MacBook toont geen wifi

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:15

Als ik in de buurt woonde wilde ik best helpen. Misschien op de lokale fb een oproep doen wie je kan helpen?

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:09

Ik zie dat je in Eindhoven woont. Vraag eens bij Startgoed computers in Eindhoven. Daar heb ik vorig jaar een SSD in mijn imac laten plaatsen; erg goede service en voor de laagste prijs die ik in de regio kon vinden. Het vervangen van de wifi kaart kunnen ze daar vast ook, als je het zelf echt niet aandurft.

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 15:16

Ik ga het toch zelf doen :+ het zag er heel makkelijk uit. Morgen komt de kaart binnen als het goed is. Had eigenlijk een afspraak bij de amac maar in de mail stond dat ze dan standaard de data verwijderen. Daar heb ik nou absoluut geen zin in. Ik zal jullie op de hoogte houden. Bedankt voor alle suggesties en hulp! Blijkbaar was het ook zo simpel als D ingedrukt houden tijdens het opstarten om daar precies de foutcode te zien. De kapotte wifi kaart

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 16:38

Ik ben helaas heel vaardig geworden in het vaststellen van computer problemen. :P Al moet ik zeggen dat mijn macbook air uit 2014 afgezien van een defecte batterij nooit wat heeft gehad. Dat viel nog netjes binnen de garantie. O:)

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 17:35

Haha, ik was daar heel goed in toen ik nog Windows computers had :')
Sinds ik een Mac heb, heb ik al ruim 10 jaar niks te doen qua reparaties en softwareproblemen etc.

Fijn dat je het zelf gaat proberen, TS! Dat gaat vast lukken.

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 17:43

Het is voor mij ook voor het eerst in 5 jaar dat er iets mee is! Is wel anders geweest met Windows haha.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:40

Als je het aandurft draai dan ook even de drie schroefjes van beide ventilatoren los en haal het stof in de koelribben even weg. Vinger tijdens de procedure even op de zwarte stekker houden dan kan er niets mis gaan.

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-21 06:00

Choiix schreef:
Als je het aandurft draai dan ook even de drie schroefjes van beide ventilatoren los en haal het stof in de koelribben even weg. Vinger tijdens de procedure even op de zwarte stekker houden dan kan er niets mis gaan.

Hmm zal eens kijken. Zit genoeg stof in. Heb ook pers lucht gekocht om het allemaal schoon te blazen.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:22

Als je perslucht gaat gebruiken trek dan even de stekker van de accu los en blokkeer de ventilatoren met je vinger zodat deze niet 10.000 toeren per minuut gaan draaien. Stekker van accu los is omdat perslucht uit een fles kan condenseren. Echt nodig is het ook niet echt, met een kwastje haal je alles zo weg :-)

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-21 15:12

Ik heb het uiteindelijk met een kwastje gedaan, vind de condens uit de perslucht een beetje eng haha. Het is in vedergeval gelukt en het was inderdaad ontzettend makkelijk! bedankt voor de hulp en motivatie haha.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 18:47

Heel verstandig! En WiFi doet het weer neem ik aan?

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 20:12

Choiix schreef:
Ik wil je nogmaals benadrukken dat dit echt een klusje van niets is. Zou het echt zelf doen, binnen 5 minuten ben je klaar met 2 linker handen!

Dit meen je niet. -O- -O-

Ik heb drie jaar geleden mijn MacBook Pro afgeschreven, omdat mijn wifi verdwenen was en Amac zei dat mijn laptop 'vintage' was (6 jaar oud) en ze hem daarom niet meer repareerden... Lees ik nu dat dit 5 minuten werk is en je zelfs thuis kan doen?!

Nu kriebelt het om die laptop uit principe weer functioneel te krijgen. Waar kopen jullie die wifi kaart?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 20:14

xIrlijn schreef:
Choiix schreef:
Ik wil je nogmaals benadrukken dat dit echt een klusje van niets is. Zou het echt zelf doen, binnen 5 minuten ben je klaar met 2 linker handen!

Dit meen je niet. -O- -O-

Ik heb drie jaar geleden mijn MacBook Pro afgeschreven, omdat mijn wifi verdwenen was en Amac zei dat mijn laptop 'vintage' was (6 jaar oud) en ze hem daarom niet meer repareerden... Lees ik nu dat dit 5 minuten werk is en je zelfs thuis kan doen?!

Nu kriebelt het om die laptop uit principe weer functioneel te krijgen. Waar kopen jullie die wifi kaart?

Ik zei toch al dat Amac boeven zijn...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:43

Ja ik was altijd intens gelukkig met de Xandoo in mijn stad. Dat is nu Amac. -O-

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-21 22:01

xIrlijn schreef:
Choiix schreef:
Ik wil je nogmaals benadrukken dat dit echt een klusje van niets is. Zou het echt zelf doen, binnen 5 minuten ben je klaar met 2 linker handen!

Dit meen je niet. -O- -O-

Ik heb drie jaar geleden mijn MacBook Pro afgeschreven, omdat mijn wifi verdwenen was en Amac zei dat mijn laptop 'vintage' was (6 jaar oud) en ze hem daarom niet meer repareerden... Lees ik nu dat dit 5 minuten werk is en je zelfs thuis kan doen?!

Nu kriebelt het om die laptop uit principe weer functioneel te krijgen. Waar kopen jullie die wifi kaart?

Ik heb hem van appleparts.

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 08:58

janderegelaa schreef:
xIrlijn schreef:
Dit meen je niet. -O- -O-

Ik heb drie jaar geleden mijn MacBook Pro afgeschreven, omdat mijn wifi verdwenen was en Amac zei dat mijn laptop 'vintage' was (6 jaar oud) en ze hem daarom niet meer repareerden... Lees ik nu dat dit 5 minuten werk is en je zelfs thuis kan doen?!

Nu kriebelt het om die laptop uit principe weer functioneel te krijgen. Waar kopen jullie die wifi kaart?

Ik zei toch al dat Amac boeven zijn...

Nou zeg dat wel…

Ik ga vanmiddag eens langs bij appleparts :D

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:44

Ho even. Welk model MacBook heb je precies? Is dat nog een unibody ipv Retina?

Als het een 2012er is kan je er zelfs nog Big Sur en ook Monterey straks op draaien met een trucje. Anders gezegd: dan heb je nog 3 jaar beveiliging updates. Heb zelf een Pro 15” uit 2012 op Big Sur en die gaat nog als de brandweer. Daar zit zelfs een WiFi kaart in uit een nieuwere MacBook waardoor ik ook Apple Watch unlock, handover en snellere WiFi heb. Kan standaard niet maar met trucage kan alles ;-)

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 22:58

@xIrlijn PB beantwoord!

Galoppig

Berichten: 197
Geregistreerd: 24-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 01:11

thirteenn schreef:
Hoi! Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen... Ik heb een MacBook pro en ik kan opeens niet meer op internet. WiFi staat volgens het menubalk aan, maar volgens de systeem preferences niet en ik krijg hem daar ook niet aan gevinkt. Ook zie ik geen enkel netwerk (ook niet die vd buren of mijn hotspot) niet in de lijst.

Is er iemand die dit toevallig ook heeft gehad?


Ik heb dit ook gehad, toen mijn laptop open gemaakt en de wifi antenne zat los vandaar dat ik geen netwerken te zien kreeg. Als je goochelt op wifi antenna laptop kun je zien hoe het er uit moet zien/waar je naar moet kijken.