Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:43

Het huis wat ik wilde bezichtigen heeft helaas al 2 volle kijkdagen gehad.
Op naar de volgende dan maar.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:10

Wij hebben bij onze vorige verkoop zelf ook een Open dag gehouden, vond ik superleuk om te doen!

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:26

Bezichtigingen zitten zo snel vol pffff… Wij hebben drie bezichtigingen gehad en donderdag staat er nog 1 gepland. Over één waren we heel enthousiast. Benieuwd hoe veel belangstelling er verder voor is!

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:30

Als je naar het oosten wil, ik heb nog een leuk vrijstaand huis te koop :D

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 18:02

Jij was toch laatst verhuisd Fitzroy? Of verwar ik je met iemand anders?

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:16

Hoeveel grond zit erbij? :+

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:24

Ik woon hier in april 2 jaar. Dus het ligt eraan wat bij jou onder de noemer pas valt.

Idinn, te weinig voor jou. Meer dan 500 m2.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 12:25

Wij zijn deze week 2 huizen wezen bezichtigen. Het ene huis gaat hem sowieso niet worden. De plek (Veluwe) trekt ons wel, maar het is erg veel geld voor echt wel het minimum aan plek wat we voor de paarden willen. Daarnaast was het huis nogal bijzonder onpraktisch en klein ingedeeld dus voor ons gaat dat hem niet worden.

We zijn wel heel enthousiast over het huis dat we gister bekeken hebben. Het is niet de Veluwe, maar wel ons zoekgebied en met uitrijmogelijkheden (gemeente Hardenberg). Het is mooi ruim en wat meer ruimte buiten voor de paarden en ik gok ook wel wat mogelijkheid om ooit wat extra land bij te kopen, maar dat is natuurlijk altijd afwachten. Ze hebben veel kijkers gehad (een stuk of 30-40) en daarom deed de verkoper de bezichtigingen gister zelf.

Nu moeten we bedenken wat we willen gaan bieden. De laatste keren hebben we onze max geboden en daarbij ook eens een ton overboden, maar werd hij toch voor meer verkocht. Deze woning staat voor minder te koop dus we zouden in theorie 1,5 ton kunnen overbieden. Dat gaan we niet doen want dat is nogal overdreven, maar het is nu wel lastig om te bepalen wat we hiervoor willen bieden. Ook omdat we bij de andere huizen daar toch niet overheen hadden gekund, dus dan heb je er ook wel vrede mee.. Nu zou het natuurlijk banketstaaf zijn als het voor net iets meer weggaat wat ook binnen ons bereik had gelegen. We moeten dus maar even overleggen met onze adviseur. Wij doen op advies van onze aankoopmakelaar altijd op het laatste moment een bod.. doen jullie dat ook?

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 12:48

Altijd lastig. Het is denk ik ook net hoe graag jullie het willen hebben? Als ik naar mijn adviseur had geluisterd had ik hier nu niet gewoond. Ik heb ook (in haar ogen) te veel overboden.

Spannende periode Fitzroy, zat er al wat bij?

Hebben jullie de kijkers zelf ook gezien Naomie_Mickie? Zit er hopelijk eentje tussen die gaat bieden!

Opisop_shop hebben jullie wel een verkoopmakelaar of doen jullie alles zelf?

Mijn vorige huis ook zelf aanwezig geweest bij de open dag. Wel leuk; ken het huis het beste natuurlijk.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 12:51

Fitzroy schreef:
Ik woon hier in april 2 jaar. Dus het ligt eraan wat bij jou onder de noemer pas valt.

Idinn, te weinig voor jou. Meer dan 500 m2.


Ik lees af en toe mee in dit topic, geen idee hoe lang al :')

horsii

Berichten: 7598
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 12:59

Jets, Veluwe is echt bizar duur ja.
Mooie omgeving Hardenberg.
Wij doen wisselend ons bod qua termijn.
Meestal op advies aankoopmakelaar ook laat maar ook twee keer eerder.


