Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:45

Steenbok12 schreef:
Monchou schreef:
Jeetje, lastig hoor Leonie! 40.000 boven de vraagprijs is gewoon veel, je gaat echt wel een keer mazzel hebben binnenkort!

Ik loop er tegenaan dat ik het zo moeilijk vind om in te schatten wat de verbouwing gaat kosten.
Ik zie de heel leuk huis waarvan de basis helemaal in orde is, maar er moet sowieso: (130 m2 woonoppervlak)
- veel gestuct worden
- overal nieuwe vloeren
- nieuwe keuken
- nieuwe badkamer
- boven dubbel glas plaatsen

Dus vind het echt enorm lastig wat je dan moet rekenen...

Enorm lastig... badkamers zijn duurder dan de keukens gaf aankoop makelaar aan. Onze keuken was met zelf zetten van ikea zo'n 6000 euro maar met duur fornuis en leiding werk e.d. aanpassen zitten we alsnog rond de 9000 euro denk ik.
Vriendin heeft hele huis kozijnen en nieuw glas en kwam rond de 10k uit maar ook daarin had ze nognlow budget keuzes gemaakt maar dat kon deels wel via een bouw depot omdat het waarde vermeerderen is.. kan een aankoop makelaar of bouwkeuring/taxateur geen inschatting maken?



Wij hebben gerekend op €15.000 voor de badkamer en €2.500 voor het toilet (badkamer is ietsie goedkoper gebleken en toilet wat duurder). Daarbij hebben we het leidingwerk zelf gedaan en elektra laten doen. Gaat hierbij wel om een badkamer compleet verplaatsen naar een andere verdieping, waarbij er ook een betonvloer moest worden gestort. Verder het tegelen en alles plaatsen laten we doen.

Keuken hebben wij €10.000 als budget voor genomen, maar waren wat goedkoper uit (wel zelf plaatsen). Let wel op dat wij een rechte keuken hebben met een kunstof blad. Een hoek is vaak duurder.

Vloeren hadden we €5.000 voor gerekend. PVC click beneden en boven laminaat. Vergeet je ondervloer niet mee te rekenen. Wij leggen alles zelf.

Ook hebben wij een houten trap op maat laten maken en hiervoor €4.000 berekend.

Kozijnen en glas vervangen is echt heel erg duur. Ook hebben wij het dak van de schuur vervangen.

Voor jullie beeldvorming. Wij hebben de gehele woning gestript inclusief alle wanden. Alleen de buitenmuren stonden nog. Inmiddels zijn we aan het opbouwen, maar het is nog zeker niet af. Vandaag worden de plafonds gestuct :D

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:42

Wij zijn al 40k kwijt aan het isoleren van het dak, maar goed het is ook geen standaard huis… denk zo’n 300m+ aan dak.

Schuur asbest er af en nieuw dak er op 21k
Keuken 19k (zonder installatie werk)
Dan moeten overal nieuwe vloeren in, een schuifpui geplaatst en dakramen (8k) nieuwe dakkapellen (huidige zijn rot)
Electra opnieuw
Alle overige installatie werk opnieuw
Douche verplaatsen

En nog veeeeeel andere dingen meer :+

Ooit kan ik zeggen hoe duur het uiteindelijk was _O-

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:19

mavantos schreef:
Wij zij nog een stukje meer kwijt voor een huis van 90 m² :=

Alles is er bij ons uit gegaan en het is een gemeentelijk monument uit 1840. We hadden letterlijk alleen de buitenmuren nog staan. Oh en de CV is gebleven, die was nog bijna nieuw :')

Voor uitgebreider kostenplaatje pb _O-


Ohhh nee bij ons zijn alle binnenmuren gewoon blijven staan gelukkig.

Wij hebben veel kunnen doen via bekenden waardoor we ook een leuk prijskaartje aan alle werkzaamheden hadden hangen. Ik denk dat we anders ook een heel stuk duurder uit waren geweest, dan hadden we een hoop niet kunnen doen :=

Hierdoor hebben we dingen overigens ook snel uit kunnen voeren, er zijn wachtlijsten van maanden op de bouw, echt ellende

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:24

Verbouwen is ook aardig prijzig ja, helaas.

Hier net weer een leuk huis online bij de aankoopmakelaar. Eigenlijk iets te weinig grond maar toch online bezichtiging aangevraagd en maandag zodra die makelaar open is maar gelijk bellen.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:26

MarjanB schreef:
Wij zijn al 40k kwijt aan het isoleren van het dak, maar goed het is ook geen standaard huis… denk zo’n 300m+ aan dak.

Schuur asbest er af en nieuw dak er op 21k
Keuken 19k (zonder installatie werk)
Dan moeten overal nieuwe vloeren in, een schuifpui geplaatst en dakramen (8k) nieuwe dakkapellen (huidige zijn rot)
Electra opnieuw
Alle overige installatie werk opnieuw
Douche verplaatsen

En nog veeeeeel andere dingen meer :+

Ooit kan ik zeggen hoe duur het uiteindelijk was _O-



40k is dat Inc materiaal en plaatsen ?

Wij hebben bijna een kwart meer dak en zijn bijna de helft goedkoper uit

Urona447
Berichten: 2799
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:44

Afbeelding
Die 40.000 waren wij ook kwijt voor het vervangen van het dak ( dak voorhuis) dit was inclusief materiaal,isolatie volgens bouwbesluit, nieuwe keramische pannen en asbest verwijdering dus dit vind ik niet zo'n hele rare prijs. De kap is er bij ons wel echt compleet afgeweest en opnieuw opgebouwd.

Het dak van de deel hebben wij zelf gedaan en dat was natuurlijk wel een stuk goedkoper omdat je geen dure manuren hebt.

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:54

Daks schreef:
MarjanB schreef:
Wij zijn al 40k kwijt aan het isoleren van het dak, maar goed het is ook geen standaard huis… denk zo’n 300m+ aan dak.

Schuur asbest er af en nieuw dak er op 21k
Keuken 19k (zonder installatie werk)
Dan moeten overal nieuwe vloeren in, een schuifpui geplaatst en dakramen (8k) nieuwe dakkapellen (huidige zijn rot)
Electra opnieuw
Alle overige installatie werk opnieuw
Douche verplaatsen

En nog veeeeeel andere dingen meer :+

Ooit kan ik zeggen hoe duur het uiteindelijk was _O-



40k is dat Inc materiaal en plaatsen ?

Wij hebben bijna een kwart meer dak en zijn bijna de helft goedkoper uit


Dat is incl plaatsen, steiger, kraan en isofix dakplaten. De huidige pannen kunnen wel terug. Achterhuis is gordingen dak en voorhuis heeft dakbeschot. Dus moet ook het eea gelijk getrokken worden.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:56

Ahh oke dan snap ik t

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:17

Wat leuk om die verhalen te lezen zeg :) hoewel er dus kennelijk veel verschil in prijzen zit... maar laten we eerlijk zijn; verbouwen is momenteel leuker dan kopen :P

Hier heb ik ook mijn eerste “afwijzing” gekregen. Het voelde een beetje als een soort ontgroening. Niet erg rouwig om omdat ik al wat twijfelde (het voldeed aan alles maar was piepklein) maar toch enigszins onverwacht. Het was een woning die ze niet kwijt raakte en de vraagprijs hadden laten zakken. Ik heb een bod uitgebracht van 10K onder de prijs waarvan ik wist dat ze het niet waren kwijtgeraakt. Maar kennelijk niet genoeg. Nouja prima... door naar de volgende :j

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:23

horsii schreef:
Ervaren jullie het aanbod ook zo slecht op het moment?

Even deze opmerking terug gezocht. Ik moest er gelijk aan denken toen ik het hele weekend alle websites aan het refreshen was en er niets bij kwam... :')

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:25

Ik denk dat de markt nog meer op slot zit dan een jaar terug. Erg sneu voor de mensen die nog zoeken :(:)

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:04

Denk inderdaad dat het punt een beetje bereikt is dat mensen het er niet meer voor over hebben of gewoon niet meer kunnen betalen.

Hier nog 4 dagen tot de overdracht. Hebben jullie dan ook altijd voor het tekenen nog een keer het huis gezien?

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:07

Handig al die verbouw toelichtingen! We hebben besloten geen bod te doen op het huis in Rheezerveen, ook ivm verbouwen.. Het huis en de schuren hebben wel een upgrade nodig, er is mogelijk asbest. Als we dan ook nog een paddock paradise aan willen leggen dan wordt het ons een te grote investering. Zeker omdat het toch wel een stuk rijden is naar werk voor mijn vriend. Voor ons is het dat dan niet waard, of we moeten onder bieden, maar dat heeft toch geen zin.

Deze week gaan we bij een huis in Epe kijken, omgeving Heerde/Epe is al jaren mijn droom dus ben erg benieuwd.

Wij hebben inderdaad nog een rondje door ons huis gemaakt op de dag van de overdracht voor het tekenen. Toen werden ook de meterstanden etc opgenomen.

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:09

Wij krijgen woensdag de sleutel :D zijn er toevallig zaterdag nog geweest en woensdag gaan we er nog ff door met de makelaar en verkopers

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:11

Oké top dan ga ik er vanuit dat we vanzelf bericht krijgen van de makelaar ofzo.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:12

Jets, mooie omgeving Epe.

Spannend Inge en Marjan.

Hier vrijdag avond een bezichtiging aangevraagd en vanmorgen dus ook gelijk gebeld.
Moest je door een hele vragen commissie telefonisch. Alle vragen beantwoord en nu hoor je vd week wel of niet iets. Bij geen bericht mag je niet bezichtigen bij wel bericht wel.
Wordt steeds gekker..

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:24

Meelezer meldt zich :)

Wij willen in het voorjaar ons huis verkopen en ik vind het interessant om te lezen waar jullie als koper op letten enz.

McGregor
Berichten: 234
Geregistreerd: 30-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:29

ingedebruijn schreef:
Oké top dan ga ik er vanuit dat we vanzelf bericht krijgen van de makelaar ofzo.


Meestal krijg je ruim van te voren bericht over wanneer de akte bij de notaris passeert. Voordat je naar de notaris gaat is er dan nog een inspectie om te kijken of het huis ook echt leeg is opgeleverd en het nog in dezelfde staat is als toen je het kocht.

Of bedoel je dit niet en begrijp ik je vraag verkeerd?

McGregor
Berichten: 234
Geregistreerd: 30-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:30

horsii schreef:
Jets, mooie omgeving Epe.

Spannend Inge en Marjan.

Hier vrijdag avond een bezichtiging aangevraagd en vanmorgen dus ook gelijk gebeld.
Moest je door een hele vragen commissie telefonisch. Alle vragen beantwoord en nu hoor je vd week wel of niet iets. Bij geen bericht mag je niet bezichtigen bij wel bericht wel.
Wordt steeds gekker..


Toen wij ons huis verkochten begrepen we van onze makelaar dat er vaak veel aanmeldingen voor bezichtigingen zijn, maar niet iedereen even serieus is. Zo van: “we kunnen in ieder geval kijken”. Misschien dat ze daarom willen checken of je echte interesse hebt?

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:34

McGregor schreef:
horsii schreef:
Jets, mooie omgeving Epe.

Spannend Inge en Marjan.

Hier vrijdag avond een bezichtiging aangevraagd en vanmorgen dus ook gelijk gebeld.
Moest je door een hele vragen commissie telefonisch. Alle vragen beantwoord en nu hoor je vd week wel of niet iets. Bij geen bericht mag je niet bezichtigen bij wel bericht wel.
Wordt steeds gekker..


Toen wij ons huis verkochten begrepen we van onze makelaar dat er vaak veel aanmeldingen voor bezichtigingen zijn, maar niet iedereen even serieus is. Zo van: “we kunnen in ieder geval kijken”. Misschien dat ze daarom willen checken of je echte interesse hebt?


Ze wouden erg veel weten haha.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:47

ingedebruijn schreef:
Hier nog 4 dagen tot de overdracht. Hebben jullie dan ook altijd voor het tekenen nog een keer het huis gezien?


Over het algemeen ga je eerst idd nog even met de verkoper voor de oplevering door het huis heen om te kijken of alles ok is. Zo stond er bij ons nog een enorme kledingkast in de slaapkamer die ze niet hadden weten af te voeren en was er bij het leeghalen een vensterbank gesneuveld. Ook worden de meterstanden dan opgenomen. Als het goed is, plant de makelaar daar even een half uurtje voor in om alles na te lopen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:31

McGregor schreef:
ingedebruijn schreef:
Oké top dan ga ik er vanuit dat we vanzelf bericht krijgen van de makelaar ofzo.


Meestal krijg je ruim van te voren bericht over wanneer de akte bij de notaris passeert. Voordat je naar de notaris gaat is er dan nog een inspectie om te kijken of het huis ook echt leeg is opgeleverd en het nog in dezelfde staat is als toen je het kocht.

Of bedoel je dit niet en begrijp ik je vraag verkeerd?


Ja dat bedoel ik inderdaad. Heb maar even de makelaar bericht hoe of wat.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:47

Nou wij hadden een bod neergelegd op dat enorme huis in Meppel. Moest veel aan gebeuren, hele dak isoleren, deels nieuwe rieten kap, deels enkel glas en de rest ook verouderd. En dan het moderniseren nog. Bied er iemand 50.000 euro op de vraagprijs! Voor wie denkt dat het noorden goedkoop is...
Baal wel een beetje, had niet verwacht dat we deze hadden hoor maar het is gewoon gekkenwerk en dan zoeken wij niet in het standaard segment zeg maar, wat natuurlijk als nadeel heeft dat er maar weinig te koop komt.

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:02

Kom ik aan met mijn rijtjeswoning en 40.000+ overboden ;) En dan hoor ik dat er hier wel huizen voor meer dan 80.000 erover weg zijn gegaan. En daarnaast: Meppel is populair.
Laatst bijgewerkt door Winged op 28-09-23 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:31

flooooo schreef:
Nou wij hadden een bod neergelegd op dat enorme huis in Meppel. Moest veel aan gebeuren, hele dak isoleren, deels nieuwe rieten kap, deels enkel glas en de rest ook verouderd. En dan het moderniseren nog. Bied er iemand 50.000 euro op de vraagprijs! Voor wie denkt dat het noorden goedkoop is...
Baal wel een beetje, had niet verwacht dat we deze hadden hoor maar het is gewoon gekkenwerk en dan zoeken wij niet in het standaard segment zeg maar, wat natuurlijk als nadeel heeft dat er maar weinig te koop komt.


hier in het oosten van het land word juist in het hogere segment enorm overboden merk ik. Wij zijn met huizen van boven de 7 a 8 ton nog overboden met meer dan een ton. En ook dat waren allemaal flinke klus huizen.
Ons record was zelfs met ruim 1,5 ton overboden worden. Huis stond voor 635.000 te koop, wij hebben er ruim 30.000 overheen geboden. Meer wilden we niet doen omdat er echt nog zeker voor ruim een ton, al dan niet meer, verbouwd moest worden zowel binnen als buiten maar daar ging dus nog iemand met ruim 1,5 ton overheen. Niet te volgen soms..