Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:00

Celebi: heb je hem in Nederland of in een Nederlandse webshop gekocht (of misschien de EU)? Want dan zou Consumed misschien kunnen helpen. Je moet in principe kunnen weten wat je koopt, en als dit maakt dat voor jou belangrijke functies ineens ontoegankelijk zijn, zou er wel een consumentenbescherming moeten zijn.

(En anders... toch een credit card?)

Celebi
Berichten: 3641
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:47

Shadow0 schreef:
Celebi: heb je hem in Nederland of in een Nederlandse webshop gekocht (of misschien de EU)? Want dan zou Consumed misschien kunnen helpen. Je moet in principe kunnen weten wat je koopt, en als dit maakt dat voor jou belangrijke functies ineens ontoegankelijk zijn, zou er wel een consumentenbescherming moeten zijn.

(En anders... toch een credit card?)


Nee ik heb 'm nog niet gekocht. Ik wilde deze kopen met de huidige korting maar toen was er geen enkele betaalmogelijkheid meer beschikbaar. Zonder de korting is die echt buiten mijn budget helaas.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-21 05:35

Heb je het abonnement echt nodig?
Volgens mij is de korting die je krijgt hetzelfde als de kosten voor een jaar lang het abonnement, dus uiteindelijk ben je even duur uit met of zonder abonnement.

Celebi
Berichten: 3641
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:42

8nnemiek schreef:
Heb je het abonnement echt nodig?
Volgens mij is de korting die je krijgt hetzelfde als de kosten voor een jaar lang het abonnement, dus uiteindelijk ben je even duur uit met of zonder abonnement.


Nee waarschijnlijk niet, al baal ik van de unlimited storage en screen share..

Zag dat het zo'n 150 euro korting was op de tablet + pen en die subscription is nog geen 10tje per maand. Dus zelfs als ik de subscription niet meteen uitzet maar een maand te laat scheelde dat me in de black Friday korting zo'n 140 euro. :+

Begin sowieso nu onwijs te twijfelen omdat er veel negatieve reacties op hun social media staan. Ben bang dat ze snel failliet gaan door het nieuwe abonnement en daardoor het tablet een beetje useless gaat maken. Maar wellicht is dat overdreven..

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-21 11:52

Om de storage zou ik me niet druk maken. Je cloud grootte is gewoon even groot met als zonder abonnement. Het enige verschil is dat de documenten die je lange tijd niet hebt gebruikt niet meer op de cloud staan, maar alleen op je apparaat. Zodra je die op je Remarkable weer eens opent komen ze ook weer in je Cloud terecht.
Screen share heb ik zelf nog nooit gebruikt. Ik kan me voorstellen dat dat handig is als je bijvoorbeeld voor de klas staat of presentaties voor groepen mensen geeft.

Volgens mij kun je het abonnement niet direct uitzetten, ik dacht dat je er een jaar aan vast zit als je hem met de korting koopt, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik heb zelf een aantal pagina's terug wel nog een kortingscode van €40 gedeeld, dat scheelt al iets. Ik denk dat ie nog geldig is.
Ik heb zelf ook al een negatieve reactie online geplaatst over hun abonnement. Vind het ook onzin, het is al zo'n duur apparaat.. Dus ik dacht, wie weet draaien ze het terug als er maar genoeg commentaar komt :)) Maar desalniettemin ben ik erg blij ermee, en zou ik hem zelf toch gewoon opnieuw kopen, maar wel zonder abonnement :))

Celebi
Berichten: 3641
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:04

Dat abonnement is inderdaad echt zonde bij zo'n overdreven duur apparaat. Neemt niet weg dat ik 'm heel graag wil in mijn leven haha. Kwam alleen nu nog wat andere opties tegen zoals de Supernote. Toch maar even extra in verdiepen.

De kortingscode werkt nog dus als ik 'm bestel zal ik dat zeker via de code doen. Kun je nagaan hoeveel marge ze op die dingen hebben zitten als ze gewoon maar even 40 euro korting kunnen geven. :+

Eleeke

Berichten: 2030
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:18

Socialmedia staan alleen de klagers op. Er zijn zoveel mensen blij met hun remarkable.
Ik gebruik hem altijd . Nooit meer iets met papier

BrankaZ

Berichten: 3873
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:51

De klagers op social media klagen vooral over het abonnement dat je nodig hebt om alles uit je ReMarkeble te halen in combinatie met een aanzienlijke aanschafprijs.
Als je b.v. de Boox Note Air bekijkt heeft die een vergelijkbare prijs, maar heb je geen abonnement nodig en je kan b.v. Android apps erop zetten via je Google Play account.
Mij heeft dat wel aan het twijfelen gebracht welke ik het liefst wil als ik een schrijftablet aan kan/ga schaffen.

Celebi
Berichten: 3641
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 22:07

Ja ik twijfel daardoor ook enorm. Is toch een flink bedrag en dan basic functies missen is gewoon jammer. Was erg geïnteresseerd in de Supernote, maar die heeft dan weer bijna geen variatie in brushes. M'n creatieve geest wil toch een beetje markers, dunne lijntjes, etc.

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 16:13

Ik heb m gister besteld, ben heel benieuwd als ie binnen is.
De werkgever van mijn man heeft ook de remarkable 2 en die vindt m helemaal geweldig.

Heb in totaal iets van €150 korting gekregen geloof ik, maar nog steeds bijna €500 lichter :+
Zit ook 3 maanden Connect bij, dus daar ga ik even bij kijken hoeveel ik daarvan gebruik ga maken. €8 per maand is ook weer niet onoverkomelijk, maar moet t dan wel gebruiken..

Eleeke

Berichten: 2030
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:18

BrankaZ schreef:
De klagers op social media klagen vooral over het abonnement dat je nodig hebt om alles uit je ReMarkeble te halen in combinatie met een aanzienlijke aanschafprijs.
Als je b.v. de Boox Note Air bekijkt heeft die een vergelijkbare prijs, maar heb je geen abonnement nodig en je kan b.v. Android apps erop zetten via je Google Play account.
Mij heeft dat wel aan het twijfelen gebracht welke ik het liefst wil als ik een schrijftablet aan kan/ga schaffen.

Klopt .... echter ...
Als je wil dat het voelt alsof je op papier schrijft, dan gaat er niets boven de Remarkable ( ik heb de box een keertje bij iemand anders uitgeprobeerd).
Bovendien is de remarkable echt veel mooier.

Celebi
Berichten: 3641
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 01:48

Hoewel de Supernote minder brush functies heeft neig ik nu toch wel naar dit merk. De customer support klinkt gewoon stukken beter en het komt inclusief alle kosten goedkoper uit. Ook hebben ze een hele roadmap geplaatst (die ze ook updaten bij wijzigingen) waarop je kunt zien wat ze allemaal nog gaan implementeren en dat geeft me veel vertrouwen. Helaas is die niet op voorraad en moet ik dan wachten tot ergens januari.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-21 09:40

Ik ben benieuwd hoe hij bevalt als je die inderdaad gaat kopen. En of ie niet te klein is, zelf vind ik A5 zelfs wat te klein voor schetsen en tabellen.
Let er ook op dat er nog importkosten en BTW bij komen, volgens de site in ieder geval.
"For example, the tax rate in the EU zone ranges from 15% to 40% per past experience."
Dan wordt het nog ineens een behoorlijk duur ding.

Celebi
Berichten: 3641
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 09:59

Had ik inderdaad al mee gerekend en kwam nog ver onder de andere prijs uit. Invoerrechten op tablets is hier namelijk 0% en je betaald alleen nog de 21% BTW (en eventueel een extra bedrag voor de verzender). Vond het heel tof dat het bij Remarkable in de prijs zat, tot ik erachter kwam dat het 0% is. :+

De Supernote is ook A5 formaat. Heb jarenlang journals op dat formaat bij gehouden, dus ik denk dat dat wel goed zit. A4 is weer zo onhandig om mee te nemen in een compacte tas.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-21 11:11

Ah dat wist ik niet, dat de tablet importkosten 0% zijn!
En ook geen afhandelingskosten voor de douane?

Als je A5 formaat gewend bent dan kan ik me voorstellen dat dat ook prima moet lukken met een digitaal notebook van dat formaat inderdaad. En voor mee te nemen is het een voordeel ja. Ik heb mijn remarkable meestal in mijn laptoptas bij de laptop erbij, dan maakt het formaat voor mee te nemen niet uit natuurlijk. Oh, en hij past nét in mijn handtas :))
Maar die A5 Supernote, die kost alweer 459 dollar zie ik, dus iets meer dan 400 euro.. +21%, dan zit je op ruim 480 euro. Terwijl de Remarkable nu 360 is als je een paar maanden connect erbij neemt, als ik het goed lees.

Celebi
Berichten: 3641
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 11:32

Ja, helaas kan ik toch geen connect kopen zonder creditcard dus ik had toch de volle pond moeten betalen voor de Remarkable. En het scheelt weer dat de folio en pen (een duurdere variant) goedkoper zijn dat de accesoires van de Remarkable dus daar pak je nog wat 'winst' mee wat je dus later kan verrekenen in die extra BTW, verzendkosten en de afhandelings fee bij de DHL (wat ik een stomme extra kostenpost vindt, gezien de verzendkosten al rond de 50 euro zijn). Voor de kosten hoef je dus echt niet perse het ene of het andere apparaat te laten, zal om en nabij rond hetzelfde uitkomen waarschijnlijk. Maar met alle kosten is de Supernote net een paar 10tjes goedkoper (zelfs nu ik nog een extra DIY pen in m'n winkelmandje heb zitten, maar die haal ik er wellicht weer uit).

Ik was echt super geïnteresseerd in de Remarkable, maar de customer service is volgens mij erg lastig te bereiken en ik zoek in een bedrijf eigenlijk meer transparantie dan wat ze nu hebben. Dat je bijvoorbeeld je oude pen van de RM1 niet kunt hergebruiken is gewoon zonde. Ben veel te bang dat ze met hun eigen subscription ten onder gaan of dat ze binnen de kortste keren een RM3 gaan uitbrengen en ik dus zit met een outdated apparaat. De Supernote daarentegen heeft voor de komende maanden nog een heel plan qua features uitgerold staan. Totaal andere vibe als je het mij vraagt.

Desalniettemin had ik de RM2 waarschijnlijk al gekocht als ze niet dat stomme abonnement hadden gehad, maar helaas. :')

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:42

Als het goed is komt mijn Remarkable vandaag binnen :):)

Hij heeft al een flinke reis gehad, Hongkong, Leipzig, Brussel, Eindhoven en dan van daaruit naar mij hoop ik.
Ben zo benieuwd!

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-21 10:00

Leuk!
Die van mij had inderdaad ook zo’n omweg gemaakt :+ Maar dan via Dusseldorf, wat hier vlakbij ligt, en toen weer verder idd..

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 12:36

Jaaaa, cadeautje!! 8-)

Afbeelding

Celebi
Berichten: 3641
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 12:47

Gaaf! Ben heel benieuwd wat je ervan vindt! Ik moet tot ergens januari/februari wachten tot ik mijn SN krijg :roll:

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-21 14:20

Jammer dat je zo lang op je supernote moet wachten, Celebi!

Nancy, fijn dat je Remarkable binnen is! Ik ben benieuwd wat je er van vindt.

Ik kwam online deze foto tegen van de nieuwste update (of Beta versie, dat weet ik niet):
Afbeelding
Die ziet er wel tof uit! Verschillende kleuren markers en pennen (die je wel alleen op je computer/telefoon kan zien), leuke update!

Eleeke

Berichten: 2030
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:22

gefeliciteerd! Hij is zo mooi

Celebi
Berichten: 3641
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:29

Gaaf die kleurtjes! Zo jammer dat je dat op het scherm niet ziet. Snap het volledig, maar als creatieveling zou ik zo'n aan/uit knop voor kleur wel leuk vinden haha

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:19

Ik ben echt helemaal om, hij is echt geweldig :D
Super comfortabel en makkelijk in gebruik.

Heb nog lang niet alle opties gebruikt, wil al niets anders meer.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-21 11:24

Leuk te horen dat ie bevalt :D
Veel plezier ermee!

Die van mij gaat elke avond mee naar bed :)) Even puzzelen of wat lezen <3 Heerlijk!
En achter de computer gebruik ik em continu, heerlijk om geen andere rommeltjes en blokjes en velletjes meer op mijn bureau te hebben liggen.