Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 360 van de 445 [ 11101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363 ... 445  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kamerplanten asiel

 
Profiel   

marley93 schreef
Oh my god. :')
Houden jullie dan ergens bij hoe en wat qua verzorging met zoveel planten, of gaan jullie uit van het groene fingerspitzengefühl? Want ergens is het mijn droom, maar tegelijk denk ik dat ik er best van zou stressen. :')


Deels gevoel, maar als ik het kwijt raak val ik terug op de app plantsome :D

Accepteren dat je er soms wel eens eentje kwijt raakt omdat je iets niet snel genoeg is opgevallen :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 12:21 



 
Profiel   

JudithGigi schreef
Accepteren dat je er soms wel eens eentje kwijt raakt omdat je iets niet snel genoeg is opgevallen :')

Of iets teveel liefde hebt gegeven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 12:34 



 
Profiel   

In de afgelopen jaren ben ik genoeg planten verloren omdat ze niet op de juiste plek stonden. Het is soms uitvogelen welke plant waar het beste gedijt. Ik hoef geen varenachtige planten want die hou ik niet in leven.

Ik heb gisteravond laat nog een van m’n Hoya’s verplant omdat ie wat gele bladeren kreeg. Toch wortelrot door teveel water. Alle aarde maar vervangen. Het grootste deel van de plant was nog goed. Een paar stukjes weggegooid, en een aantal stukken ga ik proberen te stekken. Mooi experiment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 13:27 



 
Profiel   

Tanya
Komt goed, zal straks is kijken of ik wat foto's kan maken!

_Karlijn
Wow, 50+ planten := . Wel super gaaf!

marley93
Bij mij krijgen ze sowieso elke week voeding met het water geven. Moet zeggen dat ze het daar erg goed op doen. En inderdaad, zoals _Karlijn ook zegt, ook wel op gevoel haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 15:01 



 
Profiel   

Ik had er hier ongeveer 100 en doe het allemaal op gevoel. In de winter is het makkelijker omdat ze dan minder water nodig hebben

Vind dat de apps vaak aangeven dat ze veel water nodig hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 15:28 



 
Profiel   

xelle schreef
Tanya
Komt goed, zal straks is kijken of ik wat foto's kan maken!

_Karlijn
Wow, 50+ planten := . Wel super gaaf!

marley93
Bij mij krijgen ze sowieso elke week voeding met het water geven. Moet zeggen dat ze het daar erg goed op doen. En inderdaad, zoals _Karlijn ook zegt, ook wel op gevoel haha.

Elke week?! Wow haha dat is wel vaak

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 15:46 



 
Profiel   

Ik gebruik de app PictureThis.
Daarin maak je een foto van de plant en hij zoekt automatisch welke plant het is + hoeveel water en hoeveel zon.

Hij slaat ook de foto’s op met datum, dus ik heb laatste nieuwe sets foto’s toegevoegd. Zo leuk om te zien hoeveel m’n planten gegroeid zijn sinds het begin!

Voorbeeldje:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 18:15 



 
Profiel   

De AH heeft 'groene kamerplanten' in de bonus deze week. Onder de €10

Best een leuk formaat, niet te klein.
Hier had je de keuze uit een musa / banaan of een monstera.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 13:58 



 
Profiel   

Ik zag ze al voorbij komen. Goede actie! Hier helaas geen ruimte. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:23 



 
Profiel   

Puera schreef
Ik zag ze al voorbij komen. Goede actie! Hier helaas geen ruimte. :=

Waar een wil is kan een plant toegevoegd worden... }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 00:26 



 
Profiel   

Oh ja zeker, zo sneak ik al telkens nieuwe planten het huis in. :)) Maar deze jongens zijn te groot voor in mijn huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 06:45 



 
Profiel   

Ik zag op Facebook dat iemand een monstera met variegata had gevonden daarbij. Straks maar even goed zoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 08:02 



 
Profiel   

Ze hebben hier bij de Coop en de Appie drakenbloedboompjes staan, die staat ook nog op mijn verlanglijst.
Ik heb niet een heel gunstig huis qua zon (alleen 's ochtends in de 'voorkamer' zon, maar ook maar een paar uurtjes, en verder blijft het binnen schaduw. Maar volgens mij kan de drakenbloedboom dat wel handelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 08:10 



 

Tanya schreef
Ik zag op Facebook dat iemand een monstera met variegata had gevonden daarbij. Straks maar even goed zoeken


Plantje.nl had weer voorraad, ik had er mail van. 140 euro :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 08:22 



 
Profiel   

Tanya schreef
Ik zag op Facebook dat iemand een monstera met variegata had gevonden daarbij. Straks maar even goed zoeken

Vaak is dat niet een stabiele variegata, heb ik wel eens gelezen maar het is wel een mooie vondst.

Het is altijd het proberen waard, marley93. Die zijn volgens mij niet zo heel lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 09:41 



 

Ik ga hier ook nog even kijken voor een musa bij de AH, kan nog wel een plant kwijt :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 09:47 



 
Profiel   

Jongens, ik heb afgelopen zondag dit kunnen weerstaan. Ik vond het knap van mezelf :+

Stand van Araflora

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 09:57 



 
Profiel   

Respect! _/-\o_ Waar was dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 09:58 



 
Profiel   

Op de terrariumbeurs in Houten :j

Side note - als ik geen dieren had meegenomen waren het wel planten geworden, ik had mezelf een budget opgelegd :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 10:00 



 

_O_ hier in het dorp. Ik was er niet bij haha maar ik weet niet of ik het had kunnen weerstaan

Mijn man had een cadeaubon van Plantsome dus er is hier van de week een ficus Abidjan binnen gekomen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 10:06 



 
Profiel   

Oooh, daar krijg ik echt jeuk van. :')

Ik heb nog een plekje over op mijn badkamer dus zoek een leukie die tegen weinig licht kan en een vochtig klimaat. Mijn banaan (+ baby) staat daar al (dikke tip trouwens, die groeit echt als kool sinds hij daar staat) en ik had er een kamerpalm staan maar die staat nu weer beneden. Wil graag een middelgrote dus even zoeken weer…

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 10:25 



 
Profiel   

Iets van een varen, Giolli?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 10:45 



 
Profiel   

Dat is eigenlijk niet echt mijn favoriete planten soort. Het is wel lastig natuurlijk om iets te vinden wat weinig licht kan verdragen. Zat nog aan een Snake te denken, maar die heb ik al. :=

Ik vrees toch dat ik dan bij een vetplant/varen uit ga komen.. zeker aangezien hij op het muurtje van het toilet komt, dus wil hem graag wat in de hoogte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 11:38 



 
Profiel   

Ooh Araflora heeft zulke mooie planten altijd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 11:43 



 
Profiel   

Eelmo schreef
Ooh Araflora heeft zulke mooie planten altijd <3

:j Ze hadden echt veel moois mee!

Mijn Stephania erecta is na z'n stengel eindelijk ook aan een blaadje begonnen :+

[ img ]

Bob de Begonia amphioxus gaat als een tierelier *\o/* Ik heb hem laatst maar weer in een groter terrarium gezet.

[ img ]

En één van de Caladiums <3

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 12:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 360 van de 445 [ 11101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363 ... 445  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen