Wat werkt nou écht tegen een marter in de auto?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Wat werkt nou écht tegen een marter in de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 07:28

Ik heb een kastje onder de motorkap dat "piept". Sluit je aan op de radio draadjes of batterij.
Ik hoor het gepiep met de motorkap open als de auto niet draait, anderen niet. In of rondom de auto ed hoor je het niet.

Hier heeft het toch al 3 jaar geholpen. Ook gekocht omdat er een marter aan de auto gezeten had. Sindsdien geen last. Daarna was de buurvrouw haar auto aan de beurt, zij hebben nu ook zo een piepding en sindsdien ook geen last meer.

Voorlopig ook geen platte batterij. Ik rij geen heel lange afstanden meer, pakweg 20km/dag 5x in de week en in het weekend staat de auto stil.

Toushie

Berichten: 7269
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: Wat werkt nou écht tegen een marter in de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 07:46

Hier inderdaad gaas onder de auto en dat werkt perfect. Geen last meer ervan gehad.

Maar als ik het zo lees heb je aardig volhoudende marter(s)...

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 07:47

Die piep daar went een marter gewoon aan.

Ts heb je de mogelijkheid om de auto tijdelijk binnen te parkeren?

Je kunt er ook voor kiezen om gaten/buizen af te sluiten met (nertsen gaas of pappagaaiengaas) gewoon gaas dat gaat er aan.

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Wat werkt nou écht tegen een marter in de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 08:11

Misschien zeker niet diervriendelijk, maar ik zou proberen om je bougiekabels eens goed in te smeren met sambal. Misschien zal dat de flikker leren. En houdt het jouw auto heel.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 08:18

Eretria schreef:
Misschien zeker niet diervriendelijk, maar ik zou proberen om je bougiekabels eens goed in te smeren met sambal. Misschien zal dat de flikker leren. En houdt het jouw auto heel.


Het stadium diervriendelijk zijn we al wel voorbij hoor... ik heb ook al aan zoiets zitten denken. Ik ga het p mijn lijstje zetten.

En een frame met gaas gaat onder mijn auto, niet tegen de onderkant van mijn auto.

Mogelijkheid om de auto binnen te zetten is er helaas niet, dat was anders stap 1 geweest.