[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 07:58

karuna schreef:
Die update ik ben er niet blij mee. Er zijn irritante dingen die zich niet laten uitschakelen. Bij de mail als ik de app open staan er oeens een heel rij onbetekenende oude mails in blokjes onderin, met een blauw icoontje en ongelezen. Een filter? Maar uitzetten kan niet, zelfs als ik aanklik ongelezen uit (die ik niet heb maar kreng vindt van wel) blijft het hardnekkig getoond worden. Hoe krijg ik dat weg?


Hier nergens last van op de iPhone. Alles selecteren en op gelezen klikken?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 08:11

Alles is gelezen ook. En ik wil geen zinloze blokjes in mijn scherm dwars door mijn mail. De optie filter uit vertikt hij gewoon. Hij blijft terug springen naar ongelezen filteren en een blauw icoontje -O-

Dit krijg ik steeds te zien



Afbeelding

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 08:26

Banyu op *\o/* Texel, mss heb je geluk als je hier bent

Ik heb ook geen last van het probleem van Karuna, heb ook een ipad. Lijkt wel of je meerdere tabs open hebt staan ofzo?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 08:30

Mijn mail was normaal en na de update krijg ik dus dit. Als ik de streepjes links aanklik verdwijnt de rest van mijn mail op die paar blokjes met oude mails onderin. Dan staat er gefilterd op als ik daar alle uitklik en sluit de mail af is bij openen het gewoon weer hetzelfde alsof ik nooit wat heb verandert -:(-

Vooral de meest rechter met waar inkomend staat die ook nog hoger staat dan de rest _-:(

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 08:49

Oh ik heb al problemen met mn mail Sind ios14. Die haalt elke keer weer reeds weggegooide berichten terug. Schijt irritant en had gehoopt dat het met ios15 over zou zijn maar helaas.
Ben ondertussen gewend dat ik 3x iets moet weggooien. Maar hoop dat het ooit wel ophoudt.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 08:50

Karuna, Het lijkt alsof je meerdere openstaande mails hebt. Soort tabbladen zeg maar. Ik herken het niet in ieder geval. Misschien even kijken bij instellingen bij Mail? Of misschien je vinger op die iconen houden en ze wegvegen? Lukt dat?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 08:56

Wegvegen lukt niet, :n geen openstaande concepten of niet verzonden mail. Vreemd genoeg zijn het mails die al lang wegzijn en kennelijk door mij verzonden.

Maar het is weg ipad uitgezet, weer aan, mail app er af en er weer op en nu is het weg. Icoontje is nog wel blauw maar geen minimail blokjes meer. *\o/* kennelijk een vreemde hik in de app na updaten.

Zit ik alleen nog met de te kleine app blokken op het beginscherm. -O- en de stomme bookmark optie die ik niet wegkrijg

Maar ik vraag me nog steeds af, waarom zijn er zoveel updates die ook daarna altijd problemen veroorzaken. Iedere keer andere layout, andere lettertypes. Ik moet nu heel veel meer klikken. Ondanks geef desktop versie weer lijkt het meeste op safari de mobiele versie te geven. -O- veel minder goed leesbaar. Meer verborgen dat meer aanklikken en zoeken vereist. Laat nou eens layout gelijk, geen mens vraagt er om steeds ander uiterlijk te hebben van een site of aparaat -:(-

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 09:04

Needje schreef:
Oh ik heb al problemen met mn mail Sind ios14. Die haalt elke keer weer reeds weggegooide berichten terug. Schijt irritant en had gehoopt dat het met ios15 over zou zijn maar helaas.
Ben ondertussen gewend dat ik 3x iets moet weggooien. Maar hoop dat het ooit wel ophoudt.

Werk je met IMAP of POP mail? Bij POP blijft een weggegooide mail op de server staan als je dat zo instelt. Je moet dan bewust instellen dat de mail ook direct van de server wordt verwijderd. Bij IMAP gebeurt dat automatisch.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 09:08

POP bestaat toch niet meer? Ik dacht dat alles IMAP was.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 09:14

Het blijft wel op de server staan nog even geloof ik. Maar ik heb nooit instellingen veranderd en eerder had ik dit niet. Dus zou er ook geen verschil moeten zijn tussen eerder en nu.

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 09:14

Ik heb vorig jaar nog een paar oude POP adressen omgezet naar IMAP. Volgens mij bestaat het nog steeds, al zou het best kunnen dat een aantal hosts er inmiddels volledig vanaf zijn gestapt.

Needje, ik zou de account dan even weggooien, eerst even een backup maken van je oude mails natuurlijk, en de account opnieuw instellen maar dan met IMAP. Waarschijnlijk zijn de problemen dan voorbij.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 10:40

Die blokjes met oude mails verdwijnen gewoon zodra je elders in het scherm tikt. Is weer een van de nieuwigheidjes, ik zit daar totaal niet mee. Mijn man heeft ook meer moeite met updates en veranderingen, ik pik eruit wat ik leuk vind en de rest stoort me zelden.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:30

Siersma schreef:
Banyu op *\o/* Texel, mss heb je geluk als je hier bent

Ik heb ook geen last van het probleem van Karuna, heb ook een ipad. Lijkt wel of je meerdere tabs open hebt staan ofzo?


Haha, zag later inderdaad dat het jou post was.
Ik ga het eens uitzoeken, wellicht dat ze een website oid hebben? :)

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:09

Banyu je moet dan even lid worden van 0222 alles wat je maar kwijt wilt op fb. Daar zagen wij het toen. Geloof dat ie ook op mp adverteert maar weet zijn naam niet daar. De beste man heet Olivier Schilling geloof ik

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 17:34

Siersma schreef:
Banyu je moet dan even lid worden van 0222 alles wat je maar kwijt wilt op fb. Daar zagen wij het toen. Geloof dat ie ook op mp adverteert maar weet zijn naam niet daar. De beste man heet Olivier Schilling geloof ik


Oké thanks!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 17:34

Wat is eigenlijk het verschil tussen de air als pro variant van macbooks?

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 21:16

Ligt er natuurlijk aan welk type/jaar maar over het algemeen is de air vooral wat lichter uitgevoerd, met bv minder of geen koeling, kleinere processor, en bij de nieuwe modellen zie je bv dat de pro weer veel ingangen heeft (usbc, hdmi, sd..) terwijl de air alleen usbc heeft, en het design is best wat veranderd bij de pro.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:13

Wie is er hier overgestapt van Samsung naar IPhone?
Ik zit er toch sterk over na te denken, de ervaringen met de nieuwe Samsung telefoons zijn niet heel best...

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:53

Ik, net 3 weken ongeveer. Bevalt me prima. Moet wel zeggen dat ik al een ipad had dus was er al wat aan gewend. Heb ook Samsung tablet gehad maar was met de laatste niet tevreden dus die terug gebracht en een ipad gekocht. Dat bevie zo goed dat ik niet kon wachten tot mijn abbo afliep en ik over kon naar iphone. Het ging me bij Samsung steeds meer tegen staan dat er zoveel vast apps op staan die ik niet gebruikte

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 00:34

Siersma schreef:
Ik, net 3 weken ongeveer. Bevalt me prima. Moet wel zeggen dat ik al een ipad had dus was er al wat aan gewend. Heb ook Samsung tablet gehad maar was met de laatste niet tevreden dus die terug gebracht en een ipad gekocht. Dat bevie zo goed dat ik niet kon wachten tot mijn abbo afliep en ik over kon naar iphone. Het ging me bij Samsung steeds meer tegen staan dat er zoveel vast apps op staan die ik niet gebruikte



Oke en hoe ging het overzetten van je Samsung naar Iphone?
En voor welke Iphone ben je gegaan?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 00:54

Jonnekee schreef:
Wie is er hier overgestapt van Samsung naar IPhone?
Ik zit er toch sterk over na te denken, de ervaringen met de nieuwe Samsung telefoons zijn niet heel best...


Ik sinds Juni dit jaar. Twijfelde eerder er vaker al over, maar dacht dat iOs ingewikkeld was. Maar really???? Ik had het veeeeeeeel eerder moeten doen

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 09:12

Ik ben voor een iphone 12 gegaan. Kwam van een Samsung A50, scherm is dezelfde grootte.

Overzetten ging makkelijk. Heb een app op mijn oude mobiel gezet en alles ging over, foto’s etc. Het enige dat ik wel kwijt ben zijn appjes en sms’jes maar dat wist ik van tevoren. Het viel mij alles mee. En idd ik had ook veel eerder moeten overstappen

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 09:45

Siersma schreef:
Ik ben voor een iphone 12 gegaan. Kwam van een Samsung A50, scherm is dezelfde grootte.

Overzetten ging makkelijk. Heb een app op mijn oude mobiel gezet en alles ging over, foto’s etc. Het enige dat ik wel kwijt ben zijn appjes en sms’jes maar dat wist ik van tevoren. Het viel mij alles mee. En idd ik had ook veel eerder moeten overstappen


Appjes kan je dmv een programmaatje overzetten.
Maar zelfs sinds enkele weken zie ik bij whatsapp instellingen van zet over naar android of irys in die richting. Misschien heeft android dit nu ook naar iOs.

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 11:09

Banyu schreef:
Jonnekee schreef:
Wie is er hier overgestapt van Samsung naar IPhone?
Ik zit er toch sterk over na te denken, de ervaringen met de nieuwe Samsung telefoons zijn niet heel best...


Ik sinds Juni dit jaar. Twijfelde eerder er vaker al over, maar dacht dat iOs ingewikkeld was. Maar really???? Ik had het veeeeeeeel eerder moeten doen

Hahaha moet wel lachen om deze. Ik vind IOS echt veel makkelijker dan android. :D

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 11:47

Ik heb mijn ouders mijn oude iPhones gegeven zodat ze het konden uitproberen, maar inderdaad ze zijn er veel sneller mee weg dan met Android.
Vind ze vaak veel te duur, dus koop wel tweedehands of refurbished. Maar na jaren Android ben ik toch ook blij met iOS.

Ook de iPad Air 4 hier sinds bijna een jaar. Voor mij echt fantastisch, geen problemen met opslag of zo (heb die met iets grotere opslag genomen). Ik gebruik het als notietieblok om lessen en samenvattingen te schrijven wat ik echt super vind gaan met de pencil.
En daarnaast ook filmpjes kijken, boeken lezen, spelletjes spelen… doe er echt alles mee.
Heb een hub waardoor ik hem ook aan een groter beeldscherm kan verbinden om ze tekst te lezen oid.
Ben er echt heel blij mee, was de investering meer dan waard.

Dankzij de hub kan ik ook de SD kaart van de camera er op aansluiten en zo meteen foto’s bewerken via enkele (Adobe) apps. Die functie is erg goed, want mijn pc kan Adobe Photoshop etc als programma niet aan. Voor mij zijn de functies in de app dan ook voldoende en heb mooie resultaten met foto’s bewerken. Plus, ik kan het on the go doen, wat soms erg handig is als je snel een foto wil doorsturen.