Fun-da deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urona447
Berichten: 2796
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 09:52

Die kerk in Eibergen is erg gaaf maar je hebt nog niet zwart op wit dat het bestemmingsplan aangepast word naar wonen.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:18

Maar als het zo zou zijn kun je er wel veel mee. Misschien zelfs 2 woningen van maken, je houdt volgens mij 2 prima plekken over.
Plus, het is geen monument dus je kunt varieren met de buitenkant en volgens mij kan dat in stijl met het gebouw. Dan zou ik bijvoorbeeld bij de entree niet meer de twee deuren aan de zijkant doen, maar daar een open portaal van maken met 1 deur aan de voorkant (of een dubbele), en dan wat mooie bloembakken op de plek van die lelijke trappetjes en de deuren aan de zijkant. Geeft een veel statigere uitstraling, is praktischer in het gebruik voor een woning, maar past heel goed in de stijl.

Binnenin zou ik dan eerst een splitlevel maken met slaapkamer of kantoor boven, maar in de open ruimte zou ik kijken of je een verhoogde vloer kunt maken, zodat de ramen relatief lager komen. Want het geeft zo'n benauwd gevoel. Je zou dan misschien zelfs ergens een zijopening kunnen creeren, daar de vloer wat verdiepen en er dan een berging van maken?

Ook kun je 1 van de glas-in-lood-ramen misschien vervangen door een toegang naar een terras/bordes en misschien een stukje tuin, en dan die lelijke vierkante glas-in-lood vervangen door het mooie glas-in-lood.

In het andere deel (dus splitsen waar nu eigenlijk ook de scheiding loopt) zou ik dan de ramen in de laatste beuk weer beschikbaar maken, en daar in de hoogte 2 slaapkamers maken (met respect voor het glas in lood.)

Volgens mij is het dan mogelijk om 2 hele mooie (maar heel verschillende) woningen te maken die geen afbreuk doen aan het gebouw en wel heel wat woonruimte geven. (Zal ik architect worden? Dit is best leuk!)

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:54

Chasey schreef:
De kerk in Eibergen rij ik regelmatig langs. Gisteren ook even extra goed bekeken nav de advertentie.
Ziet er netjes uit, maar zit wel tussen 2 straten in naast de rotonde.
Leuk pand met veel mogelijkheden.


Wel praktisch middenin het centrum (de winkels zitten op nog geen 500m) maar dat is wel een drukke rotonde ('doorgaande' weg naar het centrum) en tegenover de sporthal.

Voor en nadelen, maar een leuk pand!

Urona447
Berichten: 2796
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:58

Shadow0 schreef:
Maar als het zo zou zijn kun je er wel veel mee. Misschien zelfs 2 woningen van maken, je houdt volgens mij 2 prima plekken over.
Plus, het is geen monument dus je kunt varieren met de buitenkant en volgens mij kan dat in stijl met het gebouw. Dan zou ik bijvoorbeeld bij de entree niet meer de twee deuren aan de zijkant doen, maar daar een open portaal van maken met 1 deur aan de voorkant (of een dubbele), en dan wat mooie bloembakken op de plek van die lelijke trappetjes en de deuren aan de zijkant. Geeft een veel statigere uitstraling, is praktischer in het gebruik voor een woning, maar past heel goed in de stijl.

Binnenin zou ik dan eerst een splitlevel maken met slaapkamer of kantoor boven, maar in de open ruimte zou ik kijken of je een verhoogde vloer kunt maken, zodat de ramen relatief lager komen. Want het geeft zo'n benauwd gevoel. Je zou dan misschien zelfs ergens een zijopening kunnen creeren, daar de vloer wat verdiepen en er dan een berging van maken?

Ook kun je 1 van de glas-in-lood-ramen misschien vervangen door een toegang naar een terras/bordes en misschien een stukje tuin, en dan die lelijke vierkante glas-in-lood vervangen door het mooie glas-in-lood.

In het andere deel (dus splitsen waar nu eigenlijk ook de scheiding loopt) zou ik dan de ramen in de laatste beuk weer beschikbaar maken, en daar in de hoogte 2 slaapkamers maken (met respect voor het glas in lood.)

Volgens mij is het dan mogelijk om 2 hele mooie (maar heel verschillende) woningen te maken die geen afbreuk doen aan het gebouw en wel heel wat woonruimte geven. (Zal ik architect worden? Dit is best leuk!)


Allemaal leuke ideeën maar zonder woonbestemming kun je een hypotheek vergeten. Laat staan om daar twee woningen van te maken. Daarnaast ben je met een wijziging bestemmingsplan gebonden aan regels van de gemeente, bij ons heeft zelfs de gemeente bepaald wat wij in ons tuin moesten planten.

Overal heeft de gemeente dan wat over te zeggen dus even de buitenkant aanpassen is dus vaak helemaal niet zo simpel.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 15:35


Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 15:38


Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 15:40

Zouden die zo'n storage unit hebben voor al dat spul wanneer het geen kerst is? Ik bedoel. Waar láát je het allemaal!?

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 15:43

Morrie schreef:
Fireheart schreef:
Ik kom hier even inbreken

https://www.funda.nl/koop/schagen/huis- ... iUhWma0QKY

Gun jezelf een leuke dag en bekijk dit huis en lees de tekst :') :')

zouden ze echt al die rommel in huis hebben, of is het erin gephotoshopt?


Ik denk dat het er echt staat want ze hebben zelfs een filmpje waarin de makelaar een rondleiding geeft :=

Anoniem

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 15:56

Hee dat is die makelaar weer die zelf op de foto gaat _O-

Oh ik ben zo dol op kerst maar dit mag ik echt niet van mn man :')

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 15:58


ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:00

Qimm schreef:
Zouden die zo'n storage unit hebben voor al dat spul wanneer het geen kerst is? Ik bedoel. Waar láát je het allemaal!?

Sommige mensen vieren het hele jaar kerst :j

Ooit zo'n stalgenoot gehad.


Gezien dat drumstel; waar zijn de buren blijer mee? Als die aankleding of dat de bewoner gaat vertrekken?
Laatst bijgewerkt door ikke op 05-12-21 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16435
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:03

Reden van verhuizen, huis met grote schuur :')

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:05

Is Schagen niet dat dorp waar hele straten complete wedstrijden houden wie de meeste lichtjes heeft?

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:23

Ik vind het echt geweldig _O- en ook met die tekst erbij. ‘Er is genoeg ruimte om uw arrenslee te parkeren’ Raap me op :))
En ook dat bad, ruimte voor 1 kerstman en 100 kerstballen.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:26

Urona447 schreef:
Overal heeft de gemeente dan wat over te zeggen dus even de buitenkant aanpassen is dus vaak helemaal niet zo simpel.


Zeker, het begint natuurlijk met de gemeente die hier open voor staat. Hoewel een aansprekend en haalbaar plan ook weer kan maken dat de gemeente er meer open voor staat.

Maar het is geen monument, zelfs geen gemeentelijk monument, en dat maakt dat je wel na kunt denken over dat soort dingen. En dan is 'in lijn met de stijl van het gebouw, maar nog wat mooier' soms een optie. Ik zou niemand aanraden om op basis van mijn idee nu een bod uit te brengen :P

Urona447
Berichten: 2796
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:28

Ik ga helemaal stuk van het lachen hier _/-\o_

horsii

Berichten: 7598
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 17:23


horsii

Berichten: 7598
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 17:23

Fitzroy schreef:
Ik vind het echt geweldig _O- en ook met die tekst erbij. ‘Er is genoeg ruimte om uw arrenslee te parkeren’ Raap me op :))
En ook dat bad, ruimte voor 1 kerstman en 100 kerstballen.


En dat die makelaar dan op dat filmpje ook echt met kerstballen in dat bad ligt, geweldig haha.

Anoniem

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 19:49

Je moet het toch zien aan te prijzen vol kerstmeuk. Wat een hoeveelheid! Ik zou het wel lollig vinden als overnachting, maar erin wonen _O-

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 19:51

idinn schreef:
Je moet het toch zien aan te prijzen vol kerstmeuk. Wat een hoeveelheid! Ik zou het wel lollig vinden als overnachting, maar erin wonen _O-

Ik zou er toch vanuit gaan dat de verkoper al die zooi mee neemt.
Wellicht is dat ook een reden tot verkoop? Een groter huis om al dat spul op te bergen?

Maar heel eerlijk? Ik zou niet verbaast zijn als er een stylist door dat huis gegaan is.
We hebben al meer bijzondere stunts gezien van deze makelaar en blijkbaar werkt het; iedereen heeft het erover.
Laatst bijgewerkt door ikke op 05-12-21 19:52, in het totaal 2 keer bewerkt

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 19:51

Als je zo'n huis moet verkopen, dan vind ik dit eigenlijk wel de juiste manier om het te doen!

Edit: De makelaar heeft het huis toch niet zelf zo ingericht? Zo lijkt het wel een beetje als je het filmpje bekijkt. :P Dat zou me dan weer veel te ver gaan.

Urona447
Berichten: 2796
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 20:02

Ik denk niet dat iemand zijn bad opoffert voor een paar kerstballen maar ik kan het fout hebben natuurlijk :o

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 21:03


Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 21:42

Geweldig dit! Beneden is het echt wel sfeervol gedaan maar ik denk dat ze een week extra vakantie moeten opnemen voor het op en aftuigen. Over de overuren voor de elektriciteitsrekening nog niet te spreken :D

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 22:21

Caesar schreef:
https://www.funda.nl/koop/peize/huis-88 ... rinkweg-2/

Wat een geld (moet er ook nog tegenaan)!

Gefeliciteerd Loriene! Wat voor paleisje is het geworden?




Huis in veelerveen.
Link hier zetten lukt mij niet.[/quote]

Gefeliciteerd loriene

Is het deze?
https://www.funda.nl/koop/veelerveen/[/quote]


Ja dit huis is het geworden.
Voorlopig koopcontract is getekent.
Ons huis is afgelopen donderdag op de foto en video gemaakt.
Eind volgende week op funda denk ik.