Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:33

Hoe hebben jullie een opbouw sunshower aangesloten en de kabels weggewerkt? Want ik neem aan dat die in een stopcontact moet?

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:00

Geen idee, ik heb het in de grote badkamerverbouwing mee laten gaan. Ik zal eens kijken of ik nog tussenfoto’s heb.


Afbeelding

Zit dus achter de tegels weggewerkt. Dat witte snoer voor de duidelijkheid.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:17

Ik lees graag mee!

Krijg 30 nov sleutel van m’n nieuwe huis. Ga dan wel niet de badkamer verbouwen, want die is nog heel mooi. Maar wel het toilet beneden.
Ga het zelf doen met m’n vader. Nu wil ik betonlook tegels op vloer en wanden, en 1 muur zwart visgraat.
En bedieningspaneel zwart. Nu twijfel ik over witte of zwarte wc pot.

Afbeelding

Dit vind ik wel heel gaaf zo

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:20

Oeh, ik vind zwart dan wel mooi.. ik weet niet of dat extra besmettelijk is? Ik denk van niet?

Aan de mensen die de nieuwe badkamers hebben.. hoe houden jullie de voegen schoon? Ik wilde eerst voegloos, maar gezien het materiaal zie ik daar nu toch vanaf, het worden toch grote tegels.. maar ik ben zo bang dat mn dure douche binnen een jaar of vier weer onder de aanslag zit... -O-

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:22

Volgens mij niet besmettelijk, maar wel gevoeliger voor schoonmaakmiddelen.

Voegen blijft lastig ja. Ik heb laatst in m’n huidige woning de voegen met een stiftje weer wit gemaakt, ging perfect.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:23


Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:25

Ik heb bij de winkel ook gezegd dat ik me daar zorgen om maak. Zij zeiden 'gewoon afdrogen na iedere douchebeurt.. ' maar ik vraag me af of dat echt werkt... ?

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:26

JLLN_ schreef:
Vrienden van mij hebben het en die balen er van, je ziet er echt alles op.
Als je van poetsen houdt dan zou ik er voor gaan.

Edit: lees dit artikel eens
https://www.badkamerxxl.nl/blog/de-voor ... art-toilet

Dankjewel, als ik dit zo lees neig ik toch naar wit haha.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:15

Hier is het echt niet meer schoonmaakwerk hoor. Kalkaanslag zie ik er niet op, en een witte maak ik ook minstens elke dag 1 keer schoon. Als je je wc maar 1 keer per week schoonmaakt kan ik me voorstellen dat je stof enzo gaat zien, maar ik heb echt niet meer poetswerk aan onze zwarte pot dan de oude witte.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:16

ontherun schreef:
Hier is het echt niet meer schoonmaakwerk hoor. Kalkaanslag zie ik er niet op, en een witte maak ik ook minstens elke dag 1 keer schoon. Als je je wc maar 1 keer per week schoonmaakt kan ik me voorstellen dat je stof enzo gaat zien, maar ik heb echt niet meer poetswerk aan onze zwarte pot dan de oude witte.

O goed om te weten!
Met 2 pubers maak ik m wel dagelijks schoon ja.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:35

Ik vind zwart zo ook wel heel mooi chique staan hoor. Ik zou meer schoonmaken ook wel als nadeel zien.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:42

Wel heel mooi die zwarte pot zo, maar lijkt me idd wel meer schoonmaakwerk.

Hier gaan ze volgende week beginnen met de badkamer. We hebben gisteren de sleutel gekregen van ons nieuwe huis. Ben zo benieuwd!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:50

Samantha_ schreef:
Ik lees graag mee!

Krijg 30 nov sleutel van m’n nieuwe huis. Ga dan wel niet de badkamer verbouwen, want die is nog heel mooi. Maar wel het toilet beneden.
Ga het zelf doen met m’n vader. Nu wil ik betonlook tegels op vloer en wanden, en 1 muur zwart visgraat.
En bedieningspaneel zwart. Nu twijfel ik over witte of zwarte wc pot.

[ [url=m/QmpK7W.png]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik wel heel gaaf zo


Ik zag ook zwarte, maar moet een beetje aan het idee wennen. Schoonmaken doe ik sws.

Maar er zijn meer kleuren.......Ook wat lichtere tinten en dan bijv antraciet, lichter grijs, etc

Zat te kijken naar de maten van de sunshowers, maar zoals ik nu zit te vergelijken ben je goedkoper uit qua aanschaf met 2 kleine, dan 1 grote? Niet dat we dat gaan doen, maar viel me een beetje op.

En moet echt naar een badkamer zaak of online info over de ventilatie, die moet apart/extra?


Cer schreef:
Als t een beetje meezit valt de SS (maar dan de infrarood uitvoering, dus zonder UV) net binnen het budget. Gezien ik een ENORME kouwkleum ben, denk ik dat het echt wel fijn gaat zijn..

De radiator wordt toch electisch, ook omdat mijn CV niet vaak aangaat, en de douche dan echt ook heel niet warm wordt.. De electrische radiator kan ik dan los aanzetten (althans, zo heb ik het dan bedacht.. ik hoop dat dat ook een beetje klopt.. :+


Ik wilde een thermostaat knop op de handdoeken radiator, maar je hebt wel een punt qua apart aanzetten. Eem beetje verwarming in de badkamer en de handdoeken willen we al eerder in het jaar dan de verwarming in huis denk ik.

Qua voegen heb ik daarom ook naar de wandpanelen gekeken.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:23

Onze nieuwe badkamer is eindelijk af! <3 We zijn er echt heel blij mee.

Dit was de oude badkamer:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit is de nieuwe!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een rib uit ons lijf, maar heel blij met het resultaat! We hebben dit via Sanidirect gedaan. Zij regelden ook de aannemer. Vooral met de aannemer waren we héél blij. Echt een fijne man die heel eg goed meedacht. Hierdoor is alles eigenlijk beter uitgevallen dan in eerste instantie op de tekening stond qua afmetingen enzo.

Wij hebben trouwens wel gekozen voor zwarte kranen, maar hebben ook een waterontharder aangeschaft. Dat ding is echt ge-wel-dig! :D

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:28

Wat een prachtig resultaat! Ook veel beter ingedeeld.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:45

Ik vind 'm ook prachtig!

Wel valt me 1 ding op: als je in bad ligt, dan lig je (ik kan het niet goed zien) of met je hoofd achter de kast waardoor je vrije uitzicht wordt belemmerd of je ligt met je hoofd best dicht bij het toilet.

Peaunuts misschien hoor, maar dat viel mij dus direct op :)

Geniet ervan!

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:57

Prachtig! Maar je hebt de deur ook verplaatst dus?

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:25

Dank jullie :D Elke dag een feestje om de badkamer in te stappen!

Boras schreef:
Ik vind 'm ook prachtig!

Wel valt me 1 ding op: als je in bad ligt, dan lig je (ik kan het niet goed zien) of met je hoofd achter de kast waardoor je vrije uitzicht wordt belemmerd of je ligt met je hoofd best dicht bij het toilet.

Peaunuts misschien hoor, maar dat viel mij dus direct op :)

Geniet ervan!


Het liggedeelte is aan de kant van het badkamermeubel. Je kijkt vanaf daar naar de deur van de badkamer, je ziet alleen de douche niet. Wij vinden het niet storend! We zijn vooral heel blij dat het gelukt is om een bad én een aparte douche te realiseren :D


Suzanne F. schreef:
Prachtig! Maar je hebt de deur ook verplaatst dus?


Ja, klopt! De deur zit nu in het schuine gedeelten voor de trap naar zolder. Eerst ging de deur ook de badkamer in open, maar nu gaat die open naar de overloop. We waren best bang dat het krap zou worden met de deur zo voor de trap, maar ook dat is onwijs meegevallen!

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 17:48

Haaj allemaal.

