Ervaringen verzwaringsdeken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sabine1979

Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:26

Olympia96 schreef:
Je kan beter een speciale hoes bijbestellen. Kan je nu al vertellen dat het niks wordt met een normale dekbedovertrek. Ja of je moet daar zelf knoopjes in naaien.

Hopelijk bevalt het je verder goed!


Bedoel je dat de deken in de hoes gaat schuiven?

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:46

Ja je hebt echt een speciale hoes nodig van een bepaalde stof met een kusje zodat hij niet gaat schuiven. Het is een zware deken dus met beweging heb je al verschuiving anders

sabine1979

Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:07

Bedankt voor de tip :)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 12:09

Vriendlief en ik wonen nog niet samen, maar wij gaan sws onder 2 losse dekbedden. Ik wil veel en dikke dekens en hij zo min mogelijk. Daar zijn we al over uit. Vooor mij maakt een ware deken dus niet uit dat ie eenspersoons is

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 22:25


Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 18:49

Even een schopje... Iemand hier ervaring met de verzwaringsdekens van Ikea? :)

Ik zat ook naar die van Kalm te kijken, maar die zijn wel meteen een heel stuk duurder. Ik kan er alleen totaal niet tegen als een deken in de hoes verschuift. :')

Blue_flower
Berichten: 1926
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:05

Sem_ schreef:
Even een schopje... Iemand hier ervaring met de verzwaringsdekens van Ikea? :)

Ik zat ook naar die van Kalm te kijken, maar die zijn wel meteen een heel stuk duurder. Ik kan er alleen totaal niet tegen als een deken in de hoes verschuift. :')


Deze deken zal in een hoes verschuiven. De deken kan niet met lusjes oid in een hoes vast gezet worden. Gezien het gewicht van de deken zal dat in een normale hoes nooit goed gaan. Afgezien van of je hem überhaupt qua gewicht erin gaat krijgen.

Is 6kg voldoende? Er zijn adviezen per lichaamsgewicht.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:28

Dank, ja daar was ik al bang voor... 6 of 7 kilo zou voldoende moeten zijn (ik weeg rond de 60-62 kilo).

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:25

Ik heb een 7 kilo in een gewone hoes (en soms nog 5 kilo dekbed er extra (ook los) in). En als je met beleid je bed in en uit gaat dus niet zoals een normaal dekbed weggooien maar soort van omhoog doen, uitstappen en oprollen blijft het geheel gewoon in de hoes zitten..

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:26

Ik heb mijn deken in een gewone hoes en nooit last van schuiven

Ania

Berichten: 6101
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:29

Ik lees even mee!

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 02:35

Ik heb zelf (nog) geen verzwaringsdeken maar heb 1 deken/hoes combinatie die bleef verschuiven en daar heb ik deze dingen voor gekocht:

€ 4,39 32%OFF | 12 Stks/set Antislip Dekbed Dekbed Clips Deken Houder Sluiting Quilt Trooster Grijper Klem Knop Houder Diy Quilt Fixer
https://a.aliexpress.com/_u6RDWM

Blijft perfect zitten nu.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:09


Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:12

@lois: ik heb die inderdaad. Bevalt prima, ik heb hem bij vlagen erop liggen. De ene keer kan ik hem beter hebben dan de andere keer. Ligt niet aan de deken, meer aan mij.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 02:48

Independence schreef:
Ik heb mijn deken in een gewone hoes en nooit last van schuiven

Hier ook niet. Ik heb een variant van 140x200 :)

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:34

Hoi! Heeft iemand ervaring met deze deken? https://www.bol.com/nl/nl/p/litollo-ver ... oductTitle

Vind het toch best aan de prijs voor 'een deken', maar als het echt werkt heb ik het er wel voor over :)

Ik heb vooral moeite met inslapen, maar als ik eenmaal slaap, slaap ik wel door. Mensen daarbij ook verschil gemerkt?

Blue_flower
Berichten: 1926
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:37

Fearn schreef:
Hoi! Heeft iemand ervaring met deze deken? https://www.bol.com/nl/nl/p/litollo-ver ... oductTitle

Vind het toch best aan de prijs voor 'een deken', maar als het echt werkt heb ik het er wel voor over :)

Ik heb vooral moeite met inslapen, maar als ik eenmaal slaap, slaap ik wel door. Mensen daarbij ook verschil gemerkt?


Deze is best betaalbaar voor een verzwaringsdeken. Alleen wat ik heel grappig vind is dat op 1 van de foto's staat dat de dekens 6 of 8 kg zijn en bij de tekst staat 7.

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:55

Fearn schreef:
Hoi! Heeft iemand ervaring met deze deken? https://www.bol.com/nl/nl/p/litollo-ver ... oductTitle

Vind het toch best aan de prijs voor 'een deken', maar als het echt werkt heb ik het er wel voor over :)

Ik heb vooral moeite met inslapen, maar als ik eenmaal slaap, slaap ik wel door. Mensen daarbij ook verschil gemerkt?

Deze deken heeft glaskralen, dat vind ik persoonlijk veel minder fijn dan dekens met een andere vulling. Ik weet niet goed welke vulling mijn 'betere' deken heeft, maar ik heb er ook één met glaskralen en die voelt erg ruw/hard aan op de huid en maakt veel lawaai

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:19

ik zie door de bomen het bos niet meer ladies!

Ik wil voor mn zoontje een verzwaringsdeken proberen. Hij is een erg onrustige slaper, en als we hem heeeeel strak instoppen slaapt hij stukken beter, maar toch woelt hij zich halverwege de nacht vaak wakker en is dan weer vaak wakker en vroeg "uitgeslapen".

Ik wil een 1 persoonsmaat van ongeveer 6 kilo, maar ben dus op zoek naar een fijn merk! Als de deken eventueel eerst op proef kan zou dat helemaal top zijn!

Heb een simply cozy gezien welke me erg aanspreekt, maar heb ook een Diley dreams gezien.

Welke merken zijn fijne dekens? En welke merken kan ik beter van weg blijven?

Blue_flower
Berichten: 1926
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:22

Kun je voor hem dan niet een slaaptunnel kopen? Dan ligt hij "ingebakerd" maar went hij nog niet aan de zwaarte.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:32

Blue_flower schreef:
Kun je voor hem dan niet een slaaptunnel kopen? Dan ligt hij "ingebakerd" maar went hij nog niet aan de zwaarte.


Heb ik inderdaad overwogen, maar denk dat een verzwaringsdeken voor hem beter gaat werken.

Afgelopen weekend weekendje weggeweest en daar was instoppen wat lastig zeg maar, meneer sliep dus echt bagger... De 2e nacht ben ik om 4 uur verhuisd naar zijn kamer en ben ik op het 2e bed in zijn kamer, haaks op die van hem gaan liggen, met mn armen over hem heen (comfortabel voor mij? Nee niet echt maar ach, het bijft je kind he :') ), en telkens als hij begon te woelen, gaf ik druk met mn armen. Ik heb zelf echt geen oog meer dicht gedaan :') maar mn zoontje heeft geslapen tot een uurtje of 8!!!

Als we hem thuis strak instoppen is hij of tussen 4 en 5 wakker omdat hij zich los heeft gewoeld, of tussen 5 en 6 wanneer hij nog wel strak ingestopt ligt. dus dat slapen tot 8 uur was echt bizar gewoon!

Afgelopen 2 nachten thuis een "slaaptunnel" nagebootst (dunne deken aan beide kanten onder zn matras gedaan en straks gespannen) en beide dagen was hij om half 6 wakker. Dus zeker beter als 4 uur, absoluut, maar denk dat een verzwaringsdeken toch meer effect gaat geven bij hem :j

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:32

Volgens mij zit er niet heel veel verschil tussen de dekens. Nu heb ik eerlijk gezegd niet naar merken gekeken, maar naar de goedkoopste. Heb wel ergens gelezen dat de vulling soms schuift, als de vakken te groot zijn, dus daar zou je wel naar kunnen kijken. Ik heb zelf die van de dekbeddiscounter en die werkt prima.

Snippergroen

Berichten: 6677
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 08:47

Die van mij is van Gravity Dekens. Zeker niet de goedkoopste, maar de kwaliteit is echt wel top :j je kan daarbij ook 31 nachten proefslapen.

Slmt9

Berichten: 4787
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 12:36

Hoe doen jullie dit in de winter?

De deken werkt bij mij alleen als ik er direct onder lig en mn winterdekbed erover heen doe. Echter heb ik het dan ontzettend koud en kan ik niet slapen zonder continu elektrische deken aan te hebben. Anders lig ik met kippenvel in bed.

Als ik onder het winterdekbed ga liggen en zwaartedeken erop doe, zweet ik me dood en slaap ik weer erg slecht (NAH).

Mijn zwaartedeken heeft aan een kant fleece en de andere kant katoen.

Iemand een gouden tip? :)*

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 13:56

Ik heb zelf mijn dekbed, daarover verzwaringsdeken en daarop nog eventueel fleece, maar vaak krijg ik het na een tijdje te warm dus dan trek ik de fleece van me af.
Maar mijn verzwaringsdeken heeft geen fleecekant. Kan je er geen normale dekbed hoes omheen doen, dat je minder last hebt van het fleece?
Wat maakt dat het alleen werkt als je er direct onder ligt? Ik herken dit niet, ik merk het voldoende als hij bovenop mijn dekbed ligt.