Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Welk koffiezetapparaat?

 

Ik heb gister de delonghi magnifica s gekocht voor vriend. Snel in elkaar, en heerlijke koffie en cappuccino gehad! Wij hebben de paarse zak bonen van de Hema altijd :-)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 10:35 



 
Profiel   

Hier is douwe egberts favoriet, dan wel de 'intens' of mocha, beide nummer 7

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:16 



 
Profiel   

Aan de koffie kan ik je niet helpen. Wij hebben altijd koffie uit de Spaanse supermarkt en nemen die ook mee naar Nederland

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:02 



 
Profiel   

Partner koopt graag de bonen van Illy, maar is ook nog graag aan het testen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 02:01 



 
Profiel   

Op heel veel plekken kun je proefpakketten bestellen.
Voor goed testen vinden wij dat je minimaal een pond koffiebonen nodig hebt. Want bijvoorbeeld de ene boon moet fijne gemaald worden dan de ander. Temperatuur kan ook nog verschil maken en soms ook de hoeveelheid.
Er zijn maar weinig bonen echt geschikt voor een echt goede cappuccino. Dus een boon kan heel goed zijn voor een espresso maar zodra er melk bijkomt niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 03:23 



 
Profiel   

Interessant om te weten!

Ik ben begonnen met fairtraid.

Hierna wil ik Illy gaan proberen, al vind ik die koffie echt stervesduur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:06 



 
Profiel   

Je kunt ook de (espresso)bonen van de Lidl eens proberen. Wij vinden die uitstekend en goed betaalbaar. Zeker als er weer een XL actie is. En fairtrade, niet onbelangrijk.


Laatst bijgewerkt door Niqui op 30-11-21 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:08 



 
Profiel   

Niqui schreef
Je kunt ook de (espresso)bonen van de Lidl eens proberen. Wij vinden die uitstekend en goed betaalbaar. Zeker als er weer een XL actie is.


Dankjewel!

Heb nu via mijn werk een zakje koffiebonen biologisch uit Indonesiƫ meebesteld. Eens even zien.

Zal ook eens bij lidl kijken, dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:11 



 
Profiel   

Bonen uitkiezen wordt denk ik toch nog wel een dingetje.
Mijn man houdt van hele sterke koffie, ik vind sterk wel lekker, maar voor mij hoeft het ook weer niet te sterk zeg maar.
Ach, we zullen zien! Hebben nu een proefpakket besteld met 6 verschillende merken/soorten. Kunnen we mooi aam het uitproberen als het apparaat binnen komt :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:10 



 
Profiel   

Op veel automaten kun je per kopje nog instellen of je sterker of slapper wilt te opzichte van de ingestelde standaard waarde.

Tja, wat zijn dure koffiebonen.... Wij hebben tegenwoordig koffiebonen uit de biologisch-dynamische landbouw. Nee, niet goedkoop maar koffie is zonder uitputting en vergiftiging van de grond al slecht genoeg voor de aarde. Overigens is het goedkoper dan veel biologische koffiebonen die wij hebben geprobeerd en beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:24 



 
Profiel   

Niqui schreef
Je kunt ook de (espresso)bonen van de Lidl eens proberen. Wij vinden die uitstekend en goed betaalbaar. Zeker als er weer een XL actie is. En fairtrade, niet onbelangrijk.


Wij zijn begonnen met douwe egberts bonen (de groene zakken vd sligro, geen idee welke soort dat is), daarna verschillende testpakketjes, vervolgens niet regulier verkrijgbare 'groene' koffie via het werk. En gebruiken nu de lidl bonen. Smaken hartstikke goed vind ik :)
(we gebruiken een Miele vrijstaande koffiemachine).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:32 



 
Profiel   

Wij hebben intussen heel wat (supermarkt)bonen geprobeerd en vonden vooral die van Moyee (verkrijgbaar bij AH) erg lekker! In ieder geval even opletten dat je 100% arabica koopt, robusta wordt gauw bitter.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen