Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 368 van de 444 [ 11099 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371 ... 444  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kamerplanten asiel

 
Profiel   

_Karlijn schreef
Gypsy schreef
En ik wacht vol spanning op mijn bladvormige clips van ali om mijn 1 euro monstera langs de muur te kunnen gaan leiden. Dat zou toch gaaf zijn, om heel mijn muur te kunnen bedekken ooit...


[ [url=m/NZrhHY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk! Ik hoop wel dat ze sterk genoeg plakken..

Ik zag toevallig gister op Aliexpress ook een soort houdertjes in de vorm van handjes, die je ook aan de muur kon plakken. Ik heb net 10 minuten gezocht maar kan ze niet meer terugvinden :')

Ik ga vanmiddag naar de Intratuin :#

Edit: ik lees steeds bladvormige eclips :')

Ik kwam ze weer tegen, Gypsy :')

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 19:41 



 
Profiel   

Citaat
Ik had hier in het tuincentrum ook een raphidophora tetrasperma gevonden met wit in het blad en een witte streep in de stam. Heb hem leuk kunnen verkopen :) . Schijnt echt uniek te zijn.
Citaat
Vaak is zo’n mutatie niet stabiel maar wel een gave vondst! Had je ‘m zelf niet willen houden om te kijken hoe ie uitgroeit?

Ik ga zaterdag weer naar het tuincentrum. Nieuwe plantjes halen voor op de balie van het werk. :):)


Hij was heel groot, een leuke vondst (tuincentrum had alles met 50% korting wegens opheffing) en ik heb er leuk winst op gemaakt :)
Er is nu iemand heel erg blij mee en dat is belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 20:15 



 
Profiel   

:j Win-win!

Hihi, die handjes. Wat grappig, Karlijn.

Ik ben gezwicht voor green friday… ik heb een Hoya collina en en Hoya endausis met 25% korting gekocht. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 08:28 



 

_Karlijn schreef
Iemand die ik ken, haar bananenplant is gaan bloeien, wat volgens mij al bijzonder is bij een bananenplant in een Nederlands huis, maar nu zitten er dus, geen grap, echt trosjes bananen in :oo :wow:

Ik heb wel foto maar die plaats ik niet zomaar. Kan hem wel via pb sturen.

Tof he! Vriendin van mij had dat ook, haar bananenplanten groeien sowieso idioot hard. Haar huis is echt heel bananenplant vriendelijk :') In Ede hebben ze een bananenkas en pas 1600 bananen geoogst.

Ok.. ik ga niet online kijken..

Wat fijn dat de monstera de rigoreuze aanpak goed doorstaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 08:32 



 
Profiel   

Wat gaaf, babybanaantjes. :D

Ik heb ook nog een bestelling bij PLNTS.com geplaatst. Wat handige dingen zoals een klimrekje, neemolie en toen zaten er zomaar ook nog een mini Alocasia frydek en een Hoya verticillata black edge in mijn mandje. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 09:11 



 
Profiel   

Hoe noemen we dit op een epipremnum golden pothos/neon?? Gewoon een foutje of kan ik nu rijk worden? <<)
[ img ]

[ img ]

Zwarte stipjes zijn geen beestjes maar aarde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 15:40 



 
Profiel   

Mooie en vooral bijzondere planten hierboven, erg leuk!

Hier groeien ze blijkbaar echt naar het licht toe, zelfs tijdens een flinke bui :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 16:35 



 
Profiel   

Mooi Ailil! Wat een gave kist!

Hihi, wie weet kun je stekjes voor grof geld verkopen, Karlijn. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 17:24 



 
Profiel   

black_kelpie wat een wonderbaarlijke wederopstanding! Ik hoop dat je dan straks meerdere mooie plantn hebt en geen trips meer.

_Karlijn die handjes zijn ook schattig! Ik ben niet verbaast als je stekjes met dat wit voor grof geld kan verkopen haha.

puera: leuk!!! meer plantjes altijd goed! Jij gaat helemaal los haha, heerlijk. Ik ken het hoor, zo van oeh die is ook mooi en die heb ik nog niet. Maar ja dat laatste is niet zo moeilijk met al die soorten en variaties. :Y)

Wow alill ik ben jaloers, wat is die groot en wat een perfecte plek onder dat raam!

Nou mensen 3x raden wat nelumbo voor black friday had... Een gloriosum zebra! :wow:

Maar een plant van 100 euro is belachelijk, nee kom op geen impulsaankopen, niet doen, niet doen.

klik gekocht. *\%/*

Nu nog wachten tot januari of februari ofzo _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 23:50 



 
Profiel   

Mooie vondst, Gypsy! +:)+ Nu geduld hebben dus.

Ik hoop het einde van de week beide bestellingen in huis te hebben. Casa Botanica duurt meestal ongeveer een week maar het is natuurlijk wel een gekkenboel qua aankopen dit weekend. We gaan het beleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 09:22 



 

Het is mij te koud om nu online plantjes te bestellen. Dus kon me goed inhouden, heb wel zitten rond kijken uiteraard _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:40 



 
Profiel   

Ik heb bij beide bestellingen een heatpack erbij besteld. Afgelopen voorjaar ook gedaan, ging prima. Vooral Casa Botanica verpakt de planten heel goed al is PLNTS.com ook goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:22 



 
Profiel   

Ik was dit topic kwijt en kon 40+ pagina's bijlezen. _O-

Afgelopen voorjaar zijn bijna al mijn planten gesneuveld. -O-
Ik had ze in de woonkamer staan waar vanaf ong 14u de zon vol op het raam staat en lag met covid in bed waardoor ik de gordijnen niet dagelijks dicht deed.
Op mijn spathiphyllum na was alles kapotgebrand. ;(
De calathea in de gang was de enige die het overleefd had buiten de spathiphyllum, de rest heb ik maar weggegooid.
Inmiddels heb ik het plantenbestand weer uitgebreid met 3 babyplnts (musa, monstera monkey mask, olifantspoot), een musa met babies die ik voor €1,24 bij Lidl heb gehaald, een dracaena, een inmiddels uitgebloeide kalanchoë, een aloë vera, een graslelie (en een net op water gezette stek) en een bij het afval gevonden bergpalm.
En van mijn moeder krijg ik eerdaags een stek van haar parapluplant. *\o/*
Ik moet ze vd week weer even opknappen (dood blad eruit, verpotten, musababies een eigen potje geven etc) en dan zal ik eens foto's maken. :)

Ik wil er nog een middelgrote tot grote kamerplant bij voor de hoek waar de hondenbench nu nog staat maar dat heeft geen haast.
Eerst de kerstboom eruit daar dus wordt op zijn vroegst februari/maart voor ik ga zoeken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:26 



 
Profiel   

Och, wat zonde, lor! Ben je weer helemaal hersteld?
Misschien kun je wat stekjes maken en die komend voorjaar in een ruilkast voor wat anders ruilen? Die zijn dit jaar echt heel populair geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 23:40 



 
Profiel   

Ik ben weer helemaal opgeknapt gelukkig, de restklachten (sneller duizelig en vermoeid dan voorheen) die ik heb zijn zo miniem dat ze verwaarloosbaar zijn.

Ik heb een paar mensen voor musa- en spathiphyllum stekken, de rest wil ik idd ruilen (of verkopen voor een zacht prijsje) tzt. :)
Geen idee of we hier een ruilkast hebben, wel een plantenasiel geloof ik dus kan altijd nog daar kijken wat de mogelijkheden zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 23:46 



 

Ik kon me niet inhouden en vond op de afdeling 'rare' op ons vakantieadres bij de intratuin een begonia ferox. <3 vriend lief aangekeken en nu maar geheel over op begonia's en alocasia's :=

Een begonia amphioxus en een alocasia Black velvet staan in bestelling en verwacht ik as week!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 00:29 



 
Profiel   

Een vraag: kan een monstera ook in een koele kamer op het noorden staan? Ca 12-14 graden 'snachts.
De woonkamer staat best vol planten. Ik wil daarom een aantal verplaatsen naar de werkkamer, maar daar staat de verwarming niet aan buiten werktijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 00:29 



 

Die van ons staat snachts met 17 graden en doet het prima.. helpt dat iets? Ook hierin doet licht overdag weer veel.. dan moet hij toch tegen een stootje kunnen? Evt stro in de pot erbij doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 00:33 



 
Profiel   

Hier staat de thermostaat op 15°c in de nacht in de woonkamer, op heel koude nachten 16°c en mijn monstera monkey mask doet het daar prima op.
Of hij kouder ook trekt durf ik niet te zeggen, ik heb hem pas een paar maanden en zodra de temperatuur onder de 16°c zakt in huis stel ik de thermostaat bij, 's zomers staat hij op 12°c geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 00:34 



 
Profiel   

Gelijk maar gaan stekken en verpotten en er kwam me toch een lading stekken vd spathiphyllum af. :+
Heb er 2 mooie planten van gevormd, de 'moeder'plant is nu ontzettend uitgedund, is nog niet de helft van over gok ik. _O-
De grootste bananenpup is ook gestekt, die had al mooie worteltjes. <3
De monstera overgepot en een stok gegeven.
Moet nieuwe potgrond halen, dus ben voor nu gestopt.

Monstera, bananenpup en mama banaan met nog meer pups:
[ img ]

De grootste bos spathiphyllum stekken (even op water ivm potgrond tekort :Y)):
[ img ]

En ik heb nog een klein bosje spathiphyllum stekken, nog even kijken of die een nieuw baasje krijgen of dat ze hier nog even mogen doorgroeien.
[ img ]

Zodra ik potgrond heb bijgehaald zijn de calathea, de bergpalm en de beaucarnea aan de beurt. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 02:42 



 
Profiel   

De spathiphyllums bleken uiteindelijk 3 samengestelde planten te zijn bij streng selecteren:
[ img ]
Vanmiddag vertrekken ze naar hun nieuwe huis. :)
De banaanpup is ook al voorzien van een nieuwe plek dus deze ronde geen stekken over schat ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:22 



 
Profiel   

_Karlijn schreef
Iemand die ik ken, haar bananenplant is gaan bloeien, wat volgens mij al bijzonder is bij een bananenplant in een Nederlands huis, maar nu zitten er dus, geen grap, echt trosjes bananen in :oo :wow:

Ik heb wel foto maar die plaats ik niet zomaar. Kan hem wel via pb sturen.


Wat gaaf een Musa met bananen. Nadeel is wel dat de plant daarna dood gaat heb ik gelezen. Ben benieuwd hoe hoog deze is en zie graag een foto. :j

Ik heb op zolder een kamer met heel hoog raam op het zuiden, als wij over een poosje een etage lagen gaan slapen wordt dat een plantenkamer en wil ik mijn musa daar neer gaan zetten, nok is zeker 4 meter hoog. Zou leuk zijn als ik hem daar aan het bloeien krijg.

black_kelpie schreef
Deze zomer is mijn Monstera variegata kapot gegaan aan trips. Ik heb hem helemaal afgeknipt, de stukken stengel laten drogen en behandeld en vervolgens in sphagnum gezet om te kijken wat het zou doen.

Zo blij, ze doen het allemaal *\o/*


[ [url=m/idUda6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook de kluit heb ik bewaard, helemaal kort geknipt. Hij staat apart en ik spray nog af en toe tegen trips, maar het lijkt eruit te zijn. Ook die stengels lopen weer uit :j


Super!! :):)

Mijn Peperboompje in het zonnetje. <3


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:58 



 
Profiel   

senna21 schreef
Een vraag: kan een monstera ook in een koele kamer op het noorden staan? Ca 12-14 graden 'snachts.
De woonkamer staat best vol planten. Ik wil daarom een aantal verplaatsen naar de werkkamer, maar daar staat de verwarming niet aan buiten werktijd.


Dit kan ik je over een paar weken vertellen :+
Hij is hier van de woonkamer naar een ongeisoleerde gang gegaan omdat ik een kat heb en monstera zijn giftig.
Daar is het overdag denk ik max 12 graden

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:14 



 
Profiel   

Ik stuur je een PB, Jis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:26 



 
Profiel   

Nieuws aanwinst. :))
[ img ]
Stond te koop als calathea mix bij Plus, naast een qua vorm vergelijkbare (maar donkerder blad met paarse achterkant) calathea.
Ik gok een orbifolia als ik google zo bekijk en zoiets stond al langer op mijn plantenwensenlijst.
Ik hou ontzettend van planten met een patroon oid op het blad. <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 368 van de 444 [ 11099 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371 ... 444  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen