Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 17:26

Goed bezig Olejon & Varekaj *\o/* _/-\o_

Zoonlief woont sinds paar maanden in (leegstaande) huis van mijn ex (ex zit tot eind 2023 in het buitenland). Dat is voor ex gratis. Als zoon bij mij woont moet ex kinderalimentatie betalen, dat gaat hem niet meer worden :+

Ik weet ook nog niet wat ik ga doen hoor. Ligt echt aan wat woningbouwvereniging als maximale verkoopsom gaat zien. En ik vind het ook geen verkeerd beleid of zoiets. Het is meer dat het voor mij lastig is maar ik vind anti-speculatie-beleid erg goed. En tja, ben er dan nu zelf wel soort van de dupe van, maar dan nog vind ik het idioot als je ziet hoeveel er verdiend wordt (omdat ook investeerders het kunnen kopen) in sommige wijken.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-21 13:24

Nou vandaag goed bezig want OV-kortingskaart opgezegd. Ga al jaren eigenlijk nauwelijks met de trein. Nog een zeefdruk die ik had staan en waar ik wel klaar mee was verkocht via Marktplaats.
Dus 100 Euro extra in de pocket :)

Iedereen hier heel druk met uitgeven of juist met besparen :+

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:26

Vooral druk bezig met extra verdienen, hoop promotie te maken de komende weken :D

En een lamp die ik had besteld is na weken binnen dus dat is weer ruim 400, maar dat kan van de lopende rekening gelukkig.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 17:04

Ik ben aan het koken. Straks 5l groentenbouillon en 1kg verse gestoofde worteltjes om allemaal te verdelen in porties en in te vriezen.
Morgen wil ik nog boodschappen halen en Thaise kippensoep en verse curry saus maken, ook voor de vriezer.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 19:13

Ik had gevraagd of 500,- genoeg was voor een week vakantie. En ik moet zeggen, ik ben inderdaad binnen de 500,- gebleven :j . De autohuur en benzine nam nog de grootste hap uit het budget: 170,-. Maar toch nog binnen de grenzen gebleven inclusief souvenirs.

Wel vandaag weer een asielkat opgehaald, wat me buiten de aanschaf ook weer meer geld gaat kosten :+
Maar de dankbaarheid van zo’n kat is onbetaalbaar <3

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 11:33

O heerlijk een nieuwe kat :) ik pas op drie hondjes vandaag. Beetje rustig aan want gisteren was ik jarig en dat hebben we goed gevierd :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 19:18

Fotospam!

Ik ben vandaag boodschappen gaan doen. Had aan €115 mee, dan deel via kortingsbons en deel met maaltijdcheques kunnen betalen. Uiteindelijk moest ik van de hele rekening maar €22 met eigen pinpas aftikken 8-)

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 19:21

Dat is lekker!

Ik gewoon boodschappen gedaan, maar veel producten die ik gebruik waren 1+1 gratis dus dat was heel lekker

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 19:28

Hier ook wat dingen aan 1+1: Magnum ijsjes, cordon bleu en eerder deze week had ik ook al wortelen mee aan 1kg + 1kg gratis. Wc-blokjes waren extra kortingspunten. De koffie was ook 1+1 maar die is dan standaard vanaf dag 1 bij openen winkel uitverkocht en wordt nooit aangevuld tot na de actie :roll:

Dan was er nog sneetjes kaas gratis als je een bepaald bedrag had aan boodschappen, pistolets aan 3+3 gratis.

Ik heb hiervan alweer 6l Thaise kippensoep gemaakt, een appelcake staat in de oven en de kip Tikka massaal ga ik straks nog afwerken.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 19:29

Heerlijk!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 19:31

Ik heb even geen zin meer in koken na deze week en afwassen hou ik ook wel een paar dagen voor gezien. Want al dat koken en invriezen is wel leuk, maar wat een zooi geeft dat!

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 19:40

Ik vind koken echt heerlijk, maar wel alleen als ik meteen alles kan opruimen en wegzetten. Van rommel krijg ik kriebels.

Is het bij jullie ook zulk mooi weer geweest vandaag?

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-21 20:13

Vandaag zalig weer maar ik was aan het werk. Paar keer op het balkon gestaan maar dat was het dan :+

Nou dat kan ik me goed voorstellen als je zoveel hebt gekookt :oo _/-\o_

Ik vind koken ook erg leuk maar net als PSvanLot :))

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 20:15

Ik die het ook zo. Eerst zet ik alles wat ik nodig heb klaar, daarna zet ik alles wat ik gebruik heb meteen weg. Zo hoef ik aan het eind weinig op te ruimen en blijft het netjes.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-21 20:17

Ja zo ben ik ook, erg van de structuur enzo :P als mijn vriend of mijn zoon kookt is het een soort bom die ontploft is in de keuken als ik kook, wat ik ook kook, is het zo van , hé moeten we nog wat opruimen, wat moeten we opruimen :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 21:15

Ik zet alles klaar en als het kan in volgorde van het recept. Dus eerst alles snijden/hakken, alles bij elkaar en binnen handbereik. En tijdens/na het koken inderdaad gelijk afwassen.
Vriend wast ook direct af na het koken maar de voorbereiding... Die begint pas een ui te snipperen als de boter/olie al bijna heet is en het erin mag zeg maar.

Ik heb eerder deze week al gekookt dus fikse afwas en vandaag 2x de hele riedel opnieuw. Een goed gevulde vriezer is een fijn zicht, avondeten voor morgen is ook al zo goed als klaar maar ik heb het nu wel weer gehad ermee :))

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 21:33

Als je geen vaatwasser hebt dan is het inderdaad een stuk moeilijker netjes te houden.

Ik mis echt een grote diepvries… in april gaan we verbouwen en dan heb ik een bijkeuken. Bijna alleen voor mijn diepvries haha

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 21:43

Ik heb een hekel aan koken dus daarom eet ik niet meer ‘s avonds. En troep op het aanrecht kan mij dan weer niet schelen. Eigenlijk ben ik gewoon een hele slechte huisvrouw :o

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 21:46

Wanneer eet je dan voor t laatst?

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-21 22:01

Citaat:
Eigenlijk ben ik gewoon een hele slechte huisvrouw :o

Iedereen heeft zo zijn kwaliteiten :+

Ik ben ook echt geen huisvrouw hoor, maar hou enorm van eten en ben nogal specifiek in wat ik wel of niet eet (in termen van verantwoord en biologisch / vega etc) dus tja, als je dan een beetje fatsoenlijk wilt eten ben je vaak wel op zelf koken etc aangewezen :Y)

Heb wel heel lang een diepvries gehad... maar daar zat eigenlijk alleen brood in en vlees voor (ex) man plus zoon. Wat ijs... dat was het wel. Ben erg van bijna dagelijks boodschappen doen en dan direct verwerken etc. Komt ook doordat ik middenin de stad woon hoor met supermarkt op zeg zo'n 2 minuten lopen hooguit :o

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 23:01

Hier ook een hekel aan koken, mijn man iets minder dus hij is het haasje.
Behalve als hij in de avond moet werken, dan moet ik wel.
Maar als ik geen kinderen had zou ik dan vast een tosti eten of patat halen, ik denk niet dat ik voor mijzelf zou koken.

Hier is de verbouwing klaar (moeten zelf nog wel een hoop opnieuw verven) maar geen mensen meer over de vloer en al die zooi.
Het viel alleen iets duurder uit (paar duizend euro) beetje jammer.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 00:24

Paar duizend is inderdaad wel zuur ja,had je vast wat leukers mee kunnen doen.

Ik kook wel graag. Maar ik moet er zin in hebben én meerdere gangen is dan weer niet aan mij besteed. Toch niet voor bezoek bedoel ik dan. Vandaag heb ik wel vanalles gemaakt maar dat was vooral omdat het gewoon kon qua tijd en dergelijke. Normaal gezien ga je me niet in de keuken vinden voor een uitgebreid diner hoor. Dat laat ik wel aan een ander over.

Zonder vaatwas is best besparend qua onkosten geloof ik. Maar iets minder qua tijd, jammer maar helaas.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 01:03

Juist niet dacht ik? Vaatwas verbruikt amper water ivm met de hand nee?

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 07:50

Mijn vaatwasser heeft een waterbesparende stand. Die verbruikt nauwelijks water.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 08:20

Vaatwasser is zuiniger dan met de hand :j