Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:19

Nee precies! En misschien als de keuken er is en de tafel staat, hij ook op de juiste plek zit, maar zo op de tekening lijkt die niet helemaal lekker te zitten. Misschien zodat je ook de tafel met de smalle kant naar de muur kan plaatsen, geen idee, maar dan zou ik hem juist nog iets verder van de keuken af plaatsen. Aan de andere kant hebben ze 280 van deze huizen gebouwd, mij lijkt dat er toch wel iets van een gedachtengang achter zit

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 19:10

:D ik herken het wel daarin geen aannames te doen…ik merk dat ik ook bij dit project degene ben die de meeste vragen stelt haha.

De indeling van de keuken maakt hierbij natuurlijk uit. De gelige rechthoek tegen de muur met de entree, zijn dat kasten of werkblad?

Dat je inderdaad nu al bijna je inrichting in je hoofd klaar moet hebben, dat vind ik wel een uitdaging hoor, ook wel weer leuk maar dat had ik van te voren niet gedacht.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 21:54

Dat is een kastenwand!

Ja de indeling weet ik in hoofdlijnen wel, maar eigenlijk moet je het best al nauwkeurig voor ogen hebben.

Gelukkig heb ik bij 2 woonwinkels ook nog interieuradvies, dus hopelijk helpt dat ook een beetje!

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:23

Ik weet ook niet of je met een pendel gaat werken maar je hebt tegenwoordig pendels die je als het ware kan draaien en verschuiven.

Anja_Joost

Berichten: 398
Geregistreerd: 28-04-11
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 12:27

Bizar hè, dat je eigenlijk al een jaar van tevoren moet weten waar alle meubels en dergelijke komen te staan!
Volgens mij zag ik hem hier ook eerder voorbij komen, maar Google eens op Lichtswing. Met deze oplossing kun je je lamp vast recht boven je eettafel krijgen.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 12:36

Ja die had ik ook gevonden. Eigenlijk wil ik zo'n lamp met een plafondplaat, dat is misschien ook weer een voordeel dat ik het daaronder kan verstoppen. Ik ga daar met de volgende kijkdag eens naar kijken. Anders is de lightswing ook wel een optie voor een of twee hanglampen!

Alles is nog mogelijk bij mij qua interieur

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:51

Nog eentje gevonden die mss handig kan zijn (geen idee of zoiets ook je smaak is). En als andere optie er nog in overleg met de stucer eerst het frezen van een sleufje om het lichtpunt te verplaatsen, dichtsmeren en dan laten stucen?
https://www.straluma.nl/lampen/plafondl ... gL0TPD_BwE

_xManadisx_

Berichten: 3138
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:54

Mijn buurman heeft het huis al laten taxeren. Heeft een iets langere uitbouw en iets meer zonnepanelen, rest van het huis hetzelfde. Taxatie is 200k hoger dan wat ik er voor neergelegd heb.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 00:01

200k?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 00:02

paars schreef:
Nog eentje gevonden die mss handig kan zijn (geen idee of zoiets ook je smaak is). En als andere optie er nog in overleg met de stucer eerst het frezen van een sleufje om het lichtpunt te verplaatsen, dichtsmeren en dan laten stucen?
https://www.straluma.nl/lampen/plafondl ... gL0TPD_BwE

Als ik het plafond ga laten stucen, is dat natuurlijk ook een oplossing!

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:29

Zooo jemineeee da’s niet niks zeg _Manadisx_ . Waarom wilde je buurman het laten taxeren nu?

_xManadisx_

Berichten: 3138
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:49

paars schreef:
Zooo jemineeee da’s niet niks zeg _Manadisx_ . Waarom wilde je buurman het laten taxeren nu?


Hij wilde zijn hypotheek ophogen :)

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:47

Nou dat komt wel goed dus haha. Niet normaal zeg :D hij zal blij zijn met z’n investering (en jij vast ook ;) )

lukka63
Berichten: 1406
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:19

Deze week en volgende week is de stucadoor bezig alle buitenmuren zijn behangklaar gestuct, heeft goed zijn best gedaan.
Volgende week de plafonds,de naden zijn al behandeld.

Afbeelding

_xManadisx_

Berichten: 3138
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:04

Ik heb de opleverdatum gehad, maar niemand van eigen huis beschikbaar. Dus moet even verder kijken.
Mogelijk ga ik wisselen met mijn buurman en dan kunnen ze wel :)

lukka63
Berichten: 1406
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:48

_xManadisx_ schreef:
Ik heb de opleverdatum gehad, maar niemand van eigen huis beschikbaar. Dus moet even verder kijken.
Mogelijk ga ik wisselen met mijn buurman en dan kunnen ze wel :)



ik heb afspraak staan voor 21 december, ben benieuwd stiekem moet er nog veel gebeuren.

_xManadisx_

Berichten: 3138
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:17

lukka63 schreef:
_xManadisx_ schreef:
Ik heb de opleverdatum gehad, maar niemand van eigen huis beschikbaar. Dus moet even verder kijken.
Mogelijk ga ik wisselen met mijn buurman en dan kunnen ze wel :)



ik heb afspraak staan voor 21 december, ben benieuwd stiekem moet er nog veel gebeuren.


Ik 16 dec. Voorschouw 6 dec :)

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:01

@Lukka63, mooie vorderingen, lekker hoge ramen! Wat is behangklaar stucen…?

Drukte bij eigen huis voor de opleveringskeuring…hopen dat buurman wil ruilen, want je wil natuurlijk geen vertraging erdoor oplopen. Spannende tijden. Eigen huis meenemen loont wel lees ik overal. Ze zijn niet emotioneel betrokken en kijken heel goed rond.

Ik hoop volgend jaar deze tijd zulke berichten te kunnen plaatsen al reken ik op einde Q1-‘23.

Nu bedenken wanneer ik m’n huidige huis in de verkoop zal doen. Hoe ver van te voren hebben jullie dat gedaan? Of zijn jullie mss eerst gaan huren (of komen vanuit een huurhuis)?

_xManadisx_

Berichten: 3138
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:06

paars schreef:
@Lukka63, mooie vorderingen, lekker hoge ramen! Wat is behangklaar stucen…?

Drukte bij eigen huis voor de opleveringskeuring…hopen dat buurman wil ruilen, want je wil natuurlijk geen vertraging erdoor oplopen. Spannende tijden. Eigen huis meenemen loont wel lees ik overal. Ze zijn niet emotioneel betrokken en kijken heel goed rond.

Ik hoop volgend jaar deze tijd zulke berichten te kunnen plaatsen al reken ik op einde Q1-‘23.

Nu bedenken wanneer ik m’n huidige huis in de verkoop zal doen. Hoe ver van te voren hebben jullie dat gedaan? Of zijn jullie mss eerst gaan huren (of komen vanuit een huurhuis)?


Buurman kan sws niet op de dag dat hij moet, dus moet het verzetten. Hij gaat nu vragen of ik in die plek kan.

lukka63
Berichten: 1406
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:48

paars schreef:
@Lukka63, mooie vorderingen, lekker hoge ramen! Wat is behangklaar stucen…?

Drukte bij eigen huis voor de opleveringskeuring…hopen dat buurman wil ruilen, want je wil natuurlijk geen vertraging erdoor oplopen. Spannende tijden. Eigen huis meenemen loont wel lees ik overal. Ze zijn niet emotioneel betrokken en kijken heel goed rond.

Ik hoop volgend jaar deze tijd zulke berichten te kunnen plaatsen al reken ik op einde Q1-‘23.

Nu bedenken wanneer ik m’n huidige huis in de verkoop zal doen. Hoe ver van te voren hebben jullie dat gedaan? Of zijn jullie mss eerst gaan huren (of komen vanuit een huurhuis)?


De wanden moeten behangklaar opgeleverd worden dit is voor renovlies niet glad genoeg,de buitenmuren zijn nu sausklaar gestuct na wat aandringen van ons.

Wij hebben ons huis verleden jaar al verkocht en wonen nu een jaar in een recreatiewoning.

_xManadisx_

Berichten: 3138
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 00:02

Hebben jullie een bouwdroger in je huis gehad voor ze het renovlies kwamen doen?

lukka63
Berichten: 1406
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 07:47

_xManadisx_ schreef:
Hebben jullie een bouwdroger in je huis gehad voor ze het renovlies kwamen doen?

Die staat al 2 weken aan!

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:48

Wooooop m’n keuken staat nu ook ingepland *\o/* op mijn zelfgeplande week ook nog :D
maar jeetje wat zijn die prijzen afgelopen jaar gestegen man

lukka63
Berichten: 1406
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:27

IMANDRA schreef:
Wooooop m’n keuken staat nu ook ingepland *\o/* op mijn zelfgeplande week ook nog :D
maar jeetje wat zijn die prijzen afgelopen jaar gestegen man


Alles is omhoog gegaan,had je keuken nog niet gekocht dan?

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:54

Ooohhh spannend! Wanneer had je ‘m besteld Imandra?

Toevallig belde van de week mijn keuken/badkamer leverancier. De badkamer gaan ze nu idd om prijsredenen bestellen (kan je nagaan…is voor q1 ‘23…), maar de keuken bestellen ze pas na inmeten (dus na oplevering). Hoop dat ze dat niet aan me doorberekenen want dan kom ik in opstand :D