Leuk eerste autootje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Taucha

Berichten: 1170
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Leuk eerste autootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 06:12

Ik heb een Mitsubishi Colt. Van binnen een grote auto, van buiten lekker klein. Ideaal ding. Leg je de achterbank plat dan heb je bijna een station gezien de hoeveelheid zooi die je er in kan krijgen. Lange afstanden zijn ondanks het ‘gebakjes’ gehalte goed te doen. Zitten comfortabele stoelen in en zeker de versies na 2012 doen niet onder voor een dure, luxe auto omdat deze ook uitgevoerd zijn met cruise control, stop&go, bediening op het stuur en allerhande snufjes. En het leukste; net als toyota gaan ze lang mee zonder grote mankementen, maar zijn ze wel een stuk vriendelijker geprijsd.

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:11

Ik moet zo hard lachen om iedereen die zegt geen franse auto en kijk naar anwb wegenwacht progamma.
Daar staan zeker franse auto’s tussen maar die zijn allemaal minimaal 15-20 jaar oud en alles valt of staat met onderhoud.
Ts een vrij nieuwe twingo of renault clio zijn prima autos.
Eigenlijk zijn de meeste auto’s van de laatste 5 jaar prima.
Zou eerst eens gaan kijken naar wat je echt mooi vind en eens met je budget kijken 2ehands wat er te koop is,
Zodra je weet wat je mooi vind kan je gaan zoeken naar iets wat netjes onderhouden is incl boekjes en bonnen,
Auto’s met een lage km stand hoeven niet altijd goed te zijn,
Vaak veel korte afstand mee gereden in de bebouwde kom en veel koude km ,
1 die wat meer op de teller heeft en waar veel mee op de snelweg is gereden is soms beter.

En comfortabel rijden vind ik belangrijk,
Een 107 of een ander klein koekblik is leuk en handig maar kwa rijgeluid schokdempers vering zitcomfort valt het vaak tegen

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:20

Brainless schreef:
De Polo's kregen allemaal problemen met de versnellingsbak tegen het einde van de lease.
Ook zijn collega's klaagde daar over en veel motorstoringsproblemen.
Ze zijn eigenlijk niet gebouwd voor veel kilometers.

De Polo staat toevallig met naam en toenaam genoemd in het betrouwbaarheidsonderzoek dat deze maand in de consumentengids is gepubliceerd. Generatie tot 2014 dikke onvoldoende, die tot 2017 veel beter en de huidige generatie zelfs echt goed.

Dat kan natuurlijk veranderen als er van het actuele model meer auto's richting en over de twee ton gaan, maar de trend is in elk geval positief.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:26

Mijn 1e auto was een suzuki swift, die ik kocht toen ik 18 was.
Heeft 13 jaren gediend als "banjerbak", alles ging er in. 4 honden, balen hooi en stro :') :+
Hij heeft me al die jaren trouw tussen BE en NL gependeld en heeft de halve wereld gezien want hij ging ook mee op het schip waar ik werkte :=
Het is zeker een auto die ik kan aanraden als 1e auto dus...
Behalve het gewone onderhoud, NOOIT wat gehad met deze auto!!

Nu inmiddels sinds vorig jaar overgestapt op een groter model (renault clio grandtour). Maar oh, dat mis ik mijn swiftje nog steeds _O- makkelijk parkeren, genoeg pit en hij zag er gewoon leuk uit haha

Babootje

Berichten: 26265
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:41

MoppieFilou schreef:
Dankjewel voor de tips al! Qua budget heb ik nog niet echt iets in mijn hoofd. Als ik iets leuks tegenkom bekijk ik of ik dat bedrag eraan wil en kan geven of niet. Ik heb ook geen idee voor welk bedrag je een degelijk tweedehandsje kan krijgen, of ja, wat normaal is zeg maar.


Elektrisch tweede hands zou ik niet voor kiezen omdat de actieradius van de eerste lichting elektrische auto's vaak nog maar max 200 km is. Met de auto op vakantie of naar de andere kant van NL wordt dan al een hele puzzel.

Anoniem

Re: Leuk eerste autootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 17:15

Afbeelding
Afbeelding

Duitse degelijk heid, nooit geen problemen mee. 20 jaar oud en het meeste kun je prima zelf doen.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-21 14:36

Hij is aangekomen! *\o/* Het is een Fiat Tipo Hatchback geworden!

Afbeelding

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Leuk eerste autootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:22

Gefeliciteerd, heel veel rijplezier!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Leuk eerste autootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-21 16:46

Dankjewel!

Evalien86
Berichten: 132
Geregistreerd: 27-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 17:42

Fiat panda!! Rijd lekker en makkelijk, simpele techniek waar niet snel wat mee is. Wel de oudere variant, niet de nieuwe..