Lego

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-21 23:02

@jen, spookhuis is bij Intertoys goedkoper! Ik vond het echt heel leuk om die te bouwen.

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 09:17

L_iek schreef:
@jen, spookhuis is bij Intertoys goedkoper! Ik vond het echt heel leuk om die te bouwen.



Thanx had m daar al gezien ja. Denk dat ik m maar gewoon ga bestellen, anders krijg ik er spijt van :+

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 20:18

Ik heb het Zweinstein kasteel besteld op Intertoys :o :oo

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-21 21:10

jen schreef:
L_iek schreef:
@jen, spookhuis is bij Intertoys goedkoper! Ik vond het echt heel leuk om die te bouwen.



Thanx had m daar al gezien ja. Denk dat ik m maar gewoon ga bestellen, anders krijg ik er spijt van :+


Ik vond het echt een leuke set om te maken. Wel gevloekt bij de lift :')

@Marjo, ik ben heeeeeel jaloers!

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 21:20

Nu nog bedenken wat ik ga vragen voor kerst :')

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 21:46

Gaaf het zweinstein kasteel 8-)

Heb het spookhuis toch maar gehaald vandaag :+

Vriendlief heeft de andere sets allemaal gekocht. Deze sets staan te wachten om gebouwd te worden :') kunnen wel ff vooruit zeg maar. Mooie sint en kerst kados voor onszelf <:) <|- {:)

Afbeelding

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 21:47

Jeetje verwachten jullie een lockdown van 2 jaar ofzo? :')

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 21:48

Wel supergaaf! Ik zou ook heel graag de Friends appartementen en Central Perk nog willen. Central Perk heb ik nu wel, maar dat is de Ali express versie en die is toch minder goed. Net als de bloemen, heb ik ook van ali maar vallen om de haverklap uit elkaar :=

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 21:49

Morrie schreef:
Jeetje verwachten jullie een lockdown van 2 jaar ofzo? :')


_O-

Veel waren nou in de aanbieding haha en vriendlief wil sommige eigenlijk nieuw in de doos bewaren >;) ik vind t sund en wil ze toch wel mee opbouwen :')

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14466
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 21:58

Whut. Nieuw in de doos bewaren :') Wij bewaren de dozen van de grote/limited sets wel maar ze staan allemaal mooi te pronken in de kamers hoor. :))

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:08

Ja hier staan ze in de huiskamer, tower bridge, Tai mahal en een heel grote boot. Geen plek meer voor een normaal formaat kerstboom

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:10

Cynn schreef:
Whut. Nieuw in de doos bewaren :') Wij bewaren de dozen van de grote/limited sets wel maar ze staan allemaal mooi te pronken in de kamers hoor. :))



Ja hoor, er liggen er best nog een aantal nieuw in de doos bij ons :+ sommige mensen hebben gewoon een rare tik zeg maar :') met het motto: ooit wordt het meer geld waard :j bij sommige stukken heeft hij wel gelijk gehad, de vw beetle is aangeschaft voor nog geen 150 euro ofzo dacht ik en ondertussen zo'n 800 waard ofzo. Zo heeft ie meerdere lego sets liggen nog splinternieuw in de doos die best wel in waarde gestegen zijn. Soms koopt ie 2 sets, 1 om te bouwen en 1 om te bewaren. Alleen verkoopt ie nooit iets en komt er alleen maar bij. Achja hij heeft z'n lego, waar ik ondertussen ook mee besmet ben en ik heb m'n pony's :D

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 10:47

Ik heb ook sets in de doos staan maar alleen promo’s die ik dubbel had. De rest bewaar ik de dozen wel van mocht ik het willen verkopen. Het loont inderdaad om alles netjes te houden. Ben nu een beetje aan het kijken naar oude sets van vroeger die ik weer wil. Kan me er 3 goed herinneren die ik zelf had gekocht/gewonnen en wij hadden veel Fabuland. Maar ik had het dus beter kunnen bewaren :') Heb ook een keer samen met iemand een partij opgekocht wat weer langzaam allemaal uitzoeken, vind ik helemaal leuk.

Ga nu mijn kerst huisjes bouwen (Elf en peperkoek huisje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 13:43

Cynn schreef:
Whut. Nieuw in de doos bewaren :') Wij bewaren de dozen van de grote/limited sets wel maar ze staan allemaal mooi te pronken in de kamers hoor. :))


Ja bij jullie kijk je je ogen uit, zo gaaf :D

Wij gaan aan de Lambo beginnen eerdaags :# (E wil helpen :D )

Bij ons staat alles wat af is in de kamer die nu nog als opslag dient van na onze verbouwing.. dat komt wel ooit goed :')

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-21 19:41

Dank u Sinterklaas!

Afbeelding

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 19:42

Wauw <3

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 00:33

Ik zie alweer hele gave pakketen voorbij komen zeg!

Ik heb nu de lego city advent kalender en het is wel een grappig ding. Leuk is dat je gewoon 24 dagen kleine Lego pakketjes hebt.

En ik heb net nog de Lego Safari hut gekregen van mijn moeder. Het is een 3 in 1 creator set maar ook wel een geinig ding om te hebben. En natuurlijk in Duitsland weer veel goedkoper als hier...

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 09:04

Oh is dat zo? Dat wist ik niet! Hoeveel scheelt dat ongeveer?

IMAY1990

Berichten: 1886
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 10:18

RoosvanBlue schreef:
Oh is dat zo? Dat wist ik niet! Hoeveel scheelt dat ongeveer?


Op grotere sets kan het zomaar €20-€30 goedkoper zijn in Duitsland.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 22:20

O wat leuk, een Lego topic!
Vooral mijn man is helemaal Lego fan van kleins af aan. Vooral technisch lego is favoriet bij hem. Maar ook de Modular huizen, en de kerstedities zijn top.
Wij kijken al uit naar het nieuwe modular huis die begin januari uitkomt. Jammer genoeg zijn we iets te laat begonnen met de modular te verzamelen, de eerste die we hebben is de brandweerkazerne. Deze was al via marktplaats, de eerste 3 werden toch iets te duur. :+

Hier staat veel opgebouwd op kantoor, de hele modular serie in ieder geval, en het een en ander aan technisch lego (plus de boomhut, de VW Kever, de VW T1 bus en de minicooper). Dozen worden allemaal bewaard, alles wordt zo compleet mogelijk gehouden.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:15

Oh de modular serie <3 maar die is echt wel heel erg duur...
Was deze week bij een winkel in Den Bosch (uit de hand gelopen hobbywinkel), hij heeft alle modulars staan, echt wel prachtig om te zien zo'n hele rij. Hij zei, de allereerste als je die nu moet gaan kopen dan ben je 2000 euro kwijt :') Thnx, but no thnx.
Wel een leuk (lekker rommelig) winkeltje trouwens. Hij heeft in vitrines allerlei sets opgebouwd staan, ook oude sets die niet meer te koop zijn, en hij heeft ook wat tweedehands sets, vinden mensen ook ooit fijner voor de portemonnee :). Naast lego verkoopt hij ook playmobil en funko pop.

Wij hadden eerst een lemax kerstdorp, maar omdat daar ieder jaar wel iets kapot van ging, terwijl we er toch echt heel voorzichtig mee zijn, hebben we besloten om over te gaan op een lego kerstdorp <3. Wel weer opnieuw beginnen met sparen, maar dat is niet zo erg. Hebben nu het peperkoekhuisje en het elf clubhuis, die tweede moeten we nog bouwen. En dan hebben we nog wat klein spul voor erbij te zetten. Volgend jaar wil ik er graag een trein bij en komt er ook weer een nieuw huisje.

Onze lego-kast staat overigens wel vol, dus we moeten even kijken voor een grotere kast (dat is altijd een beter plan dan lego uit het zicht zetten :') )

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 11:39

Het elftal clubhuis is zo leuk. <3
Zitten sowieso mooie sets bij. Eentje hebben wij niet, maar dat was een nieuwe uitgave van 1 van de eersten die uit kwam.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-21 13:20

De collectie hier begint wel redelijk uit de hand te lopen. Ik kan het ook niet echt meer kwijt. Hoe hebben jullie het thuis staan? Wij hebben de Star wars helmet collectie in onze woonkamer en dat vind ik ook voldoende voor beneden. De rest staat nu opgebouwd op onze slaapkamer maar dat is het ook net niet aangezien vriendlief zijn Toy story collectie aan poppen ook ergens heen moeten :')

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14466
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:43

Wij hebben zowel in de woonkamer wat staan als op de slaapkamer en we gaan de zolder opknappen. Daar gaan we ook wat nieuwe kasten/planken doen waar we ook Lego op kunnen zetten.
Maar we hebben in de woonkamer op de vensterbank Hedwig staan, bovenop de grote spellenkast staan Hogwarts en een grote van Lego the movie 2. In de open kast staan een paar kleinere sets o.a. Star Wars helmets en naast de tv staan 4 Harry Potter boeken. Sinds kort hebben we boven de eettafel 2 planken opgehangen en daar staan nu Diagon Alley op en een X-Wing en een Star Destroyer.
Op de slaapkamer staat nog meer Star Wars..

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:04

Wij hebben het nu nog in een vitrinekast in de woonkamer, maar daar kan eigenlijk niks meer bij. En dan hebben wij nog niet eens echt grote sets, maar meerdere kleine (ok de ISS is iets groter en die is vooral mega onhandig :'))

Pas geleden de voorzolder opgeknapt en er mijn thuiskantoor van gemaakt. Daar moeten nog planken komen, dan kan het daarop. Dan kunnen we ook veel meer kwijt.
Mijn dochter heeft veel lego friends, dat heeft ze nu op planken in haar speelkamer, maar daar speelt ze ook echt mee, dus dat staat niet perse heel mooi uitgestald :)