Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 73 van de 116 [ 2882 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 116  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Neem geen badmeubel op pootjes. Ik heb er nu eentje en dat is zo niet handig.

Ah goede tip. Wat is daar niet handig aan? Ik zou sowieso wel liever een zwevend meubel hebben denk ik.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:09 



 
Profiel   

Ik heb net de offerte getekend voor de douche / toilet (twee losse ruimtes).. met 10.000 € was ik er in ieder geval niet.. :')
Ik vind badmeubels echt t*ringduur, er valt echt wel winst te behalen door die los te shoppen (heb ik niet gedaan, ik wilde in 1x overal vanaf zijn, en daar betaal je dan ook voor)

En dan heb ik niet eens echt iets bijzonders.. Eenvoudig witte wanden met een greywashed houten vloertegel.. (maar wel met een UV-SS <3 ) eind februari gaat t gebeuren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:10 



 
Profiel   

Oh hier wel, maar staat wel wat hoger op z'n pootjes en kunnen er daardoor makkelijk bij. Krukje voor dochter past er mooi onder, vind dat heel handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:10 



 
Profiel   

Earth schreef
Suzanne F. schreef
Neem geen badmeubel op pootjes. Ik heb er nu eentje en dat is zo niet handig.

Ah goede tip. Wat is daar niet handig aan? Ik zou sowieso wel liever een zwevend meubel hebben denk ik.


Met stofzuigen/dweilen kom je altijd tegen die pootjes aan. Lastiger schoonmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:13 



 
Profiel   

Ja dus vooral het schoonmaken. Maar kan me ook voorstellen dat als er een keer water tegenaan komt dat het misschien in het hout trekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:18 



 
Profiel   

Ik wilde tot op de grond (echt, hoe doen mensen dat me zo weinig opbergruimte in de badkamer??), en dan desnoods een plintje voor het onderste randje. Maar dat werd ook echt afgeraden ivm schoonmaken/vocht. Vond ik niet helemaal logisch, maar dat betekende dat we dan ook naar veel duurder maatwerk toe moesten, en het is al duur zat zeg maar.

Ik vind je kleurencombi er leuk uitzien Earth! Wel tijdgevoelig, maar dat is een keuze natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 14:42 



 
Profiel   

veerledec schreef
Ik wilde tot op de grond (echt, hoe doen mensen dat me zo weinig opbergruimte in de badkamer??), en dan desnoods een plintje voor het onderste randje. Maar dat werd ook echt afgeraden ivm schoonmaken/vocht. Vond ik niet helemaal logisch, maar dat betekende dat we dan ook naar veel duurder maatwerk toe moesten, en het is al duur zat zeg maar.

Ik vind je kleurencombi er leuk uitzien Earth! Wel tijdgevoelig, maar dat is een keuze natuurlijk.


De grap is met die kleur, dat ik die al 8 jaar hier op de muur heb zitten. Het is dus echt mijn persoonlijk favoriete kleur, al voor dat het in 'de mode' kwam. Dus ik ben gewoon een trendsetter :') _O-

En over kastjes gesproken, ik wil ook wel wat meer opbergruimte maar daar hebben we ook wel de ruimte voor gelukkig. Dus ik zou graag nog een hoge kast erbij willen of iets van losse plankjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:48 



 
Profiel   

Hoge kasten zijn al helemaal niet in de mode nu. Als je ernaar vraagt/zoekt vind je het wel. Maar het is niet standaard nu. Terwijl wij nu ook hoge kasten hebben, en ik vind het superfijn om veel op ooghoogte te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:52 



 
Profiel   

Earth schreef
Ja dus vooral het schoonmaken. Maar kan me ook voorstellen dat als er een keer water tegenaan komt dat het misschien in het hout trekt?


Wij hebben een houten meubel, maar op stalen pootjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 18:16 



 
Profiel   

Let op dat marmer op den duur poreus wordt. Niet handig in een douchecel dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 01:38 



 
Profiel   

Ik was onlangs bij ikea en daar hadden ze mooie badkamerkasten. Mijn man was alweer een halve ikea ikea verder :') dus heb ze maar op de foto gezet
[ img ]
[ img ]
Dan heb je wel een zee van kastruimte. Ik wil het liefst houtkleurig maar dit zou ik ook nog overwegen en het geheel was trouwens prima betaalbaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 07:52 



 
Profiel   

Hebben jullie ervaring met de meubels ergens anders kopen en bij de badkamer winkel de rest zoals tegels/bad/montage?

En vanaf welk budget dachten jullie nu kunnen we gaan kijken?

We willen het basic houden, verkoopbaar en betaalbaar omdat we met iets van 8 jaar willen gaan verhuizen.

We kunnen het niet zelf en willen wel dat we er snel vanaf zijn(ik vind het nogal stressvol als er wat wordt verbouwd :o) dus dat er bijvoorbeeld een team aan werkt ipv 1 persoon

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 08:35 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Hebben jullie ervaring met de meubels ergens anders kopen en bij de badkamer winkel de rest zoals tegels/bad/montage?

En vanaf welk budget dachten jullie nu kunnen we gaan kijken?

We willen het basic houden, verkoopbaar en betaalbaar omdat we met iets van 8 jaar willen gaan verhuizen.

We kunnen het niet zelf en willen wel dat we er snel vanaf zijn(ik vind het nogal stressvol als er wat wordt verbouwd :o) dus dat er bijvoorbeeld een team aan werkt ipv 1 persoon


Ik vraag me af of een winkel zijn monteurs meubels van een ander gaat laten monteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 08:48 



 
Profiel   

https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... ?page=1&f=
Misschien interessant voor wie spullen zoekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 09:05 



 
Profiel   

Niello schreef
Let op dat marmer op den duur poreus wordt. Niet handig in een douchecel dus.

Dit is keramisch, dus enkel met een marmer look. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 09:13 



 
Profiel   

Gaaf topic!
Ik lees al een tijdje mee. Dus iedereen bedankt voor de verhalen en de foto's!

Ik ga komende lente mijn oude mini badkamer aanpakken. De ruimte wordt vergroot door de garage ernaast erbij te betrekken. Max ruimte die ik kan gebruiken wordt dan 2.70x 5.50. Ik weet nog niet of ik die hele lengte ook ga gebruiken. Hoe kleiner hoe minder duur natuurlijk.

Wil gaan voor een lichte uitstraling. Licht houten meubel, lichtgrijze vloer, een lichtgroene/ lichtblauwe wand icm verder witte wanden, een wit bad en losse douchecabine. Erboven 1 of meer lichtkoepels, naast 1 klein al bestaand raampje.

Een beetje deze sfeer


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Oh en omdat er in de garage een ruimte gebouwd gaat worden, de dragende originele buitenmuur wordt doorgebroken, leidingen en riolering moet worden verlegd etc etc, gaat mijn bankrekening huilen. Maar ja het kan en het voegt flink waarde toe aan mijn huisje dus ga ik ervoor, al vind ik het ook knap griezelig..

En, iemand hier tips voor badkuipen waar mensen van bijna 1.90 enigszins passen??

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 11:29 



 
Profiel   

Leuk! Ik houd wel van die stijl, erg leuk. Er zijn ook grote baden maar ik zou eerder adviseren om ook naar de diepte te kijken en niet alleen naar hoe lang het bad is.
Met het verleggen van de leidingen etc zal het best een duur grapje worden, gok ik zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 12:00 



 
Profiel   

Een hoekbad heeft wellicht meer ruimte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 12:13 



 
Profiel   

Ik zag laatst in zo'n woonprogramma dat ze het hadden over een dompelbad. Die zijn niet perse minder lang maar extra diep inderdaad. Die hadden ze geplaatst omdat de man heel lang was. Ik zie dat dat in NL niet zo gangbaar is, maar dan zou je kunnen zoeken naar een duobad, die zijn tot 190 cm te vinden zover ik nu even kan zien. Maar er zijn ook baden tot 200 cm zie ik wel. Hoekbad zou ook altijd nog kunnen maar dat neemt veel ruimte in en is vaak duurder (en er moet een giga sloot water in, wat niet bepaald duurzaam is natuurlijk :P ). Maar net wat je zelf wilt.
Edit: Je hebt zelfs baden van 210, maar die zijn wat lastiger te vinden zie ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 12:42 



 
Profiel   

troi schreef
Gaaf topic!
Ik lees al een tijdje mee. Dus iedereen bedankt voor de verhalen en de foto's!

Ik ga komende lente mijn oude mini badkamer aanpakken. De ruimte wordt vergroot door de garage ernaast erbij te betrekken. Max ruimte die ik kan gebruiken wordt dan 2.70x 5.50. Ik weet nog niet of ik die hele lengte ook ga gebruiken. Hoe kleiner hoe minder duur natuurlijk.

Wil gaan voor een lichte uitstraling. Licht houten meubel, lichtgrijze vloer, een lichtgroene/ lichtblauwe wand icm verder witte wanden, een wit bad en losse douchecabine. Erboven 1 of meer lichtkoepels, naast 1 klein al bestaand raampje.

Een beetje deze sfeer


[ [url=m/pxAjrK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lCF5is.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PbxSm7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CRWcKq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh en omdat er in de garage een ruimte gebouwd gaat worden, de dragende originele buitenmuur wordt doorgebroken, leidingen en riolering moet worden verlegd etc etc, gaat mijn bankrekening huilen. Maar ja het kan en het voegt flink waarde toe aan mijn huisje dus ga ik ervoor, al vind ik het ook knap griezelig..

En, iemand hier tips voor badkuipen waar mensen van bijna 1.90 enigszins passen??


Wij hebben een “standaard” bad: 180x80. Maar omdat de nieuwe baden tegenwoordig een stuk dieper zijn dan vroeger, kan mijn vriend van 1.94 ook gewoon in bad liggen en helemaal onderwater! Dus ik zou vooral kijken naar diepte :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 14:49 



 
Profiel   

Heeft er iemand ervaring met inloop douche en douche cabine? Hoe vond je deze, wat zijn de voor en nadelen? Mij lijkt een inloop qua ruimte handig maar ik hoorde bijvoorbeeld dat je ook snel kou verliest omdat je geen deur hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:55 



 
Profiel   

Wij hebben een inloopdouche maar daar zit toch een draaideur bij hoor. Lijkt me ook snel koud te worden anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 16:21 



 
Profiel   

Vorige huis een inloopdouche gehad, was zeker niet koud. Geen deur scheelt veel schoonmaken. Als je douche gericht is naar de rest van de badkamer, dan sta je wel 'open en bloot'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 17:52 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Heeft er iemand ervaring met inloop douche en douche cabine? Hoe vond je deze, wat zijn de voor en nadelen? Mij lijkt een inloop qua ruimte handig maar ik hoorde bijvoorbeeld dat je ook snel kou verliest omdat je geen deur hebt


Ik denk dat je bedoelt snel warmte verliest? :P

Ik heb een inloopdouche en wilde eigenlijk heel graag een douche met deur omdat het anders idd zo koud wordt. We konden deze echter niet vinden zoals we hem wilde dus hebben we (met tegenzin) enkel een glaswand genomen. Ik zeg je heel eerlijk, ik vind het verschrikkelijk zonder deur en heb het dus inderdaad echt koud onder de douche nu in de winter! ;(

Als ik het opnieuw kon doen had ik zeker een deur gekozen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 19:22 



 
Profiel   

Scum schreef
Wij hebben een inloopdouche maar daar zit toch een draaideur bij hoor. Lijkt me ook snel koud te worden anders.


Hoe moet ik dit voor me zien :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 20:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 73 van de 116 [ 2882 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 116  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen