Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 370 van de 444 [ 11100 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373 ... 444  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kamerplanten asiel

 
Profiel   

Nee, ik heb niks met kerst(sterren) en ze zijn supergiftig voor katten en daar heb ik er 2 van en dat hou ik graag zo :))

Edit; alhoewel: méér katten mag natuurlijk altijd *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:50 



 
Profiel   

Ik heb ze al jaren niet meer. Ook vanwege de katten maar ik kan ze meestal ook niet goed houden. Nu toevallig wel een in huis, kwam bij m’n bestelling van Casa Botanica. Denk dat ik ‘m meeneem naar het werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:57 



 
Profiel   

Parapluplant is idd huuuuge en wordt ongeveer 2-3 meter als ik google moet geloven.
Ik ga hem wel wat opbinden zodat hij wat minder ruimte inneemt en tzt plaats ik hem op de vloer, heeft hij mooi de ruimte om te groeien. :)
Ik zag dat de orbifolia prima op een wat donkerdere plek past dus het plan is om die in de hoek te zetten waar nu de kerstboom staat, de bench tzt weg te halen en de parapluplant op die plek te zetten.
Moet ik alleen even van die stekkerdingen met afstandsbediening kopen zodat de lamp etc die daar in het stopcontact steken van afstand aan- en uitgezet kunnen worden.

Ik heb zelf geen kerstster, maar als ik besluit die te kopen dan gaat hij in een grote vaas.
Deels ivm de honden, deels omdat ik nog een plant voor in die vaas zoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 22:44 



 

Yes ik heb een mini kerstster.. donkerrood in okergeel potje staat super gezellig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 23:18 



 
Profiel   

pimaude schreef
Yes ik heb een mini kerstster.. donkerrood in okergeel potje staat super gezellig!

Dat klinkt als een mooie combi!

Ik heb de grote witte in een bruine pot:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 23:33 



 
Profiel   

Da's een mooie, Fearn. :j

Mijn Hoya collina en Hoya endauensis zijn binnnen. De endauensis ben ik heel blij mee, maar de collina is lang zo mooi niet als op de site, en ook nog van minder goede kwaliteit. :o Al contact over gehad en ik kreeg als reactie dat ze nog extra hun best gedaan om een mooie grote uit te zoeken. Helaas had ik liever eentje gehad die wat meer op het voorbeeld van de site leek. Maar goed, dat is het risico van online bestellen.

PLNTS.com is onderweg. Helaas was de Alocasia Frydek niet meer leverbaar dus in plaats daarvan ontvang ik een Philodendron Tortum-baby. Hopelijk komt die morgen, samen met de verticillata (black margin).

En ik heb nog een Hoya 'Mathilde' besteld bij Nelumbogarden, die hadden wegens het annuleren van de plantenmarkt dit weekend een kortingscode van € 7,50. Gelukkig komt die pas eind januari. :o

Ik denk dat ik mijn thomsonii komend voorjaar maar eens flink ga snoeien en stekken ervan ga maken. Misschien kan ik die nog leuk verkopen. Het schijnt een lastig verkrijgbare soort te zijn.. terwijl ik 'm bij toeval in de Ranzijn gevonden heb. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:27 



 

Fearn schreef
Wow, die paraplu plant :wow:

Kopen jullie ook altijd rond deze tijd een kerstster? Ik vind die altijd zo mooi, en maar 2 euro bij de AH :D Vorig jaar had ik zo'n rode met witte vlekken en nu een helemaal witte <3 Ik hoop dat 'ie weer lang mee gaat, destijds zeker zo'n 3 maanden goed gebleven.

Het is dat die van vorig jaar naast een plantje stond met beestjes. Anders had ik dit jaar die van vorig jaar nog gehad. Maar dan enkel groen. Dus ik ga dit weekend een nieuwe kopen en dan hopen dat alles beestjes vrij blijft.

Moet zeggen alle trips, wolluis, schildluis en rouwvliegjes lijken nu vertrokken. Ja.. ik had verzamel ze allemaal opeens.. lang leve edialux :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:21 



 
Profiel   

De hele bingokaart, idinn? := Balen zeg!
Hoe kom je aan die Edialux?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:32 



 

Ja trips elk jaar wel.. dat wappert altijd wel een keer binnen als het gras gemaaid wordt ofzo. Rest was beetje jammer :+

Ik bestel het bij een Belgische webshop :D Is dan misschien troep, maar het helpt je er wel vanaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:43 



 
Profiel   

Puera schreef
Da's een mooie, Fearn. :j

Mijn Hoya collina en Hoya endauensis zijn binnnen. De endauensis ben ik heel blij mee, maar de collina is lang zo mooi niet als op de site, en ook nog van minder goede kwaliteit. :o Al contact over gehad en ik kreeg als reactie dat ze nog extra hun best gedaan om een mooie grote uit te zoeken. Helaas had ik liever eentje gehad die wat meer op het voorbeeld van de site leek. Maar goed, dat is het risico van online bestellen.

PLNTS.com is onderweg. Helaas was de Alocasia Frydek niet meer leverbaar dus in plaats daarvan ontvang ik een Philodendron Tortum-baby. Hopelijk komt die morgen, samen met de verticillata (black margin).

En ik heb nog een Hoya 'Mathilde' besteld bij Nelumbogarden, die hadden wegens het annuleren van de plantenmarkt dit weekend een kortingscode van € 7,50. Gelukkig komt die pas eind januari. :o

Ik denk dat ik mijn thomsonii komend voorjaar maar eens flink ga snoeien en stekken ervan ga maken. Misschien kan ik die nog leuk verkopen. Het schijnt een lastig verkrijgbare soort te zijn.. terwijl ik 'm bij toeval in de Ranzijn gevonden heb. :))


Wat ga jij lekker met de Hoya! :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 20:18 



 
Profiel   

idinn schreef
Ja trips elk jaar wel.. dat wappert altijd wel een keer binnen als het gras gemaaid wordt ofzo. Rest was beetje jammer :+

Ik bestel het bij een Belgische webshop :D Is dan misschien troep, maar het helpt je er wel vanaf.


welke moet je dan precies hebben voor trips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:10 



 

https://www.hermie.com/nl/75203/edialux ... -fruittuin

Ik gebruik deze en dan paar weekenden achter elkaar sprayen werkt het beste :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:16 



 
Profiel   

idinn schreef
https://www.hermie.com/nl/75203/edialux ... -fruittuin

Ik gebruik deze en dan paar weekenden achter elkaar sprayen werkt het beste :)


Je mag die maar drie keer per jaar gebruiken vanwege resistentie. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:24 



 

Als alles morsdood gaat in een behandelronde, dan zou er geen resistentie moeten kunnen optreden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:30 



 
Profiel   

Zo eenvoudig is het niet helaas. Stel dat je het buiten gebruikt, vliegt het de vrije natuur in. Stel dat je in je wasbak gebruikt, gaat het de riolering in. Alles bij elkaar is dit middel niet voor niets verboden in Nederland (maar wel via België te verkrijgen nog).
Ja, ik heb het ook en gebruik het bij extreme besmettingen. Maar nog steeds maximaal drie keer per jaar en voorkom dat het in het milieu beland. :)

Aanvulling: het is een contact middel en diverse cycli van beestjes zijn 3 tot 6 weken. Je kunt vandaag alles wel dood maken maar over 6 weken kun je een herbestemming hebben. Vandaar dat je heel goed na moet denken hoe je dit in zet en dus zeker niet 6 weken achter elkaar gebruiken. Alles wat dan nog overleeft is weer een stukje resistenter geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:33 



 
Profiel   

Ik heb neemolie besteld, daar wil ik binnenkort een mengsel van gaan maken zodat ik zo af en toe preventief kan sproeien.

Dat Edialux wil ik ook nog eens bestellen maar hoop het niet nodig te hebben. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:38 



 

Daarom gebruik ik het enkel binnen en niet buiten. En komt die troep al zeker niet in de wasbak terecht. Ik gebruik het ook geen 6 weken achter elkaar. Maar met 1x sprayen kom je er inderdaad niet.

Dit is overigens mijn laatste redmiddel na groene zeep, neemolie, geduldig elk beestje eraf plukken elke dag, alles rigoreus kort snoeien etc. Meestal is 1 of een combi daarvan voldoende gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:43 



 
Profiel   

Probeer eens te kijken naar de gezondheid van je planten. Hebben ze wel het juiste substraat, is de temperatuur en de luchtvochtigheid wel goed, goede voeding etc? Een gezonde plant zou geen beestjes aan moeten trekken. Niet meer dan een verdwaalde aso in elk geval. Sinds ik hier bijvoorbeeld actief roofmijten en wormencompost gebruik, gaat het echt onwijs goed.

Momenteel wel wat spint omdat een nieuwe plant er door heen is geglipt. Daar heb ik Chrysop voor besteld en ondertussen gaan de besmette planten regelmatig mee onder de douche.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:50 



 
Profiel   

Zijn er hier anders mensen die het leuk vinden om in een klein appgroepje over planten te kletsen? Toch wat makkelijker en intiemer dan hier op bokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 14:35 



 
Profiel   

Ik vind dat opzich wel prima hoor! Zal niet heel veel zijn, maar als ik weer eens leuke nieuwe heb, of groeiende kleintjes is dat altijd wel leuk :D :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 18:27 



 
Profiel   

Iemand tips voor een hangplant die in onze keuken vanaf de koelkast naar beneden kan hangen? Het is een vrij donkere plek, vandaar dat ik me afvraag of ik daar iets voor kan vinden…

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 18:35 



 
Profiel   

Hoya. Mijn ouders hebben er een die ouder is dan ik. Die heeft al tig standplaatsen gehad. Ook op een boekenkast waar nooit licht komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 18:54 



 
Profiel   

Philodendron scandens, brazil of micans zou ook kunnen. Ze krijgen alleen dan wel kleinere bladeren.

Appgroepje, lijkt me best leuk. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 08:44 



 
Profiel   

Een drakenklimop (epipremnum) zou daar best tegen kunnen! Hele makkelijke plant, is bij mij in een half jaar tijd 2/3 meter gegroeid in lengte :) Zal wel wat langzamer gaan in het donker, ook wel handig want anders ligt je aanrecht vol :+

Een appgroep lijkt me leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 09:49 



 
Profiel   

Pb je nummer maar voor de appgroep, het word al een leuk clubje zo
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 370 van de 444 [ 11100 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373 ... 444  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen