteindelijk nog een wegneembare tafel halverwege het bed tussen de wanden in maken, dan kun je in kleermakerszit tegenover elkaar zitten :))

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 22:48

Michelleex schreef:
Wat leuk Steef!! Ik ga mee volgen, ziet er echt al goed uit!

Jullie leveren alleen nu zitruimte in, om er een bed in te zetten?


Ja klopt martijn z'n eis was een vast bed vanwege z'n lengte en goes kunnen slapen en mijn eis dat de hond comfortabel mee kan en m'n camera spullen mee kunnen. Onder het bed via de achter deuren komen twee tuinstoelen zodat we gewoon kunnen zitten en dat kan altijd droog vanwege de luifel en de losse luifel wanden. Als dat niet bevalt hebben we al een leuke bustent gezien die aan de bus kan zodat we alsnog droog kunnen zitten en kyra meer ruimte heeft in de nacht. Maar eerst gaan we zo op pad kijken hoe dat bevalt.

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 22:52

8nnemiek schreef:
Wat mooi, die kastjes!
Heb je onder het hele bed nog bergruimte?

Zonde van de zitruimte inderdaad, maar wie weet kun je uiteindelijk nog een wegneembare tafel halverwege het bed tussen de wanden in maken, dan kun je in kleermakerszit tegenover elkaar zitten :))


Onder het bed zit aan 1 kant vuil en schoonwater tank en de accu de rest is opbergruimte inderdaad achterin de camper spullen zoals slangen stekkers gereedschap luifel onderdelen en de tuinstoelen en bbq en voor is voor andere dingen (iets van boodschappen ofzo) en m'n foto apparatuur

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 23:02

Heb je de tanks en de accu aan dezelfde kant? Wel een beetje opletten met de gewichtverdeling dan, niet dat de camper schuin hangt zodra de tanks vol zitten :)) Maar daar hebben jullie vast al over nagedacht!

In de zomer is een luifel met tuinstoelen ideaal ja. En fijn dat je er ook plek hebt voor je foto spul!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 23:20

Stephanie_86 schreef:
Lizz schreef:
Zo dat ziet er goed uit! Hebben jullie die bovenkastjes zelf gemaakt?


Ja alles wat je ziet behalve de lattenbodem is zelf gemaakt, de kastjes zijn van 9 mm multiplex gemaakt.was een een uitdaging met meten want onder zijn ze 40 cm diep en boven 23 vanwege de vorm van de bus

Mooi en knap gemaakt, ik houd van doe-het-zelven :)

VogeltjeM

Berichten: 3750
Geregistreerd: 31-12-07

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 08:26

Echt supergaaf zeg!!

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 09:30

8nnemiek schreef:
Heb je de tanks en de accu aan dezelfde kant? Wel een beetje opletten met de gewichtverdeling dan, niet dat de camper schuin hangt zodra de tanks vol zitten :)) Maar daar hebben jullie vast al over nagedacht!

In de zomer is een luifel met tuinstoelen ideaal ja. En fijn dat je er ook plek hebt voor je foto spul!


Ja daar is over nagedacht :) de rest van de spullen gaan aan de andere kant en zodra we weg gaan is de vuilwater tank leeg en 20 liter in de schoonwater tank dus dat is te overzien. We hebben grote tanks maar aangezien we voornamelijk op campings gaan staan zullen die beide niet vol gaan. Zo houden we het gewicht in balans.

Ja dat m'n foto spullen mee konden (veilig) was echt een harde eis haha

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 09:30

Dank jullie wel allemaal voor de complimenten :D :D

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 10:38

Ik lees graag mee! Zie al leuke dingen voorbij komen! Hier geen selfmade camper, maar een originele vw camperbus, net onze wat oudere voor een wat nieuwer exemplaar ingeruild en nog een weekje weg geweest met de oude. Wel in een selfmade T2 VW bus begonnen jaren terug.

Wij gaan er met zijn vieren in weg, maar hebben een pop top, dus ook slapen bovenin mogelijk voor de kinderen. Maar liever liggen zij in de bustent, die we dan toch nog trouw voor hen opzetten (zitten wij nooit in, luifel is voldoende, als de kinderen niet meer mee gaan, nemen we de bustent ook niet meer mee). Voor ons een uitschuifbare bedbank, weet niet of je die zo kunt kopen en monteren in een selfmade bus, wij vinden het ideaal, en bank en makkelijk en degelijk bed van te maken. Scheelt ruimte!

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 19:21

Met trots kan ik melden dat de bus KLAAR is!!!

Hieronder wat foto's. Bed moet nog opgemaakt worden kleren en wat boodschappen er in en we kunnen gaan! Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:29

Waaw wat mooi zeg, en snel gedaan ook!
Hebben jullie nu ook iets van stromend water erin? En iets om te koken, of wordt dat gewoon een gezellig campinggasstel voor buiten?

Anoniem

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:01

Mis je geen gordijntjes? O:)

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:01

Mooi met die touwen als klinken. Hebben jullie met de materiaalkeuze rekening gehouden met het gewicht van de materialen? Mijn ouders hebben nu al 2 campers verkocht ( beide Adria Matiz, heul mooie campers met alles erop en eraan), maar die waren beiden zo zwaar dat je eigenlijk niets meer mee mocht nemen }:0 .

De 1e camper was wel heel erg compleet: airco, televisie, hydraulische poten om de camper waterpas mee te zetten (erg handig op de camping waar het heel erg schuin afliep, maar betekend ook extra gewicht), trekhaak enz.
Hun keuze was: camper laten omkeuren naar vrachtauto ; dat zou geen enkel probleem zijn aangezien de camper op een vrachtwagen onderstel was opgebouwd. Dan C1 rijbewijs halen, maar daar wilden ze allebei niet aan gaan beginnen op hun leeftijd.
Of...een aanhangertje erachter hangen met in elk geval alle zware spullen daarin. Maar ook dat vonden ze niks: dan hadden ze net zo goed een caravan kunnen kopen, dan hadden ze tenminste een losse auto als ze ergens op een camping stonden.

Bij camper nummer 2 hadden ze erop gelet dat er minder opties op zaten. Alle bovengenoemde opties zaten er in elk geval niet op, dus het ding had een paar honderd kg laadvermogen moeten hebben. Toen hij echter ermee de laadbrug opging, bleek dat er nog niks overbleef aan laadvermogen als je alleen al met 2 personen in het ding zat (terwijl het een 6 persoons camper is). Dus al hun servies hebben ze sowieso al vervangen door Mepal of ander plastic servies. Het matras van de bovenslaper hebben ze eruit gehaald, maar dat bleek nog geen 10 kg te wegen. Echt alles, tot en met het bestek toe hebben ze gewogen en in een excel file gezet om te kijken wat ze mee kunnen nemen en wat niet.

Ik vind het maar gedoe. Blijkbaar is het heel normaal als campers te zwaar beladen zijn, omdat ze van hun eigen al erg zwaar zijn, het max. gewicht op de papieren blijkbaar zelden met de werkelijkheid overeen komt en je toch beddengoed en kleren moet meenemen.

Maar goed, buiten dat, dit is een heel leuk topic. Mijn man was afgelopen jaar ook al bezig over zo'n buscampertje, kopen of zelf bouwen, dus ik volg fijn mee.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:07

Tip: leg antislipmatjes in de kastjes van het servies, zodat het niet zo gaat schuiven en rammelen en die plankjes met tekst erop is leuk, maar niet als je de hele rit naar het getok tegen het kastje zit te luistenen.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:11

8nnemiek schreef:
Waaw wat mooi zeg, en snel gedaan ook!
Hebben jullie nu ook iets van stromend water erin? En iets om te koken, of wordt dat gewoon een gezellig campinggasstel voor buiten?


wij hebben een skottelbraai gekocht vorig jaar. Geweldig ding!
Afgelopen 2 jaar heb ik niet meer in de (warme) caravan hoeven koken. Ontbijten en een eitje naast de ontbijttafel buiten bakken of koken. "s Avonds op de grillplaat BBQ-en (ik mis de kolengrill niet eens). In de wok zelf paella of ander wokgerecht maken....zo eenvoudig. Ik heb zelfs een pizzasteen die erop kan om pizza's te maken.

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:20

Ik zie het topic nu pas,wat ziet de camper er goed uit! Heel veel plezier op vakantie. Wij hebben een 'gewone' camper een oudje. plan is om deze ook op te gaan knappen.

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 05:38

Goede morgen ,

Bedankt voor de leuke reacties, we zijn zo trots op hoe het resultaat is geworden!

Omdat ik een kluns ben met quoten doe ik het even zo :')

8nnemiek
Het witte kastje wat je op de grond ziet staan is onze "keuken"hier zit een gasfornuis wasbak met schoon water en een koelkast in. onder het bed hebben we een schoon en vuilwatertank. Verder hebben we een mini skottelbraai mee voor buiten. de gasfles van de keuken hebben we zo gemaakt dat hij makkelijk los te koppelen is.

pimaude
Nee hoor we hebben verduisterende rolgordijntjes voor de ramen. op de foto dat je naar de achterdeuren kijkt zie je er 1 zitten

issabonny
De touwen heb ik gehaald bij de action en aan de achterkant van de deurtjes vast gemaakt met slangenklemmen.

We hebben alles gemaakt van populieren multiplex 6, 9 en 10 mm dat is heel licht maar ook heel sterk. Verder hebben we het servies van plastic. We hebben uiteraard rekening gehouden met het gewicht. Onder het servies, de pannetjes, het bestek en zelfs in de koelkast heb ik anti slipmatjes gedaan. De plankjes zitten allemaal vastgeplakt aan het kastje dus je hoort er niks van. We hebben het rijden ruiteraard al getest.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 06:45

Mooi geworden hoor, werkt het elektra ook helemaal zoals je wilt kun je off grid staan?

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 07:49

Heel gaaf geworden!

Ballard_L

Berichten: 2491
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 07:49

Wat superleuk! Hij is echt mooi geworden van binnen! <3

Ik heb even snel gelezen, maar gaan jullie er ook een langere tijd mee reizen? :)

Wij hebben ook een zelfbouwcamper. Een Mercedes 613D.

Afbeelding

We hebben er een jaar over gedaan om hem om te bouwen, naast onze fulltime banen. Daarna zijn we er een jaar mee op reis geweest. We zijn echt superblij met de inbouw. Het heeft een houtkachel, dieselkachel (we gingen naar de noordkaap in de winter), oven met gasfornuis, een hele grote wasbak en uittrekbare kraan om je haar te wassen. En we kunnen volledig offgrid voor een paar weken :)

Afbeelding

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 08:30

Ballard_L schreef:
Wat superleuk! Hij is echt mooi geworden van binnen! <3

Ik heb even snel gelezen, maar gaan jullie er ook een langere tijd mee reizen? :)

Wij hebben ook een zelfbouwcamper. Een Mercedes 613D.

[ [url=m/yKp4Sa.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben er een jaar over gedaan om hem om te bouwen, naast onze fulltime banen. Daarna zijn we er een jaar mee op reis geweest. We zijn echt superblij met de inbouw. Het heeft een houtkachel, dieselkachel (we gingen naar de noordkaap in de winter), oven met gasfornuis, een hele grote wasbak en uittrekbare kraan om je haar te wassen. En we kunnen volledig offgrid voor een paar weken :)

[ [url=m/NRwosJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jeetje wat is die van jullie mooi!!!! Wij gaan er geen maanden mee weg 2,3 weken per keer en dan weekendjes.


Echwel schreef:
Mooi geworden hoor, werkt het elektra ook helemaal zoals je wilt kun je off grid staan?


Ja we kunnen volledig onafhankelijk staan we hebben alleen geen douche maar dan zou een buitendouche een oplossing kunnen zijn als het warm is tenminste haha. Maar voor een paar dagen is een washand ook voldoende. :')

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:42

Wij hebben een 40 liter waterzak die in de zon opwarmt, en tussen de achterdeuren hangen we een douchegordijn..
Inzepen en afspoelen moet dan lukken

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:32

Ballard_L schreef:
Wat superleuk! Hij is echt mooi geworden van binnen! <3

Ik heb even snel gelezen, maar gaan jullie er ook een langere tijd mee reizen? :)

Wij hebben ook een zelfbouwcamper. Een Mercedes 613D.

[ [url=m/yKp4Sa.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben er een jaar over gedaan om hem om te bouwen, naast onze fulltime banen. Daarna zijn we er een jaar mee op reis geweest. We zijn echt superblij met de inbouw. Het heeft een houtkachel, dieselkachel (we gingen naar de noordkaap in de winter), oven met gasfornuis, een hele grote wasbak en uittrekbare kraan om je haar te wassen. En we kunnen volledig offgrid voor een paar weken :)

[ [url=m/NRwosJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohhhhhh wat geweldig dit <3 Supermooi geworden!

En TS: ook super geworden zeg! Wanneer gaan jullie vertrekken? :D

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 16:50

Mloes schreef:
Ballard_L schreef:
Wat superleuk! Hij is echt mooi geworden van binnen! <3

Ik heb even snel gelezen, maar gaan jullie er ook een langere tijd mee reizen? :)

Wij hebben ook een zelfbouwcamper. Een Mercedes 613D.

[ [url=m/yKp4Sa.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben er een jaar over gedaan om hem om te bouwen, naast onze fulltime banen. Daarna zijn we er een jaar mee op reis geweest. We zijn echt superblij met de inbouw. Het heeft een houtkachel, dieselkachel (we gingen naar de noordkaap in de winter), oven met gasfornuis, een hele grote wasbak en uittrekbare kraan om je haar te wassen. En we kunnen volledig offgrid voor een paar weken :)

[ [url=m/NRwosJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohhhhhh wat geweldig dit <3 Supermooi geworden!

En TS: ook super geworden zeg! Wanneer gaan jullie vertrekken? :D


Wij vertrekken zaterdag naar Oostenrijk en daarna door naar kroatie en ik heb er echt onwijs veel zin in! Alles is geregeld voor de thuisblijvende dieren (oppas in huis) vrijdag laatste dingetjes halen en dan gaan!

Ballard_L

Berichten: 2491
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:24

Wat heerlijk! Geniet ervan! :)