Wij willen eigenlijk minimaal 3000m2 grond en onze twee haflingers in de tuin. (Mogen niet op de weide)
Maar het aanbod is zo ontzettend karig, dat we komende week bij een huis met minder grond gaan kijken.
Wel mooie locatie in Brabant.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:06

Ja we gaan maandag maar even bellen. We vroegen ons ook nog af of het handig is om te vragen of we nog eens mogen komen voor een rondje met de aankoopmakelaar en de verkopende makelaar omdat de bezichtiging nu door de verkoper zelf gedaan is. Maarja ben je dan irritant of toon je dan aan dat je het heel graag wil.. haha.



Horsii dan zoeken wij ongeveer hetzelfde, maar dan in een andere regio. Hier ook drie waarvan twee het niet goed doen op fulltime of veel gras. Dus wij willen een paddock paradise/ track aanleggen :)

Het ligt er ook net aan hoe het perceel ingedeeld en gevormd is. We hebben ook een bod gedaan op een huis met zo’n 2500 m2 waar al die en track lag. Die was langwerpig dus prima om een sprintje te trekken etc.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:10

Al tijdje in de meeleessteen hier. Sinds 2019 bezig met zoeken. Inmiddels diverse bezichtigingen gedaan maar nog geen succes in het kopen. Maar wat een markt, maar schrik vooral van de ervaringen met makelaars eerlijk gezegd die hier benoemd worden. Het is realiteit maar eigenlijk is het ronduit grof natuurlijk. -O-

Veluwe is prachtig! Zou ik zeker willen wonen, maar qua budget echt niet haalbaar. Maar als je daar een stukje grond kunt vinden horsii, zou dat natuurlijk geweldig zijn! Aanbod is inderdaad wel erg schaars.

Ah Jets, ook een leuk zoekgebied! En mooie plannen. :j

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:14

Wij hadden 25% overboden, er had toen wel iemand hoger geboden maar zich teruggetrokken.
Je moet bieden wat jij het waard vind.
Als jij het hele bedrag wat je kan besteden teveel vind, moet je dat niet doen.
Wij hadden bij elk huis een ander gevoel wat we het waard vonden, ook geen adviseur, die zijn misschien realistisch maar voor jou kan het meer waard zijn.
Wij hadden bij deadline meestal de avond ervoor gedaan, laatste nippertje vonden wij weer een risico als er net een storing is ofzo..

Horsii wij hebben zoiets gekocht, 4000 M2, willen ook vooral pp met wel nog een beetje gras, maar voor wat minder M2 kun je dat echt ook wel maken.
Als ze een track hebben waar ze een stuk goed hard kunnen galopperen is de ruimte voldoende.

Er zijn hier al een aantal mensen aan de deur geweest en een aantal voorbij komen lopen om even te kijken, ook al een mooi bod gehad.
Maar we doen het gewoon via de makelaar.

horsii

Berichten: 7598
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:57

Waar we gaan kijken is maar 1800 M2 dus moet het wel echt een gunstig perceel zijn.
Nu heb ik totaal geen renners maar toch, ze moeten wel de benen kunnen strekken.
Nu staan ze in de winter met tien shets en zes grote op ik gok 20x30 en de nacht op stal. Zomers hebben ze dat met z'n tweetjes dag en nacht.
Gelukkig wel veel buiten.
Meeste stallen hier in de buurt is het in de knie hoge bagger of maar half uur in paddock.

Mirandamalik, dat is een fijn oppervlakte, 4000m2

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:21

paars schreef:
Opisop_shop hebben jullie wel een verkoopmakelaar of doen jullie alles zelf?

Mijn vorige huis ook zelf aanwezig geweest bij de open dag. Wel leuk; ken het huis het beste natuurlijk.


Wij hebben het huis nog niet in de verkoop, hopelijk over een maandje of drie a vier. Dan gaan we zeker met makelaar verkopen.
Hebben we bij ons vorige huis ook gedaan 4,5 jaar geleden. Toen trok het net aan hier, makelaar had deze animo in 40 jaar nog nooit meegemaakt. Zij wilden maar twee dagen bezichtigingen doen, wij hebben toen nog zelf een open dag gedaan.
Vonden mensen ook erg fijn, je weet als eigenaar toch alle ins en Outs. Over het huis, maar ook over de buurt.
Denk dat als het kan we dat nu ook weer doen. We hebben zelf alles verbouwd aan het huis dus kunnen veel meer vertellen dan een makelaar.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:39

Vind het aanbod echt om te huilen, we hebben een bezichtiging aangevraagd bij een woning die sinds donderdag op Funda staat, ben benieuwd of we überhaupt mogen kijken.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:53

Ik duim voor jullie, zonnebloem!

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:07

Mijn aankoopmakelaar had vlak voor sluitingstijd het bod neergelegd. Ik heb wel 17 % overboden en daarmee het hoogste bod en zonder voorwaarden.

Komende week heb ik 6 bezichtigingen, hopelijk komt daar wat uit. En als er niets uitkomt ga ik nog even verder denken. Ik woon hier hartstikke fijn dus wie weet neem ik de boete dan wel voor lief :+ Ik vind het allemaal heel stressvol. Mijn katten heb ik nu in pension zitten, die zijn als asieldieren echt bang voor vreemde mensen.

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:19

Je katten in pension, ja, da’s vast ook een factor die het extra spannend en beladen maakt, kan ik me voorstellen! Hoop dat er een mooi bod komt! Boete betalen ja, dan kun je het beter gunnen aan iemand met een lagere vraagprijs zonder voorbehoud (of dat als tegenbod vragen). Ook wel een leuke variatie: een verkoper die de prijs in de onderhandeling laat zakken bij gunstiger voorwaarden…? Wordt dat wel eens gedaan?

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:29

Ja onze kat is ook niet blij met vreemden, maar ik ga met mijn dochter in het tuinhuisje met de hond en kat, daar heb ik een houtkachel in dus we vermaken ons wel.

Horsii ik heb maar 2 kleintjes en een rarebier, maar die houden allemaal wel van rennen! :):)
Maar met 2000 M2 zou dat ook prima kunnen.
Ze mogen allemaal wel beperkt wat gras maar echt heel belangrijk is dat niet, één is in het verleden een aantal keer hoefbevangen geweest, het gaat inmiddels supergoed met hem maar dat gras blijft spannend. Ik maak me nu al druk om ontsnappingen, er komt een zeer stevig hek. :=

Paars, dan zou ik denken dat er wat mis was..

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:38

Daar zou ik ook beetje achterdochtig van worden, paars.

Ah, dat is wel een goeie Fitzol. Als we ons huis gaan verkopen zat ik al even te denken wat ik met onze katten doe, maar zoiets is natuurlijk gewoon logisch en praktisch :j Het zijn binnenkatten dus die zullen bijna bezichtigen toch even het huis uit moeten.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:28

Ja, het kwam eigenlijk door het huis dat ik gekocht heb. Die hebben ook binnenkatten en toen zei de makelaar dat ze in pension zaten. En toen dacht ik, dat is wel een goed idee :j Het scheelt weghalen iedere keer van heel wat plaids, krabpalen, kattenbakken, mandjes en niet te vergeten ook weer schoonmaken als ze weer binnenkomen met vieze pootjes :+

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:25

Hmm dat er mis zou zijn…ja, dat het wanhopig overkomt mss. Dat kan zo overkomen maar hoeft niet, het kan het bieden van een kans zijn een laatste bod te kunnen neerleggen aan een koper die het graag wil hebben.
Andersom; verkopers gaan ook zee met kopers die wel een financierings voorbehoud willen? Zit de verkoper ook met een aantal weken onzekerheid. Dat is wel breder geaccepteerd. Het is uiteindelijk een kwest van afwegen en eventueel gunnen. Er zitten hopelijk wat bieders bij die zonder voorbehoud bieden; dat kun je gebruiken toch?
Nieuwe huis niet nemen en boete betalen kost ook veel geld; laten we hopen dat je dat niet hoeft te doen.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:30

Ik heb een cattery en mijn katten logeren bij mijn ouders in een nieuwe schuur met verwarming. Geeeeeeen idee hoe ik dat anders had moeten doen en ik was toevallig kitten vrij. Ik vind verhuizen echt de hel op aarde. Alles regelen hypotheek etc.