Ik heb op de planning staan om mijn toilet te vernieuwen (inbouw er van maken en nieuwe tegels) en de badkamer op te knappen (nieuwe tegels en nieuwe douchewand en een deur).

Nou heb ik met het laatste wat problemen omdat ik een afwijkende maat heb. Momenteel heb ik een inloop douche met als ingang 65cm breed en de douchewand is 100x190. Ik wil een deur in formaat 70/75x190/200 en een douchewand van 90x190/200. Liefst in industriële stijl en niet al te duur. Had zelf ca 500 euro in gedachte. Iemand die mij hierbij kan helpen want zie door de bomen het bos niet meer met deze afwijkende maten.

Wie kan mij helpen? :D Heb al wel inspiratie over hoe ik het wil hebben.

Dit is de plattegrond


Afbeelding

Met 70 cm heb ik nog 10 cm tussen de wasbak en de glaswand. Vind ik dus wel de Max.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:37

Ik meld me ook weer hier, wij gaan de badkamer aanpakken met een bouwdepot. Dus we kunnen het doorzetten. We waren lang in conclaaf of we wel of geen bad zouden doen, maar we hebben toch besloten om het bad er uit te halen.

Ik heb wel eens de tekeningen gedeeld maar dat is al weer even geleden :)

Zo is het nu.
Afbeelding
Afbeelding

En dit wordt het dan. De verhoudingen kloppen niet helemaal hoor, maar dit is het idee.

Afbeelding

Dit blijft terugkomen voor mij, ik vind dit echt geweldig. Maar we moeten goed overwegen of we dit willen want het is wel heftig :P Misschien zou ik dan een lichte vloer willen, zoals de 2e foto.
Afbeelding
Afbeelding

Een alternatieve kleurstelling voor mij zou dit zijn:
Afbeelding

Wij hebben al meer van dit soort kasten in huis, wij willen dit ook graag in de badkamer als dat duurzaam kan (dus niet dat het hout eraan gaat na een tijdje).
Afbeelding

Nja, zoals je ziet ben ik nog een beetje all over the place. Wat ik wel zeker wil, is iets aparts wat een hotelsfeer geeft. We gaan komende week eens contact opnemen met wat aannemers om te kijken hoe en wat. We weten dat het druk is en we weten dat het duur is :P Onze overburen hebben net een nieuwe badkamer laten plaatsen voor €6000.- incl werk dus we hopen dat we die aannemer in de hand kunnen nemen. Die heeft ook goed werk verricht. En eerder twijfelde we of we hier zouden blijven wonen of niet, maar we hebben besloten om voorlopig nog wel te blijven. Ook vanwege de huidige markt :P Dus dan is het wel de moeite :)

Anja_Joost

Berichten: 398
Geregistreerd: 28-04-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:32

Wat een supergave ideeën Earth! Gewaagd, maar ik hou er wel van. De badkamer in onze nieuw te bouwen woning wordt minder gewaagd, maar wel met een gave visgraat accent muur. Zo zal het worden:

Afbeelding

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 00:27

Ik hou wel van iets aparts, leuk hoor Earth. Ik vind de derde foto ook erg mooi. Is het een koophuis? Kinderen in de planning?

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 09:45

Ik vind zo'n vloer of muur met van die kleine steentjes zo mooi, maar lijkt me echt onhandig met schoonmaken, of zou je het ook hebben met een glad afneembaar doorzichtig laagje?

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 09:49

Heeeeel gaaf die stijl! Dat eerste plaatje. <3 Maar vereist ook wel lef, snap ik. Maar zo gaaf!

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 11:24

Mooie ideeën komen hier voorbij! Zijn er ook bokkers hier die de badkamer/wc's hebben veranderd zonder de bestaande tegels eruit te halen? Onze badkamer/wc's hebben we 8 jaar geleden gedaan, maar toen hebben we voor heel simpel wit gekozen, maar dat vind ik nu toch saai aan het worden. Nu zit ik te kijken naar Dumawall, omdat we niet alles eruit willen slopen.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of een ander idee zonder een ingrijpende verbouwing om toch de boel wat op te leuken?