Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 10 [ 248 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Planten en stekjes

 
Profiel   

Jis_ schreef
Als je de baby's laat zitten blijft de plant vol. <3 Wat ik begreep is dat je ze ook kunt toppen als je ze te hoog vindt worden. De top zet je dan weer in de aarde, wel even een tijdje wat meer water geven voor het wortelen en zou dit in het voorjaar doen.

De mokey mask (ik krijg de mijne niet blij -O- ) kun je ook opbinden aan een tak, ziet er best strak uit. :j

Haha ja, maar ik vind zo'n tak in een plant echt geen gezicht. Maar ik heb al een liefhebber voor over een jaar of wat voor de grote _O-. En voorlopig blijft-ie nog lekker klein <3.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 12:45 



 
Profiel   

Ja goede tip van die pannenkoek toppen.
Die oudste van mij is bijna een soort boom inmiddels. Geeft wel veel babies.

Opbinden rond een mosstok of bamboe stok doe ik ook vaak als ze me te wild worden.

Ik heb ook zo'n sierananas. Toen ik hem ging verpotten zag ik dat hij al 6 stekjes had. Die staan nu in een apart potje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 12:46 



 
Profiel   

Yv_ schreef
Ja, dat kan best hoor Mywishmax! Die van de foto hierboven vind ik heel erg mooi, maar vaak zijn ze IRL inderdaad veel kaler en hebben ze ook nog eens van die lange(re) en ongecontroleerde takken haha.

Zo, dat wordt een flinke alocasia in huis :D!

Ja, m'n vriend is sinds een dikke maand weg en wil de slaapkamer opvullen hahahahha

Edit,
Ik heb ook een stek je mee naar huis van m'n vader z'n jadeboom :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 19:36 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Yv_ schreef
Wat een leuke en vrolijke plantjes komen er allemaal voorbij <3.
Ik heb ook een baby pannenkoek, vind 'm erg schattig. Goed om te horen dat ze heel makkelijk vermenigvuldigen, want als ze groot zijn, vind ik ze niet meer leuk (net als monkey mask). Ze zijn wat te beweeglijk voor me, ik hou van wat strakker :D.


Ik vind ze groot ook minder leuk. Misschien omdat degene die ik heb allemaal erg hoog worden met weinig bladeren. Zien er kaal uit, terwijl ze klein juist zo leuk vol zijn

Ik vind ze groot juist gaaf, helemaal sinds ik deze heb gezien.

[ img ]

De mijne is aardig onderweg, ik moet alleen de dopluis onder controle krijgen want daar wordt ie niet mooier van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 14:57 



 
Profiel   

Een van mijn plant.nl kneusjes is nu officieel een echte kneus geworden. Hij had bladluis bij aankomst. Deze heb ik gesnoeid en afgespoeld. Ook had hij te veel water. Nu heb ik hem de laatste dagen geen water meer gegeven maar de blaadjes begonnen al te vallen. Ik heb nu de verschillende plantjes die in de pot stonden uit de aarde gehaald in de hoop dat hij zo rapper droogt.
Iemand tips?

Het gaat om een "Nederlands gekweekt" thee plantje camellia sinensis .[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 20:04 



 
Profiel   

Misschien in nieuwe aarde zetten? Als de stengels nog stevig zijn, wil ie misschien wel weer uitlopen. Zijn ze rot/zacht dan denk ik dat het een enkeltje kliko wordt. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 20:56 



 
Profiel   

Een stille meelezer met redelijke groene vingers.

[ img ]

Heb deze Orchidee ter herinnering aan me in September overleden oma gekregen.
Maar hij wil oma achterna denk ik.
Wie heeft een oplossing om de Orchidee in leven te houden.
Er vallen al knippen af en de bladeren beginnen dood te gaan. Helpppp

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:20 



 
Profiel   

Ik kan niet zo goed met orchideeën maar ze zeggen altijd dat je die liefdevol moet verwaarlozen. Water moet je geven door 'm een keer per week(?) in een bakje met water te zetten zodat ie zelf het water op kan nemen. Als ie uitgebloeid raakt, vallen de bloemen af. Dat is normaal voor zo'n plant.
Afvallende bladeren daarentegen... zijn ze ook heel erg rimpelig? Dat kan eventueel op watertekort duiden.

Hopelijk krijg je 'm er weer bovenop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:26 



 
Profiel   

De kleur van de wortels zegt volgens mij ook een hoop. Groene wortels zegt dat hij zich goed voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:35 



 
Profiel   

black_kelpie schreef
Ik vind ze groot juist gaaf, helemaal sinds ik deze heb gezien.

[ [url=m/Ims5GG.jpg]Afbeelding[/url] ]

De mijne is aardig onderweg, ik moet alleen de dopluis onder controle krijgen want daar wordt ie niet mooier van.


:wow: Dat is wel heel gaaf! :wow:

Mijn pannenkoek is ongeveer 20cm hoog en heel vol met grote bladen.
Laatste maanden ineens een hoop baby’s, daarvoor eigelijk helemaal niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:37 



 
Profiel   

astrea schreef
Een stille meelezer met redelijke groene vingers.

[ [url=m/X9yRtB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb deze Orchidee ter herinnering aan me in September overleden oma gekregen.
Maar hij wil oma achterna denk ik.
Wie heeft een oplossing om de Orchidee in leven te houden.
Er vallen al knippen af en de bladeren beginnen dood te gaan. Helpppp

Er is geloof ik een orchideeën topic op bokt? Wellicht kunnen ze je daar helpen. Ik heb ook echt 0 verstand van orchideeën..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:09 



 
Profiel   

Maandje geen water geven. Probleem met orchideeën is vaak dat ze te nat gehouden worden.

Groene wortels te nat.
Grijze wortels ik wil een klein slokje water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:36 



 
Profiel   

Marcella schreef
Maandje geen water geven. Probleem met orchideeën is vaak dat ze te nat gehouden worden.

Groene wortels te nat.
Grijze wortels ik wil een klein slokje water.


Zal eens de kleur van de wortels bekijken.

Bedankt in elk geval voor de tips.
Zal het topic opzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:59 



 

Orchidee lekker voor het raam zetten ! En 1x per week even in bad doen (gootsteen) veel licht houden ze van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 00:31 



 
Profiel   

Dispar_Vulgo schreef
Mijn pannenkoek is ongeveer 20cm hoog en heel vol met grote bladen.
Laatste maanden ineens een hoop baby’s, daarvoor eigelijk helemaal niet.

Mijne zit op een centimeter of 70 nu denk ik, de kleinere er omheen op ongeveer 20. Ik heb hem vanaf 2 cm hoog :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 00:33 



 
Profiel   

De orchideeën hier gaven steeds weer opnieuw knoppen nadat ze net uitgebloeid waren. Ze kregen bijna nooit water. Net wanneer ik mij bedacht om ze toch eens wat te geven. En dan nog kregen ze 1 klein scheutje in 2 a 3 weken tijd. Stonden ook altijd in de volle zon achter het raam. Ze bloeiden uit armoede zei ik altijd :D Heb ze uiteindelijk weg gedaan omdat ik er op uitgekeken was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:41 



 
Profiel   

black_kelpie schreef
[ [url=m/Ims5GG.jpg]Afbeelding[/url] ]

De mijne is aardig onderweg, ik moet alleen de dopluis onder controle krijgen want daar wordt ie niet mooier van.


Geweldig! <3

Had van de zomer ook even dopluis in die 2 van mij, paar regenbuien en het was weg, beetje te koud nu maar misschien is een douchebeurt een optie? Al houd de pannenkoek niet zo van veel kalk.


astrea schreef
Een stille meelezer met redelijke groene vingers.

[ [url=m/X9yRtB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb deze Orchidee ter herinnering aan me in September overleden oma gekregen.
Maar hij wil oma achterna denk ik.
Wie heeft een oplossing om de Orchidee in leven te houden.
Er vallen al knippen af en de bladeren beginnen dood te gaan. Helpppp


Dat zou extra zonde zijn. Zou even kijken hoeveel water er onderin de vaas staat. Deze plant hecht zich vast aan een boom en houden de wortels juist van wat droger. Te droog kan ook maar meestal krijgen deze jongens liefdevol te veel water. :D

Hier geef ik ze in de winter 1 keer in de 2 á 3 weken een dompelbad van 10 minuten en daarna het overtollige water uit laten lekken. In de zomer 1 á 2 keer in de week. Veel licht (ochtend of avondzon), aan het raam op het zuiden wordt afgeraden al hoor ik daarover wel positieve verhalen, dan 1 keer in de week dompelen in de zomer want dan verdampt het water sneller. In de winter boven de verwarming zocht ook voor snellere verdamping, allemaal dingen om rekening mee te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:13 



 
Profiel   

Bij staan de orchideeën op het zuidwesten, maar wel achter folie. Zou de folie er niet zitten denk ik wel dat ze verbranden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:19 



 
Profiel   

2a54z6e45r6r schreef
Een van mijn plant.nl kneusjes is nu officieel een echte kneus geworden. Hij had bladluis bij aankomst. Deze heb ik gesnoeid en afgespoeld. Ook had hij te veel water. Nu heb ik hem de laatste dagen geen water meer gegeven maar de blaadjes begonnen al te vallen. Ik heb nu de verschillende plantjes die in de pot stonden uit de aarde gehaald in de hoop dat hij zo rapper droogt.
Iemand tips?

Het gaat om een "Nederlands gekweekt" thee plantje camellia sinensis .[ [url=m/eH9h3x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Camelia's zijn een evergreen.
En als ik naar de plantjes kijk ben ik bang dat het echt over is.
Heb zelf een zaailing staan en weet dat je deze planten zo min mogelijk moet verstoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:28 



 
Profiel   

Marcella schreef
Bij staan de orchideeën op het zuidwesten, maar wel achter folie. Zou de folie er niet zitten denk ik wel dat ze verbranden.


Dat zou je zeggen ja. :j Bedenk me nu dat mijn dochter een jaar of 3 een witte Orchidee die we samen voor haar hadden uitgekozen in de volle zon had staan in het raam, ging goed en bloeide ook steeds weer. Een tijdje veel te weinig aandacht/water nekte hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:02 



 
Profiel   

Hebben jullie de oplossing voor die kleine vliegjes die uit de aarde komen misschien? Dacht ze kwijt te zijn maar komen nu toch weer terug...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:43 



 
Profiel   

Muga schreef
Hebben jullie de oplossing voor die kleine vliegjes die uit de aarde komen misschien? Dacht ze kwijt te zijn maar komen nu toch weer terug...


Aarde invriezen of in de magnetron
Kaneel op de aarde
gele Plakstrips
Mieren poeder op de aarde
Zand op de aarde
Aaltjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:23 



 
Profiel   

Spinnen laten zitten. :D Afgelopen winter hadden wij ze. Had als eerste poging van die gele plakkers bestelt maar die zijn nooit aangekomen. Niet lang daarna waren ze weer weg. Aarde een keer even op laten drogen schijnt ook te helpen. Al vinden bijvoorbeeld Calathea’s, Palmen en Musa’s dat wat minder leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:48 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips! Ga ze testen! Magnetron vind ik wel zielig voor de plantjes haha. Die sla ik nog even over...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:49 



 
Profiel   

Muga schreef
Bedankt voor de tips! Ga ze testen! Magnetron vind ik wel zielig voor de plantjes haha. Die sla ik nog even over...


Ik zou ook niet het plantje in de magnetron doen :')

Aarde laten uitdrogen werkt inderdaad ook. Ze komen op natte aarde af. Vandaar ook het zand bijvoorbeeld op de aarde. Van onder water geven helpt ook veel omdat ze bovenkant van de aarde dan droog blijft
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 10 [ 248 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen