Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 284 van de 596 [ 14886 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287 ... 596  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fun-da deel 3!

 
Profiel   

Daar staan toch ook foto's van ? Als die bevingsaanpassingen |(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 15:35 



 
Profiel   

Toch even een vraag mbt die alpaca boerderij. Ik wil daar serieus werk van gaan maken. Vriendlief vind dat het net te vroeg is. Eigenlijk staat op onze planning eerst nog wat andere partijen aanhaken en dan opzoek maar ik vind dit echt een plekje die we niet zomaar moeten laten gaan.

Ik ben bang dat als we puur de officiële weg via makelaar de weg bewandelen we op dit moment geen interessante partij zijn. Maar, stel dat deze mensen graag zien dar hun bedrijf over genomen wordt en het ze niet uit maakt hoe snel ze verkopen we wel interessant zijn. Ik zit dus te twijfelen om heel brutaal contact te zoeken met de huidige eigenaren. Is dat not done, of juist een slimme zet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:02 



 
Profiel   

Ik denk not done, omdat er ook bijstaat dat je je plannen moet voorleggen aan de makelaar. Dus ze gaan er al vanuit dat er mensen zijn die het bedrijf willen overnemen. Leg je plan dus gewoon voor aan de makelaar en dan hoor je het vanzelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:09 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Ik denk not done, omdat er ook bijstaat dat je je plannen moet voorleggen aan de makelaar. Dus ze gaan er al vanuit dat er mensen zijn die het bedrijf willen overnemen. Leg je plan dus gewoon voor aan de makelaar en dan hoor je het vanzelf.


Eens. Je kan je plannen ook uitwerken, opschrijven, uittekenen etc? Motivatiebrief erbij ofzo?
Maar ik zou de gewone weg via de makelaar bewandelen. Ik denk niet dat het gewenst is om via een andere weg te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:23 



 
Profiel   

De plannen zijn al uitgewerkt, mee gekeken door iemand met verstand van zaken. Dus dat is opzich het probleem niet. Financieel gezien hebben we een partij van buitenaf nodig. Die is er hoogstwaarschijnlijk. Op onze tijdsplanning staat eigenlijk eerst dat rond hebben en dan opzoek. En dus niet andersom...
Maar als ik dan zo'n plekje zie, waar ik echt verliefd op wordt dan wil ik me daar op alle mogelijke manieren in vast bijten. Vandaar dat ik ook dacht: even hier een realiteits check doen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:27 



 
Profiel   

Zoals ik het lees wordt er juist duidelijk aangegeven dat je eerst zelf moet bekijken wat jouw mogelijkheden zijn (ook financieel) voordat je evt gaat kijken om teleurstellingen te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:29 



 
Profiel   

Brainless schreef
Zoals ik het lees wordt er juist duidelijk aangegeven dat je eerst zelf moet bekijken wat jouw mogelijkheden zijn (ook financieel) voordat je evt gaat kijken om teleurstellingen te voorkomen.

Lijkt mij sowieso geen slecht plan in de huidige markt.
Zorg dat je je financiën op orde hebt, dan kan je snel schakelen.


https://www.facebook.com/Huysenpaard
Bovenste woning op haar pagina in Uffelte
Leuk pand , mooie ligging vlakbij het Holtingerveld. Goede uitrijmogelijkheden zo het bos in.
Als ik ons huidige stekje niet had was ik er op af gegaan. :+ ( ben wel even stiekem langs gereden om te kijken := )

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:58 



 
Profiel   

Happinez schreef
https://www.facebook.com/Huysenpaard
Bovenste woning op haar pagina in Uffelte
Leuk pand , mooie ligging vlakbij het Holtingerveld. Goede uitrijmogelijkheden zo het bos in.
Als ik ons huidige stekje niet had was ik er op af gegaan. :+ ( ben wel even stiekem langs gereden om te kijken := )


Die is inderdaad leuk zeg! <3


Wij zijn na zo'n 2 jaar (gelukkig) niet meer op zoek :o <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:56 



 
Profiel   

Die alpaca boerderij leek ons ook tof alleen we willen wat meer uitrijmogelijkheden. Ik zou het gewoon via de makelaar spelen, dan kan je ook prima een motivatie doorgeven. Dan kunnen ze kijken wat hun het meeste aanspreekt. Ik merk wel dat makelaars al proberen te filteren op financiële mogelijkheden.

We hebben besloten geen bod te doen op het huis in Rheezerveen. Het huis en de schuren hebben wel een upgrade nodig, er is mogelijk asbest. Als we dan ook nog een paddock paradise aan willen leggen dan wordt het ons een te grote investering. Zeker omdat het toch wel een stuk rijden is naar werk voor mijn vriend. Voor ons is het dat dan niet waard, of we moeten onder bieden, maar dat heeft toch geen zin.

Volgende week gaan we bij een huis in Epe kijken, omgeving Heerde/Epe is al jaren mijn droom dus ben erg benieuwd.

Die in Uffelte is ook interessant! Bedankt voor het delen, we hebben wat info opgevraagd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:13 



 
Profiel   

https://www.funda.nl/koop/huissen/huis- ... straat-28/

Lekker kleurrijk wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:16 



 
Profiel   

MizzMontana schreef

In ieder geval beter dan 50 tinten grijs :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:25 



 
Profiel   

De overburen zijn wel lekker rustig ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:30 



 
Profiel   

Ha, dat is tenminste weer eens een leuke originele! Ik vind de combinatie op de kozijnen vrij afschuwelijk, maar er zitten ook veel dingen in de kleuren in het huis die (naar mijn mening in elk geval) wel werken. (Alleen heb je daar niet veel aan want het meeste is inrichting.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:47 



 
Profiel   

Ongunstige tuin voor zo’n pand, vooral voor de buren

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 23:17 



 
Profiel   

https://www.funda.nl/koop/hulshorst/hui ... derweg-19/

Bijzondere erfpacht consntructie / berekening.
Wel echt in het bos (in het weekend moet je alleen wel rekening houden met veel parkerende wandelaars naast je tuin

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 23:23 



 
Profiel   

Lekker koop je een duur huis en moet je nog iedere maand bijna 1000 euro huur betalen. Dank je wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 00:15 



 
Profiel   

Plus dat de grond van Natuurmonumenten blijft. Stel dat ze opeens verzinnen dat ze daar een poel of andere bomen willen hebben. Weet niet of je zoveel zeggenschap hebt over gebruik van grond in erfpacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 00:17 



 
Profiel   

pillow schreef
Lekker koop je een duur huis en moet je nog iedere maand bijna 1000 euro huur betalen. Dank je wel.


Geen duur huis. Je koopt het huis voor 25% van wat je biedt. Dat is de hoeveelheid geld die je nodig hebt.
Het huis is dan ook een bouwval. Nou ja, gedateerde puinhoop.

De 75% rest van wat je biedt wordt geacht de waarde van de grond te zijn.

Ik zou me eerder afvragen of natuurmonumenten/gemeente Nunspeet nieuwbouw of flinke verbouw zouden toestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:19 



 
Profiel   

MizzMontana schreef


Vreselijke kleuren.. Zeker op de buitenkant en de uitbouw.
Zouden ze op het tweede deel van het perceel nieuw gaan bouwen?

Zo’n constructie als in Hulshorst zou ik niet zien zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:26 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Ha, dat is tenminste weer eens een leuke originele! Ik vind de combinatie op de kozijnen vrij afschuwelijk, maar er zitten ook veel dingen in de kleuren in het huis die (naar mijn mening in elk geval) wel werken. (Alleen heb je daar niet veel aan want het meeste is inrichting.)


hahaha en als je dan op streetview kijkt zie je dat ze eerst al een andere hele aparte kleurencombi hadden. En dan zie je de buren weer naar buiten komen met een kwast en hou je je hart vast..... Komen ze hier mee :')

Die kleuren kan ik nog 'mee leven' maar de combi met die afschuwelijke plafondplaten en grove granol vind ik echt niet charmant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:29 



 
Profiel   

Kelan schreef
https://www.funda.nl/koop/hulshorst/hui ... derweg-19/

Bijzondere erfpacht consntructie / berekening.
Wel echt in het bos (in het weekend moet je alleen wel rekening houden met veel parkerende wandelaars naast je tuin


Dit is heel gebruikelijk bij huizen van een natuurbeschermingsorganisaties. Zo hebben wij ook 3 huizen hier in de straat.
En ergens: bij een normaal koophuis is het huis ook grotendeels van de bank en zullen niet veel mensen alles aflossen.
Maar in de praktijk heeft staatbosbeheer wel nog vanalles te zeggen over je huis. Als ze zeggen: deze bomen moeten gekapt want ze zijn ziek. Dan worden ze ook gekapt.

Fitzroy: dat is dan weer wat minder waarschijnlijk. Ook SBB weten wel dat er wel grenzen zijn natuurlijk. Anders wil niemand meer in zo'n huis wonen in die constructie. En ze hebben er in mijn beleving nogal wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:01 



 
Profiel   

SBB is weer wat anders dan Natuurmonumenten. Natuurmonumenten draait op donateurs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:13 



 
Profiel   

Dat is inderdaad gebruikelijk bij natuurbeschermings organisaties (en bij landgoederen vaak ook).
Maar deze constructie, waarbij je erfpacht afhankelijk is van wat je biedt, was ik nog niet eerder bewust tegengekomen.
Meestal is er een vast erfpacht bedrag er maand + wat je biedt voor de opstallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:16 



 
Profiel   

Dit is wel het meest bizarre ‘huis’ dat ik ooit gezien heb. Past beter in de Efteling :))
https://www.funda.nl/koop/almere/huis-8 ... nstraat-8/

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 20:37 



 

Het concept erachter is wel gaaf.. maar ik zou telkens mn dekbed vergeten op te ruimen voor de boel te draaien _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 20:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 284 van de 596 [ 14886 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287 ... 596  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen