Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 169 van de 502 [ 12534 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

 
Profiel   

Fitzroy schreef
Dat moeten dan wel raskatten zijn, mijn asielkatten kostten me slechts € 200,- . Wat voor katten heb je?

Ik heb een aantal BF-aankopen gedaan ^)


Klopt 1200€ per kat
Ik heb 2 Devon Rexen gekocht nog een keertje 2 aliens in huis

Wij doen wel mee met de postcode loterij al is het maar voor de goede doelen.
Boodschappen zijn hier ruim 700€ per maand man wil niet naar de Lidl dus dat doe ik als ik tijd heb en ik heb weinig tijd


Laatst bijgewerkt door tita op 28-11-21 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 10:54 



 

Tja dan heb ik pech.. kans is zo klein.. en dan gun ik het de buren van harte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 10:54 



 
Profiel   

Wat een geld voor een kat :=

Ik doe wel met de Postcodeloterij mee. Idd ook voor de goede doelen. En als je wat wint is het mooi meegenomen. In de agenda zitten ook leuke aanbiedingen.

Pas had ik twee redelijk agressieve fondsenwervers aan de deur. Ze kwamen voor Plan. Verhaaltje uitgelegd en aan het eind vroegen ze: voor hoeveel wilt u meedoen per maand? Dus ik: niet. Dat kon ze eigenlijk maar nauwelijks accepteren. Ik zei: ik heb mijn eigen goede doelen. Vroeg ze ook nog wat dan? Jemig, wat onbeschoft. Dat gaat ze geen zak aan. Ik ben sowieso niet van de maandelijkse bijdragen aan goede doelen, behalve de postcodeloterij. Ik geef liever in een keer een groot bedrag als ik het kan missen.
Geven jullie veel aan goede doelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:03 



 

Dat je ze uberhaupt heel hun verhaal liet doen. Ik kap dat direct af, als ik al de deur open doe. Gewoon zwaaien en tv blijven kijken helpt ook :') Als ik geld wil geven aan een goed doel, regel ik dat zelf wel. Als ze geld hebben om mensen langs de deur te sturen, vraag ik me serieus af waar mijn bijdrage dan eindigt..

Ik geef momenteel niks trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:08 



 
Profiel   

Ohhhhh wat erg die kattenkinderen :oo maar ik begrijp je wel hoor... :o :D

Enige waar ik nog lid van ben is de postcodeloterij en Artsen zonder Grenzen. Postcodeloterij dat is echt zo van stel dat. Lijkt me dan zo erg geen lot te hebben en je steunt er ook nog goede doelen mee dus prima dan.
Die agenda gebruik ik wel elk jaar :P

Ben wel van meer lid geweest, maar ik heb het een poos erg krap gehad en geef liever dan per keer aan een actie of zoiets.

Nou weer lekker in lockdown, scheelt weer horeca uitgaven :roll: ^)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:48 



 
Profiel   

Postcodeloterij is voor misschien en om goede doelen iets te geven zonder dat ik hoef te letten op of ze wel echt zijn, zich aan de regels houden, etc. Scheelt mij veel aan administratie en de doelen aan kosten omdat de bedragen anders zo klein zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 13:23 



 
Profiel   

Postcodeloterij bestaat niet in België dus ik doe niet mee. Andere loterijen ook niet trouwens en goede doelen... Nop :o heb er niet echt vertrouwen in dat het geld zou uitkomen waar het heen moet, je hoort zo vaak schandalen daarover die uitkomen.
Giften vanaf €30 kan je wel inbrengen in je personenbelasting, maar geen idee of je dan nadien daar echt fiscaal voordeel mee kan doen. Dan draag ik liever bij door in het prikcentrum te werken. Zij helpende handen en ik wat extra inkomst, mooie win-win vind ik zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 13:25 



 
Profiel   

Ik geef wel behoorlijk veel aan goede doelen. Zoek ze zelf zorgvuldig uit en probeer dan veel in een keer te geven. Sowieso de lokale vogelopvang en kattenopvang en dan nog wisselend andere zaken. Dit jaar waren mijn verjaardagscadeaus ook giften aan een pap project in Tanzania. We hebben best veel opgehaald en het maakt echt een verschil. Blij mee.

Leuk hoor tita :) ik wil nog eens een oosterse korthaar maar ik haal altijd weer iets uit de opvang…

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 14:48 



 
Profiel   

Ik ben wel lang van het collecteren geweest trouwens :D toen gaf ik zelf ook aan meer goede doelen. Heb een aantal keer gelopen voor de Nierstichting. Vond ik ook mooi om daar dan aan bij te dragen.

En ik ben wel wel erg van het hergebruik en dat kan ook richting inzameling kleding, spulletjes voor mensen die het wat minder hebben of voor naar het buitenland. Alles beter dan alles maar weggooien. Dat is nu ik werk in de crisis opvang erg makkelijk, want veel cliënten hebben niets als ze bij ons komen (ja, schulden...). We hebben een soort winkel op de locatie waar alles gratis is, netjes gewassen, gesorteerd en compleet (dan heb ik het over spelletjes e.d.).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:06 



 
Profiel   

Ik doe ook niet mee aan loterijen en goede doelen.
Goede doelen alleen als er een collectebus langskomt.

Ik heb een Brits korthaar, nu 8 maanden maar een enorme reus al :')
[ img ]
Ze slaapt ook echt 23 uur per dag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:18 



 
Profiel   

Hier een Sphynx. Vet irritant beest ( :D ), hij is bijna 15 en topfit. Eet wel bijna net zoveel als de hond (en da's geen york ofzo) en hij heeft een gevoelig maagje wat alleen DARF kat verdraagt, dus hij kost nogal :+

Ik doe mee aan de Postcode Loterij en betaal maandelijks een kleine bijdrage aan Terre des Hommes en jaarlijks aan La Leche League, waar ik zelf vrijwilligster ben geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:43 



 
Profiel   

tita schreef
Ik heb gefaald….. nieuwe katten gekocht dag spaardoel en doel volgend jaar ook zo wat


Katten gekocht? Die van mij waren gratis haha.
Zie dat het raskatten zijn.

Kunnen die ook gewoon buiten?


Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 28-11-21 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:12 



 
Profiel   

corinep schreef
Zijn jullie lid van de postcode loterij. Ik vind het eigenlijk best zonde, win af en toe iets waar ik echt niet op zit te wachten maar stel je voor dat ie toch valt op jouw straat....


Dat is een van de redenen dat ik lid ben, maar heb er ook onderzoek naar gedaan. Ze hebben wel echt goede doelen welke ze steunen en zo doe ik aan liefdadigheid en ook een beetje voor mezelf.
Ook geef ik ieder jaar een ander goed doel 10 euro per maand. Dat is altijd een Nederlands doel, soms lokaal. Afgelopen jaar heb ik Cliniclowns gedaan. Volgende maand eens kijken waar ik volgend jaar aan wil schenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:14 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
tita schreef
Ik heb gefaald….. nieuwe katten gekocht dag spaardoel en doel volgend jaar ook zo wat


Katten gekocht? Die van mij waren gratis haha.
Zie dat het raskatten zijn.

Kunnen die ook gewoon buiten?



Elke kat kan los buiten :D het is maar net op welke statistiek qua levensverwachting en gestolen worden je wilt spelen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 20:51 



 
Profiel   

@Samantha wat een heerlijke knuffel <3

@poes jij hebt een punt ja :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 20:55 



 
Profiel   

poes schreef
PSvanLot schreef


Katten gekocht? Die van mij waren gratis haha.
Zie dat het raskatten zijn.

Kunnen die ook gewoon buiten?



Elke kat kan los buiten :D het is maar net op welke statistiek qua levensverwachting en gestolen worden je wilt spelen :D


En of je heel snel weer een nieuwe wilt kopen haha.

Mijn katten zijn af en toe gewoon buiten. Inmiddels zijn ze 13, dus vinden ze saai binnen zijn ook prima.
Eerste ruim 9 jaar van hun leven hebben ze in een omheind stuk gezeten als ze buiten zaten, maar bij dit huis is dat onmogelijk ivm hagen en weinig omheining. Ze komen niet ver, want ze zijn zo maar bangerikken haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 20:57 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
tita schreef
Ik heb gefaald….. nieuwe katten gekocht dag spaardoel en doel volgend jaar ook zo wat


Katten gekocht? Die van mij waren gratis haha.
Zie dat het raskatten zijn.

Kunnen die ook gewoon buiten?


Uhmmmm
In de zomer verbranden ze snel en ze hebben het altijd koud dus nee ze mogen niet naar buiten.

Maar ik kijk het even aan wat voor karakters ze hebben mijn htk poes blijft in straal van 100 rondom het huis
Ik gooi haar s’morgens 5:00 naar buiten in de achtertuin en 5:20 ga ik naar de auto en loopt zij via voordeur naar binnen

In de winter blijven ze binnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:01 



 
Profiel   

Ah heerlijk een nieuwe kat.
Ik heb van de zomer een bengaal poesje gekocht, 1600 euro ook, maar haar liefde en gezelschap is mij goud waard, wou altijd al een bengaal zodra ik op mezelf ging wonen, dus ook lang van te voren al voor gespaard. Daarnaast inderdaad ook nog een gratis kat, die heb ik letterlijk van de straat geplukt als zwerfertje, niet de intentie om haar te houden, alleen oplappen en een huisje zoeken, maar die is gebleven haha, en ook in liefde net zo veel waard :j

Ik steun geen permanente goede doelen, wel wil ik incidenteel geld geven, maar niet aan de deur, wel echt zelf uitgezocht. Doneer ook alleen maar aan goede doelen voor milieu en dieren. Doe sowieso niet mee aan een loterij of iets, kans op geld winnen is toch klein, goede doelen zoek ik dan zelf wel uit, en spullen hoef ik niet. Ben sowieso steeds meer en meer minimalistisch aan het leven, onze consumptie en verspil maatschappij stoort mij mateloos haha, koop bijna niks materialistisch meer, behalve noodzakelijke dingen en dan vaak nog 2e hands.
Vandaag mooi een paar gratis 2e hands studieboeken op kunnen halen, en een spel dat ik nog in de kast had liggen op marktplaats verkocht zodat die weer iemand anders blij kan maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:18 



 
Profiel   

Mocht iemand trouwens happysoaps een keer willen proberen, ik heb er gister besteld en kan daardoor één kortingscode van 25% weg geven aan iemand. Dus mocht iemand daar daadwerkelijk wat willen bestellen, dan kan je mij een pb sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:27 



 
Profiel   

Wij wilde 13 jaar geleden helemaal geen katten. We studeerde beide nog en woonde net samen.

Hadden beide een bijbaantje bij een horecagelegenheid in de bossen bij ons dorp. De eigenaar had een jonge rode kater die overdag buiten overal rond liep, en die na het werk op schoot kwam zitten na het poetsen. Zo’n lief beest.

Op een dag zei de eigenaar dat ‘Rooie’ aan was gereden voor op straat. Geen zichtbare verwondingen maar wel op slag dood.

Paar weken later zegt hij, goh die kater heeft nog plezier gehad voor zijn ongeluk want hij heeft de zwarte poes van de buren een stuk verderop gedekt. Toen de kittens geboren waren zijn we gaan kijken. De moeder zwart en de vader rood, een zwarte kitten met wit pootje, een zwart/rode met klein beetje wit op de borst en een zwart/wit/rood gevlekte.

De zwart/rode was qua uiterlijk en nu blijkt ook qua karakter precies der vader. Die hebben we toen genomen, de overige twee zouden ze zelf houden. Na twee dagen vonden we het zielig en heb ik gebeld of de wit/rood/zwarte ook mocht komen en sindsdien zijn de zussen hier. Al 13 jaar inmiddels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:31 



 
Profiel   

Faelynn schreef
Mocht iemand trouwens happysoaps een keer willen proberen, ik heb er gister besteld en kan daardoor één kortingscode van 25% weg geven aan iemand. Dus mocht iemand daar daadwerkelijk wat willen bestellen, dan kan je mij een pb sturen.


Ik heb ook een kortingscode!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:31 



 
Profiel   

Faelynn schreef
Mocht iemand trouwens happysoaps een keer willen proberen, ik heb er gister besteld en kan daardoor één kortingscode van 25% weg geven aan iemand. Dus mocht iemand daar daadwerkelijk wat willen bestellen, dan kan je mij een pb sturen.


Heb wel interesse :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:05 



 
Profiel   

Uh dit was het bespaartopic toch :D

(Korting is altijd leuk als je iets toch al zou kopen, anders bespaar je niks :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 23:02 



 
Profiel   

Citaat
Uh dit was het bespaartopic toch :D


:') :j we hebben er allemaal momenteel wat moeite mee geloof ik :P

Geweldig kattenverhaal <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 23:05 



 
Profiel   

corinep schreef
Zijn jullie lid van de postcode loterij. Ik vind het eigenlijk best zonde, win af en toe iets waar ik echt niet op zit te wachten maar stel je voor dat ie toch valt op jouw straat....


Nope....
Onlangs kregen mijn ouders een brief dat de prijs in hun postcodegebied zou vallen. Trap er niet in.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 23:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 169 van de 502 [ 12534 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen