Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 77 van de 209 [ 5210 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 209  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

 
Profiel   

Hoi! Zou iemand eens met me mee willen denken over onze woonkamer? het voelt zo niet af. Zet de foto's liever niet hier open en bloot neer
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 15:11 



 
Profiel   

Ja tuurlijk Eleadoras, wil gerust even meekijken met je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 00:11 



 
Profiel   

Ik kom ook even binnenvallen. Ik woon in een appartement met muren van osb en een gietvloer. Nu ik een nieuwe verhuurder heb, mag ik aanpassen wat ik wil :) De muren wil ik graag zo houden. Verven vind ik niet mooi, omdat de osb-structuur blijf zichtbaar blijft en inmiddels ben ik ook wel gewend aan de uitstraling. Wel wil ik wat met de vloer. De gietvloer is ijskoud in de winter en ik vind het ook gewoon niet mooi.
Ik heb even wat oude foto's opgezocht om een idee te geven.

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Zelf zit ik te denken aan een lichte kleur laminaat of vinyl. Hebben jullie nog ideeën?

Zoiets lijkt me super gaaf in de badkamer, maar ik ben bang dat dat te druk wordt.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:55 



 
Profiel   

Maar dan laat je de muren zo hout? Ik zou eerder behangen dan wat aan de vloer, al snap ik dat het koud is. Maar anders wordt het net een blokhut

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 23:16 



 

Ik vind het wel wat hebben dat osb. Die vloer in de badkamer is denk wel tof..

Laminaat leg je er makkelijk in natuurlijk. Maar persoonlijk vind ik die ook vaak erg koud. Al zal een laag erop sowieso wat doen natuurlijk vergeleken nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 23:23 



 
Profiel   

Gezellig Amber15! Ik zou op de gietvloer inderdaad rustig en licht laminaat of pvc leggen. Wel icm een goede, isolerende ondervloer. Bij de bank een warm, compact vloerkleed? Misschien kan je een muur bekleden met gipsplaten en vervolgens behangen of schilderen? Steenstrips kunnen ook leuk combineren met osb! Ik denk dat je in de badkamer best een wand wat aanweziger kan maken met een leuke print tegels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 23:26 



 
Profiel   

Wanneer de vloer zo koud aanvoelt, lijkt mij tapijt een goede optie voor de woonkamer. Er is best wel veel keus; niet alleen dat traditionele.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 23:30 



 
Profiel   

De muur wil ik in principe wel zo houden. Gedeeltelijk behangen is wel een optie. Daar had ik nog niet over nagedacht! Die steenstrips zien er ook gaaf uit. Heb je toevallig voorbeelden van steenstrips gecombineerd met osb?

Bij de bank heb ik inderdaad een dik tapijt liggen. Die wil ik verhuizen naar mijn bed en dan in de woonkamer zoiets neerleggen. Eventueel gecombineerd met jute tapijten.
[ img ]

Qua laminaat/vinyl denk ik in deze richting:
https://www.google.com/search?q=licht+l ... -1h3GFHt5M
En dan het liefst in de badkamer een van de tegelpatronen uit mijn vorige bericht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 23:40 



 
Profiel   

Je moet wel wat fantasie gebruiken, ik ben van dit beeld uit gegaan:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 23:48 



 
Profiel   

Thanks, dat ziet er wel gaaf uit ja. Alleen ook wel weer industrieel en dat wil ik juist niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 23:54 



 
Profiel   

Ik vind de vloer juist prachtig. Ik zou dus eerder kijken naar het gebruik van meer vloerkleden. De wand zou je ook deels kunnen schilderen. Voor bijvoorbeeld de onderste 120cm, om zo een lambrisering te creëren. Petrol bijvoorbeeld een dan wat meer terra in het textiel brengen ter contrast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:17 



 
Profiel   

Ik vind de vloer ook gaaf. En de muren niets voor mij. :o Dus ik zou eerder de muren aanpakken en lekker strak maken.
Oftewel, aan mij heb je niets. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:20 



 
Profiel   

@amber: als je een dunne whitewash op het osb gebruikt blijft de structuur toch goed zichtbaar.
Verder zou ik idd een warme kleur vloerbedekking nemen, want met deze 'drukke' muren moet de vloer wel rustig blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:22 



 
Profiel   

Ik zou met die osb muren wat meer hoogte in het appartement creëren door een lambrisering-effect door juist boven aan een streep wit te schilderen. Dan kan je het onderste gedeelte zo laten.

De vloer zou ik zo laten en met een warm kleed onder je voetjes geen kou.

Ik vind alleen de indeling van je meubels wat vreemd. Heb je de bank nou tegen je keuken aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:14 



 
Profiel   

Meerdere vloerkleden heb ik ook aan zitten denken inderdaad. Maar ik heb ook geen zin om te moeten kleed-hoppen omdat de vloer zo koud is :+
Het osb schilderen ga ik sowieso niet doen. Ik vind het zo lelijk dat je dan de structuur er doorheen blijft zien. Behangen gaat wel op het lijstje! Hoewel ik voor nu vooral de vloer wil aanpakken, want dat is het grootste irritatiepunt. Maar ja, aangezien de muur best druk is en ik niet het talent heb om zonder plaatje voor te stellen hoe iets gaat worden, is dat nog best een uitdaging :')
Deze foto geeft redelijk weer wat ik zou willen. Alleen is mijn muur wat donkerder en een warmere kleur. Ik denk dat ik juist maar een lichtere vloer moet om het geheel niet te donker te maken.

[ img ]

Karijn, de foto is van toen ik er net zat. Was nog aan het puzzelen met de indeling. Het blijft lastig, omdat ik niet een duidelijke woonkamer heb.
Voor het idee, dit is de plattegrond. Ik heb een puntdak en de muren aan de lange zijdes zijn ongeveer een meter hoog.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:26 



 
Profiel   

Oh dat is idd niet de voordeligste indeling. Lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:29 



 
Profiel   

Ik zou gaan voor pvc, dan komt de boel ook niet echt omhoog, mits je dit direct op de huidige vloer kan en mag plakken. Dan zit je namelijk niet met plinten en zo te prutsen, wat wel met laminaat zo is of klik pvc.

Daarbij kan pvc ook prima in de badkamer.

Qua behangen kan je ook voor renovlies kiezen en dat schilderen. Dan heb je strakke muren die je naar smaak kan kleuren. Zou de badkamer en de buitenmuur lekker zo laten, en dan de tussenmuur bij de keuken wel behangen en schilderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:40 



 
Profiel   

Ik heb een vraagje: ik zou graag een muur langs een trap verven in betonlookverf. Nu vind ik deze enkel in grijzige tinten.

In mijn ideale wereld, zou ik een betonlook verf vinden in een terracotta/roest kleur. Heeft er iemand een idee of dit bestaat?
Kalk- of krijtverf is geen optie want te vuilgevoelig :) .

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:44 



 
Profiel   

Elke verf kan op kleur gemaakt worden bij de meeste dhz-zaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:45 



 
Profiel   

Zit hier iets voor je tussen?
https://www.betonlook.nl/product/betonlook-verf/

Zou anders eens informeren of ze kunnen mengen. Ze hebben wel tartare, denk ik niet de kleur die je zoekt maar in ieder geval een andere kleur als grijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:47 



 
Profiel   

Cassia schreef
Ik heb een vraagje: ik zou graag een muur langs een trap verven in betonlookverf. Nu vind ik deze enkel in grijzige tinten.

In mijn ideale wereld, zou ik een betonlook verf vinden in een terracotta/roest kleur. Heeft er iemand een idee of dit bestaat?
Kalk- of krijtverf is geen optie want te vuilgevoelig :) .

Deze?
https://www.de-oude-bank.nl/product/vijg-2/
Ik heb hier ook mijn verf gekocht. Fijne winkel en mooie producten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:04 



 
Profiel   

Plukje schreef
Cassia schreef
Ik heb een vraagje: ik zou graag een muur langs een trap verven in betonlookverf. Nu vind ik deze enkel in grijzige tinten.

In mijn ideale wereld, zou ik een betonlook verf vinden in een terracotta/roest kleur. Heeft er iemand een idee of dit bestaat?
Kalk- of krijtverf is geen optie want te vuilgevoelig :) .

Deze?
https://www.de-oude-bank.nl/product/vijg-2/
Ik heb hier ook mijn verf gekocht. Fijne winkel en mooie producten!

Sluit ik mij helemaal bij aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:06 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Qua behangen kan je ook voor renovlies kiezen en dat schilderen. Dan heb je strakke muren die je naar smaak kan kleuren. Zou de badkamer en de buitenmuur lekker zo laten, en dan de tussenmuur bij de keuken wel behangen en schilderen.
Ik zou renovlies niet op osb plakken, dat geeft juist geen strakke muren. Beter eerst gipsplaten er tegenaan zetten. Ik denk dat een whitewash wel goed kan uitpakken op osb, dat maakt het geheel wat rustiger en lichter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:06 



 
Profiel   

En afhankelijk van de dikte van de whitewash en het aantal lagen heb je meer of minder zichtbare structuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:22 



 
Profiel   

Ook geen 200 grams, de normale 150 grams is te dun, eens, maar goed primeren en dan 200 grams, ik zou dat de moeite van het navragen waard vinden. Vast wel een vakman die dit vaker tegen is gekomen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 77 van de 209 [ 5210 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 209  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen